Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-10-2001, 14:15
huvie
huvie is offline
Mijn comp doet de laatste tijd errug vaag. als ik gewoon in windows bezig ben, of ben een spel aan het spelen, gaat ie zomaar opeens rebooten. Zoals gister, ik was in een gamepje Counterstrike bezig, en opeens gaat hij rebooten...vaag.....ook wou hij vandaag in het begin niet eens aan....alle stekkers los gehaald, weer vast gezet, en toen ging ie wel aan....

Het gaat om de volgende pc:

Pentium 3 600
Aopen AX63 mobo
384 mb ram
20,4 gb maxtor 7200
NVidia Geforce 2 mx 32 mb
sb 128

Windows '98 eerste editie

weet iemand waar dit misschien aan zou kunnen liggen??

alvast bedankt!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-10-2001, 14:36
Jack_Ass
Jack_Ass is offline
Makkelijk: Je hebt een Pentium...En W98... Dodelijke combinatie

Misschien een te hoge temperatuur?

[Dit bericht is aangepast door Jack_Ass (02-10-2001).]
Oud 02-10-2001, 14:49
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
uhm *denk* kom er later op terug
Met citaat reageren
Oud 02-10-2001, 15:08
Verwijderd
Geen idee...

M'n pa heeft ook een PIII-800EB gehad ... ook Diamondmax Plus 40je erin, 256mb, GeForce IIMXje...best aardig systeempje, alleen hij resette de hele tijd uit zichzelf...geen idee waar het 'm aan lag, we hebben 'm gewoon teruggebracht en een nieuwe gekregen. En die doet het tot op de dag van vandaag nog heel goed.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2001, 15:12
MaNdArKdExTeR
MaNdArKdExTeR is offline
ehhhh , dan moet je ergens iets uitzetten volgens mij ...
ehhhh eigenschappen deze computer (bureau blad) dan geavanceerd en daar opstart en herstelinstellingen.

Daar haal je het vinkje automatisch opnieuw opstarten weg

Dat moet het zijn (denk ik)

EDIT: foutje dit is voor WIN2K

[Dit bericht is aangepast door MaNdArKdExTeR (02-10-2001).]
Met citaat reageren
Oud 02-10-2001, 15:24
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
gewoon reset? dus scherm zwart of echt reboot??? misschien een te zwakke voeding, maar lijkt me sterk eventueel ene brakke voeding
Met citaat reageren
Oud 02-10-2001, 15:32
MaNdArKdExTeR
MaNdArKdExTeR is offline
hey heb je een ATX voeding??

Kan van alles zijn:
- Voeding levert te weinig vermogen oftewel je hebt teveel hd's, cd-rom spelers etc. aan je voeding hangen

- CPU wordt te warm (slechte koeling, overgeklokt)

- Geheugen is niet helemaal ok

- Bus draait te hard voor insteekkaarten
Met citaat reageren
Oud 02-10-2001, 17:43
Jack_Ass
Jack_Ass is offline
Overgeklokt??
Oud 02-10-2001, 17:50
huvie
huvie is offline
heey luitjes bedankt, maar ik weet het al. de dimmetjes zaten in slot 2 en 3 ipv 1 en 2.

toch bedankt!!!!!
Met citaat reageren
Oud 02-10-2001, 20:25
FunFair
FunFair is offline
Citaat:
huvie schreef:
heey luitjes bedankt, maar ik weet het al. de dimmetjes zaten in slot 2 en 3 ipv 1 en 2.

toch bedankt!!!!!
gaan die intel dingen daarvan restarten WHAHAHA
Met citaat reageren
Oud 02-10-2001, 21:02
huvie
huvie is offline
nou, d8 ik ervan af te zijn, nee hoor... was net ff op mijn pc bezig, begint ie weer te rebooten. start opnieuw op, is ie net in windows (bij het inlogscherm) reboot ie weer. dan is ie net zover dat ie net aan het starten van windows begint, weer een reboot. dan bij de systemdisk check en vervolgens boot ie alleen nog maar om de seconde....het enige wat ik zie is het lampje van de cdrom speler en de "rode".

waar kan dit nou aan liggen....... ik vind ut echt vaag....

(het systeem heeft trouwens 1 hd en 1 cdrom speler, op 1 IDE kabel.)
Met citaat reageren
Oud 02-10-2001, 21:51
Strange Dude
Strange Dude is offline
Err, dan ligt het dus niet aan Windows... Bios lijkt me ook vrij sterk. Probeer eens een andere voeding (als je die een aan kunt komen, je hoeft 'm niet volledig in te bouwen btw) of kijk de resetknopbekabeling na... misschien is die aan 't kortsluiten (gewoon het kabeltje van de resetknop op het MoBo eruittrekken en kijken of 'ie nog steeds reset).

Als dat 't allebei niet doet... tsja, probeer even een oude videokaart erin te zetten, GeForces hadden dacht ik nogal wat voeding nodig.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2001, 08:08
huvie
huvie is offline
Citaat:
Strange Dude schreef:
Err, dan ligt het dus niet aan Windows... Bios lijkt me ook vrij sterk. Probeer eens een andere voeding (als je die een aan kunt komen, je hoeft 'm niet volledig in te bouwen btw) of kijk de resetknopbekabeling na... misschien is die aan 't kortsluiten (gewoon het kabeltje van de resetknop op het MoBo eruittrekken en kijken of 'ie nog steeds reset).

Als dat 't allebei niet doet... tsja, probeer even een oude videokaart erin te zetten, GeForces hadden dacht ik nogal wat voeding nodig.

ze hebben in de pc winkel het bios ook al gereset. daar lag het dus ook niet aan.

ik zal idd eens proberen een andere voeding, kijken of het wat helpt.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2001, 13:41
jochen
jochen is offline
20,4 gb maxtor 7200

--------->>>> dat is het probleem ik heb net het zelfde gehad je moet een zwaardere schijf nemen en dan heb je dat nie meer. Hij draait ma op 7200 toeren en je pentium 3 is veel te zwaar en wil rappe prestaties krijgen en je schijf gaat in overbelasting en je computer reboot (uit veilighied).
Oud 18-10-2001, 17:16
huvie
huvie is offline
Citaat:
jochen schreef:
20,4 gb maxtor 7200

--------->>>> dat is het probleem ik heb net het zelfde gehad je moet een zwaardere schijf nemen en dan heb je dat nie meer. Hij draait ma op 7200 toeren en je pentium 3 is veel te zwaar en wil rappe prestaties krijgen en je schijf gaat in overbelasting en je computer reboot (uit veilighied).

nou..... ik denk zelf dat dat niet helemaal klopt! er hing eerst een 10 gig 5400 in en toen deed ie het wel goed! ook met de 7200 deed ie het in het begin perfect!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten