Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ten tweede zorgen de allochtonen, ook al hebben ze een Nederlands paspoort, voor dezelfde problemen als de nieuwkomers, dus dat maakt niks uit. Je kan het noemen zoals je het wilt; het komt op hetzelfde neer. Ten derde: zie mijn vorige betoog inclusief voorbeelden. Ik baseer dit op de topics van dit forum en de reactie van de leden. En als laatste: Dat denk ik niet, consequentie is zeer belangrijk, zeker als het gaat om je geloofwaardigheid. Links meet graag met twee maten, uit een soort valse demagogie. Daar moeten ze is een keer mee stoppen. |
![]() |
|||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Dit als reactie op BARON. Verder is het verschil tussen links en rechts (een benaming die totaal uit de tijd is) verderstrekkend dan de reactie op immigratie, integratie, buitenlandpolitiek. (hier neemt rechts de maatstaf dat immigranten zich totaal moeten aanpassen, dat immigratie zoveel mogelijk beperkt dient te worden, en dat de Europese Unie alleen een economische unie is, en loopt voor de rest amerikaachterna). Ook moet gekeken worden naar Justitie: rechts benadrukt zwaardere straffen, terwijl links reintegratie en preventie benadrukt. Onderwijs moet volgens rechts geprivatiseerd worden, volgens links in handen blijven van de overheid, net zoals NUTSbedrijven. Ook is links in het algemeen meer voor bestuurlijke vernieuwing, gesponsorde kunst en media, komt meer op voor het milieu.
||
Citaat:
|
![]() |
Ik merk dat ik met mijn idee voor deze discussie dus in een grote behoefte voorzie. Autodropje bedankt.
![]() Om deze discussie eens een wat breder te maken dan de strijd over allochtonen: Deze week kwam de SP met een verkiezingsprogramma. Het voorziet in een hypotheekrenteaftrekmaximum van 200.000 euro, een belastingtarief van 72% boven de plm. 226000 euro, veel meer geld voor de sociale voorzieningen en geen aflossing op de staatsschuld. Ik vind deze plannen wel sympathiek, maar nogal onuitvoerbaar. Zo is het tegenwoordig onmogelijk om voor 200.000 euro een fatsoenlijke eengezinswoning te kunnen kopen in de Randstad. Ook zal de VVD-aanhang (1/5e deel van de bevolking) een hartaanval krijgen als 72% inkomstenbelasting zal worden ingevoerd. Iets minder dan 20% stijging in één keer lijkt me beter om geen belastingvlucht te krijgen. Veel meer geld voor de sociale voorzieningen lijkt mij een goed plan, maar niet als er in het wilde weg met geld gesmeten wordt. Dat moet verantwoord gebeuren. Er zal ook rekening met de toekomst moeten worden gehouden en dus een verantwoorde aflossing aan de staatsschuld te doen. Al met al zijn de plannen van de SP dus heel erg mooi en idealistisch, maar gaan ze toch wel een beetje heel erg ver. De SP staat momenteel goed in de peilingen en eigenlijk zouden ze dus een keer een kans moeten krijgen om in de regering te komen, net zo als de LPF die kans ook kreeg. Maar ze zullen dan compromissen moeten gaan sluiten met andere partijen en dat lijkt me gezien hun plannen erg lastig. Vandaar dat ik het verkiezingsprogramma van de PvdA beter vind. Liever gematigd naar een linkse koers, dan heel abrupt. |
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Joostje zei dat ook niet om zich aan te passen aan de allochtone medemens, maar om discriminatie in het algemeen tegen te gaan (stereotypering van Surinamers als dom en slaaf). Ik kan me daar wel een beetje in vinden, maar vind het absoluut overdreven om daarom maar witte of paarse pieten in te voeren. Citaat:
![]() Ik heb helemaal niet gezegd dat ik kutmarrokanen zo'n goed initiatief vind; het liedje is een beetje onzinnig en absoluut niet mijn stijl. Het verschil met de homo's (om me zo uit te drukken) is dat het op geen enkele wijze een ander schade berokkent, en dat ze er geen ruzie mee veroorzaken. Ik weet zeker dat mijn baas me maar een eikel zou vinden als ik me ziek zou melden om te protesteren tegen homodiscriminatie en hem op die manier schade berokken, terwijl hij absoluut niet aan homodiscriminatie doet (nee ik ben geen homo). Er is dus wel degelijk een verschil tussen beide zaken.
||
Citaat:
||
Citaat:
niet alles dat ik zeg kan en zal serieus opgevat worden. als ik geen advocaat kan betalen zal er een voor mij aangewezen worden alsik gearresteerd word. enz.
|
jullie moeten niet zo flauw het balletje terugkaatsen; zeggen dat rechts ook met twee maten meet blijkt nergens uit en het feit dat links dat wel doet zijn vele voorbeelden voor te bedenken.
bovendien is dit land zeker 20 jaar in de greep geweest van links, de 'linkse kerk' en niet in die van rechts. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Nov. 1981-mei 1985: Lubbers-I (CDA-VVD). juli 1985-mei 1989: Lubbers-II (CDA-VVD), de VVD laat de regering vallen na onenigheid over het milieubeleid. ~sept 1989-1994: Lubbers-III (CDA-PvdA) (de eerste regering die ik me bewust kan herrineren). Op 3 mei 1994 lijd het CDA zwaar verlies, wat leid tot de vorming van het Paarse kabinet. 1994-mei 1998: Kok I (paars I, PvdA, VVD, D'66) In 1998 behaalt de coalitie, met uitzondering van D'66, een grote overwinning wat leid tot Paars-II. 1998-2002: Kok-II (Paars-II, PvdA, VVD, D'66). Zoals we allemaal weten, valt het kabinet over het NIOD-rapport inzake Srebrenica. juni 2002-september 2002: Balkenende-I (CDA, LPF, VVD): een van de korts-levende kabinetten ooit. zo.
|
![]() |
Kom op, laten we nu ook eens wat anders gaan bespreken dan de maatschappelijke perceptie rondom allochtonen. Anders verzanden we in een welles-nietes-spelletje en dat is voor geen van ons interessant. Ik heb daar voor gisteren al getracht een aanzetje te geven met de ideeën van de SP die zeer verschillen van het CDA-(LPF)-VVD-beleid.
Maar er zijn nog veel meer interessante verschillen tussen politieke partijen met een vooruitstrevend (links) en een conservatief (rechts) programma. Een paar suggesties: - onderwijs - gezondheidszorg - defensie - politie - etc. - enz. Ik vind zelf bijvoorbeeld o.a. de ideeën voor het onderwijs zoals Pim Fortuyn deze beschreef in zijn boek volstrekt idioot. ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 21-11-2002 om 19:06. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik weet dan ook niet hoe jij deze onzin in je hoofd haalt. als je extreem-rechts bedoelt, dan vond ik die lui zowel eikels als gevaarlijk, maar geen untermensch. En ik denk dan ook wel minstens aan CD en CP'86.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() je draait het wel heel erg om |
![]() |
||
Citaat:
dat zijn 21 rechts, en 21 jaar links. Als links zwaarder weegt, heb of jij een bril nodig of rechts betere politici ![]() En sinds de oorlog tot aan Paars heeft altijd het CDA of één of meer van zijn voorlopers in de regering gezeten, 'over rechts' (vvd) of 'over links' (Pvda). Ik weet niet wat vaker is voorgekomen; jou beurt om 1950-1980 uit te zoeken ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
en hoe liep het ook al weer af met wiegel en bolkestein? de rest zoek ik later uit |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Maar toch ben ik heel blij dat de SP zoveel meer invloed gaat krijgen ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Ik vind toch echt dat er onder Paars geen slechte dingen zijn gebeurd, hoor. Geen enkel kabinet is perfect, zo ook Paars, maar ze worden nu keihard aangepakt op hun fouten en de steken die ze hebben laten vallen. Maar juist door te investeren werd bijv. ondernemersrisico kleiner, en heeft het zeker wel de economie gestimuleerd destijds.
En als het vorige kabinet had doorgezet, was er op alles bezuinigd! Dan hadden we over 4 of 8 jaar weer die rotzooi op kunnen ruimen. Kijk wat er nu in Amerika gebeurd: De economie daar word steeds minder, rijken worden rijker en armen worden armer. Dat mag, als we rechts gestemd word, weer opgeruimd worden door een links kabinet.
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
2) daling die in januari is ingezet komt door een wet die onder paars is ingezet.
||
![]() |
Citaat:
2) Misschien is links of rechts wel niet alleen immigratie/emigratie Tot vrij recent werd zowel door "rechts" als door "links" het toelaten van asielzoekers als normaal beschouwd.
|
dat gezeik over links en rechts. Dat is zo gigantisch achterhaald naar mijn mening. Geef mij maar een kabinet waarin partijen gewoon handelen vanuit pragmatisch oogpunt en niet vanuit een ideologie.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Evaluatie geen Tiswah topic Kitten | 72 | 11-05-2009 20:46 | |
Toch proces tegen Geert Wilders Verwijderd | 500 | 07-03-2009 15:13 | |
Test: political compass dystopia | 49 | 05-12-2004 23:28 | |
Rotterdam wordt snel allochtoon *Burning water* | 365 | 01-09-2003 18:28 | |
Links, rechts, wat nou? Nate | 76 | 03-04-2003 12:36 | |
Waarop stem je of heb je gestemd bij de verkiezingen? waaromniet? | 385 | 09-06-2002 16:44 |