Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
De lucht is mijn zwembad
Wanneer ik mijn ogen blik op de wolken, zo kalmpjes kabbelend voorbij wil ik ze achterna, zo luchtig en vrij Zweven tussen het geilussioneerde wolkenwit ik vorm mij daar een hond, die zit En na het vrij-uit denken vormen neem ik een diepe sprong naar boven strek mijn armen uit, en zwem, donkere wolken, regenbuien, alle narigheid voorbij behoedend mij voor innerlijke stormen. btw, wel geinig idee ![]() (overigens, supersnel gemaakt dit dichie, vandaar geen hoogstandje) ![]() ![]()
Laatst gewijzigd op 21-10-2002 om 09:30. |
![]() |
|
De lucht is mijn zwembad
Warme stranden waaien met de wind, ik kijk in je ogen, en ik zucht, ik heb geen idee waar je je bevindt, ben je echt voor me gevlucht? Ik zie je foto, niets is meer als het lijkt, de lucht is mijn zwembad, Je ogen zijn als de zee, we hebben al zo veel bereikt, als je vlucht, mag ik dan mee? 2 min, dus stelt weinig voor
|
ik kan het wel proberen maar ik denk dat ik iamre18 nooit kan overtreffen, ik zou het ook nooit proberen. Gewoon too damned good. Petje af
||
Citaat:
sommige talenten ontplooien zichzelf en beginnen een voorbeeld te vormen voor anderen
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Nou ik! Met mijn vingertoppen in de wolken Met ochtenddauw in mijn natte haar Sta ik op de hoogste toppen mij gegeven Spring ik van de berg in het zwembad van mijn leven
|
Bedankt voor de leuke gedichten...
Mijn persoonlijke favo's zijn toch die van Woodstock en die van Evita, waarschijnlijk door de schattige manier van schrijven. Maar er zijn wat mooie dingen uit gekomen. Over die van Mabo (?) ben ik heb met Anneee eens, iets langer en het kan beter worden. Verder: is dit misschien een idee om eens in de zoveel tijd te doen? ![]()
|
absoiluut vaker doen...erg leuk idee...
mijn snel opgezet gedichtje nog eventjes erachteraan gooiend: We ademen dezelfde lucht, waar jij loopt daar volg ik. Ik adem hoop en langzaam aan, voel ik dat mijn hoop stikt. Ik adem jou, waarop ik leef, hopende dat mijn hoop bezinkt. Jouw lucht is mijn zwembad, waarin ik langzaam verdrink. jij ademt lucht, ik adem jou. Vanuit het diepst van mijn hart, hoop ik tot mijn hoop is gedoofd, op eens een nieuwe start. (met jou) niet bepaald goed maar zomaar ff gauw geschreven..
|
sorry voor het terughalen van een oud topic, maar toch hier even de verschillende dingen waar ik, na lang nadenken, bij dit zinnetje aan dacht.
ten eerste voelde ik meteen weer in me het zinnetje uit Red Hot Chilli Peppers - Scar Tissue: With birds I'll share this lonely view stukje 1. (het zwembad gezien als uitvlucht) Ik heb er even genoeg van, spring weer even in mijn diepte Waar iedereen mij kan bewonderen maar geen contact leggen, van onderen... stukje 2. (zwenkt uit naar onderwerp liefde. ja heel zwak maar ik ben nou eenmaal zwak en ik ben nou eenmaal ook verliefd...) Weet je, de wereld is mooi vanaf hier zelfs jij bent kleiner dan een pier Ik vraag me af, zou jij zij aan zij willen zwemmen met mij? alleen het 2e vers ben ik nog niet tevreden over, de betekenis hoort daar wel zo maar die pier heb ik ingevoerd vanwege het rijm, maar het klinkt (vind ik) voor geen meter. anyway, ik lees morgen wel het commentaar of niet
Laatst gewijzigd op 03-11-2002 om 22:42. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() WSVS !!!
||
Citaat:
ja je hebt gelijk, ik zie het nu weer helder: het was 'zo dood als een pier' en dan evt. 'zo klein als een mier'... maja ik denk niet dat ik het nu nog ga veranderen...
||
Citaat:
![]() (en nu weer ontopic)
|||
Citaat:
Citaat:
Weet je, de wereld is mooi vanaf hier zelfs jij bent kleiner dan een zier Ik vraag me af, zou jij zij aan zij willen zwemmen met mij?
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[Schrijfopdracht] Drijven Type | 19 | 05-11-2002 09:02 | |
Verhalen & Gedichten |
[Schrijfopdracht] Denken Type | 10 | 04-11-2002 21:16 |