Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-01-2003, 17:20
Aragorn
Aragorn is offline
Als je een DVD ript en hem vervolgens encode (DivX 5.0 Pro), hoe is het dan mogelijk dat Windows Mediaplayer hem niet afspeelt en DivX-Player wel?

Als ik films download heb ik ook dat verschillende spelers verschillende kwaliteit geven.
Kan iemand mij uitleggen hoe dat allemaal zit?

Aragorn
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-01-2003, 17:26
Lunchbox
Lunchbox is offline
Je hebt diverse codecs nodig, download de Nimo Codec Pack (google 'm maar). Daar zitten alle benodigde codecs in voor DiVX/XViD
Oud 21-01-2003, 17:28
Enlightenment
Enlightenment is offline
Om een DivX-film af te spelen heb je een DivX-codec nodig. Het kan zijn dat de DivX-player een ingebouwde codec/hardcoded codec gebruikt om de DivX te decoderen.

Download en installeer de DivX 5.02 Free codec op http://www.divx.com en je DivX film zou ook in WMP moeten werken.
Oud 21-01-2003, 17:48
aap777
aap777 is offline
wat is eigenlijk het verschil tussen divx en xvid???????
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 18:25
Aragorn
Aragorn is offline
Jaja!

Die NIMO Codec's zijn uitermate bevredigend hoor. Kan nu zelfs DivX op topkwaliteit in Winamp afspelen. Heel mooi.

Dan gaan we door naar de volgende vraag: als je een DVD ript (daar gebruik ik CladDVD voor), en hem vervolgens wil coderen naar DivX (daar gebruik FlaskMpeg voor), dan codeer ik steeds een minuut of tien, kijk wat de grote van het bestand is en check dan of het uiteindelijke resultaat op een CD past.
Dit vind ik omslachtig, dus ik wil weten wat de globale instellingen moeten zijn om dat voor elaar te krijgen.
Ik heb natuurlijk een heleboel films gedownload, en die zijn precies goed.
Is er een manier om bij die avi-files de bitrate, audiocompressie en resolutie te zien? Of anders wat die instellingen gemiddeld moeten zijn, of is daar een vuistregel voor (zoiets als: bij die bitrate, die resolutie en audiocompressie is 5 minuten ? mb)?

Aragorn
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 15:50
Orion84
Orion84 is offline
Citaat:
Aragorn schreef:
Jaja!

Die NIMO Codec's zijn uitermate bevredigend hoor. Kan nu zelfs DivX op topkwaliteit in Winamp afspelen. Heel mooi.

Dan gaan we door naar de volgende vraag: als je een DVD ript (daar gebruik ik CladDVD voor), en hem vervolgens wil coderen naar DivX (daar gebruik FlaskMpeg voor), dan codeer ik steeds een minuut of tien, kijk wat de grote van het bestand is en check dan of het uiteindelijke resultaat op een CD past.
Dit vind ik omslachtig, dus ik wil weten wat de globale instellingen moeten zijn om dat voor elaar te krijgen.
Ik heb natuurlijk een heleboel films gedownload, en die zijn precies goed.
Is er een manier om bij die avi-files de bitrate, audiocompressie en resolutie te zien? Of anders wat die instellingen gemiddeld moeten zijn, of is daar een vuistregel voor (zoiets als: bij die bitrate, die resolutie en audiocompressie is 5 minuten ? mb)?

Aragorn
der zijn proggies te vinden op internet die voor een gegeven filmduur, een gegeven audio bitrate en een gegeven eindgrootte de video bitrate voor je berekenen. check http://www.dvdripguides.com/ even, daar staat bij de DivX guide een programma bij genaamd bitcalc.
Reageren

Regels voor berichten