Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-11-2002, 19:42
ekki
ekki is offline
ik lees ook liever geen engelse boeken. ik heb het trouwens ook heel erg druk en ben geen lid van een bibliotheek. beetje jammer, ik kan dus alleen boeken lezen die ik hier zelf heb.

ik raad trouwens aan: twee vrouwen.

Gaat over twee vrouwen die verliefd op elkaar worden. Eentje vertrekt ineens naar de ex-man van de ander nadat ze samen een toffe tijd hebben gehad en laat de ander vertwijfeld achter. Het eind ga ik niet verklappen.

Ik vind het boek zo goed omdat het eind zo verrassend is. Niet eind goed, al goed zeg maar.

Laatst gewijzigd op 04-01-2003 om 14:55.
Advertentie
Oud 14-12-2002, 22:04
Vlooienband
Vlooienband is offline
Sartre - de teerling is geworpen
Gaat over twee mensen die voor elkaar bestemd waren, maar door een administratief foutje leerden ze elkaar nooit kennen. Wanneer ze sterven wordt hen dat verteld en moeten ze de liefde voor elkaar bewijzen.
Oud 18-12-2002, 22:13
Vlooienband
Vlooienband is offline
Dit schiet niet op...
Vanaf zondag ben ik op vakantie, dus waarschijnlijk red ik de keuze van het nieuwe boek niet meer. Tenzij jullie nu allemaal met nieuwe boeken komen... Hint!
Oud 18-12-2002, 22:42
PV
PV is offline
Joost Zwagerman - De Buitenvrouw

Relatie tussen twee vreemdgaande docenten met alle problemen die ze daardoor krijgen. Ik heb 'm al een paar keer gelezen maar ben vrij veel alweer vergeten Maar hij leest gemakkelijk en zo..

als 'k in t weekend weer thuis ben zoek ik wel ff in mn boeken welke me nog meer leuk lijken Maar ehm moeten het boeken zijn met een serieuzere aard, a la De aanslag of mag Giphart ook?
Oud 19-12-2002, 06:37
Verwijderd
Citaat:
PV schreef:
Joost Zwagerman - De Buitenvrouw

Relatie tussen twee vreemdgaande docenten met alle problemen die ze daardoor krijgen. Ik heb 'm al een paar keer gelezen maar ben vrij veel alweer vergeten Maar hij leest gemakkelijk en zo..

oww, die heb ik ook gtelzezen
was begin vorig schooljaar, en het einde van het schooljaar daarvoor ging de roddel dat een gymleraar en een nederlandse lerares iets zouden hebben, terwijl ze allebei al getrouwd waren.
De gymleraar was een tijdje later bij z'n vrouw weg, en de nederlandse lerares kwam het volgende schooljaar niet meer terug, had ander werk gevonden.....

Maar ik zal ook maar es gaan zoeken
Oud 20-12-2002, 20:29
Vlooienband
Vlooienband is offline
Dan zal ik, omdat het zo'n... Opkomend literair persoon is, onze grote vriend Ronald noemen.
Ik omhels je met duizend armen - Ronald Giphart.

Giph heeft een vaste relatie met Samarinde, mooi, slim en zwanger. Van hem. Met haar en een aantal oude vrienden gaat hij met vakantie naar La Palma waar ze het bijzonder gezellig hebben: zuipen en neuken, en argeloze vakantiegangers bruuskeren. Dit quasi-vrolijke deel wordt doorsneden met fragmenten over zijn ervaringen als nachtwaker in een ziekenhuis en over de aftakeling en het sterven van zijn moeder. De stijl van de roman is jong en wild, of liever gewild.
Oud 29-12-2002, 16:42
Anne
Anne is offline
Ik weet ook nog wel een paar boeken.

Eén boek dat voor mij echt op nummer 1 staat is Russisch Blauw van Rascha Peper. Ik heb het zelf gelezen en er een 6 pagina's tellende analyse over gemaakt voor een vak van mijn studie. Er is heel veel over te vertellen, vooral de motieven zijn erg . En het verhaal zelf is makkelijk te lezen én interessant! Korte samenvatting van de inhoud: Lex is een oud-geschiedenisleraar, die helemaal geobsedeerd is door de Russische tsarenfamilie. Voor een project verdiept hij zich zo in hen, dat hij op een gegeven moment zichzelf als een lid van de tsarenfamilie gaat zien.
Echt een aanrader!

Een ander boek is Ik ook van jou van Ronald Giphart. Wat dan misschien leuk is, is om, naast een analyse te maken, dit boek ook te vergelijken met de film.
Hetzelfde geldt voor De Tweeling van Tessa de Loo. De film is nu in de bioscoop, misschien is het dan leuk om nu het boek te lezen (met z'n allen).

De buitenvrouw van Joost Zwagerman is ook leuk, net als Een roos van vlees van Jan Wolkers.

....... Er zijn zoveel mooie boeken!
Oud 30-12-2002, 11:23
Verwijderd
De ordening van Kees van Beijnum.
Gaat over een studente die als bijbaantje een levensarchief voor de Zwarte weduwe aan gaat leggen.
Oud 04-01-2003, 06:50
Ieke
Ieke is offline
Geheime kamers, Jeroem brouwers.
Verhaal:
De relatie tussen Jelmer en Paula is zeer zwak, er is nauwelijks nog contact tussen de twee, alhoewel ze geen last van elkaar hebben. Als Jelmer naar een feest moet van Nico (een vriend uit zijn studententijd die hij al jaren niet meer gezien heeft) komt hij Daphne weer tegen. Ook in zijn studententijd had hij al een oogje op de knappe zangeres maar zij was van Nico. Ze praatten en besloten verder brieven te schrijven. De brievenwisseling tussen Daphne en Jelmer word steeds heviger en opwindender. De twee ontmoeten elkaar ook al in het geheim. Later in het boek nodigd Nico Dapnhe uit voor een etentje bij hem thuis met Paula. Tot zijn verbazing heeft Paula ook iemand geïnviteerd, namelijk A. Weldon. Het komt uit dat ze allebei een andere relatiepartner hebben. Hanneke zit in een speciaal opvangtehuis voor gehandicapte kinderen. Aangezien Paula al vanaf de geboorte niks meer te maken wou hebben met het kind gaat Jelmer er altijd alleen naartoe op zondag. Uit frustratie en verdriet van de zondagse sleur heeft hij daar ook nog een vrouw waarmee hij zijn verdriet deelt door middel van sex. Inmiddels vertelt Daphne al haar geheimen aan Jelmer (geheime kamers) per telefoon. Arne had een deel afgeluisterd en zo komt Nico alles te weten.
Paula trekt in bij haar A. Weldon, ook haar collega in de dokterspraktijk, en Nico blijf alleen over. Het einde is een beetje onduidelijk en drastisch. Het word hem toch allemaal even teveel maar hij weet zich wel te redden.

Familieziek, Adriaan van Dis.
Onder dreiging van de Koude Oorlog wordt een jongen voor een kwade toekomst klaargestoomd. Hij leert schrijven en de bom tikt boven tafel. De vader, een door de oorlog beschadigde man, betrekt zijn zoon steeds meer bij zijn waanwereld. De jongen is de stille getuige van absurde scènes. De waanzin raast door het huis; de moeder en de dochters vormen een sceptisch koor dat commentaar levert op de gebeurtenissen.

Ik heb ze allebij no niet gelezen, maar deze staan hoog op mijn lijst om gelezen te worden.
Oud 04-01-2003, 14:44
Vlooienband
Vlooienband is offline
Inmiddels is de Poll gemaakt.

Regels voor berichten