Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-11-2002, 22:27
JJzD
JJzD is offline
heeej

heel smmpel om een indicatie te krijgen of iemand je leuk vindt:
dat uit zich op 2 manieren

ten eerste alles wat met mooimaken te maken heeft
recht gaan staan
haren zitten
plukken aan kleding en schoonmaken schoenen

ten tweede aand8 op jou richten
schouders haakds op jou
ogen blijven aankijken
beide voeten die naar jou wijzen

dat dit eens een keer gebeurd zegt niet zoveel, maar echt structureel ben je wel iets bijzonders

bij mij werkt het niet (ik blokkeer bewust mijn lichaamstaal) en degene die ik wil testen overdrijft juist haar lichaamstaal
het is dus all1 maar een indicatie

kunnen jullie nog toevoegingen verzinnen??
of heb je opmerkingen??

(en zeg nou niet dat dit niet voor jou geldt, ik zie dit regelmatig en je doet het onbewust dus je herinnert je het ook niet)
Oud 30-11-2002, 23:06
Dotcom
Dotcom is offline
1. ze lacht om al je grapjes, zelfs als ze flauw zijn.
2. pupillen verwijden als ze je aankijkt of ziet
3. ze zelf praatjes met je komt maken
4. ze moeite voor je doet (op wat voor manier dan ook)
5. ze met haar lichaam naar je toegedraaid zit als je met haar praat (of in ieder geval zoveel mogelijk).
6. ze je oogcontact niet vermijd (wat niet altijd geldt, want sommige mensen vinden oogcontact maken gewoon moeilijk)
7. ze een open houding naar je aanneemt, dus niet met de armen over elkaar enzo.
8. ze over je praat tegen anderen terwijl je er niet bent
9. ze dingen over je weet die jij haar niet verteld hebt (ze heeft anderen over je gevraagd of is zelf op zoek gegaan).
Oud 30-11-2002, 23:29
marlies
marlies is offline
Citaat:
Dotcom schreef:
1. ze lacht om al je grapjes, zelfs als ze flauw zijn.
2. pupillen verwijden als ze je aankijkt of ziet
3. ze zelf praatjes met je komt maken
4. ze moeite voor je doet (op wat voor manier dan ook)
5. ze met haar lichaam naar je toegedraaid zit als je met haar praat (of in ieder geval zoveel mogelijk).
6. ze je oogcontact niet vermijd (wat niet altijd geldt, want sommige mensen vinden oogcontact maken gewoon moeilijk)
7. ze een open houding naar je aanneemt, dus niet met de armen over elkaar enzo.
8. ze over je praat tegen anderen terwijl je er niet bent
9. ze dingen over je weet die jij haar niet verteld hebt (ze heeft anderen over je gevraagd of is zelf op zoek gegaan).
8 en 9 moeten met stip op 1. Dat zijn echt te twee dingen, waardoor je het het beste weet!
Oud 30-11-2002, 23:41
Dotcom
Dotcom is offline
Ik ben het er niet mee eens dat 8 en 9 met stip op 1 moeten hoor. Ze kan je ook gewoon een leuke jongen vinden en meer niet.
Oud 30-11-2002, 23:49
Verwijderd
Hmz, ik maak gebruik van lichaamstaal, ik vind het echt een geweldige vorm van communicatie.. het verbaast me elke keer weer hoeveel je toch kunt zeggen zonder woorden!

Maar euh.. sja, de signalen die ik afgeef zijn al genoemd, en dat zijn tevens de signalen die ik opvang..

Er zijn trouwens echter ook anti-signalen, daar maak ik zelf in ieder geval wel gebruik van.. Als iemand interesse in mij toon en van mijn kant is er echt nada.. Ik reageer heel kort op vragen die worden gesteld, ik kijk voortdurend de andere kant op, ik richt me extra veel op een ander persoon, ik keer iemand de rug toe etc. Klinkt eigenlijk allemaal best wel bot als ik het terug lees, maar zo doe ik dan ook alleen als ik echt helemaal niets van die persoon moet hebben.. Als ik iemand wel mag maar niet leuk vind, reageer ik wat normaler hoor
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 02:18
Verwijderd
Citaat:
marlies schreef:
8 en 9 moeten met stip op 1. Dat zijn echt te twee dingen, waardoor je het het beste weet!
Dan hoop ik dat het meisje waar ik gek op ben in dat opzicht aan dat beeld voldoet, want ze heeft het keivaak over me tegen haar vriendinnen
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 02:46
Verwijderd
Pupillen hihi, vond gisteren nog meisje leuk, kijk naar haar pupillen en toen waren we aan het zoenen
Haha zo ging het niet helemaal maar toch.
Kijk ook is naar haar polsen als die naar jou wijzen is het goed.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 02:57
MazeMouse
MazeMouse is offline
Dat oogcontact is vaak ook nog eens een moment waarop de tijd even stilstaat en het volgende contact wordt dan vaak gemaakt met lippen en tong
Oud 01-12-2002, 03:03
Verwijderd
Citaat:
Syphon schreef:
Kijk ook is naar haar polsen als die naar jou wijzen is het goed.
Ja, en als er littekens op zitten, zit je fout.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 03:51
ABrules
ABrules is offline
Lichaamstaal is reflectie... je interpreteert vanuit je eigen zicht op hoe jij zou laten merken dat je iemand leuk vind... voor een ander kan het ook helemaal niets betekenen... als je geluk hebt raad je de lichaamstaal een keertje goed.
Oud 01-12-2002, 10:00
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
ABrules schreef:
Lichaamstaal is reflectie... je interpreteert vanuit je eigen zicht op hoe jij zou laten merken dat je iemand leuk vind... voor een ander kan het ook helemaal niets betekenen... als je geluk hebt raad je de lichaamstaal een keertje goed.
Juist. Lichaamstaal is iets complex om zomaar naar bovenstaande regeltjes te interpreteren. Je zou de persoon die je analyseert door en door moeten kennen, in gelijke situaties geobserveerd moeten hebben en in je eigen situatie gedurende langere tijd moeten observeren. Langere tijd, dagen, cycli van gedragspatronen bespeuren. En dan heb je nog kans dat je het mishebt. Ik zou er niet op vertrouwen.
Oud 01-12-2002, 10:05
moenbase
moenbase is offline
Jeetje, 90% van de genoemde 'lichaamstaal' zie ik nooit gebeuren naar mij toe.
Wel 'lachen', maar dat kan ook zijn "hou alsjeblieft je bek!"
Oud 01-12-2002, 10:30
Evito
Evito is offline
Ik heb zelf problemen met (8 en) 9.
Dat een meisje vraagt 'hey hoe the fuck weet jij dat'

Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 11:15
In Eternity
In Eternity is offline
Enige wat ik doe is een beetje met mn haar spelen
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 11:21
Verwijderd
Citaat:
tacidvs schreef:
Juist. Lichaamstaal is iets complex om zomaar naar bovenstaande regeltjes te interpreteren. Je zou de persoon die je analyseert door en door moeten kennen, in gelijke situaties geobserveerd moeten hebben en in je eigen situatie gedurende langere tijd moeten observeren. Langere tijd, dagen, cycli van gedragspatronen bespeuren. En dan heb je nog kans dat je het mishebt. Ik zou er niet op vertrouwen.
Klopt.. best lastig als jij zelf lichaamstaal afgeeft die een ander altijd verkeerd intepreteert. Heb ik zelf geen last van, maar bij een vriendin van me denken jongens altijd dat zij hen leuk vind, en het is echt nooit zo bij die jongens. Als ze een jongen namelijk leuk vind, wordt ze juist veel ingetogener enzow.. Bij haar is het dus net omgekeerd, wat ik doe tegen een jongen die ik leuk vind, doet zij sowieso, wat ik sowieso doe, doet zij tegen een jongen die ze leuk vind..
Met citaat reageren
Oud 02-12-2002, 01:19
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
tacidvs schreef:
read the disclaimer
en tuurlijk een uurtje zegt weinig maar je kan over het algemeen wel een beetje kijken
Oud 02-12-2002, 11:51
Verwijderd
ik pluk altijd aan vanalles en zit altijd aan m'n haar, of ik nou iemand leuk vind of niet
Met citaat reageren
Oud 02-12-2002, 13:06
kleinbloempie
kleinbloempie is offline
heey NARE MAN (Ja, en als er littekens op zitten, zit je fout. )

dat hoeft tog nie! ! tken tog ook oude littekens zijn ofzo..
zou beetje lullig zijn he! heb je ooit iets gedaan, reageren mensen je hele leven lang op!
Oud 02-12-2002, 14:05
Roos
Roos is offline
Citaat:
kleinbloempie schreef:
heey NARE MAN (Ja, en als er littekens op zitten, zit je fout. )

dat hoeft tog nie! ! tken tog ook oude littekens zijn ofzo..
zou beetje lullig zijn he! heb je ooit iets gedaan, reageren mensen je hele leven lang op!
tip 1: leer relativeren
tip 2: kweek humor
tip 3: neem nare niet serieus
Oud 04-12-2002, 13:07
kleinbloempie
kleinbloempie is offline
okeej dan roos, kzal dr aandenken, tdeed me gewoon ff aan mensen denken in me omgeving...
thxs, bye
Oud 04-12-2002, 13:40
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
nare man schreef:
want ze heeft het keivaak over me tegen haar vriendinnen
"die gore slijmbal, bah, hebben jullie geen tips om van 'm af te komen"
Oud 04-12-2002, 13:56
Verwijderd
Citaat:
moenbase schreef:
Jeetje, 90% van de genoemde 'lichaamstaal' zie ik nooit gebeuren naar mij toe.
Of het gebeurt wel, maar jij let er niet op.

Als ik zelf ga opletten hoe ik mij gedraag als ik met iemand praat die ik leuk vind, klopt een groot deel van die lichaamstaal wel. Je gebruikt die lichaamstaal vaak onbewust.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2002, 14:29
marlies
marlies is offline
Citaat:
nare man schreef:
Dan hoop ik dat het meisje waar ik gek op ben in dat opzicht aan dat beeld voldoet, want ze heeft het keivaak over me tegen haar vriendinnen
dat zal dan zeker wel!! nare man maar hoe zit het nu??
Oud 04-12-2002, 15:19
frotje
frotje is offline
spanning tussen 2 mensen is altijd bij allebei voelbaar
Oud 04-12-2002, 15:56
marlies
marlies is offline
Citaat:
frotje schreef:
spanning tussen 2 mensen is altijd bij allebei voelbaar
maar je voelt de ander toch niet?
Reageren