Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Gezien wij toch genoodzaakt zijn om ondertitels te krijgen, ja. Een film is gemaakt in een bepaalde taal. Zodra je een film in de niet oorspronkelijke taal bekijkt dan zie je de film niet zoals hij bedoeld was om te zien.
Overigens haal je de film buiten z'n context als ze engels praten gezien de overduidelijke japanse omgeving. |
![]() |
||
Citaat:
Het komt er op neer dat als er 2 video's waren: Een in het engels en een in het japans ondertiteld. Dan zou ik toch de japanse kiezen waarschijnlijk. Maar als er alleen de engelse is zou ik me er niet aan storen.
|
weet er iemand wanneer de bioscoop release in nl is?
en komt hij uit in gewone bioscopen of alleen in filmhuizen? ik ben em nou aan het downen (ik geloof japanstalig, weet ik niet zeker) maar groot scherm zou toch mooier zijn natuurlijk.
|||
Citaat:
Citaat:
|
Mooi getekend, mooi verhaal, prachtige Japanse cultuur, weer een geniale film. Disney films halen het in de verste verte er niet bij
![]() !¡!¡!¡!¡!¡!¡!¡!¡ spoiler !¡!¡!¡!¡!¡!¡!¡!¡ Ik weet niet of anderen het al eerder door hadden en misschien komt het wel door mijn gebrek aan kennis van de cultuur, maar het was echt super cool als je er dan achterkomt dat die Haku ooit een rivier was, dat al die wezens daar 'stukjes natuur' zijn, (toch?)
||
SPOILER!
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ik heb hem zojuist gezien, (weliswaar gedownload, en niet al te beste kwaliteit
![]() Bleef de volle 2 uur boeien, werd nooit te kinderachtig en het is ongelofelijk mooi geanimeerd (veel oog voor subtiele details). ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar in een woord WOUW Deze moet echt iedereen gezien hebben, grandioos ![]()
|
nieuwe film van de maker van spirited away
![]() Miyazaki to release new animated film in summer 2004 Saturday, December 14, 2002 at 10:00 JST TOKYO — Japanese veteran filmmaker Hayao Miyazaki, who directed the blockbuster animation "Spirited Away," will release a new animated film in the summer of 2004 based on a popular British children's book, film producer and distributor Toho Co said Friday. The new film "Hauru no Ugoku Shiro" will based on "Howl's Moving Castle" by British author Diana Wynne Jones. The story, set in a world of science and witchcraft, describes the romance between a sorcerer called Howl and an 18-year-old girl Sophie who was turned into a 90-year-old granny under a spell on the eve of war. Miyazaki initially planned only to participate in the project but has officially decided to direct the film himself, Toho said. "I'd like to create a magnificent depiction of the 'melodrama of war,"' Miyazaki said in a statement. Miyazaki and his team will begin working on the film from February at his Studio Ghibli and are aiming to complete it by spring of 2004, the distributor said. "Spirited Away" (Sen to Chihiro no Kamikakushi), the director's most recent production, won the Golden Bear award at the Berlin Film Festival last year and is considered a strong candidate for the 2002 Oscar for best animated feature film. It is the top-grossing film in Japanese history bron
|
Het is zo'n goede film! In het begin ging alles me iets té langzaam af, maar daarna: gaaf!!!
Hij is zo goed, echt heel, maar dan ook heel tof. Vooral toen Haku boven de "zee" van draak naar jongen ging, dat was mooi. ![]() Wauw. Stoere film.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
spirited away heeft een oscarnominatie gekregen
http://www.oscars.com
||
![]() |
Citaat:
Hij is echt geweldig! ik heb hem dinsdag gezien bij een sneak-preview in de lokale bios, en ik ben echt onder de indruk. Ik had al eerder trailers gezien voor Princess Mononoke, en dingen gehoord over de andere Studio Ghibli films zoals Laputa : The Castle in the Sky, maar ik had tot nu toe jammer genoeg nooit kunnen genieten van hun kunsten. *instant fan is* |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vraag me af waarom ik nog niet eerder heb gereageerd in dit topic...
Tijdje terug gezien (Japans gesproken, Engelse subs) en was zwaar onder de indruk van het verhaal. Ik verwachtte een kinderachtige film, maar gelukkig bleek het tegendeel waar ![]() |
![]() |
|
Hier in Amersfoort draait ie nog. Heb hem zojuist gezien. Sublieme film. Het verhaal heeft veel weg van Alice in Wonderland, maar dan met een boeddhistische twist. M'n huisgenoot vond de voorganger (Princess Mononoke) beter, maar daar kan ik niet over meepraten. Ben benieuwd wanneer ie op DVD uitkomt, heb tot nu toe alleen Asia/USA-regio versies gevonden.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
'k Ga 'm zeker weten zien. ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
![]() Nou ja, ik heb hem nu dus ook gezien. Vond hem echt heel leuk, was vooral verrast door de bijzonder originele wezens en monsters die daar rondlopen. Zoveel dingen waar ik nog nooit van gehoord had, laat staan zelf opgekomen was! En dan vooral die stuiterende hoofden, die waren echt geweldig ![]() |
![]() |
|
nou ik heb Sen to Chihiro no Kamikakushi al zo'n 5x gezien, want mijn opa en oma zijn zo lief geweest om de video (origineel, en duur dat die is) naar mij op te sturen.
Hij is idd niet voor de allerkleinsten, maar om je kind van 5 of 6 er nou naar te laten kijken... Ik weet het niet hoor, ik vond m de eerste keer best wel eng en ik ben bijna 18... Maar misschien heeft Miyazaki wel gelijk, volgens hem is de film voor iedereen die nog 10 moet worden, iedereen die 10 is en iedereen die 10 is geweest. ps. zijn er nog mensen die ook andere films van Ghibli hebben gezien, en dan niet alleen Mononoke Hime |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik geloof dat CycLoner alle avondvullende films van Ghibli wel heeft gezien.
||
Citaat:
||
Citaat:
Nog ff een oproepje voor iedereen die de film al is gaan bekijken in de Cinerama in Rotterdam: Is die daar Japans/engels of nederlands gesproken, (en is die dan in wat voor taal ondertiteld)?? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
Welke film heb je het laatst gezien en wat vond je er van? [Deel 12] Freshh~ | 500 | 11-05-2005 10:36 | |
Films, TV & Radio |
Disney stopt met handgemaakte 2D-films Mark Almighty | 49 | 28-11-2003 21:31 | |
Films, TV & Radio |
Beste film in welk genre. The Crash Bash | 26 | 15-08-2003 16:26 | |
Films, TV & Radio |
Wat is het nou? Spirit? spirited away? Sen to Chihiro no kamikakushi ? G.T.C. | 7 | 25-06-2003 15:32 | |
Films, TV & Radio |
Princess Mononoke empyrian | 8 | 09-05-2003 09:09 | |
ARTistiek |
Manga & Anime .:SuPaHGuRl:. | 26 | 05-04-2003 18:45 |