Advertentie | |
|
![]() |
|
Dan zal ik, omdat het zo'n... Opkomend literair persoon is, onze grote vriend Ronald noemen.
Ik omhels je met duizend armen - Ronald Giphart. Giph heeft een vaste relatie met Samarinde, mooi, slim en zwanger. Van hem. Met haar en een aantal oude vrienden gaat hij met vakantie naar La Palma waar ze het bijzonder gezellig hebben: zuipen en neuken, en argeloze vakantiegangers bruuskeren. Dit quasi-vrolijke deel wordt doorsneden met fragmenten over zijn ervaringen als nachtwaker in een ziekenhuis en over de aftakeling en het sterven van zijn moeder. De stijl van de roman is jong en wild, of liever gewild.
|
Ik weet ook nog wel een paar boeken.
![]() Eén boek dat voor mij echt op nummer 1 staat is Russisch Blauw van Rascha Peper. Ik heb het zelf gelezen en er een 6 pagina's tellende analyse over gemaakt voor een vak van mijn studie. Er is heel veel over te vertellen, vooral de motieven zijn erg ![]() Echt een aanrader! Een ander boek is Ik ook van jou van Ronald Giphart. Wat dan misschien leuk is, is om, naast een analyse te maken, dit boek ook te vergelijken met de film. Hetzelfde geldt voor De Tweeling van Tessa de Loo. De film is nu in de bioscoop, misschien is het dan leuk om nu het boek te lezen (met z'n allen). De buitenvrouw van Joost Zwagerman is ook leuk, net als Een roos van vlees van Jan Wolkers. ....... Er zijn zoveel mooie boeken! ![]() ![]()
|
Geheime kamers, Jeroem brouwers.
Verhaal: De relatie tussen Jelmer en Paula is zeer zwak, er is nauwelijks nog contact tussen de twee, alhoewel ze geen last van elkaar hebben. Als Jelmer naar een feest moet van Nico (een vriend uit zijn studententijd die hij al jaren niet meer gezien heeft) komt hij Daphne weer tegen. Ook in zijn studententijd had hij al een oogje op de knappe zangeres maar zij was van Nico. Ze praatten en besloten verder brieven te schrijven. De brievenwisseling tussen Daphne en Jelmer word steeds heviger en opwindender. De twee ontmoeten elkaar ook al in het geheim. Later in het boek nodigd Nico Dapnhe uit voor een etentje bij hem thuis met Paula. Tot zijn verbazing heeft Paula ook iemand geïnviteerd, namelijk A. Weldon. Het komt uit dat ze allebei een andere relatiepartner hebben. Hanneke zit in een speciaal opvangtehuis voor gehandicapte kinderen. Aangezien Paula al vanaf de geboorte niks meer te maken wou hebben met het kind gaat Jelmer er altijd alleen naartoe op zondag. Uit frustratie en verdriet van de zondagse sleur heeft hij daar ook nog een vrouw waarmee hij zijn verdriet deelt door middel van sex. Inmiddels vertelt Daphne al haar geheimen aan Jelmer (geheime kamers) per telefoon. Arne had een deel afgeluisterd en zo komt Nico alles te weten. Paula trekt in bij haar A. Weldon, ook haar collega in de dokterspraktijk, en Nico blijf alleen over. Het einde is een beetje onduidelijk en drastisch. Het word hem toch allemaal even teveel maar hij weet zich wel te redden. Familieziek, Adriaan van Dis. Onder dreiging van de Koude Oorlog wordt een jongen voor een kwade toekomst klaargestoomd. Hij leert schrijven en de bom tikt boven tafel. De vader, een door de oorlog beschadigde man, betrekt zijn zoon steeds meer bij zijn waanwereld. De jongen is de stille getuige van absurde scènes. De waanzin raast door het huis; de moeder en de dochters vormen een sceptisch koor dat commentaar levert op de gebeurtenissen. Ik heb ze allebij no niet gelezen, maar deze staan hoog op mijn lijst om gelezen te worden.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Een derde gedachte, (verhaal, nog niet af). Noor-91 | 3 | 26-01-2006 09:55 | |
VWO |
Filosofie Upior | 79 | 06-06-2005 09:35 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Een keerpunt in de geschiedenis. De val van het atheïsme... BiL@L | 62 | 17-09-2003 04:17 | |
Liefde & Relatie |
Eerste stap Verwijderd | 25 | 30-03-2003 21:22 | |
Liefde & Relatie |
Een gesprek beginnen Dotcom | 12 | 05-12-2002 11:57 | |
Muziek |
Help help help!!!!!!!!!!!!!!!!! OLD DIRTY BASTERD | 24 | 25-07-2002 18:04 |