Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-01-2003, 18:14
butterfly_1
butterfly_1 is offline
Heeft iemand wel eens met een gids of beschermengel whatever gepraat?contackt gehad?? zo ja hoe was dat?
Advertentie
Oud 04-01-2003, 19:06
*Lady of Hope*
*Lady of Hope* is offline
Citaat:
butterfly_1 schreef:
Heeft iemand wel eens met een gids of beschermengel whatever gepraat?contackt gehad?? zo ja hoe was dat?
Ik heb geen contact gehad met mijn beschermengel.

Wel met mijn gids. De afgelopen twee jaar heb ik het heel moeilijk gehad, en ik zat zo in de put dat ik er niet meer uitkwam. In die tijd begon ik me ook meer te verdiepen in gidsen en engelen.

Mijn stiefvader houdt zich veel bezig met engelen en gidsen en volgt ook regelmatig cursussen hierover.

Ik denk dat doordat ik zo in de war was toen en hulp nodig had die ik van niemand anders wou/kon aannemen heb ik geprobeerd contact te maken met die gids. Misschien dat dit lukte omdat ik het leuk vond om er contact mee te hebben.
Maar misschien eerder doordat ik het toen zo moeilijk had.

Ik weet niet hoe ik moet omschrijven hoe het was. Maar vaak voelde ik me verschrikkelijk rot en als ik had gevoeld dat er iets (die gids) dicht bij me stond, voelde ik me rustig worden.

Het gaf bij mij meer zo'n gevoel van rust dat je hebt als je hebt gemediteerd.

Liefs,

Lady of Hope
Oud 05-01-2003, 11:53
butterfly_1
butterfly_1 is offline
Citaat:
*Lady of Hope* schreef:
Ik heb geen contact gehad met mijn beschermengel. wel met mijn gids
is toch hetzelfde?!

Ik vind ut zelf ook erg interesant ik lees er ook wel veel over enzo. alleen lijkt me het toch op 1 of andere manier eng ofzow.
Oud 05-01-2003, 12:43
*Lady of Hope*
*Lady of Hope* is offline
Citaat:
butterfly_1 schreef:
is toch hetzelfde?!

Ik vind ut zelf ook erg interesant ik lees er ook wel veel over enzo. alleen lijkt me het toch op 1 of andere manier eng ofzow.
In mijn ogen is dat niet hetzelfde. Want er bestaan ook nog verschillende soorten engelen. Van bepaalde niveau's.
Oud 05-01-2003, 19:36
Anom
Anom is offline
Ik heb nog nooit contact gehad met mijn beschermengel of gids. Lijkt me wel een keer een leuke ervaring! Wel heb ik een keer midden in de nacht toen ik wakker werd een groen lichtgevend kaal jongetje met een lang gewaad op mijn vensterbank zien staan. Het had zijn ogen dicht en bewoog niet... Het leek zo echt dat ik nog steeds niet geloof dat het een droom was. En een paar maanden later dacht ik plotseling weer aan een jongetje waar ik ooit mee gespeeld heb toen ik een jaar of zes was. Hij had kanker en was kaal door de chemokuur en overleed. Toen besefte ik dat hij het geweest moest zijn. En misschien was dat 'gewaad' ziekenhuiskleding. Maarja... het kan natuurlijk ook gewoon een droom geweest zijn
Oud 06-01-2003, 00:48
Black Sugar
Black Sugar is offline
Ik heb elf nog nooit contact met een van bijden gehad. Iemand anders wel, die had mijn gids gezien. (mijn moeder was dat)
Maar ik twijfel eigenlijk wel, het ou namelijk omaar kunnen dat diegene waar ik vroeger wel eens tegen praatte mijn gids was. Ik praatte namelijk tegen iemand waarvan ik wel wist dat diegene dr was maar waar precies en hoe snapte ik toen ook niet.
Oud 12-01-2003, 14:51
Jordana
Jordana is offline
Ik heb soms ook het gevoel dat er iemand is die me beschermt.Volgens mij is dat iemand waar je veel om gaf maar die inmiddels gestorven is.Bij mij is dat mijn grootmoeder hoewel ik ook nog een andere kracht ervaar.Is dit mogelijk dat er 2 zijn?mijn oma is nog maar 3 jaar dood, mss heeft dat er mee te maken?
Oud 13-01-2003, 19:50
*InANna*
*InANna* is offline
Ik ben me sinds een paar jaar ook gaan verdiepen in gidsen. Ik heb contact gehad met mijn gids via een medium. Die kreeg een boodschap door van mijn gids en ik kon een vraag stellen. Het was echt heel raar want die gids wist dingen over mij die niemand anders kan weten. Het was een hele steun voor mij en als ik het nu moeilijk heb praat ik tegen haar (het is toevallig een vrouw maar het zou net zo goed een man kunnen zijn) en dan weet ik gewoon dat ze er is. Dat is inderdaad een heel goed hulpmiddel tegen verdriet. Ze heeft ook doorgegeven dat ik contact met haar zou kunnen hebben als ik me genoeg ontspan (en in een ander bewustzijnsniveau kom) maar dat kan ik niet, daarvoor ben ik te gespannen en dat vind ik wel heel jammer. Maar toch weet ik dat ze er is en dat ik misschien in de toekomst nog wel contact zou kunnen maken/krijgen.
Oud 13-01-2003, 21:05
Nefiāth
Nefiāth is offline
Citaat:
Jordana schreef:
Ik heb soms ook het gevoel dat er iemand is die me beschermt.Volgens mij is dat iemand waar je veel om gaf maar die inmiddels gestorven is.Bij mij is dat mijn grootmoeder hoewel ik ook nog een andere kracht ervaar.Is dit mogelijk dat er 2 zijn?mijn oma is nog maar 3 jaar dood, mss heeft dat er mee te maken?
Is zeker mogelijk. Was eerst naar een soort van medium geweest. Zij kon contact leggen met gidsen. Was best skeptisch eerst. Maar wat zij vertelde over mij en andere waren echt persoonlijke zaken die zij nooit had kunnen weten. Was daar best van geschrokken. Ze vertelde ook dat je meerdere gidsen kon hebben, hadden de meesten ook.
Oud 13-01-2003, 21:19
Johan_tje
Johan_tje is offline
Hi Mensen,

Heb zelf sinds kleins af aan al kontakt met mijn gidsen. Voor mij is het dus heel normaal en het zijn mijn "licht vrienden". Ik heb er een aantal.

En iedereen kan kontakt maken met zijn gids. Ik raad je dan ook graag de boeken aan van Jan Kleyn. Deze boekjes kosten 10 euro.
De titels zijn o.a:

Jouw persoonlijke gids
Omgaan met gidsen
Geesten, gidsen en engelen

Op m'n site kun je trouwens ook informatie vinden over het fenomeen gidsen.

Groetjes!
Oud 14-01-2003, 10:03
Andora
Andora is offline
hoe weet je dan dat het je gids is en niet een andere 'geest'?
Oud 17-01-2003, 19:34
monkee
monkee is offline
Dat is dus het probleem. Het is moeilijk vast te stellen of het je gids is of een andere kwelgeest.
Oud 26-01-2003, 18:42
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
ja met glaasje draaie bleek un geest mijn gids te zijn.....

hebbe we nog ff wat gepraat enz....nie veel boeiends
Oud 31-01-2003, 16:40
Lil-Sweet-Angel
Lil-Sweet-Angel is offline
Heeey Peepz!,

Ik had es een vraagje over die gidsen en beschermengels, ik heb er zelf geen ervaring mee, maar veel mensen zeggen dat die gidsen of beschermengels overleden dierbaren van je zijn. Maar nu is mijn vraag dus.. Ik heb nog nooit écht iemand dierbaars verloren.. (gelukkig!) ik heb bv al mn opa's en oma's nog, en voor de rest zijn er alleen wat tante's en ooms van mijn vader en moeder overleden.. die ik opzich wel kende, maar geen speciale band mee had. (zo'n iemand die je alleen op verjaardagen van je oma ziet, en zich dan nog moeten herinneren wat je naam ook alweer was) Maar als ik dus geen dierbare overledene heb, wie is dan mijn gids of beschermengel? of heb ik die dan niet? en als iemand nou bijvoorbeeld een zwaar ongeluk krijgt... had zijn of haar beschermengel of gids dan even pauze ofzo?

Kan iemand misschien mijn vragen beantwoorden???
Alvast heeeeeeeel errug bedankt!

Liefs en Kisses,
Lil-Sweet-Angel
Oud 31-01-2003, 21:16
Nar'Hyarmen
Nar'Hyarmen is offline
Ik heb wel met iets contact gehad, maar ik heb echt geen idee wat het was. Het was een meisje met lange blonde krullen en het gaf licht. Ik dacht eerst een Engel, later dacht ik mijn gids. Maar nu weet ik het niet meer HELP. Twas wel heel bijzonder zekers wel. T beschermde mij met een of ander touwtje ... maar dat is een ander verhaal

Ze kwam tot mij in een droom denk ik, want ik lag in bed enzo...

oew dit klinkt als een nep verhaal, maar tis echt zo!
Oud 01-02-2003, 17:27
butterfly_1
butterfly_1 is offline
Citaat:
Johan_tje schreef:

Jouw persoonlijke gids
Omgaan met gidsen
Geesten, gidsen en engelen
die heb ik gelezen. zijn zeer interesant ja! ze zijn trouwens ook in (de meeste) bibliotheken. hoef je ook geen geld uit te geve
Oud 01-02-2003, 20:24
AngelLena
AngelLena is offline
Ik eeuh...heb er nogal een vaag verhaal over, maar een verhaal waar ik heilig in geloof. Ik heb het eigenlijk nog nooit aan een ziel verteld, maar eens moet het er maar van komen.

Ik was een jaar of 14 en ik liep door het dorp heen en daar was een soort indiaanse markt. Ik liep wat langs die kraampjes en ik voelde heel sterk dat iemand naar me keek en me volgde. Dus ik kijk achterom, staat daar een hele oude indiaanse vrouw. (jaar of 80/90 schat ik) En ze liep recht op me af (voelde me toen niet erg prettig...). Ze keek nog een tijdje naar me en zei tegen mij: "Jij hebt genoeg moeilijke tijden meegemaakt. Je hebt ze doorstaan, nu moet je leren er mee om te gaan. Jouw gids zal je helpen."

Dus ik stond daar een beetje aan de grond genageld en dacht echt: wat is dit voor ongein, en hoe weet ze dat allemaal? (ze kon zo alles opnoemen over mijn hele leven...vet vaag)
Maar toen ze begon over die gids had ik zoiets van, hoe bedoel je, en dat vroeg ik dus ook. Ze haalde een ketting uit haar zak en hing hem om m'n nek. Er stond een havik op en zaten 3 bedeltjes onder, 1 van een klauw, 1 van een eikel en 1 met een veer van een havik.
Dus ik kijk dat mens eens aan van wat is dit nou weer voor iets?
Zegt ze: "draag dit amulet en jouw gids zal ten alle tijden met jou in contact staan en jou leiding geven als je het nodig hebt."

Nou, je kon de vraagtekens boven mijn hoofd wel aflezen. Maar goed, ik kijk eens goed naar die ketting en ik kijk weer op om haar te bedanken, geen spoor meer te bekennen van dat vrouwtje. Alsof ze er nooit geweest was. Ook niemand die ook maar iets had gezien, ik had namelijk lopen rondvragen of iemand haar gezien had, want ik had toch nog wel een aantal vragen. Maar ik draag die ketting nog steeds. Die is nooit verdwenen.

En verdomd, dat mensje heeft gelijk. Ik fietste een week later naar een vriend van me toe die 8 km bij mij vandaan woont en de dag ervoor vertelde hij mij dat hij me iets moest vertellen. Ik ging dus eigenlijk al uit van iets heel ergs dus zat vol in de zenuwen en wat hij zei spookte heel erg door mijn hoofd heen. En verdomd als het niet waar is. Ik fiets langs de weg, en op een paaltje zit een havik. Als ik voorbij ben, vliegt ie op, vliegt een tijdje voor me uit, en landt boven op het dak van het huis van die vriend van me. Zijn nieuws bleek achteraf helemaal niet zo erg te zijn. En 's nachts droomde ik weg, en ja hoor, daar was die havik weer.
En geloof het of niet, in mijn dromen praat dat beest ook nog, en dat beest is een flinke hulp voor me als ik er zelf ff niet meer uit kom.

2 jaar later kom ik in contact met een valkenier (die inmiddels mijn beste vriend is). En ik was een stukje met em aan't lopen en hij was nogal geinteresseerd in mijn ketting, maar ik heb er een mooi verhaaltje van gemaakt over een souvenirwinkeltje ofzow, en we liepen lang een pad, en die havik die zit in een boom. In de tussentijd had ik al een soort fluittoontje geleerd waar het beest op reageert. Dus ik fluit een keer naar em, en hij begint terug te krijsen en vliegt rondjes boven ons hoofd om vervolgens bij een kruispunt in een boom te gaan zitten. Die valkenier had em dus ook wel gezien en die bleef stil staan. Z'n kin zakte zowat op z'n knieen en zag nogal bleek alsof ie een spook had gezien. Dus ik vroeg em wat er was.

Kreeg ik te horen dat deze specifieke soort havik in Nederland al 20 jaar niet meer voorkomt.
Leek me sterk, want ik zie dat beest minstens 3 keer per week. Maar ik heb wat naonderzoek gedaan, en idd, dat beest komt niet in Nederland voor. Toch wel dus, want ik zie hem, mijn vriend ziet em, iedereen kan em zien. Maar hij is altijd in mijn buurt.

En ik weet zeker dat deze havik mijn gids is zoals het oude vrouwtje mij had gezegd.
Oud 02-02-2003, 10:12
butterfly_1
butterfly_1 is offline
wow AngelLena wat'n verhaal maar wel erg interesant moet ik zegge. luchte zeker wel op om het een x te vertelle?!
Oud 03-02-2003, 07:11
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
butterfly_1 schreef:
wow AngelLena wat'n verhaal maar wel erg interesant moet ik zegge. luchte zeker wel op om het een x te vertelle?!
Ja, lucht ergens wel op. Ik ben altijd een beetje huiverig om dit soort dingen aan mensen te vertellen, omdat veel je dan in een hokje gaan drukken als schizofreen of hersenspinsel of gestoord of iets dergelijks. Dus ik hang het niet aan de grote boom zeg maar. Maar als mensen er naar vragen wil ik best wat vertellen. En dat werd tot nu toe nooit gedaan.
Oud 03-02-2003, 11:08
Nar'Hyarmen
Nar'Hyarmen is offline
Citaat:
AngelLena schreef:
Ja, lucht ergens wel op. Ik ben altijd een beetje huiverig om dit soort dingen aan mensen te vertellen, omdat veel je dan in een hokje gaan drukken als schizofreen of hersenspinsel of gestoord of iets dergelijks. Dus ik hang het niet aan de grote boom zeg maar. Maar als mensen er naar vragen wil ik best wat vertellen. En dat werd tot nu toe nooit gedaan.

ik vond het wel een mooi verhaal iig... kwas helemaal stil... *is weer stil*

Regels voor berichten