Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Vanuit sociaal oogpunt bekeken hebben we die plicht zeer zeker...Meer dan een kwart van de bevolking bezoekt regelmatig de kerk (bron: www.cbs.nl )en meer dan 95% van de bevolking gelooft in een God of hoger wezen...Als we over zulke getalen praten vind ik dat we verplicht zijn hieraan mee te betalen; zeker als je ziet hoeveel emotionele steun, kracht en begrip een kerk of andere religieuze instantie mensen kan geven...
![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
En verder ben ik tegen iedere vorm van godsdienstbevoordeling, dus oprotten met kerksubsidies, hoe mooi ze ook kunnen zijn.
|
Er is een verschil tussen kerken subsidiëren en gelijk alle kerken ed afbreken...
De oude kerken mogen van mij bewaard blijven, maar ik vind dat de regering niet hoeft mee te betalen aan de bouw van nog meer van die dingen...
||
![]() |
Citaat:
|
Verwijderd
|
Geen subsidie voor godsdienst in de enge zin. Daarmee bedoel ik: geen geld voor het domweg belijden van godsdienst. Geloof is een persoonlijke zaak, daar moet de overheid zich niet mee bemoeien en ze moet het zeker niet stimuleren of makkelijker maken door het te subsidiëren.
Een ander verhaal wordt het wanneer er bijvoorbeeld een godsdienstig gebouw of ander voorwerp in het geding is wat onder het culturele erfgoed zou kunnen vallen. Dan verdient het natuurlijk wel subsidie maar niet om de reden dat het een godsdienstig object is, maar omdat het cultuurgoed is. Fel tegenstander van godsdienst zijnde zeg ik dus: geen cent meer insteken. |
![]() |
|
Vanzelfsprekend moeten waardevolle oude gebouwe bewaard blijven. Maar nu staan vrijwel alle oude kerken op een of andere beschermlijst, terwijl er daar echt duizenden van zijn. Ik heb eerlijk gezegd helemaal geen zin om mee te hoeven betalen aan het onderhoud van een of andere kerk in Lutjebierum...
||
Verwijderd
|
Citaat:
sorry voor mijn verder nuteloze bijdrage aan dit onderwerp |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() En dan nog even wat ontoppiger ![]() ![]() Het is een beetje een lastige issue vind ik.. Iedere burger heeft recht op vrijheid van godsdienst maar tot hoeverre moet je dat doorvoeren.. Interessant vraagstuk moet ik zeggen.. Ik ga hier nog maar eens verder over nadenken.. U hoort nog van mij ![]() ![]()
|||
![]() |
Citaat:
![]() http://www.katholieknederland.web-un...2210_5313.html 0,5 miljoen mensen bezoeken een kerk ( vindt ik ook veel realistischer klinken want bij mij in mn omgeving gaat niemand naar de kerk ... volgens jouw zouden het een kwart van mn kennisen moeten zijn) 95% van de wereld bevolking is religieus. Dus niet in Nederland. In Nederland is 66% agnostisch of atheist. Als 95% in NL religieus was was van Boxtel had van Boxtel nooit zo'n opmerking gemaakt. Citaat:
2. Kerken maken mensen irrationeel en kan en heeft de samenleving heel nadelig beinvloed. |
![]() |
||
Citaat:
*Wat me overigens niet zo'n best idee lijkt, hoeveel mensen zouden er bijvoorbeeld geld willen steken in het milieu? Minder dan de regering nu doet, durf ik te wedden.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
oke ik vind kunst onzin kga nooit kijken kan wel stopgezet worden.
sport vink wel leuk die houden we erin. zullen we maar een belstingstelsel maken voor ieder apart of zo. je hebt in nl gewoon dingen die horen bij de samenleving. en geloof hoort daar ook zeker bij. als je dat er uit zou halen zou de hele samleving op zn kop staan. zou wel eens leuk zijn trouwens een massaal protest in denhaag of zo
|
![]() |
en nog iets iedereen doet alsof de kerk alleen maar slecht is hier of zo. kgeef geloof ik elke zondag wat aan de collecte waar het meest van naar een goed doel gaat.
en dan een echt goed doel niet een goed doel waar 90 % in de zakken van de oprichter verdwijnt. en de overige 10% misschien ook niet aankomt
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Moet de overheid stoppen met het sponseren van godsdienst? Shrappers | 3 | 29-03-2002 09:34 |