mijn definitie gaat meer naar de kant van vrij zijn. maar je kunt wel ontzettend in hokjes / vakjes (heu) worden gestopt, maar je ontzettend vrij voelen, terwijl je niet vrij bent. toch?? ik vraag me af hoeveel mensen in een "vrij" land egt vrij hun mening uiten. van de regering mag je het dan wel zeggen (tenzij het discriminerend is, maar oké) maar toch. tja, hoe zeg je dat. is er overal ter wereld niet iets waaraan je gebonden bent. werk en geloof even afgezonderd. Ik bedoel, hoeveel mensen durven zich compleet uit te zonderen van de maatschappij, en zijn dat ook nog vrij van andere "machten" en als die mensen zich wel een uitzondering durven te maken, zijn ze dan niet beďnvloed door mensen voor hun die hetzelfde deden?? Is er iemand op de wereld die onafhankelijk is. want dat is vrijheid toch?? onafhankelijk zijn van wat voor macht dan ook!!
en nog iets, als jij gaat stemmen. stem jij dan wel wat jij zelf wil?? of stem je dan wat de media jou stiekempjes in het oortje heeft gefluisterd, maar dan wel zo stiekem dat jij niks door hebt!! ben jij het dan wel die daar in het stemhokje staat?? of is het de partij waar jij op gaat stemmen die jou lichaam gebruikt om je stem uit te brengen. toch wel eng, want ik denk dat er behoorlijk veel dingen zijn waarvan men volgens mij vaker zou moeten denken: is dit slechts mijn lichaam die dit wil, of is dit ook mijn ziel.
mmmmmmmm
|