![]() |
|
Nummer 5 is hier te vinden: http://forum.scholieren.com/showthre...0&pagenumber=1
|
![]() |
||
Citaat:
2. (bijna) elke dag fruit (appel, banaan en kiwi), soms koekje (of 2 koekjes), soms chocola, 's zomers ijsjes, rond sinterklaas pepernoten. 3. ligt eraan, als ik om 8 uur warm eet natuurlijk wel. maar normaal eet ik iig na het avondeten nix meer. word ik misselijk van.
|
Ik wil lijnende mensen adviseren geen light-producten te gaan gebruiken (suikervrij) want hier word je juist dik van! Beter is helemaal geen frisdranken te gebruiken
![]() (het gaat hier om de zoetstof aspartaam zie www.aspartaam.nl)
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Hmz, k voel me nu wel een btje raar over mn gewicht enzo..
Ik ben dus naar die site gegaan, en mn body mass index is 18.8. Onder de 20 zou je dus ondergewicht hebben, maar hoe kan het dan dat ik er nog steeds hetzelfde uitzie?? Ik heb geen lichamelijke klachten oid, alleen een btje slapjes en moe. Ik probeer nu wel te ontbijten enzo, maar vergeet het vaak wel, gewoon doordat ik gewend ben om niet te ontbijten.. Nu fiets ik wat meer, ik sprint wat vaker, en ben van plan om te gaan squashen met mn zusje.. Nu ben ik in ong. een week een kilo afgevallen (naja, telkens wisselend, nu 47,5 kg), maar als ik eerlijk ben, klinkt het toch wel een btje weinig.. Moet ik nou gewoon stoppen met lijnen, of nog even doorgaan totdat ik er uitzie zoals ik wil? ![]()
||
Citaat:
Oke hier spreekt de expert: ![]() Het SLECHTSTE wat je kan doen als je wilt afvallen is.......NIET ONTBIJTEN! Dat is zooooooo belangrijk! Ik heb wel een paar tips, sommige zijn niet zo super andere zijn wel weer handig... komen ze: *ontbijt altijd goed, zorg dat je je buikje goed vol hebt als je weggaat, ga dus niet met een hongergevoel op pad, want zogauw je dan op je bestemming bent(school, werk, whatever)vergrijp je je aan de snoepautomaat omdat dat zo snel verteerd wat je 's ochtends eet!(of niet hebt gegeten). En dan nog iets, een boterham met jam bevat ook veel vitamines en is nog altijd beter dan niet ontbijten! *Eet altijd gewoon 3x per dag! Ga jezelf dus niet uithongeren want dat werkt alleen maar averechts. Je zal misschien de eerste dagen afvallen, maar je krijgt toch een keer weer honger, dus zal je weer terugvallen in je oude eetpatroon en weer aankomen, of nog erger, je krijgt een eetstoornis.Hierbij even een voorbeeldje: Een vriendin van me vertelde me dat ze het ultieme dieet had ontdekt: ze at de hele dag niks, alleen 's avonds warm en dan nam ze om de 2 dagen een laxeerpil... Nou dat is dus het juiste om te doen...als je een eetprobleem wil!!!dit als waarschuwing. *Eet niet na 7 uur. Dat is een hele goeie vind ik persoonlijk. Na 7 uur komen namelijk vaak de koekjes en chips op tafel...en das de pest voor je lijn. NIET DOEN DUS! *Drink veel! Ik weet dat het moeilijk is om minimaal 2 liter water per dag te drinken, maar drink dan iets van vruchtensap waar weinig vet in zit. De 12vruchtendrank van de Aldi vind ik persoonlijk heerlijk.Er zitten megaveel vitamines in en weinig vet.Het drinkt ook lekker weg en blijft ook lekker. Drink gewoon 1 flesje water per dag of meer als je kan en vul de rest aan met vruchtensap. *Doe geen boter op brood, laat de jus de jus en doe geen suiker in je thee of op je yoghurt. Ik weet het het smaakt eerst voor geen meter maar suiker is zooo slecht voor je lichaam, niet alleen voor je lijn maar ook voor je lichaam!En neem ipv een koekje bij de thee een boterham. En ook als je zin hebt in iets als je thuis komt, pak een boterham of een appel of zo, wedden dat die net zo lekker smaakt als dat koekje waar je zo'n zin in had? Dit klinkt allemaal heel makkelijk, maar ik ben er zelf nu ook 2 dagen mee bezig..en het valt best wel mee. ![]() Ik heb vandaag de 2 liter gehaald en ik ben zeer trots op mezelf! ![]() Stay off the sugar! Ik probeer het! Doen jullie mee?!! XXXMeJulie ![]()
||
![]() |
Citaat:
geen boter op je brood doen is juist niet gezond!in boter zit heel veel vitamine a&d en die krijg je met andere voedingsmiddelen dus niet of nauwelijks binnen.oke,het scheelt een paar calorien maar gezond is t niet(aldus mijn dietist) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Je hebt dan geen behoefte meer aan frisdranken etc. |
![]() |
||
Citaat:
![]() de BMI onder de 20 geld voor mannen, voor vrouwen ligt de grens van ondergewicht op 18.6
|||
Citaat:
![]() Hoef k me dus nergens zorgen over te maken ![]() Mejulie, tnx voor de tips, ik ben ze aan het proberen ![]() suc6 er mee trouwens ![]() Citaat:
2) fruit/als het er is tahoe/crackers 3)Nee, daar word ik misselijk van ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Afvallen en Aspartaam Helaas, aspartaam is GEEN dieetproduct. Daar was het niet voor ontworpen en als zodanig zal het ook nooit dienst kunnen doen. Aspartaam werd, zoals u al op de website hebt kunnen lezen ontdekt door de chemicus James Schlatner, die op zoek was naar een geneesmiddel voor maagzweren. Het is een raar verhaal, want een chemicus 'likt' niet zomaar aan zijn vingers om te merken dat de stof zoet smaakt. Maar goed, zo is aspartaam dus ontstaan. Aspartaam zorgt ervoor dat de hoeveelheid Serotonine in de hersenen wordt verminderd. Het gevolg hiervan is dat het lichaam zelf gaat proberen meer serotonine aan te maken. Dit gebeurt door een onweerstaanbare drang om meer suikerrijke producten te eten, omdat suikers de noodzakelijke bouwstenen zijn van serotonine. Onvoldoende werking van deze neurotransmitter kan eveneens verantwoordelijk zijn voor het ontstaan van een toename van de prikkelbaarheid, onlustgevoelens, depressies en angsten. De meeste mensen die ooit aan de lijn hebben gedaan herkennen deze verschijnselen wel. Ook bij de regeling van de eetlust schijnt serotonine een rol te spelen. Komt van die site...staat niet in dat je er dik van wordt, zou er denk ik wel in hebben gestaan als het zo was, gezien het feit dat dit stukje over afvallen gaat... Ik heb er ook nog nooit van gehoord dat je dik werd van aspartaan...maar goed, ik weet natuurlijk ook niet alles (gelukkig niet). ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() en wanneer heb je t nou echt? ![]()
||
Citaat:
![]()
|
ach ik wil wel hoor maar ik heb zon heeeeeeeeeeekel aan sporten en ik word zo gelukkig van food!
i love food, food is good ! (the descendents)
|
Ben ik slecht bezig? Gisteren heb ik het volgende gegeten:
* 1 hamkaasbroodje * 1 appel (Ik was te laat voor het avondeten, en toen zei ik tegen mijn moeder dat ik al gegeten had). Trouwens, die vraag is volgens mij wel retorisch, want ik zie het antwoord zelf ook wel. ![]()
||
Citaat:
Je kan niet leven van 1 hamkaasbroodje en 1 appel per dag. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() Raar, heel raar. Vanochtend woog ik weer 48,5 kg, terwijl ik gisteravond nog 48 woog! ![]() En nu, weeg ik weer 49, terwijl ik haast niks heb gegeten ![]() Van müsli, appelsap en crackers kan je toch geen halve kilo aankomen?? ![]() Nou ja, kweet zelf ook wel dat mn gewicht een klein beetje weinig is, maar k zal niet doordraaien oid. Nog een paar kilo, en ik voel me ook wat zekerder ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Goed, weer even een verhaaltje van mij...
Gister had ik fitness met gym, en ik en 2 vriendinnen waren er al heel erg vroeg, dus gingen we omkleden. Op een gegeven moment ga ik m'n brood eten (ik had 's middags geen pauze meer gehad, en kon het dus niet opeten) ff later pakt vriendin 1 en foldertje dat in de kleedkamer ligt, en geeft dat aan vriendin 2 met, hee is dit niet iets voor jou? Het was een foldertje voor dansen ofzo. ff later pakt vriendin 1 een ander foldertje, geeft dat aan vriendin 2, en die leest hardop voor: afvallen en op gewicht blijven?, voor de gein pak ik dan foldertje uit haar handen (nog steeds m'n brood etend) en vriendin 2 zegt tegen mij, ik weet niet meer precies, maar dat ik anorexia zou hebben... terwijl ik m'n brood zat te eten ![]() Maar vind je het ook gek dat ze me nooit op school ziet eten, als we bijna nooit mer tegelijk pauze hebben.... Nouja, ik weet dat ik geen anorexia heb, en wat zij denkt moet ze zelf maar weten.. Maar hebben nog meer mensen dit, dat jullie vriendinnen raar reageren omdat je wat wil afvallen? |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik vond het alleen zo vreemd dat ze zei dat ik anorexia zou hebben... |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
suc6 er mee! |
![]() |
||
Citaat:
mn vriendinnen zeggen er niet veel van.. Krijg meestal dat geblaat dat ik echt niet dik ben, dat ik te jong ben om al te gaan lijnen etc etc ![]() Mja, trek me er niet zo veel van aan, uiteindelijk loop ik met mijn lichaam, als ik t dan wil verbeteren, mag dat ook wel.. Misn moet je idd met je vriendin praten, is toch wel vervelend als ze dat denkt..
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
maar hee, hallo, weet je hoe weinig pauzes we samen hebben... ik eet heus wel hoor, naja, en als we wel samen pauze hebben, dan heb ik heel vaak ook nog daarvoor of daarna een pauze, en als ik in het uur voor onze 'gezamelijke pauze' honger heb, eet ik dan, heb ik in onze 'gezamelijke pauze' nog geen honger, eet ik in het uur daarna... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
dag iedereen,
wat ben ik hier een tijd niet geweest!!! ik ben zo dik geworden!! ik weeg nu 76 kilo ![]() ik woog in juni nog 67 ik gooi m'n vreetbuien er ook niet meer uit dus ik denk dat het daar aan ligt. ik heb laatst stichting jeugdzorg gebeld en ik sta op een mega wachtlijst. dat schiet op... tegen die tijd weeg ik rond de 90 kilo denk ik. ik heb geen dicipline... ik at 2 droge broodjes en avond eten en fruit ik eet nu 15 broodjes met dikke lagen pindakaas en chocoladepasta, vreetbui, 20 marsen op een dag etc. wat ik wil zeggen tegen iedereen hier, zoek zo snel mogelijk hullp als het uit de hand blijkt te gaan lopen!!! het is echt niet leuk! moet je zien hoe ver ik van huis ben!! 11 kilo!!!!!!!!
|
maar waar ik niet tegen kan is dat ik iedereen het verkeerde pad altijd op zie gaan..
zo begon het 2.5 jr gelee bij mij ook. ik ben dik, ik wil afval0len! ik ga niet meer snoepen en zo weinig mogelijk eten! sporten deed ik toen nog niet, was ik te lui voor. nou als je wil afvallen door alleen maar minder te eten wens ik je veel succes ![]() toen kwam er een ritme in en ik begon wel te sporten. en half jaar lang nooit gesnoept of iets slechts gedaan, begon me schuldig te voelen bij fruit en andere gezonde dingen waar heel weinig calorieen in zaten. woog lichter maar was niet tevreden. kreeg opeens vreetbuien kwam 10 kilo aan viel 10 kilo af kwam 10 kilo aan... hoe gaat het nu verder? ik ga hulp krijgen.... heb geen zin in dat stomme kut cirkeltje. maarja het was ook vaak genoeg tegen mij gezegd en ik luisterde ook nooit, tuurlijk weet je het zelf beter. ik denk dat iedereen er voor zich zelf achter moet komen.
||
Citaat:
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Grote Voeding en Gezondheids-topic #48 Mara | 500 | 30-04-2005 16:11 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Grote Voeding en Gezondheids-topic #41 Verwijderd | 500 | 01-04-2005 08:17 | |
Lichaam & Gezondheid |
hoeveel calorieen nodig? Buskruitje | 23 | 28-01-2005 18:23 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote lijntopic #7! Snufje | 237 | 19-01-2003 19:41 | |
Lichaam & Gezondheid |
afvallen marla | 6 | 24-10-2002 10:11 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote lijntopic #6! D-sire | 1 | 23-09-2002 23:50 |