Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-09-2002, 21:01
Snufje
Snufje is offline
Nummer 5 is hier te vinden: http://forum.scholieren.com/showthre...0&pagenumber=1
Oud 23-09-2002, 21:02
D-sire
D-sire is offline
Ow.. hij is er al
Oud 24-09-2002, 14:27
Quiana
Quiana is offline
Ik had dit ook ergens anders gepost, maar t past beter hier.
Ik ben nu ong. 1.58 m lang, en ik weeg nu 48 kg.
Ong een maand geleden iets van 53 kg, en door minder te snoepen ben ik dus tot de 48 kg gekomen
Maar, ik zie er nog steeds hetzelfde uit; dikke bovenbenen, grote kuiten, en een grote kont
Mja, ik probeer nu dus zo min mogelijk tussendoortjes te nemen, en ik ontbijt nu zo min mogelijk, omdat ik daarbij best vettig eet. (brood met jam,croissantjes ed)
Ik heb van een kennis pillen gekregen, waarmee ik dus zou afslanken, maar die wil ik eigenlijk niet gebruiken, lijkt me een btje riskant eigljk..
Ik ga waarschijnelijk fitnessen, maar moet nog wel informeren ed. Ik fiets best vaak door de duinen, dat is ook wel goed denk ik..
Heeft iemand behalve sporten, minder eten nog andere tips om aftevallen?
Nog een vraagjep sommige verpakkingen staat zeg maar KJ, en op andere weer caloriën, weet iemand het verschil ervan?
Mja, alvast bedankt
Oud 24-09-2002, 14:38
heldin
heldin is offline
Citaat:
Betamethason schreef:
Ik had dit ook ergens anders gepost, maar t past beter hier.
Ik ben nu ong. 1.58 m lang, en ik weeg nu 48 kg.
Ong een maand geleden iets van 53 kg, en door minder te snoepen ben ik dus tot de 48 kg gekomen
Maar, ik zie er nog steeds hetzelfde uit; dikke bovenbenen, grote kuiten, en een grote kont
Mja, ik probeer nu dus zo min mogelijk tussendoortjes te nemen, en ik ontbijt nu zo min mogelijk, omdat ik daarbij best vettig eet. (brood met jam,croissantjes ed)
Ik heb van een kennis pillen gekregen, waarmee ik dus zou afslanken, maar die wil ik eigenlijk niet gebruiken, lijkt me een btje riskant eigljk..
Ik ga waarschijnelijk fitnessen, maar moet nog wel informeren ed. Ik fiets best vaak door de duinen, dat is ook wel goed denk ik..
Heeft iemand behalve sporten, minder eten nog andere tips om aftevallen?
Nog een vraagjep sommige verpakkingen staat zeg maar KJ, en op andere weer caloriën, weet iemand het verschil ervan?
Mja, alvast bedankt
gewoon goed eten (3 keer per dag, en zeker ontbijt NIET overslaan) en veel sporten! als je 'stopt' met eten past je stofwisseling zich daarop aan en dan val je dus op een gegeven moment helemaal niet af terwijl je wel honger hebt enz..
Oud 24-09-2002, 15:39
D-sire
D-sire is offline
Ik heb eens ergens gelezen dat Japanse mix erg vetarm is. En dus veel gezonder dan chips of borrelnootjes. Is dit waar??
Oud 24-09-2002, 17:01
Roos
Roos is offline
kJ en calorieen zijn allebei eenheden om een hoeveelheid energie aan te geven. Ik weet alleen niet oheveel kJ 100 calorieen is, bijvoorbeeld.
Oud 24-09-2002, 17:25
Verwijderd
Citaat:
rosi schreef:
kJ en calorieen zijn allebei eenheden om een hoeveelheid energie aan te geven. Ik weet alleen niet oheveel kJ 100 calorieen is, bijvoorbeeld.
100 kcal is 411 kj
Oud 24-09-2002, 18:16
D-sire
D-sire is offline
ik heb een paar vraagjes:

1)hoevaak eet jij gemiddeld per dag een tussendoortje?

2)wat voor tussendoortje is het??

3)eet jij 's avonds na 20uur nog iets of niet?
Oud 24-09-2002, 18:17
Verwijderd

-1 a 2 keer

-Sultana, koekje

3)eet jij 's avonds na 20uur nog iets of niet? [/B][/QUOTE]

niets, of heel soms een zuurtje ofzo
Oud 24-09-2002, 19:49
Kat
Kat is offline
Citaat:
Dreamzy schreef:

1. verschild per dag, soms nix, soms wat meer.
2. (bijna) elke dag fruit (appel, banaan en kiwi), soms koekje (of 2 koekjes), soms chocola, 's zomers ijsjes, rond sinterklaas pepernoten.
3. ligt eraan, als ik om 8 uur warm eet natuurlijk wel. maar normaal eet ik iig na het avondeten nix meer. word ik misselijk van.
Oud 25-09-2002, 09:11
gna
gna is offline
Ik wil lijnende mensen adviseren geen light-producten te gaan gebruiken (suikervrij) want hier word je juist dik van! Beter is helemaal geen frisdranken te gebruiken

(het gaat hier om de zoetstof aspartaam zie www.aspartaam.nl)
Oud 25-09-2002, 11:18
Verwijderd
Citaat:
gna schreef:
Ik wil lijnende mensen adviseren geen light-producten te gaan gebruiken (suikervrij) want hier word je juist dik van! Beter is helemaal geen frisdranken te gebruiken

maar als je wel frisdrank wil drinken, dan kan je toch beter light drinken, of niet?
Oud 26-09-2002, 19:22
Quiana
Quiana is offline
Hmz, k voel me nu wel een btje raar over mn gewicht enzo..
Ik ben dus naar die site gegaan, en mn body mass index is 18.8.
Onder de 20 zou je dus ondergewicht hebben,
maar hoe kan het dan dat ik er nog
steeds hetzelfde uitzie??
Ik heb geen lichamelijke klachten oid, alleen een btje slapjes en moe.
Ik probeer nu wel te ontbijten enzo, maar vergeet het vaak wel, gewoon doordat ik gewend ben om niet te ontbijten..
Nu fiets ik wat meer, ik sprint wat vaker, en ben van plan om te gaan squashen met mn zusje..
Nu ben ik in ong. een week een kilo afgevallen (naja, telkens wisselend, nu 47,5 kg), maar als ik eerlijk ben,
klinkt het toch wel een btje weinig..
Moet ik nou gewoon stoppen met lijnen, of nog even doorgaan totdat ik er uitzie zoals ik wil?
Oud 26-09-2002, 20:05
MeJulie
MeJulie is offline
Citaat:
Betamethason schreef:

Oke hier spreekt de expert:

Het SLECHTSTE wat je kan doen als je wilt afvallen is.......NIET ONTBIJTEN! Dat is zooooooo belangrijk!
Ik heb wel een paar tips, sommige zijn niet zo super andere zijn wel weer handig...
komen ze:
*ontbijt altijd goed, zorg dat je je buikje goed vol hebt als je weggaat, ga dus niet met een hongergevoel op pad, want zogauw je dan op je bestemming bent(school, werk, whatever)vergrijp je je aan de snoepautomaat omdat dat zo snel verteerd wat je 's ochtends eet!(of niet hebt gegeten). En dan nog iets, een boterham met jam bevat ook veel vitamines en is nog altijd beter dan niet ontbijten!

*Eet altijd gewoon 3x per dag! Ga jezelf dus niet uithongeren want dat werkt alleen maar averechts. Je zal misschien de eerste dagen afvallen, maar je krijgt toch een keer weer honger, dus zal je weer terugvallen in je oude eetpatroon en weer aankomen, of nog erger, je krijgt een eetstoornis.Hierbij even een voorbeeldje:
Een vriendin van me vertelde me dat ze het ultieme dieet had ontdekt: ze at de hele dag niks, alleen 's avonds warm en dan nam ze om de 2 dagen een laxeerpil...
Nou dat is dus het juiste om te doen...als je een eetprobleem wil!!!dit als waarschuwing.

*Eet niet na 7 uur. Dat is een hele goeie vind ik persoonlijk. Na 7 uur komen namelijk vaak de koekjes en chips op tafel...en das de pest voor je lijn. NIET DOEN DUS!

*Drink veel! Ik weet dat het moeilijk is om minimaal 2 liter water per dag te drinken, maar drink dan iets van vruchtensap waar weinig vet in zit. De 12vruchtendrank van de Aldi vind ik persoonlijk heerlijk.Er zitten megaveel vitamines in en weinig vet.Het drinkt ook lekker weg en blijft ook lekker. Drink gewoon 1 flesje water per dag of meer als je kan en vul de rest aan met vruchtensap.

*Doe geen boter op brood, laat de jus de jus en doe geen suiker in je thee of op je yoghurt. Ik weet het het smaakt eerst voor geen meter maar suiker is zooo slecht voor je lichaam, niet alleen voor je lijn maar ook voor je lichaam!En neem ipv een koekje bij de thee een boterham. En ook als je zin hebt in iets als je thuis komt, pak een boterham of een appel of zo, wedden dat die net zo lekker smaakt als dat koekje waar je zo'n zin in had?

Dit klinkt allemaal heel makkelijk, maar ik ben er zelf nu ook 2 dagen mee bezig..en het valt best wel mee. Ik voel de drang wel, maar dan denk ik, wie mooi wil zijn moet pijn lijden, en dan pak ik maar een boterham en een groot glas sap.
Ik heb vandaag de 2 liter gehaald en ik ben zeer trots op mezelf!Ik heb al twee dagen geen koekje meer gehad en ook jus en suiker(boter lust ik zowieso niet) is taboe. Ik weet zeker dat dit helpt....probeer het gewoon! Het is altijd beter dan die chemische troep die in van die pillen zit. Als je dit soort dingen aanwent, leef je een stuk gezonder en dan is het ook makkelijker om het te blijven doen. Zoetigheid is echt een verslaving en dat meen ik heel serieus. Zogauw je er vanaf bent, zal je het ook een stuk minder aantrekkelijk gaan vinden om het weer te gaan eten.
Stay off the sugar! Ik probeer het! Doen jullie mee?!!

XXXMeJulie
Oud 27-09-2002, 09:49
gna
gna is offline
Citaat:
vleermuissie schreef:
maar als je wel frisdrank wil drinken, dan kan je toch beter light drinken, of niet?
ik denk het niet, drink dan gewoon niet te veel maar geen light!
Oud 27-09-2002, 13:32
just.a.girl
just.a.girl is offline
Citaat:
MeJulie schreef:
Oke hier spreekt de expert:

Het SLECHTSTE wat je kan doen als je wilt afvallen is.......NIET ONTBIJTEN! Dat is zooooooo belangrijk!
Ik heb wel een paar tips, sommige zijn niet zo super andere zijn wel weer handig...
komen ze:
*ontbijt altijd goed, zorg dat je je buikje goed vol hebt als je weggaat, ga dus niet met een hongergevoel op pad, want zogauw je dan op je bestemming bent(school, werk, whatever)vergrijp je je aan de snoepautomaat omdat dat zo snel verteerd wat je 's ochtends eet!(of niet hebt gegeten). En dan nog iets, een boterham met jam bevat ook veel vitamines en is nog altijd beter dan niet ontbijten!

*Eet altijd gewoon 3x per dag! Ga jezelf dus niet uithongeren want dat werkt alleen maar averechts. Je zal misschien de eerste dagen afvallen, maar je krijgt toch een keer weer honger, dus zal je weer terugvallen in je oude eetpatroon en weer aankomen, of nog erger, je krijgt een eetstoornis.Hierbij even een voorbeeldje:
Een vriendin van me vertelde me dat ze het ultieme dieet had ontdekt: ze at de hele dag niks, alleen 's avonds warm en dan nam ze om de 2 dagen een laxeerpil...
Nou dat is dus het juiste om te doen...als je een eetprobleem wil!!!dit als waarschuwing.

*Eet niet na 7 uur. Dat is een hele goeie vind ik persoonlijk. Na 7 uur komen namelijk vaak de koekjes en chips op tafel...en das de pest voor je lijn. NIET DOEN DUS!

*Drink veel! Ik weet dat het moeilijk is om minimaal 2 liter water per dag te drinken, maar drink dan iets van vruchtensap waar weinig vet in zit. De 12vruchtendrank van de Aldi vind ik persoonlijk heerlijk.Er zitten megaveel vitamines in en weinig vet.Het drinkt ook lekker weg en blijft ook lekker. Drink gewoon 1 flesje water per dag of meer als je kan en vul de rest aan met vruchtensap.

*Doe geen boter op brood, laat de jus de jus en doe geen suiker in je thee of op je yoghurt. Ik weet het het smaakt eerst voor geen meter maar suiker is zooo slecht voor je lichaam, niet alleen voor je lijn maar ook voor je lichaam!En neem ipv een koekje bij de thee een boterham. En ook als je zin hebt in iets als je thuis komt, pak een boterham of een appel of zo, wedden dat die net zo lekker smaakt als dat koekje waar je zo'n zin in had?

Dit klinkt allemaal heel makkelijk, maar ik ben er zelf nu ook 2 dagen mee bezig..en het valt best wel mee. Ik voel de drang wel, maar dan denk ik, wie mooi wil zijn moet pijn lijden, en dan pak ik maar een boterham en een groot glas sap.
Ik heb vandaag de 2 liter gehaald en ik ben zeer trots op mezelf!Ik heb al twee dagen geen koekje meer gehad en ook jus en suiker(boter lust ik zowieso niet) is taboe. Ik weet zeker dat dit helpt....probeer het gewoon! Het is altijd beter dan die chemische troep die in van die pillen zit. Als je dit soort dingen aanwent, leef je een stuk gezonder en dan is het ook makkelijker om het te blijven doen. Zoetigheid is echt een verslaving en dat meen ik heel serieus. Zogauw je er vanaf bent, zal je het ook een stuk minder aantrekkelijk gaan vinden om het weer te gaan eten.
Stay off the sugar! Ik probeer het! Doen jullie mee?!!

XXXMeJulie

geen boter op je brood doen is juist niet gezond!in boter zit heel veel vitamine a&d en die krijg je met andere voedingsmiddelen dus niet of nauwelijks binnen.oke,het scheelt een paar calorien maar gezond is t niet(aldus mijn dietist)
Oud 28-09-2002, 15:24
Spirit
Spirit is offline
Citaat:
gna schreef:

Het beste wat je kunt doen is gewoon jezelf aanleren WATER te drinken. Heb ik ook gedaan in het begin is ut ff wennen maar hou het 1 week vol en je doet niet meer anders.
Je hebt dan geen behoefte meer aan frisdranken etc.
Oud 28-09-2002, 15:33
the 6th gate
the 6th gate is offline
Citaat:
Betamethason schreef:
wil hier toch ff commentaar op geven
de BMI onder de 20 geld voor mannen, voor vrouwen ligt de grens van ondergewicht op 18.6
Oud 28-09-2002, 15:48
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
the 6th gate schreef:
de BMI onder de 20 geld voor mannen, voor vrouwen ligt de grens van ondergewicht op 18.6
Ow, ok dank je
Hoef k me dus nergens zorgen over te maken

Mejulie, tnx voor de tips, ik ben ze aan het proberen
suc6 er mee trouwens

Citaat:
Dreamzy schreef:
1)Ik probeer er geen 1 te eten, en kom uit op ong. 2
2) fruit/als het er is tahoe/crackers
3)Nee, daar word ik misselijk van
Oud 28-09-2002, 15:54
Verwijderd
Citaat:
gna schreef:

Volgens mij wordt je er niet dik van... Het is wel ongezond, maar dat heeft weer andere redenen.

Afvallen en Aspartaam

Helaas, aspartaam is GEEN dieetproduct. Daar was het niet voor ontworpen en als zodanig zal het ook nooit dienst kunnen doen.
Aspartaam werd, zoals u al op de website hebt kunnen lezen ontdekt door de chemicus James Schlatner, die op zoek was naar een geneesmiddel voor maagzweren. Het is een raar verhaal, want een chemicus 'likt' niet zomaar aan zijn vingers om te merken dat de stof zoet smaakt. Maar goed, zo is aspartaam dus ontstaan.

Aspartaam zorgt ervoor dat de hoeveelheid Serotonine in de hersenen wordt verminderd. Het gevolg hiervan is dat het lichaam zelf gaat proberen meer serotonine aan te maken. Dit gebeurt door een onweerstaanbare drang om meer suikerrijke producten te eten, omdat suikers de noodzakelijke bouwstenen zijn van serotonine.

Onvoldoende werking van deze neurotransmitter kan eveneens verantwoordelijk zijn voor het ontstaan van een toename van de prikkelbaarheid, onlustgevoelens, depressies en angsten. De meeste mensen die ooit aan de lijn hebben gedaan herkennen deze verschijnselen wel. Ook bij de regeling van de eetlust schijnt serotonine een rol te spelen.

Komt van die site...staat niet in dat je er dik van wordt, zou er denk ik wel in hebben gestaan als het zo was, gezien het feit dat dit stukje over afvallen gaat... Ik heb er ook nog nooit van gehoord dat je dik werd van aspartaan...maar goed, ik weet natuurlijk ook niet alles (gelukkig niet).
Oud 01-10-2002, 08:04
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Citaat:
the 6th gate schreef:
Je hebt toch pas een ondergewicht als je onder de 17 zit??
Oud 01-10-2002, 10:08
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
charmedkiz schreef:
Citaat:
de site stichting Anorexia en Boulimia Nervosa schreef:

Lichamelijke aspecten
Het braken na (teveel) eten heeft ernstige lichamelijke gevolgen, voor je hart, je gebit, je maag. Je body mass index is 18.8. Bij een bmi onder de 20 is er sprake van een ondergewicht. Dit betekent dat je lichamelijke problemen kunt krijgen.
Ok, dit is dus wat er bij mij uitkwam. Volgens deze site zou je dus ondergewicht hebben onder de 20
en wanneer heb je t nou echt?
Oud 01-10-2002, 17:05
the 6th gate
the 6th gate is offline
Citaat:
Betamethason schreef:
Ok, dit is dus wat er bij mij uitkwam. Volgens deze site zou je dus ondergewicht hebben onder de 20
en wanneer heb je t nou echt?
volgens t lesmateriaal wat ik krijg voorgeschoteld, heb je als man onderwicht bij een gewicht <20, en als vrouw bij een gewicht <18.6
Oud 02-10-2002, 08:38
Anne
Anne is offline
Ik voel mezelf heel zielig, want volgens de weegschaal val ik niet af, maar volgens mij kleren wel. Wat nu?
Oud 02-10-2002, 09:50
corduroy
corduroy is offline
ach ik wil wel hoor maar ik heb zon heeeeeeeeeeekel aan sporten en ik word zo gelukkig van food!
i love food, food is good ! (the descendents)
Oud 02-10-2002, 09:54
Proud
Proud is offline
Ben ik slecht bezig? Gisteren heb ik het volgende gegeten:
* 1 hamkaasbroodje
* 1 appel
(Ik was te laat voor het avondeten, en toen zei ik tegen mijn moeder dat ik al gegeten had). Trouwens, die vraag is volgens mij wel retorisch, want ik zie het antwoord zelf ook wel. Ik weet niet waarom ik het doe... Ik wil niet terugvallen in mijn oude gewoontes, want toen was ik zo ongelukkig.... maar als ik nu meer eet voel ik me heel schuldig en als ik zo weinig als gisteren eet, voel ik me heel trots. Vandaag heb ik trouwens ook nog niets gegeten... Argh... ik weet het niet meer.
Oud 02-10-2002, 10:45
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Citaat:
Anneee schreef:
Ik voel mezelf heel zielig, want volgens de weegschaal val ik niet af, maar volgens mij kleren wel. Wat nu?
Geen reden om je zielig te voelen. Je valt dus wel af ook al is het (nog) niet te zien op de weegschaal..
Oud 02-10-2002, 10:47
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Citaat:
Proud schreef:
* 1 hamkaasbroodje
* 1 appel
(Ik was te laat voor het avondeten, en toen zei ik tegen mijn moeder dat ik al gegeten had). Trouwens, die vraag is volgens mij wel retorisch, want ik zie het antwoord zelf ook wel. Ik weet niet waarom ik het doe... Ik wil niet terugvallen in mijn oude gewoontes, want toen was ik zo ongelukkig.... maar als ik nu meer eet voel ik me heel schuldig en als ik zo weinig als gisteren eet, voel ik me heel trots. Vandaag heb ik trouwens ook nog niets gegeten... Argh... ik weet het niet meer.
Niet doen. Je moet wel gewoon drie maaltijden per dag eten, of tenminste twee!!
Je kan niet leven van 1 hamkaasbroodje en 1 appel per dag.
Oud 02-10-2002, 11:58
20marianne12
20marianne12 is offline
Citaat:
Anneee schreef:
Ja daar heb ik nou ook vaak last van... misshcien een idee maar niet meer op de weegschaal te gaan staan... het gaat immers uiteindelijk niet om je gewicht maar om hoe je eruit ziet!
Oud 04-10-2002, 16:24
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
the 6th gate schreef:
volgens t lesmateriaal wat ik krijg voorgeschoteld, heb je als man onderwicht bij een gewicht <20, en als vrouw bij een gewicht <18.6
Owkee, ik zit dus goed

Raar, heel raar. Vanochtend woog ik weer 48,5 kg, terwijl ik gisteravond nog 48 woog!
En nu, weeg ik weer 49, terwijl ik haast niks heb gegeten
Van müsli, appelsap en crackers kan je toch geen halve kilo aankomen??
Nou ja, kweet zelf ook wel dat mn gewicht een klein beetje weinig is, maar k zal niet doordraaien oid.
Nog een paar kilo, en ik voel me ook wat zekerder
Oud 04-10-2002, 19:03
Juliah
Juliah is offline
Citaat:
Proud schreef:
* 1 hamkaasbroodje
* 1 appel
Wat je al zegt: je weet het zelf ook wel.
Oud 04-10-2002, 19:57
Roos
Roos is offline
Citaat:
charmedkiz schreef:
Die BMI is bepaald voor uitgegroeide, volwassen mensen.. als je jonger bent, ben je doorgaans smaller en kan je dus een lagere BMI hebben.
Oud 04-10-2002, 22:49
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Citaat:
rosi schreef:
Die BMI is bepaald voor uitgegroeide, volwassen mensen.. als je jonger bent, ben je doorgaans smaller en kan je dus een lagere BMI hebben.
Bij een bmi lager dan 17 is er sprake van een zwaar ondergewicht. Sorry verkeerd gelezen..
Oud 15-10-2002, 20:03
Snufje
Snufje is offline
Up
Oud 16-10-2002, 07:18
Verwijderd
Goed, weer even een verhaaltje van mij...
Gister had ik fitness met gym, en ik en 2 vriendinnen waren er al heel erg vroeg, dus gingen we omkleden. Op een gegeven moment ga ik m'n brood eten (ik had 's middags geen pauze meer gehad, en kon het dus niet opeten) ff later pakt vriendin 1 en foldertje dat in de kleedkamer ligt, en geeft dat aan vriendin 2 met, hee is dit niet iets voor jou? Het was een foldertje voor dansen ofzo. ff later pakt vriendin 1 een ander foldertje, geeft dat aan vriendin 2, en die leest hardop voor: afvallen en op gewicht blijven?, voor de gein pak ik dan foldertje uit haar handen (nog steeds m'n brood etend) en vriendin 2 zegt tegen mij, ik weet niet meer precies, maar dat ik anorexia zou hebben...
terwijl ik m'n brood zat te eten Dat zei ik tegen haar dat ik net mn brood zat te eten, en toen zei ze dat ze me eigenlijk nooit mer zag eten op school
Maar vind je het ook gek dat ze me nooit op school ziet eten, als we bijna nooit mer tegelijk pauze hebben....
Nouja, ik weet dat ik geen anorexia heb, en wat zij denkt moet ze zelf maar weten..

Maar hebben nog meer mensen dit, dat jullie vriendinnen raar reageren omdat je wat wil afvallen?
Oud 16-10-2002, 09:52
$tarlight
$tarlight is offline
Citaat:
vleermuissie schreef:

Maar hebben nog meer mensen dit, dat jullie vriendinnen raar reageren omdat je wat wil afvallen?
mjah, niet echt, ze zeggen alleen wel altijd: jij??? waarom moet jij nou afvallen, je bent goed zoals je bent, maar zelf zitten ze wel te zeuren, terwijl ze zelf echt dun zijn. Ik ben niet heel erg dik, maar wel stevig (ook altijd geweest trouwens) Ze zeggen: dit hoort bij jou, maar zelf willen ze wel afvallen.. naja, beetje vaag verhaal misschien, maargoed..
Oud 16-10-2002, 10:49
Verwijderd
Citaat:
$tarlight schreef:
mjah, niet echt, ze zeggen alleen wel altijd: jij??? waarom moet jij nou afvallen, je bent goed zoals je bent, maar zelf zitten ze wel te zeuren, terwijl ze zelf echt dun zijn. Ik ben niet heel erg dik, maar wel stevig (ook altijd geweest trouwens) Ze zeggen: dit hoort bij jou, maar zelf willen ze wel afvallen.. naja, beetje vaag verhaal misschien, maargoed..
ja idd, zelf zit ze ook te zeiken dat ze wil afvallen, terwijl ze gewoon een heel mooi figuur heeft...

ik vond het alleen zo vreemd dat ze zei dat ik anorexia zou hebben...
Oud 16-10-2002, 11:18
emperor crono
emperor crono is offline
Citaat:
Betamethason schreef:
maar hoe kan het dan dat ik er nog
steeds hetzelfde uitzie??
Ik heb geen lichamelijke klachten oid, alleen een btje slapjes en moe.
Ik probeer nu wel te ontbijten enzo, maar vergeet het vaak wel, gewoon doordat ik gewend ben om niet te ontbijten..
Nu fiets ik wat meer, ik sprint wat vaker, en ben van plan om te gaan squashen met mn zusje..
Nu ben ik in ong. een week een kilo afgevallen (naja, telkens wisselend, nu 47,5 kg), maar als ik eerlijk ben,
klinkt het toch wel een btje weinig..
Moet ik nou gewoon stoppen met lijnen, of nog even doorgaan totdat ik er uitzie zoals ik wil?
Ga je in elk geval niet blind lopen staren op die cijfertjes van de weegschaal. Ookal zou je zelfs overgewicht hebben, zolang je maar een leuke uitstraling hebt is er niets aan de hand. En dat krijg je dus niet door je ongelukkig te voelen over die anderhalve kilo.
Oud 16-10-2002, 11:46
$tarlight
$tarlight is offline
Citaat:
vleermuissie schreef:
ja idd, zelf zit ze ook te zeiken dat ze wil afvallen, terwijl ze gewoon een heel mooi figuur heeft...

ja kan ik me wel voorstellen, misschien moet je een keer met haar erover praten.. Misschien is ze jaloers ofzo (hoeft niet perse om je uiterlijk te gaan, misschien gaat t wel heel ergens anders over, maar uit ze het op zo'n manier..)
suc6 er mee!
Oud 16-10-2002, 18:02
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
vleermuissie schreef:

Nou ja, ik heb dat meer met mn ouders,
mn vriendinnen zeggen er niet veel van..
Krijg meestal dat geblaat dat ik echt niet dik ben,
dat ik te jong ben om al te gaan lijnen etc etc
Mja, trek me er niet zo veel van aan,
uiteindelijk loop ik met mijn lichaam,
als ik t dan wil verbeteren, mag dat ook wel..
Misn moet je idd met je vriendin praten,
is toch wel vervelend als ze dat denkt..
Oud 16-10-2002, 18:46
steentje
steentje is offline
ga bij de weightwatchers! Zit mijn moeder ook en ik doe thuis mee. Ben in 5 weken 4 kilo afgevallen! En je hoeft geen honger te lijden en mag af toe best iets lekkers pakken hoor!
Oud 16-10-2002, 19:06
Kat
Kat is offline
Citaat:
vleermuissie schreef:

hmm, kweenie, maar ik zie je ook niet zo vaak eten, terwijl ik zelf (en velen met mij) elke pauze actief bezig ben om die enorme hoeveelheid brood die ik elke dag met me meezeul weg te malen. Nou wil ik niet meteen zeggen dat je anorexia hebt (en de anderen ook niet, denk ik), maar je eet (in mijn ogen) wel wat weinig.
Oud 16-10-2002, 20:27
Verwijderd
Citaat:
Kat schreef:
hmm, kweenie, maar ik zie je ook niet zo vaak eten, terwijl ik zelf (en velen met mij) elke pauze actief bezig ben om die enorme hoeveelheid brood die ik elke dag met me meezeul weg te malen. Nou wil ik niet meteen zeggen dat je anorexia hebt (en de anderen ook niet, denk ik), maar je eet (in mijn ogen) wel wat weinig.
kat, ik had het niet over jou... in dit geval was het sanne, maargoed...

maar hee, hallo, weet je hoe weinig pauzes we samen hebben... ik eet heus wel hoor, naja, en als we wel samen pauze hebben, dan heb ik heel vaak ook nog daarvoor of daarna een pauze, en als ik in het uur voor onze 'gezamelijke pauze' honger heb, eet ik dan, heb ik in onze 'gezamelijke pauze' nog geen honger, eet ik in het uur daarna...
Oud 16-10-2002, 21:15
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Citaat:
steentje schreef:
ga bij de weightwatchers! Zit mijn moeder ook en ik doe thuis mee. Ben in 5 weken 4 kilo afgevallen! En je hoeft geen honger te lijden en mag af toe best iets lekkers pakken hoor!
Wat is dat dan?
Oud 16-10-2002, 22:09
Kupu
Kupu is offline
veel wild eten dat is volgens de dietist van mijn moeder het allergezondste vlees dat er is, veel vitaminen en zo, heel weinig vet. Maja dit schijnt bij sommige mensen op ethische bezwaren te stuiten...
Oud 17-10-2002, 00:20
Verwijderd
Citaat:
emperor crono schreef:
Ga je in elk geval niet blind lopen staren op die cijfertjes van de weegschaal. Ookal zou je zelfs overgewicht hebben, zolang je maar een leuke uitstraling hebt is er niets aan de hand. En dat krijg je dus niet door je ongelukkig te voelen over die anderhalve kilo.
De eerste zinnige reactie in dit hele topic!
Oud 17-10-2002, 08:47
Verwijderd
Citaat:
eXo schreef:
De eerste zinnige reactie in dit hele topic!
Voor een groot deel wel, helaas niet helemaal. Wanneer je een overgewicht hebt dat gevaarlijk is voor je gezondheid, dan kan je uitstraling nog zo leuk zijn, maar dan is er toch wel degelijk iets aan de hand. Maar ik denk niet dat één van de mensen die hier post zo'n 'te groot' overgewicht heeft.
Oud 20-10-2002, 12:50
miep
miep is offline
dag iedereen,
wat ben ik hier een tijd niet geweest!!!
ik ben zo dik geworden!!
ik weeg nu 76 kilo ik kan wel janken
ik woog in juni nog 67
ik gooi m'n vreetbuien er ook niet meer uit dus ik denk dat het daar aan ligt. ik heb laatst stichting jeugdzorg gebeld en ik sta op een mega wachtlijst. dat schiet op... tegen die tijd weeg ik rond de 90 kilo denk ik. ik heb geen dicipline... ik at 2 droge broodjes en avond eten en fruit ik eet nu 15 broodjes met dikke lagen pindakaas en chocoladepasta, vreetbui, 20 marsen op een dag etc.
wat ik wil zeggen tegen iedereen hier,
zoek zo snel mogelijk hullp als het uit de hand blijkt te gaan lopen!!! het is echt niet leuk! moet je zien hoe ver ik van huis ben!! 11 kilo!!!!!!!!
Oud 20-10-2002, 12:58
miep
miep is offline
maar waar ik niet tegen kan is dat ik iedereen het verkeerde pad altijd op zie gaan..
zo begon het 2.5 jr gelee bij mij ook.
ik ben dik, ik wil afval0len!
ik ga niet meer snoepen en zo weinig mogelijk eten!
sporten deed ik toen nog niet, was ik te lui voor.
nou als je wil afvallen door alleen maar minder te eten wens ik je veel succes
toen kwam er een ritme in en ik begon wel te sporten.
en half jaar lang nooit gesnoept of iets slechts gedaan, begon me schuldig te voelen bij fruit en andere gezonde dingen waar heel weinig calorieen in zaten. woog lichter maar was niet tevreden.
kreeg opeens vreetbuien
kwam 10 kilo aan
viel 10 kilo af
kwam 10 kilo aan...
hoe gaat het nu verder?
ik ga hulp krijgen.... heb geen zin in dat stomme kut cirkeltje.
maarja het was ook vaak genoeg tegen mij gezegd en ik luisterde ook nooit, tuurlijk weet je het zelf beter. ik denk dat iedereen er voor zich zelf achter moet komen.
Oud 20-10-2002, 17:10
Quisto
Quisto is offline
Citaat:
mijsje schreef:
gewoon goed eten (3 keer per dag, en zeker ontbijt NIET overslaan) en veel sporten! als je 'stopt' met eten past je stofwisseling zich daarop aan en dan val je dus op een gegeven moment helemaal niet af terwijl je wel honger hebt enz..
lol ik ben ook 158 en ook 53 kilo en wil ook afvallen het kan dus wel!! het moetmij dan ook maar es lukken

Regels voor berichten