Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-11-2002, 21:56
Harrie
Harrie is offline
Hallo,

bij ons is in januari (jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa eindelijk! ) adsl verkrijgbaar en je kan dus nu bestellen wat ik graag zou willen doen, 1 probleempje:

Wat is in godsnaam het verschil tussen de maatschappijen waar kpn mee samenwerkt?

http://www.kpnadsl.nl/cgi-bin/as.cgi...ames=1&uitpc=1

zoals planet, xs4all, zon etc etc..

komt u maar
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-11-2002, 08:10
Verwijderd
Neem XS4All, hoor ik de positiefste geluiden over.

*heeft zelf Planet*
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 13:32
Joël
Joël is offline
Ik zat er aan te denken om misschien over te stappen naar 'Zon Breedband Lite', nu heb ik een abonement bij wanadoo cable. Heeft iemand ervaringen met Zon Breedband, en Zon in het algemeen? (Is dat wat?)
Oud 08-11-2002, 14:10
dystopia
dystopia is offline
Xs4all. Meer vrijheid als in o.a. privacy. Meer mogelijkheden dan met Planet. Alleen de aansluitkosten zijn iets duurder dan Planet. Keus uit 4 abo's: lite, basic, fast, power. Laatste is via BBned. Zie www.xs4all.nl/adsl voor meer info
Oud 08-11-2002, 14:10
Verwijderd
Citaat:
Joël schreef:
Ik zat er aan te denken om misschien over te stappen naar 'Zon Breedband Lite', nu heb ik een abonement bij wanadoo cable. Heeft iemand ervaringen met Zon Breedband, en Zon in het algemeen? (Is dat wat?)
waarom met die nare, duur betaalde niet snelle lijnen blijven klooien: denk: Cistron, TweakDSL, Eweka etc etc --> lijkt me duidelijk, wel wat duurder, maar minder irritatie en vooral veel betere verbinding en lekker snel !!!!!
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 14:26
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Ikedea schreef:
waarom met die nare, duur betaalde niet snelle lijnen blijven klooien: denk: Cistron, TweakDSL, Eweka etc etc --> lijkt me duidelijk, wel wat duurder, maar minder irritatie en vooral veel betere verbinding en lekker snel !!!!!
Ja: meer dan 3x zo duur dan Xs4all lite. Ik denk dat je met Xs4all Basic of Xs4all Fast ook mooie snelheden en features hebt. Ik internet vrij veel en ga niet 30 EUR per maand meer betalen voor Xs4all Power. Vind deze wel prima. Het hangt dus ervan af hoeveel die persoon internet en wat diegene op hget internet doet. Veel downloaden en/of site dan geef ik je gelijk. Gamen en surfen kan echter ook prima met Basic/Fast.
Oud 08-11-2002, 14:27
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:
Ja: meer dan 3x zo duur dan Xs4all lite. Ik denk dat je met Xs4all Basic of Xs4all Fast ook mooie snelheden en features hebt. Ik internet vrij veel en ga niet 30 EUR per maand meer betalen voor Xs4all Power. Vind deze wel prima. Het hangt dus ervan af hoeveel die persoon internet en wat diegene op hget internet doet. Veel downloaden en/of site dan geef ik je gelijk. Gamen en surfen kan echter ook prima met Basic/Fast.
klopt .... (niks meer aan toe te voegen)

Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 19:59
Harrie
Harrie is offline
dank jullie wel.. xs4all gaat het worden dacht ik zo
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 12:19
Spacey
Spacey is offline
ik zit hier nu op een adsl van planet en dat sucks bigtime. check die upload dan 15kb ofzo ;(
Oud 09-11-2002, 12:21
Spacey
Spacey is offline
ik wil er op wijzen dat je zelfs met power adsl nog in je reet word geneukt door een karige upload speed.

Citaat:
De upload snelheid bedraagt 512 Kbps
en dit wel voor
Citaat:
Power ADSL kost EUR 119 ,- per maand. De installatiekosten bedragen EUR 214,- (inclusief splitter). Optioneel is het geavanceerde ADSL-modem (tevens router), de Draytek Vigor 2600 voor EUR 150,- (inclusief verzendkosten).
belachelijk.
Oud 09-11-2002, 14:21
dystopia
dystopia is offline
Ja da's wel minder. Basic wordt mbt. downstream verhoogd in Januari. Verdubbeld iirc. Verder afwachten op symnmetrisch internet. In A'dam is er een proef met 10 mbit symmetrisch internet

Nergens kun je goedkoop een dikke upstream krijgen momenteel...
Oud 27-11-2002, 21:40
Harrie
Harrie is offline
nog een vraagje (http://www.xs4all.nl/adsl/modems.html)

er zijn 2 modems met de volgende beschrijving:

Citaat:
ADSL Ethernet modem:
Geschikt voor Win95, Win98, WinME, Win2000, WinXP en Macintosh.
ADSL met ethernet modem, als u later eventueel meerdere computers wil verbinden met internet.
en

Citaat:
ADSL Multi PC modem:
ADSL met Multi-PC modem, als u meteen meerdere computers wil verbinden met internet. De computers die u wenst aan te sluiten dienen voorzien te zijn van een ethernetkaart.

Ik heb hier 2 pc's die in netwerk zitten..

is het zo dat bij modem1 je eerst allebeide pc's aan moet hebben en het netwerk online hebben voordat je met beide pc's kan internetten?

is het zo dat je bij modem2 gewoon meteen kan internetten, de netwerkkabels naar de modem brengt en dat de modem zo ook als hub kan functioneren (dus dat er alsware 2 pc's aan elkaar gesloten zitten met een modem ertussen, waar ook de internetaansluiting binnenkomt)...

en wat zijn nu eigenlijk de eigenschappen van de modems met ethernetkaart? of hoe gaat het in gebruikt..

ik hoop dat er iemand is die met dit allemaal kan vertellen (of een deel ervan)
Met citaat reageren
Oud 27-11-2002, 21:44
a new noise
a new noise is offline
uh wij krijgen HCCNET (light) binnen paar weekjes aangesloten.
ben benieuwd
Oud 27-11-2002, 21:51
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Harrie schreef:
nog een vraagje (http://www.xs4all.nl/adsl/modems.html)

er zijn 2 modems met de volgende beschrijving:

en

Ik heb hier 2 pc's die in netwerk zitten..

is het zo dat bij modem1 je eerst allebeide pc's aan moet hebben en het netwerk online hebben voordat je met beide pc's kan internetten?

is het zo dat je bij modem2 gewoon meteen kan internetten, de netwerkkabels naar de modem brengt en dat de modem zo ook als hub kan functioneren (dus dat er alsware 2 pc's aan elkaar gesloten zitten met een modem ertussen, waar ook de internetaansluiting binnenkomt)...

en wat zijn nu eigenlijk de eigenschappen van de modems met ethernetkaart? of hoe gaat het in gebruikt..

ik hoop dat er iemand is die met dit allemaal kan vertellen (of een deel ervan)
Huh, rare beschrijving van die modems zeg. Komt op hetzelfde neer, alleen bij de 1e geven ze een ethernetkaart ofzo???
Maar als jij dus nu 2 PC's hebt, met ethernetkaart en kabeletje ertussen kan je net zo goed die 1e modem nemen en dan gewoon via ethernet internetten op beide PC's, maar dan moet idd de PC waarop de modem is aangesloten wel aanstaan wil je internetten op de andere, of je moet een router kopen(ong. 80 euro)

WAt de eigenschappen zijn? Eh, gewoon Ik heb Planet, zeer tevreden mee, download altijd boven de 60 kb/sec, upload altijd boven 25 kb/sec, en vanaf Januari nog sneller. Bovendien al jaren steeds door verschillende PC-magazines tot beste internetprovider gekozen, kwa service, kwaiteit en snelheid.
Ethernetmodem gaat als t goed is via de ethernetkaar in je pc, en dan via een 2e ethernetkaart een kabeltje naar de andere PC.
Dan onstaat er dus zegmar een brug tussen netwerkaart 1 en 2 in 1 PC.

Je kan trouwens ook gewoon de USB modem nemen, beetje dom dat ze er neer hebben gezet dat t maar voor 1 PC is, is NIET WAAR. IK heb m namelijk ook en je sluit m egwoon op je USB poort aan, en dan doe je ook 1 netwerkkaart in je PC en 1 in de andere, kabeltje ertussen en je hebt je netwerk met oa internet.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2002, 23:01
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Atje85 schreef:
Huh, rare beschrijving van die modems zeg. Komt op hetzelfde neer, alleen bij de 1e geven ze een ethernetkaart ofzo???
Maar als jij dus nu 2 PC's hebt, met ethernetkaart en kabeletje ertussen kan je net zo goed die 1e modem nemen en dan gewoon via ethernet internetten op beide PC's, maar dan moet idd de PC waarop de modem is aangesloten wel aanstaan wil je internetten op de andere, of je moet een router kopen(ong. 80 euro)
Of je koopt een switch. Ik heb laatst een 2dhands vrijwel niet gebruikt 32 MB EDO stripje voor een 8-port 10/100 switch geruild

Citaat:
WAt de eigenschappen zijn? Eh, gewoon Ik heb Planet, zeer tevreden mee, download altijd boven de 60 kb/sec, upload altijd boven 25 kb/sec, en vanaf Januari nog sneller. Bovendien al jaren steeds door verschillende PC-magazines tot beste internetprovider gekozen, kwa service, kwaiteit en snelheid.
Ethernetmodem gaat als t goed is via de ethernetkaar in je pc, en dan via een 2e ethernetkaart een kabeltje naar de andere PC.
Dan onstaat er dus zegmar een brug tussen netwerkaart 1 en 2 in 1 PC.
Zie mijn eerdere post bovenaan ergens. Bij Xs4all heb je meer vrijheid van bij PI.

Citaat:
Je kan trouwens ook gewoon de USB modem nemen, beetje dom dat ze er neer hebben gezet dat t maar voor 1 PC is, is NIET WAAR. IK heb m namelijk ook en je sluit m egwoon op je USB poort aan, en dan doe je ook 1 netwerkkaart in je PC en 1 in de andere, kabeltje ertussen en je hebt je netwerk met oa internet.
Router ja. Switch is ook effectief.USB modem raad ik niet aan omdat het niet zo compatible is.
Oud 28-11-2002, 10:27
iamcj
iamcj is offline
Ik heb "zon-famely"in rotterdam

€34 per maand, wel per half jaar betalen.
Modem was gratis.
Helpdeks breedband ca. € 0,25 per gesprek, je wordt snel geholpen, alleen moet je eerst de normale helpdesk bellen (duurt lang) voor dat nummer.

Down 50/70 kb
Up wat minder.

Nog geen problemen mee gehad.
Oud 28-11-2002, 12:31
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:
Ja da's wel minder. Basic wordt mbt. downstream verhoogd in Januari. Verdubbeld iirc.
Nope, 1.5 keer zo snel.

Citaat:
Verder afwachten op symnmetrisch internet. In A'dam is er een proef met 10 mbit symmetrisch internet
SDSL lijnen kun je al langer verkrijgen. Het probleem is enkel en alleen de prijs

Citaat:
Nergens kun je goedkoop een dikke upstream krijgen momenteel...
Yup, upstream is hetgene wat echt geld kost.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 14:22
Johnnie-mannuh
Johnnie-mannuh is offline
ik heb me zelf aangemeld voor Zonnet

Fair Use Policy voor downloaden

bij Xs4all is het maar 2000 mb per maand

en dat vind ik wel veel te weinig
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 16:24
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
******** schreef:
Nope, 1.5 keer zo snel.
Gelukkig anders ging ik overwegen om naar basic over te stappen

Citaat:
SDSL lijnen kun je al langer verkrijgen. Het probleem is enkel en alleen de prijs
Ja juist dat andere is betaalbaar

Citaat:
Yup, upstream is hetgene wat echt geld kost.
Onzin. Het gaat om buitenlands verkeer. Verkeer in Nederland kost een basisbedrag en geen zak extra voor een ISP.
Oud 28-11-2002, 16:59
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Xs4all. Meer vrijheid als in o.a. privacy. Meer mogelijkheden dan met Planet. Alleen de aansluitkosten zijn iets duurder dan Planet.

Hm, wat bedoel je nou met meer vrijheid wat betreft privacy? Ik bedoel, wat kan er dan zo anders zijn???
En wat zijn die meer mogelijkheden? Ik kan niet echt nu iets bedenken wat bij XS4all wel kan en bij Planet niet.

En dan nog iets: bij Primafoon wordt 80% vd aansluitingen voor ADSL via PLanet gedaan en niet via XS4ALL. Waarom is dat zo dan? (want ze vragen nog welke je wilt, xs4all of planet)
Planet heeft toch een betere geschiedenis dan xs4all...
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 17:01
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Router ja. Switch is ook effectief.USB modem raad ik niet aan omdat het niet zo compatible is.
Hoezo router of switch?
Je pleurt die modem gewoon binnen 5 minuten op je PC en dan maak je via een ethernetkaart een netwerk met de andere PC('s)
Geen router of swtich voor nodig hoor
Zelfs met 3 PC's niet. Pas bij 4/5 PC's ben je met een router voordeliger uit.
Dat zeiden ze ja, maar blijkt dus dat dat totaal niet klopt. Die dingen werken perfect op alle win-systemen en ze werken ook icm een printer en/of scanner (etc.) op je USB-poorten.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 17:39
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Atje85 schreef:
Hm, wat bedoel je nou met meer vrijheid wat betreft privacy?
Planet internet houdt surfgegevens bij, bijvoorbeeld.

Citaat:
Ik bedoel, wat kan er dan zo anders zijn???
Interessanter is de vraag wat er anders IS.

Citaat:
En wat zijn die meer mogelijkheden? Ik kan niet echt nu iets bedenken wat bij XS4all wel kan en bij Planet niet.
Vanalles: Xs4all biedt shell access, IPv6, je kunt je hostname veranderen in domein.watjijbeheert.nl of naam.xs4all.nl - dat kan bij PI allemaal niet.. en nog een aantal zaken aan. Xs4all is de eerste ISP van Nederland die internet voor thuisgebruikers ter beschikking stelde. Iemand die Xs4all hackt en dat eerlijk meld krijgt een jaar lang gratis internet bij Xs4all. Dat schept vertrouwen.

Uit deze test blijkt dat Xs4all klanten meer tevreden zijn dat Planet Internet klanten.

Hier blijkt dat het helemaal niet zo goed gaat met Planet Internet

Uit deze enquete blijkt dat Xs4all hoog scoort; stukker hoger dan Planet Internet

PI heeft 30 GB limiet; Xs4all FUP

Heb zelf ervaringen met helpdesks van PI en Xs4all: naar mijn mening hebben ze bij Xs4all meer verstand van zaken. Daarnaast lukte het inbellen + de snelheid bij mij bij Xs4all beter en sneller. Planet Internet donderde mij er regelmatig uit.

Nou jij weer.

Citaat:
En dan nog iets: bij Primafoon wordt 80% vd aansluitingen voor ADSL via PLanet gedaan en niet via XS4ALL. Waarom is dat zo dan? (want ze vragen nog welke je wilt, xs4all of planet)
Omdat de aansluitkosten bij PI iets goedkoper zijn en men niet verstand van zaken heeft.

Citaat:
Planet heeft toch een betere geschiedenis dan xs4all...
Zie boven; ben ik 't totaal niet mee eens daarnaast draag jij geen argumenten aan om deze stelling te bewijzen.

Laatst gewijzigd op 28-11-2002 om 17:47.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 17:45
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Atje85 schreef:
Hoezo router of switch?
Je pleurt die modem gewoon binnen 5 minuten op je PC en dan maak je via een ethernetkaart een netwerk met de andere PC('s)
Geen router of swtich voor nodig hoor
En als dan eens een vriend bij je langskomt met laptop oid. of er komt een bakkie bij ben je 't haasje en moet de bak down. Ik niet, plug er gewoon een UTPtje bij in m'n switch en klaar. Bovendien moet de ene PC aanstaan wil je met de ander op het internet. Modem-switch-andere pc's is stukken effectiever dan hoef kan iedere PC apart online. Iemand die Windows als router gebruikt (en zeker een 9x versie) is behoorlijk dom bezig.

Citaat:
Zelfs met 3 PC's niet. Pas bij 4/5 PC's ben je met een router voordeliger uit.
Oh als we 't over voordeliger hebben: neem je een 4ports hub dat kost niet veel meer dan die ene NIC.

Citaat:
Dat zeiden ze ja, maar blijkt dus dat dat totaal niet klopt. Die dingen werken perfect op alle win-systemen en ze werken ook icm een printer en/of scanner (etc.) op je USB-poorten.
Ja op alle Windows systemen. En als er dan verstand groeit en men wilexperimenteren met Linux is 't huilen geblazen.

Trouwens wat jij beweert werkt niet met Windows 95.
Reageren

Regels voor berichten