Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
Paars heeft het vreselijk gemakkelijk gehad...
Het ging vreselijk goed met de economie, en dat is echt niet dankzij hun (het ging in de hele (westerse) wereld goed)... Als het een slechter klimaat was geweest waren ze volgens mij al heel snel heel hard op hun bek gegaan. Maarja dat kan je niet bewijzen natuurlijk ![]() iig is het nu wel tijd voor wat anders
|
Verwijderd
|
Paars heeft het redelijk gedaan.
Ik kan me sowieso altijd zo ergeren aan mensen die achteraf lopen te gillen over 'ze hebben het zo slecht gedaan'. Er zijn altijd wel mensen die het er niet mee eens waren. IMO heeft dit Paarse kabinet er zeker geen 'puinhoop' van gemaakt zoals die kale relnicht suggereert. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
wie zegt dat paare het slecht gedaan heeft, heeft niet goed rondgekeken. We zijn in die 8 jaar echt wel vooruit gegaan. Maar zoals altijd is het niet perfect. Daarom komt iemand als fortuyn vertellen, waar het fout is gegaan. Op het moment vind ik het niet eens zo erg dat hij niet met concrete oplossingen komt voor de problemen die ij noemt. Het gaat mij er meer om dat er iemand is die er wat van durft te zeggen in den haag
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Paars heeft het berst goed gedaan. Er waren een paar onderwerpen die geregeld moesten worden zonder dat het CDA aan de macht was. De voorbeelden zijn al genoemd euthanasie, homohuwelijk, gekozen burgemeester, referendum. Deze onderwerpen zijn geregeld, of opgestart.
De problemen die er nu zijn, dat was elk kabinet overkomen. |
![]() |
||
Citaat:
(Wil je nog meer over Pim zeggen doe je dat maar in de Pim F topic ![]()
||
Citaat:
Om nou van een vooruitgang te spreken jegens het homohuwelijk? Nee. In Nederland is met nooit als eerst, en uitgerekend met deze shit moet Nederland als eerste zijn. Bovendien heeft paars wat gedaan met de wachtlijsten in de zorg? Nee, ze hebben er alleen meer geld aan uit gegeven (van 60 miljard naar 80 miljard, en dit heeft niets, maar dan ook niets opgeleverd). Heeft paars wat gedaan met de problematiek in het onderwijs? Nee, integendeel scholen moeten steeds vaker kinderen naar huis sturen omdat er geen leraar of lerares te vinden is. Als je dit een vooruitgang wilt noemen. Zo iemand als Fortuyn heeft dan helemaal gelijk om niet nog meer geld in het onderwijs en de zorg te steken. Want als het toch niet helpt... Is er wat gebeurd met de veiligheid onder paars? Ja, alleen dan in negatieve zin. Veel mensen voelen zich steeds minder veilig. Terecht? Ik denk van wel. De straffen, waarom zijn die onder paars niet omhoog gegaan. Het is toch onbegrijpelijk dat een moordenaar in sommige gevallen naar een jaar alweer op straat staat, omdat er bijvoorbeeld geen cellen zijn. Dan tenslotte de asielproblematiek. Paars heeft hier een puinhoop van gemaakt. Mensen die 3 jaar op uitsluitsel moeten wachten, of ze in aanmerking komen voor opvang, uitgeprocedeerde asielzoekers die op straat worden gezet, maar niet naar het vliegtuig worden gebracht enz. Uit al dit bovenstaande volgt dat het een chaos is geweest onder paars. Mensen zijn die chaos zat. En stemmen niet meer op de 3 coalitie partijen. En ik geef ze helemaal gelijk. Boogie bedenk nu nog maar eens argumenten waaruit blijkt dat paars niet heeft 'gefaald'. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als de politiek niet goed in elkaar zit, dan kan je als land niet meeprofiteren van het goede economische klimaat om je heen. |
![]() |
|||
Citaat:
Natuurlijk moet het politiek allemaal wel in orde zijn. Maar dat heeft niks met 'het beleid van Paars' te maken. Als we een linkse of rechste coalitie hadden gehad, dan was dit ook wel in orde geweest. O, ja mijn sign die slaat wel ergens op, maar je hebt gelijk dat hij al weer oud is. Ik zal hem z.s.m. veranderen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het probleem is echter binnen Nederland, ik bedoel op wereldniveau zijn bijna alle landen jaloers op NL, maar in de samenleving hierbinne, onderwijs, gezondheidszorg, OV zelfs, zijn ze vergeten, ze zijn er achter gekomen dat ze t vergeten waren, maar te laat, ze hebben nog best wel veel goeds gedaan de laatste maanden, vooral in het onderwijs. Een rechtse coaltie zorgt voor grotere inkomensverschillen, minder sociale dingen, minder culturele activiteiten, minder steun van overheid, de bevolking wordt in groepen verdeeld, de rijken en de armen, gevolg is slechtere economie(koopkracht neemt af), meer criminaliteit, sommige gebieden hebben bijv. perfect onderwijs, andere gebieden is het bagger, sommige mensen kunnen de zorg niet meer betalen, minder hulp, meer werkloosheid, hogere inkomens werkgevers, lager voor werknemers, werknemers hebben minder recht op dingen, er zullen meer demonstraties en stakingen komen en ga zo maar door.... |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
[Dit bericht is aangepast door halve banaan (25-03-2002).] |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||||||
![]() |
Citaat:
Verschillende mensen dezelfde basisrechten geven. Citaat:
Citaat:
Een lerarentekort komt uit het feit voort dat steeds minder mensen leraar worden en dat er steeds meer leraren mee stoppen, wat weer op verschillende factoren terug te voeren is.. Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Maar goed, hogere straffen leveren op langere ook niets op.
||
![]() |
Citaat:
in verkiezingstijd zeuren mensen altijd over de vorige regering, dat zal over 4,8 of 12 jaar wel weer zijn. Aan de andere kant heb je altijd nog de twee toverwoorden voor iedereen die op paars wil kankeren: onderwijs en gezondheidszorg. en daar gaat het inderdaad niet best mee. ik ben het wel met je stelling eens, ik vind dat er heel positieve dingen zijn gebeurd, en ik vind het ontzettend slap dat iedereen altijd maar zeurt over hoe de regering het heeft gedaan. Laat Pim en Jan Peter die nu nog schreeuwen vanaf de zijlijn maar door het ijs zakken in de regering de komende vier jaar, dan hebben we over vier jaar echt iets om over te zeuren
|
![]() |
Kom op mensen, jullie roepen gezondheidszorg en onderwijs, heeft paars dat veroorzaakt? NEE
Daarvoor moeten we bij het lieftallige CDA zijn (en de VVD, duh). Iig niet PvdA en D'66 En dat ze dat niet in 1x kunnen oplossen lijkt me niet meer dan logisch hè? Denk eens na, nieuwe mensen opleiden kost tijd... Die investeringen die nu gedaan zijn gaan we de komende jaren pas wat van terugzien...
||
![]() |
waaromniet? zegt:
Citaat:
en over dingen als het homo-huwelijk en het minderhedenbeleid wil ik graag George Orwell citeren: "One cannot be more equal than others"
||
![]() |
Citaat:
De grootste problemen zijn de personeelstekorten die zonder salarisverhoging volgens mij moeilijk op te lossen zijn.
|
![]() |
http://nu.nl/document?n=55128
Dijkstal wil niet meer met PvdA in een nieuw kabinet "Waarom zou de lijsttrekker van de PvdA als premier wel werken aan het aanpakken van files, wachtlijsten en immigratie terwijl hij het als fractievoorzitter niet deed?" Goede stap in de richting van het einde van Paars! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Die sukkels zaten zelf ook in Paars, alsof ze er zelf wel wat aan hebben gedaan! Hoe kan nou de VVD die problemen oplossen als zer er ZELF geen geld voor uit willen trekken? Als ze t zo goed kunnen, ze hebben 8 jaar de tijd gehad de VVD, nou ze hebben zelf zeker liggen slapen. DIe dijkstal praat zichzelf de grond in(of hoe je dat ook zegt) !! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Al met al kan je het met dit laatste wel of niet eens zijn, 't lijkt me toch sowieso niet dat hij zichzelf de grond in praat. Ach, en zo ja, dan heb ik wel een idee waar veel stemmen van de VVD heengaan ![]() ![]() Ik zal eens even bekijken hoe ik denk dat 't er nu voor staat, even 't VVD daargelaten: Het PvdA lijkt steeds meer buiten de boot te vallen. Het CDA (Balkje) vind 't wel lekker zo naast Pim tegen Paars tekeer te gaan. En andersom vindt 't PvdA dat Balkje teveel met Pim flirt (politiek gesproken, ook te lezen op http://www.trouw.nl/artikelactueel/1015998848388.html btw). En ik weet niet of je toevallig gisteren rtl-z gezien hebt? Daar was D'66 even lekker bijna letterlijk in 't boek beschreven maar toch minstens door Pim in de spot gezette verbeteringspunten te kiezen (er professioneel uit te vissen als aai over z'n kale kop, met een hoog "als jij wint, mogen wij dan ook meedoen?"-gehalte) als programmapunten. En, mede door de PvdA, is 't linkse van GL ook vaak nog te links voor velen (i.i.g. voor mij) maar toch langzaamaan door Pim ook wat minder links aan het worden. Al met al nu al aardig wat opschudding, lijkt me. En we hebben nog een dikke maand te gaan. ![]() En daar stop ik maar 's, kepslaap. Laat gerust weten waar de SP ofzo hier tussen hoort. ![]() |
![]() |
||||||||
![]() |
Citaat:
omdat die nog meer rechts is dan de VVD, logisch dus. Citaat:
Citaat:
![]() Al met al kan je het met dit laatste wel of niet eens zijn, 't lijkt me toch sowieso niet dat hij zichzelf de grond in praat. Ach, en zo ja, dan heb ik wel een idee waar veel stemmen van de VVD heengaan ![]() ![]() Ik zal eens even bekijken hoe ik denk dat 't er nu voor staat, even 't VVD daargelaten: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Al met al nu al aardig wat opschudding, lijkt me. En we hebben nog een dikke maand te gaan. ![]() En daar stop ik maar 's, kepslaap. Laat gerust weten waar de SP ofzo hier tussen hoort. ![]() |
![]() |
|
![]() |
Veel mensen noemen Nederland een puinhoop. Fortuyn had het steeds over de schade die paars heeft aangericht, maar heeft paars dat wel?
naar mijn idee dus niet. natuurlijk, er zijn veel dingen die beter kunnen. Heel veel dingen zijn echter opgelost. Voor paars had Nederland een giga-staatsschuld (procentueel de grootste van europa) . En veel werklozen. Het oplossen van deze problemen koste veel geld, waardoor er bezuinigd moest worden op onderwijs en gezondheidszorg. Nu de staatsschuld drastisch is verkleind en er minder werklozen zijn kan er weer meer geinvesteerd worden in onderwijs e.d. Veel mensen hebben bovendien het idee dat paars niets gedaan heeft aan problemen in bijv. de gezondheidszorg en dat een nieuwe regering dit wel even oplost. Is dit mogelijk? natuurlijk niet, in paars zaten veel goede politici die echt niet uit hun neus gegeten hebben. Ook zij probeerden deze problemen op te lossen, maar dat soort dingen kosten tijd, en veel geld. het probleem is dat dit geld ergens vandaag moet komen. Met andere woorden: Paars heeft het heel goed gedaan, en beschuldigingen als puinhopen zijn dan ook ongegrond. Nog een oproep: willen we een partij al LPF in de politiek? een partij zonder leider? een partij waarvan bijna niemand politieke ervaring heeft? Waarin partijgenoten elkaar bedreigen en beledigen in het openbaar? Pas wanneer deze partij in de regering komt kan je spreken van een puinhoop. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
Welke film heb je het laatst gezien en wat vond je etc etc. deel 17 Dinalfos | 500 | 09-11-2005 11:53 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Een indrukwekkende correspondentie tussen Ayaan Hirsi Ali en Job Cohen Gatara | 174 | 27-03-2004 21:52 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Dit gedicht!!!!!!!! is verplicht!!!!!!!!! duidelijkheid over de islam!!! IGRA | 1 | 15-01-2004 16:53 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] Pijnlijke Eenvoud juliettebinoche | 59 | 11-01-2004 22:12 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
lezer veegt vloer aan met Paars dutch lion | 1 | 12-04-2002 16:54 |