Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-11-2002, 18:57
Splodge
Splodge is offline
Gewoon wat vraagen over stelen

Heb je wel eens gestolen? Gaat het dan om dure dingen of om een snoepje op de markt? Vind je dat het stelen van duurdere dingen erger is dan het stelen van goedkope dingen, of maakt dat niets uit? Is koekjes uit de kast pikken ook stelen, of mag dat wel? Is het downloaden van mp3 bestanden stelen? En als je dat doet ben je dan niet net zo slecht als iemand die spullen uit winkels jat? Voel je je schuldig als je wat gestolen hebt, of denk je "dan hadden ze het maar beter moeten wegstoppen?" Als je vrienden stelen, zou je ze daar dan op aanspreken, of misschien zelfs het contact verbreken?

Laatst gewijzigd op 01-11-2002 om 19:05.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-11-2002, 19:01
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Echt stelen heb ik nooit gedaan, behalve dan de paar snoepjes bij de drogist, en dat pakkie lucifers bij de supermarkt, om daar dan stiekem fikkie mee te steken

Stelen is fout, je mag dingen die van een ander zijn niet zomaar innemen, en hoe groter/duurder/bijzonderder het is hoe erger het is imo.

Als ik een vriend iets zou zien stelen zou ik er wel wat van zeggen, zeker als het wat duurs is ofzo, als ie het dan weer zou doen zou ik toch wel afvragen wat voor persoon het nu eigenlijk is.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 19:07
Roos
Roos is offline
Stelen is echt fout, of je nou iets duurs of iets goedkoops jat.

Als ik zou zien dat een vriend zou stelen, zou ik hem daar echt op wijzen. Contact zou ik niet verbreken maar ik zou zeker wel ff met hem willen praten daarover.
Oud 01-11-2002, 19:10
Verwijderd
Stelen is inderdaad altijd fout. Of het iets duurs of goedkoops is, of je het van een privépersoon of van een groot winkelconcern is.

Als een vriend van mij zou stelen, zou ik met hem gaan praten...ik sluit zelfs niet uit hem aan te geven als ik er écht niet met hem uitkom en hij het niet wil retourneren.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 19:19
Esmée
Esmée is offline
Zelf nooit wat gestolen, ja keer snoepjes of zo toen ik klein was maar dat is niet noemenswaardig. Ex-vriendje vorig jaar had wel ns een fiets gejat (in de tijd dat we wat hadden ook) en ik had zoiets van tja moet je ook lekker zelf weten.. ken zo veel mensen waarbij het gewoon zo is van als je fiets gejat is, jat je er 1 terug.. zijn dan voornamelijk studenten. Ja heel fout eigenlijk maar ik vind dit op de een of andere manier niet zo superernstig, zo lang het niet om een gloednieuwe superfiets gaat of zo.. maar als je je fiets zoekt na het uitgaan en hij blijkt gejat te zijn, en verderop staat een of ander oud krot dat niet eens meer op slot kan, kan ik me er enigszins in verplaatsen dat je die dan meeneemt. Niet dat ik het zelf zou doen.
Dus ja eigenlijk heel hypocriet van mij dit.. want ik heb dit alleen met fietsen, voor de rest vind ik stelen per definitie fout
Btw dat vriendje van me destijds, bleek nog veel meer dingen aan het jatten te zijn, hier kwam ik pas achter toen het uit was, maar de verhalen gingen dat hij op toernooien en zo wel vaak kleren had gejat en zelfs een keer een vet dure hockeystick, tis dat ik toen sowieso al een enorme hekel aan m had, en geen zin had uberhaupt met m te moeten praten, als het nog aan was geweest terwijl ik erachter kwam van het stelen had ik wel actie ondernomen, in welke vorm weet ik zo niet.
Oud 01-11-2002, 19:20
Splodge
Splodge is offline
Zelf heb ik nooit bewust iets uit een winkel gestolen, dat moet ik waarschijnlijk even uitleggen.
Wat ik een keer gehad heb is het volgende:
Ik was een jaar of 13 en had van de buurman een oude computer gekregen, ik was er heel erg blij mee en wilde de vriendelijke man een presentje geven. Dus hobbelde ik naar de Albert Heijn even verderop. Daar aangekomen viel mijn oog op een verrukkelijk uitziend stuk chocolade genaamd Bonbon Bloc (men zou bijna denken dat ik hier reclame zit te maken), ik wilde het kopen en kwam er toen achter dat ik nog geen mandje had. Dus ik terug naar de ingang om een mandje te halen. Na nog wat rond gekeken te hebben keek ik in mijn mandje en trof daar geen chocola aan. Ik moet het terug gelegd hebben, ik had er immers ook nog aan getwijfeld of ze het wel lekker zouden vinden. Dus ik pakte een nieuw stuk en rekende het af. Thuis trof ik in mijn binnenzak het stuk chocola aan. Ik had gestolen! Uiteraard durfde ik, hoe graag ik het ook wilde, het niet terug te brengen naar de winkel en dat heb ik ook niet gedaan. Maar toch heb ik me er heel lang schuldig over gevoeld.

Telt dit ook als stelen? Had het als stelen geteld als ik het terug gebracht had, of terug was gegaan om te betalen?
Oud 01-11-2002, 19:24
Breg
Breg is offline
ik heb toen ik 5 was een keer een keer een Mcdonalds poppetje van mn buurmeisje gestolen Maar dat was het eigenlijk wel.
Oud 01-11-2002, 19:27
Jules
Jules is offline
In SixFlags in die souvenirwinkeltjes hadden ze van die leuke kaarten, maar het was zooo druk en we moesten onze laatste bus halen, dus zijn we met een paar van die kaarten in onze hand gewoon weggelopen *schaam* .. en ja, natuurlijk is dat fout. Maarja imho was het niet echt stelen, als je ziet wat ze in dat park voor een glas cola of i.d vragen, vind ik dat ook aso-duur..
Oud 01-11-2002, 19:34
Splodge
Splodge is offline
Citaat:
Sooz schreef:
In SixFlags in die souvenirwinkeltjes hadden ze van die leuke kaarten, maar het was zooo druk en we moesten onze laatste bus halen, dus zijn we met een paar van die kaarten in onze hand gewoon weggelopen *schaam* .. en ja, natuurlijk is dat fout. Maarja imho was het niet echt stelen, als je ziet wat ze in dat park voor een glas cola of i.d vragen, vind ik dat ook aso-duur..
Je vindt dus eigenlijk dat ze ook van jouw gestolen hebben, dus dat jij best iets terug mag jatten?

Er zit natuurlijk wel een verschil tussen, aangezien jij voor je die cola kocht wist dat je "bestolen" zou worden, als je het deed, heb je er bewust voor gekozen. Sixflags niet natuurlijk.
Oud 01-11-2002, 19:38
ikbenLINDA
ikbenLINDA is offline
nog nooit wat uit een winkel gestolen. durf ik echt niet, ik ben veel te schijterig daarvoor. wel eens op me werk ijsjes niet op de kassa aangeslagen als ik ff een beetje geld nodig had als noodgeval, maar nooit meer dan 3 euro ofzo
Oud 01-11-2002, 19:40
Quiana
Quiana is offline
Ja, ik heb vroeger weleens snoepjes gejat,
en koekjes uit de koektrommel.
Als ik nu in de Jamin oid loop,
neem ik ook wel een snoepje,
mja, nee, een snoepje zie ik niet als stelen..
Als het een hele zak was, of een mars oid,
mja, dan was het wel wat erger denk ik..
Echt een fiets oid stelen vind ik fout,
dat zie ik echt als stelen.
Als een vriend dat zou doen,
mja, ik zou er wel wat van zeggen..
Maar niet aangeven oid,
tis zijn/haar zaak.
Oud 01-11-2002, 19:40
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
ik heb zelf weleens kindersuprise eieren gestolen in de supermarkt toen ik klein was en vorig jaar had ik in de hema een zak pepernoten opengemaakt en begon te vreten *schaam, schaam* nee, dit doe ik nie gauw meer. niet dat er iets gebeurde, maar ik had uiteindelijk toch een schuldgevoel.
Oud 01-11-2002, 19:46
Jules
Jules is offline
Citaat:
Splodge schreef:
Je vindt dus eigenlijk dat ze ook van jouw gestolen hebben, dus dat jij best iets terug mag jatten?

Er zit natuurlijk wel een verschil tussen, aangezien jij voor je die cola kocht wist dat je "bestolen" zou worden, als je het deed, heb je er bewust voor gekozen. Sixflags niet natuurlijk.
Ja ik vind dat ze van mij gestolen hebben. Nee, ik vind niet dat ik ook iets terug mag jatten. Dat ik dat zei is gewoon om mijn geweten een beetje te sussen..
Oud 01-11-2002, 19:56
a new noise
a new noise is offline
stelen is fout
kopen van gestolen goederen is nog fouter
Oud 01-11-2002, 19:59
ieyor
ieyor is offline
alsof iemand hier gaat zetten dat ie wat steelt
krijgt hier alleen maar correcte dingen met 'je mag niet stelen '
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 20:02
Splodge
Splodge is offline
Citaat:
IEYOr schreef:
alsof iemand hier gaat zetten dat ie wat steelt
krijgt hier alleen maar correcte dingen met 'je mag niet stelen '
Niemand hoeft hier neer te zetten dat ie steelt, maar ik vind het wel interessant om te weten wat mensen onder stelen verstaan en hoe ze reageren als het in hun omgeving gebeurt. En vooral ook of mensen die wel stelen zich naderhand toch schuldig voelen. Bovendien zou je, als je de reacties zou lezen, weten dat er best mensen zijn die openhartig willen praten over hun ervaringen met diefstal.

Laatst gewijzigd op 01-11-2002 om 20:34.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 20:25
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Ja ik heb vroeger gestolen.
Toen ik 11 was kreeg mn moeder een nieuwe vriend,en die nam zn koters ook mee.
waaronder een dochter met grijpgrage handjes.
We stonden bij de hema en voor ik het wist stond ik buiten met zakken vol make-up en dingen waarvan ik niet eens wist dat ik het in mn zakken had gestopt.
Toen ik thuis kwam heb ik alles in een kussensloop gestopt
En s'avonds aan mn moeder verteld.
Ik heb het daarna nog een paar gedaan,en dan niet alleen snoepjes.
Het was steeds onder druk van..
Wat het natuurlijk niet goedmaakt etc.

Stelen is fout,er is geen goedkeuring voor.
Onder stelen versta ik iets pakken van iemand anders zonder toestemming.
Als een vriendin/vriend van mij jat zeg ik er wat van,gaat diegene dan gewoon rustig door dan verbreek ik het contact.
Gestolen rotzooi hoef ik ook niet,heb wel een keer iemand op mn verjaardag gehad met een ketting die ik heel graag wou hebben...ik pakte het uit en er zat geen label aan geen kaartje niks,en ik kende die persoon al redelijk goed,dus wist hoe dat kwam.
Ik heb het terug gebracht naar de winkel,samen met mn moeder.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 20:37
STP
STP is offline
Een aantal kennissen van me doen het, en veel ook...

Ze bieden met spijkerbroek inclusief riem aan, horloges, onderbroeken, ringen, dvd's, echt alles, en zelf gestolen...

Kijk, natuurlijk hartstikke lief dat ze me dat aanbieden maar ik wil niet met gestolen troep rondlopen dus ik ga d'r niet verder op in...

Ik weet dat ze stelen en ze er niet makkelijk mee zullen stoppen dus maak ik me d'r verder niet erg druk om, niet dat ik het goedkeur; absoluut niet, maar het is toch eigen verantwoording. Met mijn afkeur zullen ze niets doen.

Ik zelf heb vroeger wel es Flippo's van klasgenootjes gejat en voetbalkaartjes, ook wel es wat snoep maar toen ik daar de tweede keer mee werd betrapt ben ik d'r mee gestopt...
Oud 01-11-2002, 20:40
qghp
qghp is offline
ik heb toen ik een jaar of 10 was een keer een zak knikkers bij de hema gejat maar ik was helemaal blut dus ik vond het wel rechtvaardig
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 20:42
Splodge
Splodge is offline
Citaat:
mat-ice schreef:
ik heb toen ik een jaar of 10 was een keer een zak knikkers bij de hema gejat maar ik was helemaal blut dus ik vond het wel rechtvaardig
Okay, dus als iemand jouw mobieltje jat omdat 'ie er zelf geen een kan betalen heb je daar ook geen problemen mee?
Oud 01-11-2002, 20:42
LiViNg EnD
LiViNg EnD is offline
een snoepje uit de drogist braaf ben ik eigenlijk he..
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 21:03
Nuck
Nuck is offline
Stelen is fout, maakt niet uit wat je steelt. Het enige wat ik me nog enigszins kan voorstellen, is dat je een fiets 'meeneemt' nadat je eigen fiets is gejat. En ook dat is eigenlijk wel fout.

edit: wat vrienden betreft: ik zou er wel even over willen praten, maar ik ga niet direct het contact verbreken o.i.d.

Laatst gewijzigd op 01-11-2002 om 21:06.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 21:05
Verwijderd
Ik heb nog nooit, maar dan ook nooit iets gestolen. Ik zou veels te bang zijn om gesnapt te worden. Lijkt me echt zo'n afgang als je betrapt wordt. En ik zal niet eens iets aan te nemen wat gestolen is. Zelfs dan zou ik in mijn broek schijten...:-s
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 21:06
Landslide
Landslide is offline
Ik heb laatst wel iest gejat (denk ik). Ik was bij een winkel, en ik stond bij de sieraden enzo, en toen lag er een hanger die van een ketting afgevallen was (met een heel cool keltisch teken) en die heb ik toen mee genomen. Niet eens bij nagedacht. Maar ik had daarna wel weer spijt..zeer schijnheilig
Oud 01-11-2002, 21:22
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Hmm.. veel mensen in mn omgeving doen het..

Ik heb het ook gedaan, groepsdruk, geldtekort *blabla*
Maar ik heb tegen mezelf gezegd dat het niet zo verder kon omdat het een beetje naar het enge toe begon te neigen.. (moeilijk ermee kunnen stoppen).. Dus nu doe ik het niet meer..

ligt het aan mij of durven sommige mensen hier het niet toe te geven? of is iedereen hier echt zo correct..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-11-2002, 21:28
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
wallflower schreef:

ligt het aan mij of durven sommige mensen hier het niet toe te geven? of is iedereen hier echt zo correct..
Waarom zouden ze het WEL doen? Sommige mensen hebben daar nou eenmaal gewoon geen behoefte aan, zoveel bereik je er ook niet mee..

En neej, ik heb ook nog nooit gestolen, ook omdat ik niet vind dat je iets van iemand anders zomaar mag meenemen, maar ook omdat ik het gewoon niet durf (in winkels enzo.). Ja, das schijterig, boeiend
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 22:26
Verwijderd
Wat heb ik gestolen..
euhm..
- een vlag
- diverse bordjes
- pennen van leraren
- ..vast nog wel wat van die ongein
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 22:32
Verwijderd
Ik heb ook nog nooit wat gestolen.. omdat het fout is, omdat ik het niet wil en omdat ik het toch niet zou durven..
Als vrienden van me stelen zou ik dr wel over praten, en ik zou nooit gestolen spullen aannemen..
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 23:16
paco de taco
paco de taco is offline
concertposters van muren of een snoepje uit zo'n bak waar je een zak snoep kan vullen naar keuze, en dat was het wel..

ik heb het niet zo op stelen..
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 23:33
Roxy
Roxy is offline
ah ik weet nog wel een verhaal dat ik mn moeder een keer wou blij maken toen ik uh 6 ofzow was toen was ik helemaal in mn eentje naar de supermarkt wat ik al nie mocht en toen had ik daar iets gehaalt kweet al nie eens meer wat iig iets erg kleins en toen kwam ik thuis en veeeeeette ruzie thuis moest ik het alleen teruggaan brengen oeh volgens mij was dat mn eerste genante ervaring

verder nah toen ik een jaar of 13/14 was een beetje beinvloed door vriendinnen waarschijniljk wel iets maar kweet nie meer zo goed wat ik weet iig nog wel dat die meiden aan sigaretten en makeup van de hema deden maar kweet eigenlijk nie in hoeverre ik daar aan meedeed... owjah nog een originele vorm van stelen, ik kocht iedere week een kilo wortels voor de pony's op de manege en deed ik altijd zown bonnetje afdrukken en dan nog wat worteltjes dr bij en dat deed ik met snoepjes ook wel geloof ik

maar ik vind stelen gewoon fout maar ik vind het bij personen wel erger dan bij grote warenhuizen en als het een duur iets ofzow is dan vink het nog veel fouter... als ik dr achter zou komen dan zouk wel laten merken dat ik het fout vind en als ie nie kapt dan zouk die vriendschap wel verbreken jah... aangeven bij de politie zouk nie doen...
Oud 02-11-2002, 08:23
Verwijderd
Stelen is stelen en het maakt imo niet uit of je dan iets goedkoops of duurs meejat!! Als een van mijn vrienden zou stelen, dan zou ik daar zeker wel iets van zeggen. Contact verbreken zou ik niet meteen doen, daar is de vriendschap waarschijnlijk te goed voor.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 10:09
LeRatLuciano
LeRatLuciano is offline
ja heb ik wel gedaan eerlijk gezegd:

-cd's
-lp's
-kleding

maar niet in grote aantallen,gewoon een enkele keer.Niet dat het nu goedgekeurd is ofzo

Rat
Oud 02-11-2002, 10:20
shanli
shanli is offline
Ja,ik heb al een iets gestolen,toen ik klein was pakjes kauwgom en zo en nu soms een een snoepje
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 10:55
RuffThugg
RuffThugg is offline
Gewoon wat vraagen over stelen

Heb je wel eens gestolen?
Nee. Misschien toen ik klein was een koekje uit de trommel ofzo, maar dat kan ik me niet herinneren, is ook nooit echt nodig geweest ofzo.

Gaat het dan om dure dingen of om een snoepje op de markt?
N.v.t.

Vind je dat het stelen van duurdere dingen erger is dan het stelen van goedkope dingen, of maakt dat niets uit?
Stelen is stelen, dat het duur is maakt het wel wat erger, maar ook als je iets goedkoops jat blijft het jatten.

Is koekjes uit de kast pikken ook stelen, of mag dat wel?
Uhm......in principe wel.....t mag natuurlijk niet, het is in mijn optiek alleen niet zo erg, wel als je dan gelijk de hele tromel leegeet. Maar dat doe je op deze leeftijd toch nietmeer, dat doe je als je 8 bent ofzo.

Is het downloaden van mp3 bestanden stelen?
Uhm, nee, meer het overtreden van de copyrightwetten.

En als je dat doet ben je dan niet net zo slecht als iemand die spullen uit winkels jat?
Ik zie het als anders dus dan is het ook anders slecht, maar ik gebruik t nog steeds om te kijken of ik een cd leuk vindt, als ik echt een album goed vindt koop ik em ook gewoon. Als je alles alleen maar zal branden draaien de platenmaatschappijen geen omzet en zal er op den duur geen muziek meer uitkomen denk ik, ik laat soms wel cd'tjes met losse nr's van verschillende artiesten branden maar ook niet zo vaak. Wat ik wel jammer vindt is dat de cd's zo duur zijn tegenwoordig.

Voel je je schuldig als je wat gestolen hebt, of denk je "dan hadden ze het maar beter moeten wegstoppen?"
N.v.t.

Als je vrienden stelen, zou je ze daar dan op aanspreken, of misschien zelfs het contact verbreken?
Als ze het zouden doen waar ik bij ben zou ik er wel wat van zeggen denk. Maar eigenlijk weet ik van geen van m'n vrienden dat ze stelen.

Stelen is mijn inziens nooit nodig, je kan werken en sparen om de kleding te kopen die je wilt. Als je geen geld hebt om te eten en honger lijdt kan je naar het Leger des Heils en diverse andere instellingen om te eten, hetzelfde geld voor kleding.
Dus niemand hoeft tegenwoordig te stelen om te overleven.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 11:06
Roozie
Roozie is offline
Ik heb nooit iets gestolen behalve die badparel in de etos die ik buiten ineens nog in mijn handen had
Oud 02-11-2002, 11:28
June bug
June bug is offline
Ik wil niet schijnheilig of wat dan ook overkomen, maar ik heb serieus echt nog nooit wat gestolen.. Ook niet per ongeluk iets in m'n handen gehouden ofzo in de winkel..
Als ik vrienden zou hebben die het zouden doen, zou ik zeker proberen om ze ervanaf te praten, afhankelijk van hoe goed ik ermee bevriend ben zou ik misschien overwegen om de vriendschap te verbreken als het echt erg is. (Vaak en dure dingen dan zeg maar)

Natuurlijk is een snoepje stelen erger dan een uh... naja, iets duurs iig stelen..
En mp3's downloaden vind ik niet echt stelen, ik bedoel, je steelt niet iets van iemand persoonlijk, wat iemand echt mist ofzo, andere mensen worden er niet echt slechter van.. (de artiest of band in kwestie misschien, maar die zwemt meestal toch wel in het geld)

Ik vind stelen vaak toch wel zielig, als mensen dat doen, waarom zou je niet gewoon betalen? zoals Ruffthug al zei, er is voor iedereen wel een manier om aan zijn spullen te komen, op een legale manier. Bovendien lijkt me dat je je er toch niet echt lekker bij voelt als je iets gestolen hebt... Ik kan het me niet voorstellen dat iemand met een gerust gevoel een winkel uitloopt zonder betaald te hebben...
Oud 02-11-2002, 12:00
feline
feline is offline
Citaat:
RuffThugg schreef:
Gewoon wat vragen over stelen

Heb je wel eens gestolen?
Nee. Misschien toen ik klein was een koekje uit de trommel ofzo, maar dat kan ik me niet herinneren, is ook nooit echt nodig geweest ofzo.

Gaat het dan om dure dingen of om een snoepje op de markt?
N.v.t.

Vind je dat het stelen van duurdere dingen erger is dan het stelen van goedkope dingen, of maakt dat niets uit?
Stelen is stelen, dat het duur is maakt het wel wat erger, maar ook als je iets goedkoops jat blijft het jatten.

Is koekjes uit de kast pikken ook stelen, of mag dat wel?
Uhm......in principe wel.....t mag natuurlijk niet, het is in mijn optiek alleen niet zo erg, wel als je dan gelijk de hele tromel leegeet. Maar dat doe je op deze leeftijd toch nietmeer, dat doe je als je 8 bent ofzo.

Is het downloaden van mp3 bestanden stelen?
Uhm, nee, meer het overtreden van de copyrightwetten.

En als je dat doet ben je dan niet net zo slecht als iemand die spullen uit winkels jat?
Ik zie het als anders dus dan is het ook anders slecht, maar ik gebruik t nog steeds om te kijken of ik een cd leuk vindt, als ik echt een album goed vindt koop ik em ook gewoon. Als je alles alleen maar zal branden draaien de platenmaatschappijen geen omzet en zal er op den duur geen muziek meer uitkomen denk ik, ik laat soms wel cd'tjes met losse nr's van verschillende artiesten branden maar ook niet zo vaak. Wat ik wel jammer vindt is dat de cd's zo duur zijn tegenwoordig.

Voel je je schuldig als je wat gestolen hebt, of denk je "dan hadden ze het maar beter moeten wegstoppen?"
N.v.t.

Als je vrienden stelen, zou je ze daar dan op aanspreken, of misschien zelfs het contact verbreken?
Als ze het zouden doen waar ik bij ben zou ik er wel wat van zeggen denk. Maar eigenlijk weet ik van geen van m'n vrienden dat ze stelen.

Stelen is mijn inziens nooit nodig, je kan werken en sparen om de kleding te kopen die je wilt. Als je geen geld hebt om te eten en honger lijdt kan je naar het Leger des Heils en diverse andere instellingen om te eten, hetzelfde geld voor kleding.
Dus niemand hoeft tegenwoordig te stelen om te overleven.
Hier ben ik het best wel mee eens.
Ik ben er wel een keertje bij geweest dat paar vriendinnetjes van mij iets jatten bij de hema (zo'n 3 jaar terug). Ik ben toen weggelopen omdat het tegen mn principes ingaat, en ik ben er sowieso toch te schijterig voor. Toen heb ik wel gezegd dat ik het niet vond kunnen, en hun nieuw gejatte armbandjes heb ik niet bewonderd, maar het contact had ik niet verbroken. Inmiddels ga ik niet meer met ze om.
Oud 02-11-2002, 14:10
Synonym
Synonym is offline
Ik heb zelf echt nog nooit iets gestolen, het lef heb ik er gewoon niet voor, veelste eng enzo

Ik heb wel 's een keer gehad dat ik met een klasgenoot naar de H&M ging. Toen wilde ze zo'n elastiekje+bloem halen... Toen vond ze er twee mooi maar ze vond ze toch best duur en toen had ze er 1tje uitgekozen (dacht ik!) nou... zij naar de kassa om dat ding te betalen. Lopen we naar buiten haalt ze dat andere elastiekje uit haar jaszak... Dan voel ik mijzelf ook best wel lullig dat ik bij haar loop, stel je voor dat ze gepakt was. Okey, het was een elastiekje maar jatten is gewoon FOUT. Hoor ik later van haar dat ze dat veel vaker doet, tot fotolijstjes enzo aan toe... Gewoon, voor de kick zegt ze...
Oud 02-11-2002, 14:32
nps
nps is offline
Ik heb toen ik in de 1e of de 2e zat ofzo wel is paaseitjes gejat uit een snoepwinkel, en ooit een puntenslijper. That's it. Ben ik niet trots op, en vind ik net zo fout als grote dingen stelen.
Oud 02-11-2002, 14:42
the exploding boy
the exploding boy is offline
Eigenlijk nog niet (afgezien van snoepjes enzo) . Ik ben ook echt zo iemand die meteen opgepakt zou worden. Bovendien vind ik stelen dom. Ik vind niet dat het erg is in sommige opzichten, ik bedoel de AH ofzo zal het echt niet missen als er iets weg is , met die afzetterij van hun. Maar ik vind het gewoon niet nuttig om iets te stelen, ik zou er een schuldgevoel van krijgen en idd. gepakt worden.

Neuh niks voor mij.

Ik heb trouwens ook geen vrienden die stelen geloof ik dus ik krijg verder ook niet iets aangeboden.

Als in a'dam een fiets door een zwerver wordt aangeboden dan zou ik hem wel kopen. zo lui ben ik dan wel weer.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 15:13
leentje_16
leentje_16 is offline
jah ik heb wellus wat gestolen... een kettinkje dat voor m'n voeten lag bij de H&M... zonder prijskaartje.. dus nou ja.. die heb ik maar meegenomen, verder ook wel eens een blikje drinken uit de albert hein als ik toch best wel dorst had en ook best wel blut was.. tja.. dan had ik dr niet zo veel problemen mee.

vrienden van mij stelen ook wel es wat, maar niet echt dure dingen, meer op de manier zo als ikhet ook wel es doe..
dus dat vind ik niet zo erg

ik vind dure dingen stelen toch een stuk erger dan goedkope, ik bedoel, als je nu iets meeneemt van 1 euro of van 10 euro, daar vind ik toch een groot verschil tussen zitten. Bij iets van 10 euro of meer zou ik toch ook een redelijk schuldgevoel krijgen... maar het niet durven terugbrengen waarschijnlijk, daar ben ik dan weer te schijterig voor. tja....
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 16:03
OriginalMisfit
OriginalMisfit is offline
ja op de basisschool was er zon 6de klasser en we waren 3de klassers en gingen met zn zessen altijd de appie in niks kopen en zakken vullen met snoep chocola olijfen(?)en ander voedsel/snoep werd wel erg na een tijdje en op een gegeven moment werd er iemand gepakt en durfde ik niet zo meer, het gaf wel een kick op die leeftijd. Nu zou ik het niet doen ik koop toch alleen iets als ik het echt nodig heb.
Oud 02-11-2002, 16:13
Avelon
Avelon is offline
ik heb nooit wat gestolen
ja een keer een paasei in de jamin
en ik wilde vroeger wel eens badparels stelen
maar eigenlijk durfde ik dat niet
en dus deed ik het niet he

zeg als je iets koopt, en de kassiere vergeet iets aan te slaan..nemen jullie het dan mee zonder te zeggen?

voor ik in een winkel werkte deed ik dat wel (het ging eigenlijk alleen om een ijsje)

ik weet ook hoe ontzettend makkelijk het is om te stelen, wij houden nooit en te nimmer iemand aan, maar het is gewoon fout.
Oud 02-11-2002, 16:43
punkrock-bastard
punkrock-bastard is offline
mwah... soms een fiets, soms wat patches ofzo, niet echt serieus!
Oud 02-11-2002, 16:45
punkrock-bastard
punkrock-bastard is offline
Citaat:
*MiNDLeZz* schreef:
Ik heb toen ik in de 1e of de 2e zat ofzo wel is paaseitjes gejat uit een snoepwinkel, en ooit een puntenslijper. That's it. Ben ik niet trots op, en vind ik net zo fout als grote dingen stelen.
Auto's in elkaar trappen is wél goed bedoel je?
Oud 02-11-2002, 16:47
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
punkrock-bastard schreef:
Oud 02-11-2002, 16:48
nps
nps is offline
Citaat:
punkrock-bastard schreef:
Das toch geen stelen
Oud 02-11-2002, 16:48
Rrr.
Rrr. is offline
een tuinkabouter
Oud 02-11-2002, 16:49
cha0s
cha0s is offline
stelen.. hmja...

wel 'ns een fiets...
vroeger wel ns wat drank gejat bij de slijter ofzo... nu niet meer.
Oud 02-11-2002, 16:50
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
YuckFou schreef:
een tuinkabouter
hehe, ook al?
Reageren

Regels voor berichten