Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-01-2003, 13:20
blaatje0000
blaatje0000 is offline
Ik lees regelmatig advertenties van instellingen die proefpersonen zoeken, vaak hoef je alleen maar een dagje daarheen en te doen wat je gevraagd wordt, en je krijgt er een ruime beloning voor. Lijkt mij wel wat om te doen, alleen niet die extreme dingen natuurlijk, waar ook je gezondheid gevaar loopt of iets dergelijks. Zoiets als wat ik net las, een instelling zocht mensen om je reactievermogen te testen door middel van klikken met de muis als je een geluid hoort etc. Erg simpel dus en daarvoor krijg je gewoon 100 euro...

Maar in ieder geval hier mijn vraag: Wie heeft zich wel eens aangemeld als proefpersoon of is proefpersoon(geweest) ?
En wat vinden jullie hiervan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-01-2003, 13:30
Zoulou
Zoulou is offline
niet, maar ik zou het wel eens kunnen doen als ik daar de gelegenheid voor had. Proeven voor medicijnen en zo vind ik wel meer riskant, al word je ook meer betaald.
Ook van die "proefjes" is wanneer je je opgeeft om urenlang reclames en programma's voor tv te beoordelen (heb ik eens gedaan). Is wel niet vet betaald, maar goed.
Oud 18-01-2003, 13:35
Boogie
Boogie is offline
---> Werk & Geld
Met citaat reageren
Oud 18-01-2003, 13:36
debieltje nr 1
debieltje nr 1 is offline
whaa waar vind je die advertenties? *wilt ook*
Met citaat reageren
Oud 18-01-2003, 14:19
blaatje0000
blaatje0000 is offline
Vooral in kranten, bij die 3 in 1 advertenties of op internet sites.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2003, 14:41
Thomas
Thomas is offline

Lijkt mij idd ook wel een interessant bijbaantje.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2003, 16:23
never mind
never mind is offline
Citaat:
Pingu schreef:
Vooral in kranten, bij die 3 in 1 advertenties of op internet sites.
enne.. welke internet sites??
Oud 18-01-2003, 16:32
Verwijderd
Ik doe psychologie, en om mn studiepunten bij elkaar te krijgen moet ik ook verplicht meewerken aan enkele onderzoekjes van studenten uit het derde en vierde jaar.. dat zijn meestal dingetjes die over reactietijden ofzo gaan, of je mening over bepaalde filmfragmentjes of producten.. of je krijgt elektroden op je hoofd geplakt en ze gaan dingetjes meten.. en vragenlijsten invullen, heb ik ook wel vaker moeten doen..

En dr hangen verder ook nog onderzoekjes waarvoor je je aan kunt melden, die gedaan worden door onderzoekers die aan de universiteit verbonden zijn.. daarmee kun je best veel geld verdienen idd, en die dingen zijn meestal helemaal niet gevaarlijk..
Bij gevaarlijke dingen, waarbij dus bijv. je gezondheid in gevaar kan komen, is de beloning meestal ook wel een heel stuk hoger..
Met citaat reageren
Oud 18-01-2003, 16:35
Jesselyn
Jesselyn is offline
Ik ben nog nooit een proefpersoon geweest. Gevaarlijke dingen doe ik niet, ook niet als ik er veel geld voor krijg. Maar als ik bijvoorbeeld kanker had, geen enkele behandeling kon me meer helpen en de mensen hadden een mogelijke oplossing gevonden, dan had ik wel meegedaan denk ik. Maar in ieder geval niet als het niet nodig was.
Oud 19-01-2003, 15:06
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Pebbles schreef:
Ik doe psychologie, en om mn studiepunten bij elkaar te krijgen moet ik ook verplicht meewerken aan enkele onderzoekjes van studenten uit het derde en vierde jaar.. dat zijn meestal dingetjes die over reactietijden ofzo gaan, of je mening over bepaalde filmfragmentjes of producten.. of je krijgt elektroden op je hoofd geplakt en ze gaan dingetjes meten.. en vragenlijsten invullen, heb ik ook wel vaker moeten doen..

En dr hangen verder ook nog onderzoekjes waarvoor je je aan kunt melden, die gedaan worden door onderzoekers die aan de universiteit verbonden zijn..
Wij worden gelukkig niet gedwongen om dat te doen, maar soms is t wel ff relaxed om zo'n psychologisch testje te maken...snel verdiend
Oud 19-01-2003, 17:41
zomer_oud
zomer_oud is offline
Hey jongens wet niemand een internetsite waar ze proefpersonen vragen, ben namelijk wel geintereseert.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 17:51
Shibby
Shibby is offline
Ja ik ook wel eigenlijk
Oud 19-01-2003, 20:07
***sweetheart***
***sweetheart*** is offline
me 2
Oud 19-01-2003, 21:59
LeRatLuciano
LeRatLuciano is offline
heb een keer meegedaan ja omdat het uiteraard zoveel geld opleverde

was maar een nachtje in het ziekenhuis voor 1200 gulden

je moest wel 18 zijn en werd ook geheel lichamelijk gekeurd,dus bloedtest en lichamelijke test.

een nachtje aan het infuus was wel te doen,komen ze wel af en toe bloed aftappen.

het was een medicijn tegen bloedstolling en ik heb er niets aan overgehouden ofzo waar toch veel mensen bang voor zijn.

Rat
Oud 19-01-2003, 23:17
Seb4
Seb4 is offline
En hoe ben je daaraan gekomen dan?
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 09:45
JuuSTeH
JuuSTeH is offline
Ja vertel eens. Noem eens zo'n site. En welke instellingen doen zo'n proefjes dan?
Oud 20-01-2003, 10:44
blaatje0000
blaatje0000 is offline

http://www.tm.tno.nl/people/index.html

Heb ik via google gevonden, je kan je daar opgeven als proefpersoon. Alleen ik weet niet of het zo recent is, want op de proefpersoon-pagina staat: laatste update maart 2000
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 10:45
blaatje0000
blaatje0000 is offline
De volgende soorten onderzoek worden bij TNO Technische Menskunde verricht:

Sociaal-psychologisch onderzoek (denk- en beslistaken)
Waarnemingsonderzoek (zien, horen, spraak en voelen)
Experimenten naar het evenwichtsorgaan (in draaistoel of slee)
Inspanningsexperimenten (in hitte of kou met beschermende kleding van defensie of brandweer)
Lichaamsmaten bepalen (reiktaken, meten van botlengtes e.d.) zie ook de website van NedScan
Simulatie experimenten (in scheepssimulator, rijsimulator of vliegsimulator)
Rijtaken (in een speciale meetauto op de weg)
Communicatietaken (hoe communiceren mensen met elkaar)

Het kan zijn dat je slechts voor een deel van de experimenten mee wilt of kunt doen. Je kunt dat aangeven bij de inschrijving.
Voorafgaand aan elk experiment wordt je duidelijk gemaakt wat er allemaal gedaan moet worden. Daarna wordt je een proefpersoonverklaring ter ondertekening voorgelegd waarin bijvoorbeeld staat dat je geheel vrijwillig meedoet en altijd het recht hebt om tussentijds te stoppen.

Binnenkort kan op het internet voor experimenten worden ingeschreven
Binnenkort wordt een website geopend, waarop alle experimenten waarvoor proefpersonen nodig zijn, overzichtelijk worden weergegeven. Er zit een agenda bij, zodat je meteen kunt plannen wanneer en aan welk experiment je mee wilt doen. Automatisch wordt nagegaan of je voor het experiment in aanmerking komt.

Meer nieuws volgt....

Volgens die website dus, ik hoop dat ze een beetje opschieten, want het lijkt me wel erg intressant
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 13:58
de ijsprinses
de ijsprinses is offline
Ik doe net zoals Pebbles wel eens mee aan onderzoekjes bij psychologie. Dan kun je kiezen of je geld ervoor wilt of een aantal proefpersoonuren.

In de krant zie ik regelmatig advertenties waarbij ze mensen nodig hebben om proefjes te doen. Maar misschien zie ik ze zovaak staan omdat hier een academisch ziekenhuis in de buurt is.
Iets met medicijnen zal ik niet snel doen, dat lijkt me toch wel eng
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 15:06
Verwijderd
Mijn zus heeft eens meegedaan met zo'n proef voor een zalf tegen brandwonden. Mijn vader helemaal kwaad, ze liet namelijk heet water over haar onderarm gieten en daarna kreeg ze er een zalf op ofzo. Het water was niet heet genoeg om permanente schade aan te richten, gelukkig. Maar ze ving flink wat geld en had geluk dat die zalf ook goed werkte. Maar ik zou zoiets nooit doen.
Vragenlijsten invullen ed lijkt me wel leuk, maar goed
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 17:47
p-chez
p-chez is offline
Nee, lijkt me naar. IIg veel van die dingen, zoals met medicijnen enzo. Doe ik dus nooit aan mee, ookal krijg je voor sommigen een aantal duizend euro.

Mij niet gezien.
Oud 24-01-2003, 18:42
Smartie
Smartie is offline
Ik heb zoiets nog nooit gedaan en ben zoiets ook nog nooit tegengekomen, maar zolang het mijn geozndheid niet in gevara zou brengen zou ik er geen problemen mee hebben
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 23:34
pinhead
pinhead is offline
die medicijnen die je krijgt als je aan zo'n onderzoek meedoet, zijn eerst al heel wat jaren getest enzo bij dieren etc...

de kans dat je blijvende schade oploopt is nihil.

ik wil misschien deze zomer aan zo'n onderzoek meedoen (dat je 5 dagen intern zit a 150eur per dag)

ff kranten in de gaten houden
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 12:44
***sweetheart***
***sweetheart*** is offline
welke kranten???? in onse krant staat er nooit iets over

?
Oud 27-01-2003, 13:00
Big Brother
Big Brother is offline
dit wordt geldrapen! ik zie mijn toekomst nu al voor mij alleen nog sites en kranten hebben
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-01-2003, 11:34
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Ik vind het wel wat. Maar ik ben dan ook niet tegen de wat extremere dingen. Pijntesten zou ik ook nog wel aan mee willen doen.
Oud 28-01-2003, 15:28
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Pingu schreef:
*blaat*

Meer nieuws volgt....

Volgens die website dus, ik hoop dat ze een beetje opschieten, want het lijkt me wel erg intressant
Zie ook dit:

BETALING

Als proefpersoon ontvang je natuurlijk een vergoeding.
De vergoeding is afhankelijk van het soort experiment.
De standaardvergoeding is 70 gulden voor een halve dag en 110 gulden voor een hele dag. Het bedrag wordt contact afgerekend na elk experiment.
Als je meer dan 550 gulden per jaar verdient bij TNO-TM, wordt het opgegeven aan de belasting.

Veel proefpersonen doen niet alleen mee voor het geld, maar ook voor de leerzame ervaring !

^^ wel een oude site dan
Oud 06-05-2003, 08:52
Smartie
Smartie is offline
Beetje late reactie, maar toch zinvol om te reageren denk ik.

Ik kreeg twee weken geleden een mailtje van een bedrijf of ik een website wilde testen (achteraf bleek dat ze mijn emailadres van dit forum hadden geplukt ). Ik vond het eerst vreemd en stond er sceptisch tegenover, maar heb gebeld en ben er gewoon heen gegaan. Reiskosten zouden vergoed worden, evenals een "bonus" voor het testen, en het klonk gewoon betrouwbaar.

Ik kwam daar dus aan, moest de site van de universiteit utrecht testen en ze namen alles op met camera's enzo en met een programmatje die precies bijhield waar ik op klikte. Dit doen ze met meerdere mensen en zodoende kunnen ze deze site verbeteren.

Ik heb mijn geld binnen een week gekregen, dus uiteindelijk bleek het inderdaad betrouwbaar. Het internetadres zal ik maar niet posten, maar mijn ervaring wilde ik toch even delen aangezien men er sceptisch tegenover staat.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 20:07
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
http://www.pbr.nl
Oud 12-05-2003, 20:55
ekki
ekki is offline
ikku wil ook wel testjes doen, maar ik zie niet zo vaak wat in de krant (ik lees dan ook niet zo veel kranten). in ieder geval zou ik niet meedoen aan een medicijn-onderzoek.
Oud 12-05-2003, 20:58
thunder110
thunder110 is offline
http://www.kendle.nl/advertenties/

Ze hebben op dit moment een onderzoek met FSH.
Oud 12-05-2003, 21:11
ekki
ekki is offline
Citaat:
thunder110 schreef op 12-05-2003 @ 21:58:
http://www.kendle.nl/advertenties/

Ze hebben op dit moment een onderzoek met FSH.
en daar zou ik dus niet aan meedoen...
maar het verdient wel goed.
Oud 12-05-2003, 22:24
BBEM
BBEM is offline
het is wel een hoop geld en snel verdient...
Oud 13-05-2003, 08:05
Upior
Upior is offline
dit lijkt me ook wel wat eigenlijk, zit te springen om geld.. maar inderdaad, medicijnen zou ik niet doen. is me net iets te riskant..
Oud 13-05-2003, 11:10
Hawahaai
Hawahaai is offline
Vandaag stond er ook een advertentie voor proefpersonen in de Spits (als ik me niet vergis)...
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 13:24
gizmo
gizmo is offline
Citaat:
jnieuwelaar schreef op 28-01-2003 @ 12:34:
Ik vind het wel wat. Maar ik ben dan ook niet tegen de wat extremere dingen. Pijntesten zou ik ook nog wel aan mee willen doen.
Ligt eraan wat voor soort pijntesten en welke beloning eraan is verbonden maar het klinkt mij niet fout in de oren.
Zou best wel een proefpersoon willenz ijn. Heb echt geen id waar ik me aan zou moeten melden of iet sdergelijks.
Oud 23-05-2003, 09:48
very drunk driver
very drunk driver is offline
ga gewoon werken dat is het beste en het veiligste. en het is wat vaster
Oud 23-05-2003, 18:04
telluriet
telluriet is offline
Citaat:
LeRatLuciano schreef op 19-01-2003 @ 22:59:
heb een keer meegedaan ja omdat het uiteraard zoveel geld opleverde

was maar een nachtje in het ziekenhuis voor 1200 gulden

je moest wel 18 zijn en werd ook geheel lichamelijk gekeurd,dus bloedtest en lichamelijke test.

een nachtje aan het infuus was wel te doen,komen ze wel af en toe bloed aftappen.

het was een medicijn tegen bloedstolling en ik heb er niets aan overgehouden ofzo waar toch veel mensen bang voor zijn.

Rat
Hmm.. dat is makkelijk verdiend
Oud 23-05-2003, 18:20
wen-tjuh
wen-tjuh is offline
nou...

ik hoorde van iemand dat ie in de krant had gelezen dat ze bij een verplegersopleiding patienten nodig hadden...
je moest dan voor patient spelen... en volgens mij nisk gevaarlijks te doen...
dit wou ik alleen ff mededelen

dikke kus wen
Oud 27-05-2003, 13:30
niekske17
niekske17 is offline
ik heb ook een keer meegedaan via pharma bio research ik heb toen een hele week in een kliniek gezeten het was voor een middel tegen depressies. het verdiend gewoon heel goed daarom doe k mee.
bij pbr wordt je heel streng gekeurd je kan bv niej meedoen als je zelf een depressie hebt enz. soms vragen ze wel mensen die iets hebben.
ze vragen ook altijd mensen die niet roken of heel weinig.
maar het is best wel leuk hoor. je krijgt een infuus die de hele week blijft zitten omdat ze steeds bloed moeten afnemen en je krijgt gewoon wat pillen en je moet zeggen wanneer je hoofdpijn hebt of misselijk bent en dat soort dingen want dan gaan ze dat opschrijven. je mag niet uit de kliniek maar je mag wel in de achtertuin enz. en voorderest kun je daar spelletjes doen en internetten en dat soort dingen.
gewoon een keer meedoen is best wel te doen. en je wordt ook heel goed nagekeurd....
Reageren

Regels voor berichten