Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-01-2003, 13:19
dromerig elfje
Avatar van dromerig elfje
dromerig elfje is offline
ik wil vogend jaar muziek gaan kiezen..., maar wat moet ik me er precies bij voorstellen? Wat moet je allemaal gaan doen?
__________________
~~Mijn hart heeft vier kamers~Er is plek voor iedereen~Maar niemand wil er wonen~Dus woon ik er alleen~~
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-01-2003, 18:16
Verwijderd
Zit je op het vmbo, havo of het vwo? Ook wel handig om te weten. Ik heb muziek gedaan; in de brugklas t/m 3 mavo verplicht en gekozen op de havo, maar dat was havo oude stijl (ook eindexamen in gedaan), weet niet in hoeverre dat het zelfde is als wat jij zult krijgen, dus ik weet niet of je daar wat aan hebt.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 18:46
dromerig elfje
Avatar van dromerig elfje
dromerig elfje is offline
Ik doe VWO..., ik in de 1e en 2e klas muziek gehad...

dit jaar nie meer....
__________________
~~Mijn hart heeft vier kamers~Er is plek voor iedereen~Maar niemand wil er wonen~Dus woon ik er alleen~~
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 12:24
smoguzbenjamin
Avatar van smoguzbenjamin
smoguzbenjamin is offline
Ik zit momenteel in 3 VWO en ga volgend jaar ook muziek doen (kheb al drie jaar muziek gehad). Ik wil later de richting van de muziek op, ik weet niet hoe jij erover denkt, maar bij ons op school krijg je in de 4e geen muziek, maar pas in de 5e, en in de 6e studeer je af. Wij spelen, en schrijven onze eigen liedjes, maar eerst leren we als klas bepaalde technieken (Improviseren, begeleiden etc.) ne daarna gaan we verder. we spelen een hoop verschillende stijlen. We begonnendit jaar met blues en nu zijn we met popmuziek bezig. Zelf vind ik het erg leuk. Als je muziek leuk vindt , maar alleen tijd moet vullen in je profiel denk ik niet dat t slim is om muziek te kiezen, blijkbaar is je examen halen met muziek een beetje moeilijk...
__________________
Welcome to reality...
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 14:31
Verwijderd
Ik ben ook van mening dat je het als examenvak alleen moet kiezen als je er goed in bent en als je een instrument speelt (das iig wel handig). Je moet veel spelen (bij ons iig), maar daarbuiten moesten wij ook muziekgeschiedenis en solfège doen...en das minder, vooral dat solfège. Kun je niet na vragen wat ze bij jullie op school doen? Zal ook per school verschillen, denk ik. In het examen bij ons (havo oude stijl) zat iig solfège en een hoop theorie.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 14:33
smoguzbenjamin
Avatar van smoguzbenjamin
smoguzbenjamin is offline
Bij ons is het meer leren in een groep te spelen
__________________
Welcome to reality...
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 14:34
Verwijderd
Citaat:
smoguzbenjamin schreef:
Bij ons is het meer leren in een groep te spelen
Bij ons moest je dat al kunnen, dat leren was dus niet meer echt nodig. En we waren ook maar met z'n zevenen.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 14:39
smoguzbenjamin
Avatar van smoguzbenjamin
smoguzbenjamin is offline
Tja, ik kan t al, maar de snufferds in mn klas nog niet! Ik heb met mn elektrische gitaar onstage gestaan met mn band Ik heb r nog geen onderwijs in nodig. Ik haal gegaandeerd een 10 voor mn begeleiding/solo. Maar het hangt dus ook af van je groep. Als de groep ver gevorderd is, moet je gewoon een instrument of meerdere zelfs kunnen bespelen. Ik ben behoorlijk muzikaal, ik drum, speel keyboard, gitaar en basgitaar. Met mij zit t dus wel goed (Ik kan ook nog s redelijk zingen), maar de groep klooit maar wat aan. Dus het vak Muziek is erg wisselvallig.

Je kan t zien als een liefdesrelatie, die zijn NOOIT 2 keer hetzelfde!
__________________
Welcome to reality...
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 15:11
dromerig elfje
Avatar van dromerig elfje
dromerig elfje is offline
dankje allemaal voor de info

Ik speel zelf gitaar ...., en ik kan blokfluit spelen
__________________
~~Mijn hart heeft vier kamers~Er is plek voor iedereen~Maar niemand wil er wonen~Dus woon ik er alleen~~

Laatst gewijzigd op 27-01-2003 om 11:33.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 15:18
smoguzbenjamin
Avatar van smoguzbenjamin
smoguzbenjamin is offline
nu nog een band zoeken
__________________
Welcome to reality...
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 15:27
dromerig elfje
Avatar van dromerig elfje
dromerig elfje is offline
Citaat:
smoguzbenjamin schreef:
nu nog een band zoeken
Binnekort zit ik in een band..., ik ben aan het sparen voor een electrische gitaar..., een vriendin van mij ook...,
en we hebben al een drummer en een zangeres
__________________
~~Mijn hart heeft vier kamers~Er is plek voor iedereen~Maar niemand wil er wonen~Dus woon ik er alleen~~

Laatst gewijzigd op 27-01-2003 om 11:31.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 14:51
besje
Avatar van besje
besje is offline
HEeeej

ik zit in de 4de en ik heb muziek gekozen(vwo). Het is egt een keigaaf vak. Wij hebben een keer in de week praktijk( dan moet je je instrument meenemen,(of keyboard) en dan moet je met zn allen een stukje spelen die je thuis moest oefenen. In de andere les maak je allemaal vragen (hoogst waarschijnlijk uit het boek: muziek op maat)(want er is maar 1 boek) Die heb je als het goed is ook al in de 1e, 2e en 3e klas gehad dus je weet wel hoe dat gaat he. Je moet dit vak egggt kiezen

kxxxxxxx
__________________
Ik ben niet gek, ik ben een besje
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 15:00
dromerig elfje
Avatar van dromerig elfje
dromerig elfje is offline
Citaat:
besje schreef:
HEeeej

ik zit in de 4de en ik heb muziek gekozen(vwo). Het is egt een keigaaf vak. Wij hebben een keer in de week praktijk( dan moet je je instrument meenemen,(of keyboard) en dan moet je met zn allen een stukje spelen die je thuis moest oefenen. In de andere les maak je allemaal vragen (hoogst waarschijnlijk uit het boek: muziek op maat)(want er is maar 1 boek) Die heb je als het goed is ook al in de 1e, 2e en 3e klas gehad dus je weet wel hoe dat gaat he. Je moet dit vak egggt kiezen

kxxxxxxx
dankje voor je reactie....

Ik ga zeker muziek kiezen. Ook omdat ik anders tekenen zou moeten kiezen, wat ik helemaal niet kan...

En muziek lijkt me ook nog een erg geweldig vak.
__________________
~~Mijn hart heeft vier kamers~Er is plek voor iedereen~Maar niemand wil er wonen~Dus woon ik er alleen~~
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 19:06
kiwi16
Avatar van kiwi16
kiwi16 is offline
Eejzz,

Ik zit bij Besje in de klas, we hebben allebei muziek gekozen....
Het is dan leuk als n vriendin 't ook zou kiezen...

Het is idd egt heel leuk, maar ik vind 't wel anders dan in de eerste paar jaar. ALs je een muziekinstr speelt is 't zeker leuk.
Kep C&M duz moest kiezen tussen tekenen en muziek, en kep er tot nu toe geen spijt van

Suc6 ermee
__________________
ik ben niet gek, ik ben een kiwi!!
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 20:34
bitsj
bitsj is offline
Helleu!

Ik heb ook muziek gekozen en heb dat nu drie keer per week. De ene dag doen we muziekgeschiedenis, de andere dag solfege en instrumenten (dus dan leer je hoe je ze kunt herkennen, blablabla, en de andere dag spelen.

Ik bespeel zelf geen instrument, maar ik zing graag. Tja, een stem is ook wel een instrument maar het is toch anders. Verder ben ik niet zo goed in muziek en je moet weten dat het een heel zwaar vak is. Vooral solfege is lastig en bepaalde dingen staan lastig uitgelegd in het boek. Nouja, in het boek 'muziek op maat' tenminste. Kweet natuurlijk niet of jij dat ook krijgt.

Maar als je je een beetje thuis voelt in de muziek raad ik het je zeker aan! Want dat harde ploeteren voor de proefwerken weegt wel weer goed af tegen een uurtje spelen. Want dat is cool!

xxx
__________________
http://www.donnabetty.cjb.net
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 13:10
Verwijderd
Citaat:
bitsj schreef:
Helleu!

Ik heb ook muziek gekozen en heb dat nu drie keer per week. De ene dag doen we muziekgeschiedenis, de andere dag solfege en instrumenten (dus dan leer je hoe je ze kunt herkennen, blablabla, en de andere dag spelen.

Ik bespeel zelf geen instrument, maar ik zing graag. Tja, een stem is ook wel een instrument maar het is toch anders. Verder ben ik niet zo goed in muziek en je moet weten dat het een heel zwaar vak is. Vooral solfege is lastig en bepaalde dingen staan lastig uitgelegd in het boek. Nouja, in het boek 'muziek op maat' tenminste. Kweet natuurlijk niet of jij dat ook krijgt.

Maar als je je een beetje thuis voelt in de muziek raad ik het je zeker aan! Want dat harde ploeteren voor de proefwerken weegt wel weer goed af tegen een uurtje spelen. Want dat is cool!
xxx
Het is helemaal geen zwaar vak?

Ik vind muziek vooral erg gemakkelijk en leuk. De examenpresentatie was iets minder...

Wij deden ook solfège, muziekgeschiedenis en praktijk. Veel zingen, liedjes instuderen, verschillende instrumenten bespelen, muziekkennis opbouwen en muziekgeschiedenis. Het laatste is het vervelendste
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 22:12
Smurfinnetje
Smurfinnetje is offline
bij ons (6vwo) is het best wel veel theorie en dat is niet te vergelijken met muziek dat je krijgt in de onderbouw! Maar het is erg leuk en echt wel te doen als je een instrument bespeelt. Wij zijn nu bezig met een compositie maken (dat is moeilijk....) en we hebben net 3 praktijktentamens achter de rug (2 x gezongen en 1 gitaar gespeeld). De tentamens zijn in het algemeen goed te doen als je de begrippen goed leert en alles goed bijhoudt.(maar das bij de meest vakken zo)

SUC6!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Columnwedstrijd] Het klinkt me als muziek in de oren
flyaway
0 03-12-2010 10:01
Muziek Hoe belangrijk is muziek voor jou?
Sudoku.
31 02-11-2010 21:30
Algemene schoolzaken Vragenlijst Profielwerkstuk Muziek
rockerbaby
12 29-11-2009 08:27
Muziek Marilyn Manson-achtige muziek
Verwijderd
157 01-03-2005 14:43
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Vragen over muziek, dus als je tijd hebt...
Bassist_of_JC
18 26-02-2005 13:23
Muziek Muziek gemaakt met behulp van computers...
mcsun
51 13-08-2002 13:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:32.