Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-10-2002, 19:33
Rian-x-
Rian-x- is offline
...
Nou dat is dus wat ik me afvraag...
Ik denk dat ik maar 5 echte vrienden heb, de rest zijn allemaal goede kennissen... ofzow

Sorry ik vraag ut me alleen af...
Oud 11-10-2002, 19:41
Martin
Martin is offline
Echte vrienden kan je vertrouwen. Ze tonen respect voor jou en respecteren jouw meningen. Zij helpen jou als je het moeilijk hebt. En echte vriendschap gaat nooit verloren.

Als ik deze eigenschappen zo eens bekijk dan heb ik ook weinig ECHTE vrienden. Ik heb wel meer vrienden, maar niet zulke ECHTE vrienden.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 19:59
Esmée
Esmée is offline
Mensen bij wie je jezelf kan zijn, erg belangrijk. Wederzijds respect en vertrouwen.. mensen waarmee je op 1 golflengte zit.
Oud 11-10-2002, 20:24
PardonMe
PardonMe is offline
met vrienden kan ik goed praten, lachen, zij luisteren naar mij, ik naar hem, respecteren elkaar, elkaars mening, elkaars beslissingen enz.. Je kunt elkaar alles zeggen...

Dat is wat vrienden voor mij zijn..

Met mensen die ik meer als kennissen beschouw deel ik dat allemaal niet, of in veel mindere mate..
Oud 11-10-2002, 20:28
PardonMe
PardonMe is offline
vrienden mogen kijven, maar moeten vrienden blijven..
Oud 11-10-2002, 21:00
Piccola
Piccola is offline
Iemand die er altijd voor je is en altijd eerlijk tegen je is.. In goede en slechte tijden!
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 21:33
lady_x
lady_x is offline
Dan heb ik heel weinig echte vrienden
Oud 11-10-2002, 21:35
I'ts Moi
I'ts Moi is offline
Een vriend is iemand die het lied van je hart kent en het opnieuw kan zingen als je het vergeten bent...

Kuzzje IK
Oud 11-10-2002, 21:55
ABrules
ABrules is offline
Iemand die de macht bezit je heel diep te kwetsen je zo alleen laat voelen dat het pijn doet, die je op de ergste manier kan verraden, maar dat nooooooooooi zal doen.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 22:10
DEChengst
DEChengst is offline
Mensen die denken meer dan 1 echte vriend te hebben weten niet wat vrienden zijn, of ze kunnen goed liegen.

-Desecrator
Oud 11-10-2002, 22:14
Dminor
Dminor is offline
Citaat:
Desecrator schreef:
Mensen die denken meer dan 1 echte vriend te hebben weten niet wat vrienden zijn, of ze kunnen goed liegen.

-Desecrator
Tuurlijk knul.
Oud 11-10-2002, 22:27
Soulflame
Soulflame is offline
Citaat:
I'ts Moi schreef:
Een vriend is iemand die het lied van je hart kent en het opnieuw kan zingen als je het vergeten bent...

Kuzzje IK
Mooi

"Mensen zijn je vrienden als je er niet bij na hoeft te denken of ze wel echt je vrienden zijn"

Oud 11-10-2002, 22:27
Evilqueen
Evilqueen is offline
Echte vrienden zijn eerlijk en betrouwbaar. Ze respecteren je, accepteren je zoals je bent en vallen je niet af. Ze zijn blij voor je als je iets leuks meemaakt en steunen je wanneer het klote met je gaat.

Echte vrienden hoef je niet dagelijks te spreken, zonder dat de vriendschap verloren gaat. Friends be like stars, sometimes you don't see them, but the're always be there... zeggen ze.

Ik heb een paar goede vrienden, en heel veel kennissen.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 22:40
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Dminor schreef:
Tuurlijk knul.
Zeer zeker wel. Echte vrienden zijn mensen die altijd voor je klaar staan, hoe moeilijk de situatie ook is. Mensen die je zullen helpen ook al komen ze daardoor zelf diep in de shit. En geloof me, je mag heel blij zijn als je werkelijk 1 zo'n persoon kent.

-Desecrator
Oud 12-10-2002, 08:26
Brainiacus
Brainiacus is offline
'Echte' vrienden bestaan niet... niemand is 100% te vertrouwen. Als het de ander niet is ben je het zelf wel. Je moet gewoon voor jezelf ergens een lijn trekken tussen 'goede vriend' en 'gewone vriend'.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 08:56
Verwijderd
"Een vriend is iemand die alles van je weet en toch van je houdt" - Augustinus

Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 11:07
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
Citaat:
Desecrator schreef:

-Desecrator
je kan denk ik zoveel ECHTE vrienden hebben als je op 1 hand vingers kan tellen

----

true friends, don't walk away
true friends, will always stay
true friend, I really care for you
true friend, I can always turn to you

-----
Oud 12-10-2002, 13:49
Razzle
Razzle is offline
Citaat:
Piccola schreef:
Iemand die er altijd voor je is en altijd eerlijk tegen je is.. In goede en slechte tijden!
Oud 12-10-2002, 14:17
Loezzel
Loezzel is offline
Wat hierboven allemaal gezegd is: dat zijn echte vrienden.
Ikzelf heb niet veel echte vrienden. Ik heb ontzettend veel gewone vrienden, of betere vrienden, maar er zijn er maar weinig die echt alles voor je over hebben.

*knipoogt naar Eef *
Oud 12-10-2002, 14:38
Verwijderd
Citaat:
Desecrator schreef:
Echte vrienden zijn mensen die altijd voor je klaar staan, hoe moeilijk de situatie ook is. Mensen die je zullen helpen ook al komen ze daardoor zelf diep in de shit.
dan ben ik een "échte vriendin" voor zowat iedereen die ik ken. ik sta altijd klaar voor mijn vrienden (kameraden inc.) met raad en daad, en daar wordt dan ook vaak dankbaar gebruik van gemaakt. en dat is dan ook wederzijds. als ik in de shit zit, of ik voel me miserabel, hoef ik mijn gsm maar te nemen en een willekeurig nummer te kiezen om troost of goede raad te vinden. als je zelf voor iedereen klaarstaat, zul je al gauw merken dat ook zowat iedereen voor jou tijd kan maken als je een schouder nodig hebt om op uit te huilen...
ik heb best wel veel écht goede vrienden... *emo-moment*

xxx
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 14:57
Verwijderd
Was me al langer duidelijk dan vandaag dat ik maar 1 echte vriend heb.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 15:29
lieve
lieve is offline
Ik denk dat ik maar 1 ECHTE vriendin heb, en de rest zijn inderdaad heel goede kennissen! Maar vrienden heb ik weinig, hoewel ik veel mensen KEN!!
Ik vind dat daar een heel verschil tussen is!

Maar ik vind het niet erg! Ik heb liever 1 goede vriendin, dan een heleboel kennissen!
Oud 12-10-2002, 17:20
PardonMe
PardonMe is offline
Citaat:
Loezzel schreef:

*knipoogt naar Eef *
Loesss jij bent echt een super coole vriendin gewoon
*knipoogt terug naar Loezzel*
Oud 12-10-2002, 17:22
Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
Loesss jij bent echt een super coole vriendin gewoon
*bloost*

??
Oud 12-10-2002, 17:34
ABrules
ABrules is offline
mmmz, had ik maar iemand om naar te knipogen
ach ja, maakt het ook uit...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-10-2002, 17:52
Optima
Optima is offline
ik heb er maar eentje

en mensen die denken dat ze er 10 hebben, houden zichzelf voor de gek

vrienden zijn/ hebben:

respect
tijd voor je wanneer dan ook
soms dezelfde interesses
steunen je in moeilijke situaties
komen voor je op
luisteren naar je
Kun je maanden niet zien en is alles weer goed
profiteren niet van je
verwachten geen wederdienst ( behalve dan wederzijdse vriendschap..ok dat nieteens altijd)
Oud 12-10-2002, 19:21
I'ts Moi
I'ts Moi is offline
Citaat:
ABrules schreef:
mmmz, had ik maar iemand om naar te knipogen
ach ja, maakt het ook uit...
Komt ie.......

Kuzzie!
Oud 12-10-2002, 19:35
ABrules
ABrules is offline
Citaat:
I'ts Moi schreef:
Komt ie.......

Kuzzie!
OW YEAH.... ik kan ook knipogen...

aah heerlijk gevoel, bedankt he...
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 09:28
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
******** schreef:
"Een vriend is iemand die alles van je weet en toch van je houdt" - Augustinus

Dit blijf ik nog de mooiste omschrijving vinden...

@Desecrator

Ik denk wel dat je voorzichtig moet zijn met wie je vrienden noemt, maar om nou te stellen dat je maar 1 echte vriend kan hebben, vind ik erg ver gaan. Ik heb twee vrienden, en die twee zijn ook vrienden van elkaar. Daarom zijn we dus vaak met zijn drieën en op die manier kun je vrij makkelijk een vriendschap met meer dan 1 persoon hebben.
Oud 13-10-2002, 10:17
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
martijn1985 schreef:
Ik heb twee vrienden, en die twee zijn ook vrienden van elkaar. Daarom zijn we dus vaak met zijn drieën en op die manier kun je vrij makkelijk een vriendschap met meer dan 1 persoon hebben.
Toen ik jou leeftijd was dacht ik ook een aantal vrienden te hebben. Ik zie er nu geen een meer van, dus blijkbaar waren dat toch niet zo'n goede vrienden.

-Desecrator
Oud 13-10-2002, 10:38
lady_x
lady_x is offline
Ja ik denk dat als je jong bent, je vaak een illusie hebt van wat vrienden zijn, je denkt en je bent ervan overtuigd dat ze echte vrienden zijn, maar kijk eens binnen 10 jaar en dan zal je zien of ze er nog steeds zijn.
Mensen veranderen nu eenmaal.
Oud 13-10-2002, 11:25
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Desecrator schreef:
Toen ik jou leeftijd was dacht ik ook een aantal vrienden te hebben. Ik zie er nu geen een meer van, dus blijkbaar waren dat toch niet zo'n goede vrienden.

-Desecrator
Ik heb ook niet de illusie dat vriendschappen voor eeuwig zijn. Ik weet niet of ik mijn vrienden nog zie op mijn 26e. Ik hoop van wel, maar ik weet het niet. Maar dat neemt niet weg dat zij nú goede vrienden van mij zijn.
Oud 13-10-2002, 12:34
running spirit
running spirit is offline
vriendne zijn mensen die bij je kome schooien voor geld teminste dan noeme ze zich vriende
Oud 13-10-2002, 16:30
WolterB
WolterB is offline
Vrienden zijn mensen die je volledig kunt vertrouwen en die jou ook vertrouwen, waar je dingen tegen vertelt die niemand anders van je weet, waarmee je over je gevoelens kunt praten en waarbij je het gevoel hebt dat je 100% jezelf kunt zijn.

pas sinds een paar maanden weet ik dat dit allemaal moet kloppen om écht gode vrienden te zijn, wat ik daarvoor onder vriendschap verstond vind ik nu niet meer kloppen
Oud 13-10-2002, 19:59
-Octavius-
-Octavius- is offline
Citaat:
Desecrator schreef:

-Desecrator
Niet echt mee eens, Ik ga met veel mensen om (lees: HEEL VEEL) maar ik heb nogal apart gedachten gang (Humor, liefde & Politiek) en ik kan maar met 1 iemand echt praten over Relatie's en Politiek (niet dat ik vaak daar iets over wil zeggen maar toch) met mun andere "vrienden/goede kennisen" kan ik niet serieus praten over dat soort dingen, het zijn dan mischien wel vrienden ik kan erg met ze lachen ofzow.. maar jah of ik ze nou bij mun vriendenclub (van 1 man) moet voegen.
ach dit gaat nogal erg diep..
persoonlijke problemen..
Oud 14-10-2002, 13:10
Verwijderd
Citaat:
Desecrator schreef:

-Desecrator
Ik heb er 2 hele echte goeie. En ik weet wat vrienden zijn en ik lieg ook niet.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 13:14
Verwijderd
Citaat:
Desecrator schreef:

-Desecrator
Dat is echt een belachelijke reden. Vriendschappen hoeven helemaal niet voor eeuwig te zijn. Heel vaak groei je uit elkaar als je de puberteit ingaat, en daarna weer. Ik heb daardoor 3 echte vriendinnen 'verloren', daar ga ik gewoon weinig/niet meer mee om, maar die zijn echt wel echte vriendinnen geweest hoor. En zo rampzalig is dat niet, want je krijgt toch weer nieuwe vriendinnen.
Heb met 1 vriendin trouwens en de overgang van kind naar puber overleefd en die van puber naar... euh... adolescent? Wat ben ik nou? Iig, ik ga er vanuit dat ik met haar mijn leven lang bevriend zal zijn, maar voor de rest weet ik het echt niet, hoor.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 15:20
punkyfish
punkyfish is offline
Ik heb mijn vriend en voor de rest heb ik geen échte vrienden in real life. Heb een hekel aan de meerderheid van mijn 'schoolvrienden'. De anderen beschouw ik meer als personen waar ik mee kan lachen, maar niet mee kan huilen. Jammer, maar waar.
Reageren

Regels voor berichten