Advertentie | |
|
![]() |
|
heb een keer meegedaan ja omdat het uiteraard zoveel geld opleverde
was maar een nachtje in het ziekenhuis voor 1200 gulden je moest wel 18 zijn en werd ook geheel lichamelijk gekeurd,dus bloedtest en lichamelijke test. een nachtje aan het infuus was wel te doen,komen ze wel af en toe bloed aftappen. het was een medicijn tegen bloedstolling en ik heb er niets aan overgehouden ofzo waar toch veel mensen bang voor zijn. Rat
|
![]() |
![]() http://www.tm.tno.nl/people/index.html Heb ik via google gevonden, je kan je daar opgeven als proefpersoon. Alleen ik weet niet of het zo recent is, want op de proefpersoon-pagina staat: laatste update maart 2000 ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
De volgende soorten onderzoek worden bij TNO Technische Menskunde verricht:
Sociaal-psychologisch onderzoek (denk- en beslistaken) Waarnemingsonderzoek (zien, horen, spraak en voelen) Experimenten naar het evenwichtsorgaan (in draaistoel of slee) Inspanningsexperimenten (in hitte of kou met beschermende kleding van defensie of brandweer) Lichaamsmaten bepalen (reiktaken, meten van botlengtes e.d.) zie ook de website van NedScan Simulatie experimenten (in scheepssimulator, rijsimulator of vliegsimulator) Rijtaken (in een speciale meetauto op de weg) Communicatietaken (hoe communiceren mensen met elkaar) Het kan zijn dat je slechts voor een deel van de experimenten mee wilt of kunt doen. Je kunt dat aangeven bij de inschrijving. Voorafgaand aan elk experiment wordt je duidelijk gemaakt wat er allemaal gedaan moet worden. Daarna wordt je een proefpersoonverklaring ter ondertekening voorgelegd waarin bijvoorbeeld staat dat je geheel vrijwillig meedoet en altijd het recht hebt om tussentijds te stoppen. Binnenkort kan op het internet voor experimenten worden ingeschreven Binnenkort wordt een website geopend, waarop alle experimenten waarvoor proefpersonen nodig zijn, overzichtelijk worden weergegeven. Er zit een agenda bij, zodat je meteen kunt plannen wanneer en aan welk experiment je mee wilt doen. Automatisch wordt nagegaan of je voor het experiment in aanmerking komt. Meer nieuws volgt.... Volgens die website dus, ik hoop dat ze een beetje opschieten, want het lijkt me wel erg intressant ![]() ![]() |
![]() |
|
Ik doe net zoals Pebbles wel eens mee aan onderzoekjes bij psychologie. Dan kun je kiezen of je geld ervoor wilt of een aantal proefpersoonuren.
In de krant zie ik regelmatig advertenties waarbij ze mensen nodig hebben om proefjes te doen. Maar misschien zie ik ze zovaak staan omdat hier een academisch ziekenhuis in de buurt is. Iets met medicijnen zal ik niet snel doen, dat lijkt me toch wel eng |
![]() |
|
Verwijderd
|
Mijn zus heeft eens meegedaan met zo'n proef voor een zalf tegen brandwonden. Mijn vader helemaal kwaad, ze liet namelijk heet water over haar onderarm gieten en daarna kreeg ze er een zalf op ofzo. Het water was niet heet genoeg om permanente schade aan te richten, gelukkig. Maar ze ving flink wat geld en had geluk dat die zalf ook goed werkte. Maar ik zou zoiets nooit doen.
Vragenlijsten invullen ed lijkt me wel leuk, maar goed ![]() |
![]() |
|
![]() |
die medicijnen die je krijgt als je aan zo'n onderzoek meedoet, zijn eerst al heel wat jaren getest enzo bij dieren etc...
de kans dat je blijvende schade oploopt is nihil. ik wil misschien deze zomer aan zo'n onderzoek meedoen (dat je 5 dagen intern zit a 150eur per dag) ff kranten in de gaten houden ![]() |
![]() |
||
Citaat:
BETALING Als proefpersoon ontvang je natuurlijk een vergoeding. De vergoeding is afhankelijk van het soort experiment. De standaardvergoeding is 70 gulden voor een halve dag en 110 gulden voor een hele dag. Het bedrag wordt contact afgerekend na elk experiment. Als je meer dan 550 gulden per jaar verdient bij TNO-TM, wordt het opgegeven aan de belasting. Veel proefpersonen doen niet alleen mee voor het geld, maar ook voor de leerzame ervaring ! ^^ wel een oude site dan ![]()
|
Beetje late reactie, maar toch zinvol om te reageren denk ik.
Ik kreeg twee weken geleden een mailtje van een bedrijf of ik een website wilde testen (achteraf bleek dat ze mijn emailadres van dit forum hadden geplukt ![]() Ik kwam daar dus aan, moest de site van de universiteit utrecht testen en ze namen alles op met camera's enzo en met een programmatje die precies bijhield waar ik op klikte. Dit doen ze met meerdere mensen en zodoende kunnen ze deze site verbeteren. Ik heb mijn geld binnen een week gekregen, dus uiteindelijk bleek het inderdaad betrouwbaar. Het internetadres zal ik maar niet posten, maar mijn ervaring wilde ik toch even delen aangezien men er sceptisch tegenover staat. |
![]() |
|
ikku wil ook wel testjes doen, maar ik zie niet zo vaak wat in de krant (ik lees dan ook niet zo veel kranten). in ieder geval zou ik niet meedoen aan een medicijn-onderzoek.
||
Citaat:
maar het verdient wel goed.
||
Citaat:
Zou best wel een proefpersoon willenz ijn. Heb echt geen id waar ik me aan zou moeten melden of iet sdergelijks.
||
Citaat:
|
ik heb ook een keer meegedaan via pharma bio research ik heb toen een hele week in een kliniek gezeten het was voor een middel tegen depressies. het verdiend gewoon heel goed daarom doe k mee.
bij pbr wordt je heel streng gekeurd je kan bv niej meedoen als je zelf een depressie hebt enz. soms vragen ze wel mensen die iets hebben. ze vragen ook altijd mensen die niet roken of heel weinig. maar het is best wel leuk hoor. je krijgt een infuus die de hele week blijft zitten omdat ze steeds bloed moeten afnemen en je krijgt gewoon wat pillen en je moet zeggen wanneer je hoofdpijn hebt of misselijk bent en dat soort dingen want dan gaan ze dat opschrijven. je mag niet uit de kliniek maar je mag wel in de achtertuin enz. en voorderest kun je daar spelletjes doen en internetten en dat soort dingen. gewoon een keer meedoen is best wel te doen. en je wordt ook heel goed nagekeurd....
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[PWS BIO] concentratietest... EaSy-M3 | 9 | 08-09-2017 14:25 | |
Eten & Drinken |
broodconsumptie - afstudeerproject heeft nog proefpersonen nodig sandworm | 0 | 06-08-2013 12:00 | |
De Kantine |
Het grote ctrl+v topic #67 TopDrop | 500 | 31-08-2007 16:08 | |
De Kantine |
Ctrl + V Topic #66 Retro*Love | 500 | 19-04-2007 10:19 | |
Lichaam & Gezondheid |
proefpersonen medisch onderzoek een meiske | 6 | 16-03-2004 16:32 | |
Werk, Geld & Recht |
[proefpersoon] mensen ervaring? Mir-idiotA | 3 | 05-05-2003 18:06 |