Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-10-2002, 14:43
Signy
Signy is offline
Vandaag is het Halloween en uiteraaaard doet Nederland daar nu ook aan mee. Met de volgende 2 films op Ned. 2

Halloween (00:00-01:35)
Inhoud: Het was een koude halloweennacht in 1963 toen de zesjarige Michael Audrev Myers op brute wijze zijn 17 jarige zus, Judith Margaret Myers, vermoord. Hij wordt naar het Smith's Grove-Warren Country Sanitorium gestuurd, waar hij 15 jaar opgesloten zit. Maar op 30-10-1978 ontsnapt hij en gaat hij terug naar Haddonfield, Illinois, waar hij babysitter Laurie Strode (Curtis) stalkt en haar een paar van haar vrienden vermoord. Hij wordt op de hielen gezeten door zijn psychiater Sam Loomis (Pleasence). Michael is gevaarlijk, hij is overal en hij is niet te vernietigen.

Braindead (01:35-03:05)
Inhoud: In Braindead is mama's kindje Lionel Cosgrove 25 jaar en heeft hij nog nooit met een meisje gekust. Dit verandert wanneer hij de mooie Paquita ontmoet. Maar Lionels bizarre familie bestaat uit een kannibaal als moeder en het duivelskind Selwyn. De relatie is voor het liefdespaar het begin van een gruwelijke en bizarre nachtmerrie.
Regisseur: Peter Jackson (van Lord of the Rings!)

Halloween heb ik nog nooit gezien maar Braindead is echt superkomisch.
Oud 31-10-2002, 14:48
FireCracker
FireCracker is offline
ik moet naar school morgen! mja, ik ben de eerste 2 uur vrij, dus halloween kan ik nog wel kijken
Oud 31-10-2002, 15:00
Verwijderd
Ik neem ze gewoon lekker op
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 15:04
Signy
Signy is offline
Citaat:
Andijvie schreef:
Ik neem ze gewoon lekker op
Zo vergal je natuurlijk de Halloween sfeer! Doe ik ook hoor.
Oud 31-10-2002, 15:33
Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Wel balen dat het zo laat komt, het is doordeweeks, dus dat komt slecht uit, helaas.
Oud 31-10-2002, 15:45
Vash!
Vash! is offline

BNN?
Oud 31-10-2002, 15:56
Signy
Signy is offline
Yep.
Oud 31-10-2002, 16:10
Uice
Uice is offline
Heb ze allbei al gezien (zijn allebei goed, vooral Halloween), en ik kijk vooral uit naar de aankondiging van Patrick Lodiers.
Oud 31-10-2002, 19:08
Celebithil
Celebithil is offline
ik heb ze allebei nog niet gezien. en ze komen niet erg vroeg ook! (morgen vroeg naar school...) maar idd opnemen . Braindead wil ik graag zien, met zo'n goede regisseur moet die film haast ook wel goed zijn . (Peter Jackson is vandaag jarig trouwens!)
Oud 31-10-2002, 21:24
Anonymous John
Anonymous John is offline
Heb beide op DVD dus ga niet kijken...

Overigens vind ik dat er te weinig horrorfilms vanavond op tv komen, het is Halloween godverdomme!
Oud 01-11-2002, 02:06
Verwijderd
Citaat:
Anonymous John schreef:
godverdomme!
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 17:05
ZHAzha
ZHAzha is offline
shit gemist anders had ik wel gekeken!
Oud 01-11-2002, 18:24
Martijn
Martijn is offline
Braindead is ranzig
Niks engs aan
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 18:41
Uice
Uice is offline
Citaat:
Big Daddy schreef:
Braindead is ranzig
Niks engs aan
dacht je dan dat dat de bedoeling was?
Oud 01-11-2002, 19:38
Martijn
Martijn is offline
Citaat:
Juice schreef:
dacht je dan dat dat de bedoeling was?
kweenie maar ik weet niet wat er voor leuks aan paar honderd liter bloed
Heb ik liever iets engs..
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 20:06
Severus
Severus is offline
Citaat:
Big Daddy schreef:
Braindead is ranzig
Niks engs aan
So what? Ik vond 'm superfunny, zeker die zombie-priester die met de zombie-verpleegster ging neuken!!!

Groetjes,

Ripper
Oud 01-11-2002, 21:58
Uice
Uice is offline
Citaat:
Big Daddy schreef:
kweenie maar ik weet niet wat er voor leuks aan paar honderd liter bloed
Heb ik liever iets engs..
Ik ook maar dat is nu eenmaal niet de essentie van Braindead. Je gaat bij Halloween ook niet klagen over een gebrek aan humor.
Braindead is zeer goed in zijn genre. Hoe kan je de fout in gaan als je een grasmaaier, en huis vol zombies en meer dan 300(!) liter bloed voor één scene hebt?
Oud 01-11-2002, 22:17
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
gemist
Oud 02-11-2002, 11:46
Martijn
Martijn is offline
Citaat:
Juice schreef:
300(!) liter bloed voor één scene
whoa! ik d8 150 ofzow
hoeveel liter zat er in de hele film?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 11:51
superjip
superjip is offline
300 liter......en ja braindead was genieten....dat ie met die heggenschaar die hele bek openknipt avn die zombie

hij was de coolste van de drie....dan tel ik de lift op net 5 ook ff mee
Oud 02-11-2002, 12:42
Diesel
Diesel is offline
Braindead vond ik leuk om te zien maar Halloween was geweldig, een topper in zijn genre.
Oud 02-11-2002, 13:19
legatus
legatus is offline
Citaat:
Overigens vind ik dat er te weinig horrorfilms vanavond op tv komen, het is Halloween godverdomme!
Eerder waren de Duitse zenders wekelijks representatief voor een horrorfilm. Hammer, Amicus, en de Italianen kwamen ruim aanbod, ook op BBC.

Ik stem dus weer voor een wekelijkse horrorfilm op de vrijdag of zaterdagavond.
Oud 03-11-2002, 17:06
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef:
Ik ook maar dat is nu eenmaal niet de essentie van Braindead. Je gaat bij Halloween ook niet klagen over een gebrek aan humor.
Braindead is zeer goed in zijn genre. Hoe kan je de fout in gaan als je een grasmaaier, en huis vol zombies en meer dan 300(!) liter bloed voor één scene hebt?
Idd

Súper film Heb echt genoten
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 18:43
Rareware
Rareware is offline
Braindead was echt super goed, ik heb nog nooit zo gelachen vooral met die kut kleuter zombie of wat het mocht voorstellen. (dat stukje dat die vent met dat kind in de kinderwagen gaat wandelen) Maar dat met de grasmaaier was het tofste. Een van de meest komische films die ik in tijden heb gezien lag op laatst bijna te huilen van het lachen op de bank konden me zeg maar bijna afvoeren. Dus voor degenen die hem hebben opgenomen veel kijkplezier.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 13:37
Doelloos
Doelloos is offline
Jaaa die braindead was wel maf!! Maar niet echt eng ofzo dat is wel jammer, ik wou dat ze Hellraiser eens op tv uit gingen zenden!!! Of the exorcist
Oud 04-11-2002, 16:32
Verwijderd
In Braindead vond ik het stuk grappig toen de moeder voor het eerst wat begon te veranderen en hoe haar zoon een stuk wang terug plakte Even later zaten ze te eten en viel haar oor in haar vla, vervolgens at ze hem op.. Héérlijk stuk Ik heb echt gigantisch dubbel gelegen
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 17:07
Martijn
Martijn is offline
Citaat:
Doelloos schreef:
Jaaa die braindead was wel maf!! Maar niet echt eng ofzo dat is wel jammer, ik wou dat ze Hellraiser eens op tv uit gingen zenden!!! Of the exorcist
de hellraiser films zijn ooit op rtl 5 geweest en the exorcist is toch al een hele tijd neit op tv geweest??
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten