Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-11-2002, 10:57
ZHAzha
ZHAzha is offline
Softcup is geen tampon of maandverband, Softcup is een zacht flexibel cupje dat je inwendig draagt. Softcup is echt uniek omdat het cupje je menstruatie vloeiing opvangt.

Softcup is gemaakt van een irritatievrij, niet absorberend thermoplastisch materiaal dat zacht wordt door je lichaamstemperatuur. Hierdoor zal Softcup zich schikken naar je inwendige bouw en ontstaat een persoonlijke pasvorm wat lekkage en geurtjes helpt voorkomen.

Softcup is echt onzichtbaar en werkt zeker 2x langer dan tampons en maandverband tot wel een maximum van 12 uur.
Softcup breng je in je vagina door de rand samen te knijpen en deze naar achteren en naar beneden te duwen. Softcup glijdt dan op de juiste plek open, namelijk achter je baarmoedermond en schaambeen. (Denk aan het pessarium principe.)

Softcup is gemaakt van speciaal kunststof wat ook wordt gebruikt voor katheters en baby fopspenen. Softcup bevat geen latex of rubber en veroorzaakt geen allergische reactie.

Ik heb 4 van die dingen thuis..en nog niet geprobeerd.
Je moet hem met je vingers eruit halen en dat idee zit me niet zo lekker..

Maargoed iemand het al geprobeerd?
Oud 02-11-2002, 11:06
Black Reina
Black Reina is offline
kheb dr wel over gehoord jah, nooit geprobeerd.
maar mijn god hoe krijg ik zown monsterlijk ding dr in dan moet je m wel zow samenknijpen met 2 vingers, en dr inschuiven maar t lijkt mij dat k m niet ver genoeg krijg volges mij moet je dan hele lange vingers hebben
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 11:11
ZHAzha
ZHAzha is offline
Citaat:
Black Reina schreef:
maar mijn god hoe krijg ik zown monsterlijk ding dr in dan moet je m wel zow samenknijpen met 2 vingers, en dr inschuiven maar t lijkt mij dat k m niet ver genoeg krijg volges mij moet je dan hele lange vingers hebben
hmja.. Ik wil het ook nog niet proberen.. dat inschuiven en eruit halen zie ik niet zo zitten.

Ik heb hem eigenlijk besteld omdat je er ook mee kan vrijen.. en dat lijkt me wel..handig.
Maar ik wil er eerst wat meer info over .. vooral van mensen die het wellen geprobeerd hebben.
Oud 02-11-2002, 11:53
Quiana
Quiana is offline
Ik had er weleens van gehoord ja..
Werd toch vooral bij vrouwen
die net een kind hadden gekregen,
en bij hele zware menstruaties?
Mja, ik zou het niet gebruiken,
vind m te groot,
btje goor om er helemaal in te gaan,
lijkt me pijnlijk.. :\
*lang leve de tampons dan maar :\*
Dan maar 9 daagjes geen sex
Oud 02-11-2002, 12:20
Toscane
Toscane is offline
Citaat:
ZHAzha schreef:
Softcup is geen tampon of maandverband, Softcup is een zacht flexibel cupje dat je inwendig draagt. Softcup is echt uniek omdat het cupje je menstruatie vloeiing opvangt.

maar begrijp ik t dan goed dat die softcup dan gwoon gevuld is met bloed en dus gwoon weg kan uit da cupje als je t iets te schuin houdt. Lijkt me nie egt prettig dan om da ding eruit te halen.
Oud 02-11-2002, 12:23
Verwijderd
gatverdamme zeg
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 13:06
Yamyam
Yamyam is offline
haha, leuk toch?
Ga ik vast wel eens een keer doen, maar heb voorlopig nog wel genoeg aan de tampons en het maandverband.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 13:06
Angie_
Angie_ is offline
evil
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 15:50
Verwijderd
Ja doei, zometeen krijg ik hem er niet meer uit..
Ik raakte al in paniek toen ik het tamponkoordje niet kon vinden joh..
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 16:01
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Karliene schreef:
Ja doei, zometeen krijg ik hem er niet meer uit..
Ik raakte al in paniek toen ik het tamponkoordje niet kon vinden joh..
Ja.. dat heb ik ook nogal vaak
Oud 02-11-2002, 17:21
Roos
Roos is offline
Sjongejonge zoiets bestaat al 5 jaar.

Groot nadeel: je kunt hem niet omspoelen als je op een (openbaar) wc zit zonder wastafel. Tenminste het lijkt mij wel zo fris als je dat ding telkens ff omspoelt voordat je hem weer inbrengt
Oud 02-11-2002, 17:35
Verwijderd
Citaat:
rosi schreef:

Groot nadeel: je kunt hem niet omspoelen als je op een (openbaar) wc zit zonder wastafel. Tenminste het lijkt mij wel zo fris als je dat ding telkens ff omspoelt voordat je hem weer inbrengt
Idd, bestaat al een tijdje ja, maar volgens mij is deze verbeterd...

Niets voor mij alleen, ik durf een tampon niet eens in te brengen
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 18:14
KiMZz
KiMZz is offline
Durfde ik eerst ook nie (tampon), maar nadat een (zwem)vakantie in Duinrell daardoor in t water was gevallen dacht ik schijt aan en heb ik ze voor t eerst gebruikt.
Ik ben ook altijd bang dat ie door schiet want dat had ik gehoord van een meisje, die moes m operatief laten verwijderen
Mijn moeder had een verhaal over een collega die was vergeten m eruit te halen en al een nieuwe erin had gedaan. Zij is nu dood...

Maar daar moet je nie aan denken want zonder tampons mis je keiveel!! (zoals zwemmen wanneer je wil)
Oud 02-11-2002, 18:19
utopian me
utopian me is offline
Citaat:
kimmetjeluvsya schreef:
Ik ben ook altijd bang dat ie door schiet want dat had ik gehoord van een meisje, die moes m operatief laten verwijderen
Mijn moeder had een verhaal over een collega die was vergeten m eruit te halen en al een nieuwe erin had gedaan. Zij is nu dood...
Dat heb ik nou nog nooit gehoord!! Ging die collega echt daardoor dood?? En ik wist ook niet dat een tampon kon doorschieten, wanneer gebeurt dat dan?

nouja, opzich handig als je zo'n ding ook 's nachts kunt dragen, want maandverband 's nachts vind ik echt niks (zoiezo niet...).
maar dat uitdoen idd, brrr...
Oud 02-11-2002, 18:42
Ilsch
Ilsch is offline
het lijkt me niets? kweenie... hoe moet je dat er nou weer uithalen dan? of heb ik daar overheen gelezen
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 19:00
Roos
Roos is offline
Citaat:
kimmetjeluvsya schreef:
1: Ik ben ook altijd bang dat ie door schiet want dat had ik gehoord van een meisje, die moes m operatief laten verwijderen

2: Mijn moeder had een verhaal over een collega die was vergeten m eruit te halen en al een nieuwe erin had gedaan. Zij is nu dood...
1: Ik denk niet dat een tampon zomaar de baarmoeder in kan schieten. Dat lijkt me erg sterk. Ik zou je daar geen zorgen om maken en het hoeft al helemaal geen reden te zijn om geen tampons te gebruiken.

2: Bij gebruik van tampons is altijd kans op de ziekte menstruele TSS. Deze ziekte kan beschadiging van de eierstokken veroorzaken. TSS is echter een zeldzame ziekte, en bij normaal, hygienisch gebruik van tampons is de kans erop erg klein. Alleen als je een tampon vergeet, wordt de kans groter.
Daarnaast wordt vrouwen met maar 1 eierstok geadviseerd om geen tampons te gebruiken, of extra voorzichtig te zijn. Als zij immers TSS zouden krijgen, zouden ze geen eierstokken meer over houden (er staat ook info over in de bijsluiter van een doosje tampons, tenminste bij o.b.)
Oud 03-11-2002, 05:28
Boer_kameeL
Boer_kameeL is offline
Citaat:
kimmetjeluvsya schreef:
Durfde ik eerst ook nie (tampon), maar nadat een (zwem)vakantie in Duinrell daardoor in t water was gevallen dacht ik schijt aan en heb ik ze voor t eerst gebruikt.

Maar daar moet je nie aan denken want zonder tampons mis je keiveel!! (zoals zwemmen wanneer je wil)
Zoals Rosi al zei...
Broodje - aap.

Een tampon kan misschien wel dodelijk zijn, maar dan moet je toch al geruime tijd erge last hebben voor je er daadwerkelijk aan dood gaat...

Dit is due waar broodje - aap ged in is : over delicate onderwerpen wat larie verspreiden, veelal verzonnen om iemands echte mening ofzo te verdoezelen (in dit geval waarschijnlijk schrik voor tampons...)

Dit is een gevoelig onderwerp, hou plz dit soort angstaanajgerij erbuiten.
(en sorry om jullie meiden - enkel topic binnen te dringen... chaam: )
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 10:39
the tourist
the tourist is offline
Ik had er nog nooit van gehoord, maar het klinkt eng.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 10:58
Verwijderd
aan begin van dit schooljaar had een vriendin een blaadje van de etos meegenome en daar stond dit ook in.. alleen als ik het zo eens zie lijkt het me niet zo veel.. hoe moet je ooit dat ding eruit halen??
'k lijkt me alleen handig omdat je er mee kunt vrijen.. maar verder... niet zo
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 15:08
Black Reina
Black Reina is offline
Citaat:
utopian me schreef:
Dat heb ik nou nog nooit gehoord!! Ging die collega echt daardoor dood?? En ik wist ook niet dat een tampon kon doorschieten, wanneer gebeurt dat dan?

nouja, opzich handig als je zo'n ding ook 's nachts kunt dragen, want maandverband 's nachts vind ik echt niks (zoiezo niet...).
maar dat uitdoen idd, brrr...
volges mij kan een tampon alleen doorschieten als je gaat neuke(*neemt maar geen blad voor de mond*) met je vriend en je hebt de tampon dr niet uitgehaald zoiets vertelde iemand me iig. op zich klinkt het wel logisch.. wanneer zou die anders door moeten schieten?
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 18:14
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
ZHAzha schreef:
Je moet hem met je vingers eruit halen en dat idee zit me niet zo lekker..
mij ook niet.
Oud 03-11-2002, 18:55
ekki
ekki is offline
Citaat:
rosi schreef:

Citaat:
Op de site van softcup staat:
3 - Om Softcup te verwijderen ga je op het toilet zitten met je knieën uit elkaar. Breng je wijsvinger in je vagina en zoek de rand van Softcup net achter je schaambeen.

Haak je vinger onder de rand. Maak je geen zorgen, nagels kunnen Softcup niet kapot maken. Trek Softcup zeer langzaam uit je lichaam waarbij je Softcup zo recht mogelijk houdt. Trek Softcup niet naar beneden zoals bij een tampon want dan kan er lekkage ontstaan.

Je kunt de vloeistof in het toilet achterlaten terwijl je doorspoelt of doe gewoon wat toiletpapier in de Softcup om de vloeistof te absorberen. Stop de gebruikte Softcup in de wikkel van de nieuwe Softcup en gooi het geheel netjes weg. Softcup en de wikkel niet doorspoelen.
Dat klinkt niet alsof je 'm moet hergebruiken... wat zijn die dingen dan DUUR!!!!
Oud 03-11-2002, 18:56
ekki
ekki is offline
Citaat:
ekki schreef:
Dat klinkt niet alsof je 'm moet hergebruiken... wat zijn die dingen dan DUUR!!!!

idd:

# Softcup niet hergebruiken wegens risico voor vaginale infectie.
Oud 03-11-2002, 18:59
ekki
ekki is offline
ff nog over dat duur:

4-pack € 6,00
12-pack € 14,50
24-pack € 26,50
50-pack € 50,00

prijzen zijn inclusief verzendkosten
Oud 03-11-2002, 19:39
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
Black Reina schreef:
Ik denk dat het mij wel zou lukken.. ik gebruik al jaren zonder probleem super tampons.. MAAR.. ik heb lange nagels, en dat lijkt me niet fijn Met tampons is dat geen probleem, maar als je zo'n heel plastic ding met twee vingers naar binnen moet schuiven...
En vervolgens, moet je hem er weer uit krijgen, zal je niet zien dat ie omklapt ofzo en je een heel bloedbad aanricht, en je zit net op een plee in een discotheek ofzo..
Nee, ik hou het maar fijn op tampons dus, ook al zitten daar de nodige risico's aan.
Oud 04-11-2002, 19:10
~blue christal~
~blue christal~ is offline
Dus als ik het goed begrijp, (heb die gebruiksaanwijzing 3x doorgelezen ofzo)moet je de softcup er gewoon uittrekken. En dat zo rechtmogelijk. Maar als dat ding redelijk vol zit, dan is het toch zo goed als onmogelijk om het recht eruit te halen???

Daarbij lijkt het me een eng idee, ik krijg dan vast het gevoel dat ik hem er niet uitkrijg. Daar heb ik al last van bij tampons, als ie er niet 1,2,3 uitgaat. Dan krijg ik het al spaans benauwd. Weet iemand trouwens of dat veel voorkomt, dat tampons er niet uit kunnen?
Oud 05-11-2002, 13:09
Roos
Roos is offline
Citaat:
DarkCat schreef:
En vervolgens, moet je hem er weer uit krijgen, zal je niet zien dat ie omklapt ofzo en je een heel bloedbad aanricht, en je zit net op een plee in een discotheek ofzo.. .
Haha kukelt heel die cup over je witte blousje heen
Oud 05-11-2002, 15:04
Verwijderd
Citaat:
~blue christal~ schreef:
Dus als ik het goed begrijp, (heb die gebruiksaanwijzing 3x doorgelezen ofzo)moet je de softcup er gewoon uittrekken. En dat zo rechtmogelijk. Maar als dat ding redelijk vol zit, dan is het toch zo goed als onmogelijk om het recht eruit te halen???

Daarbij lijkt het me een eng idee, ik krijg dan vast het gevoel dat ik hem er niet uitkrijg. Daar heb ik al last van bij tampons, als ie er niet 1,2,3 uitgaat. Dan krijg ik het al spaans benauwd. Weet iemand trouwens of dat veel voorkomt, dat tampons er niet uit kunnen?
Komt er altijd wel uit, gewoon goed vol laten lopen en als het niet lukt, op je hurken gaan zitten (in de douche ofzo) en 'persen' dan zakt hij een stuk naar beneden, kan je hem er zo uit halen (soms floept hij er zelf uit, als je genoeg kan 'persen')
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 16:45
miro
miro is offline
Niks voor mij. Ik vertrouw t niet zo, bovendien zou ik toch een btje een onveilig idee hebben, aangezien dr geen touwtje aanzit of zo . Nee hoor, geef mij maar tampons, ook nergens last van. Kvind t niet erg om een paar daagjes geen sex te hebben.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 17:08
Verwijderd
Loopt alles er dan niet uit als je dat er weer uitvist?

Ik wil het best eens proberen (t klinkt wel handig) maar of het ook echt iets is...
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 17:54
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
rosi schreef:
Haha kukelt heel die cup over je witte blousje heen
Hahahaha.. ik zie het al helemaal voor me..

"Ja, ik heb rode wijn gemorst"
Oud 05-11-2002, 17:58
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
freakjuh schreef:
gatverdamme zeg
IDD!!! Dat is ook het enige wat bij mij opkomt als ik dit zie!
Oud 05-11-2002, 18:24
Denise84
Denise84 is offline
lijkt me niks

Regels voor berichten