![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
ik weet wel van een verjaardag vroeger toen was ik erg jong ik denk 8 jaar ofzo dat ik op de verjaardag van me buurjongetje was en dat ie zo'n dokterspul set had gekregen en op 1 of andere manier had ie met ze spuitje *in* me gespoten ofzo, maarja meer zouk niet weten,
wat een wel een oorzaak is dat word vaker gezegd we als meisjes als we 12 jaar zijn bijv. verder in onze ontwikkeling zijn als 12-jarige jongens, waardoor je vanzelf met oudere jongens omgaat. als je met ouderen omgaat ga je dan vanzelf eerder aan sex denken, misschien ?? ![]() ![]()
||
Citaat:
Een jongen zou gewoon het fatsoen moeten hebben om zo'n meisje met rust te laten, zeker op het gebied van seks...
|
Ik vindt het jong ik vindt dat je het pas moet doen als je er klaar voor bent en dat lijkt mij op je 12 erg vroeg
ik denk dat het vooral van druk van buitenaf komt (vrienden etc)
|
Verwijderd
|
zoals ik al eerder heb gezegd, ben je lichamelijk klaar voor sex vanaf het moment dat je in staat bent om te voort te planten, de leeftijd waarop meisjes ongesteld worden komt steeds lager te liggen, in de middeleeuwen was dat een jaar of 15/16, nu een jaar of 12/13... dus biologisch gezien zou het logisch zijn als sinds de middeleeuwen de leeftijd met drie jaar gedaald zou zijn... ik zal zo eens een topic openen om te kijken hoe groot het verband tussen geslachtsrijpheid en sexueel gedrag in de praktijk is...
maar op die leeftijd zijn de meeste mensen er denk ik geestelijk nog niet helemaal klaar voor om hun sexualiteit met anderen te delen... in Nederland valt het trouwens nog wel mee, het gemiddelde is 17 jaar en de meeste mensen zijn 15, 16, 17, 18 of 19... in veel landen in het zuiden van Afrika is het helemaal niet vreemd om op je tiende al sex te hebben, en word je zelfs vreemd aangekeken als je geen sex hebt gehad vóór je geslachtsrijpheid... (inderdaad, dit zijn dezelfde landen als waarin AIDS zo veel voorkomt) ik vind dat als iemand van twaalf, dertien jaar zeker weet dat hij/zij het écht wil, dat het dan 'moet kunnen'... maar ik zou het zelf nog niet gewild hebben op die leeftijd en ik kan me niet voorstellen dat er veel mensen zijn die het dan al wel willen overigens spelen mensen van die leeftijd niet met lego en barbies... ik ken wat brugklassers, de meisjes zijn vooral met make-up en kleding en winkelen bezig, de jongens vooral met 'stoer doen'... |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Iemand van 12 of 13 weet misschien zeker dat hij een frikadel bij z'n friet stoofvlees wil, maar niet of hij/zij al sex wil hebben, onzin!!!
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik denk dat 12/13jarigen wel meer moeite hebben om aan anderen duidelijk te maken wat ze willen... maar kijk maar eens naar brugklassers, ze doen wel hun best om erbij te horen maar ze weten zeker wel wat ze willen... en als jij op je 13e tongzoenen mega-eng vond, dan wist je toch ook heel goed wat je wilde? dan wist je toch dat je nog niet wilde tongzoenen? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik was er op m'n 17de ook van overtuigd, zijn mensen die dat te jongen vonden en vinden dat ik zoiets op die leeftijd niet kan bepalen... ik denk dat kinderen vanaf groep 8 best goed zelf beslissingen kunnen nemen, ook over sex. |
![]() |
||
Citaat:
Maar dat is maar mijn mening. Meningen verschillen, gelukkig, dus ik denk dat dit onderwerp nu wel besproken is...
||
Verwijderd
|
Citaat:
allemaal rationele, volwassen beslissingen, die voor een blijvende herinnering zorgen... en het waren toch echt wel goede beslissingen |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
In de fancy van deze maand:
Ik ben de enige die nog maagd is Hoi Achsa. Ik voel me heel ongelukkig want het lijkt of ik in de steek gelaten wordt door mijn vriendinnen. Ik heb het idee dat ik er niet bij hoor, want iedereen is al een keer met een jongen of een meisje naar bed geweest behalve ik. Ik heb het idee dat ik laat ben. Is dat zo? ik ben 14 Over 2 maanden stuurt hetzelfde meisje een brief: Hoi achsa. Ik heb gonorroe. Hoe kan ik dit oplossen zonder naar de huisarts te gaan? ![]() Ik zal niet ontkennen dat ik als 12, 13 of 14 jarige aan seks dacht. Maar om die ideeen in uitvoering te brengen. nee. Volgens mij is er ook een hoop grootspraak. Een jongen zegt ik heb het gedaan en binnen 2 weken heeft de hele vriendenclub het zogenaamd gedaan. hetzelfde geldt voor meiden. Een vriendin van me loog tegen bepaalde mensen over het feit dat ze nog niet gezoend had omdat zij dat al gedaan hadden. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je op je elfde ongesteld wordt en op je twaalfde sex hebt dan heb je kans op kindertjes. Kan je als 12 jarige een zwangerschap aan? Kan je als 12 jarige een abortus aan? nee. Volwassen vrouwen hebben daar al moeite mee, laat staan als je 12 bent. |
![]() |
|
Ik vind het écht belachelijk dat zulke jonge meisjes (en jongens) al aan sex bezig zijn.. Ongezond ook..
Ik dacht al heel jong aan sex, geloof ik, maar het echt doen.. Ben nog steeds maagd! En dat vind ik redelijk normaal hoor..! Bij ons op school zijn er van die mensen die op die hockeykampen tekeer gaan als konijnen, dat is toch ook niet normaal?! Sex is genot ja, maar dan wel met een lief iemand. En ik denk dat een zo'n jong iemand niet eens het genot van sex kan ervaren. Sommige meisjes zien er misschien wel rijp uit, maar het duurt dan nog wel even voordat je echt klaar bent voor sex.. Ik had het Lagerhuis gezien toen het hier over ging en het is dus wel waar dat jongeren steeds jonger aan sex beginnen. Dat zijn er natuurlijk niet HEEL VEEL, maar er degenen die jong aan sex beginnen worden STEEDS jonger.. Ging zo'n wijf vertellen dat een 13-jarig meisje als ze aan het dansen was (waar? disco? 13?) en een jongen aan haar zat (???) het lekker vond en dan meer wilde ofzo.. Echt.. ik kotste bijna.. Belachelijkheid!
|
weet je wat ook het probleem is op die leeftijd? Een zware dosis puberhomonen! En opmdat het tegenwoordig nogal in schijnt te zijn om zo vroeg mogelijk sex te hebben. Denken veel luitjes van 12/13 dat ze ECHT wel weten wat ze doen. En ze zijn er heus wel klaar voor want anders hoor je er niet bij... OMG!
![]() Dat is op die leeftijd al zo van belang! Ik was echt erg laat met jongens ontdekken hoor. Ik was 16 toen begon er wat te borrelen op het gebied van jongens. maar nog niet in de zin van goh die zou ik wel es lekker achter een bosje afwillen raggen.. nee (Dat heb ik meer nu ![]() Jongens waren 'interessant' dat was alles! Ik vind 15 ook wel DE minimumleeftijd hoor!
||
Verwijderd
|
Citaat:
zelf was ik ook nog volop aan het spelen, tekenen, verhaaltjes schrijven, boomklimmen... |
![]() |
|
Verwijderd
|
Allemaal hele leuke replies enzo
![]() Discussies de gekstuh ![]() Maar om er een nieuwe draai aan te gooien, zover ik weet denken jongens veel eerder aan seks, maar komen de meiden er eerder aan toe. Hier in de buurt waar ik woon (bollenstreek, Zuid-Holland) zie ik dus echt meisjes van 12/13/14 lopen met een vriend van 18/19/20, bl@@t, die jongens zijn vast infantiel. Ongetwijfeld, maar ze weten dondersgoed dat seks lekker is, en dat ze daar op uit zijn bij een vriendin (een groot deel iig). En tja, je kan je natuurlijk best vergissen in leeftijd, aangezien het gebruik van make-up ook al op 10-jarige leeftijd voorkomt. Waardoor je er ouder uitziet, dus wat dat betreft kan ik de jongens hun eerste reactie niet kwalijk nemen. Maar verder snap ik dus niet, dat als je WEET dat ze nog zo jong is, dat je dan toch een 'relatie' aangaat. Zij helemaal blij (Ik hou zoveel van hem, ik mis hem elke dag... ![]() Wat ik met dit zeer onsamenhangende en vage verhaal wil zeggen, is dat de meeste die al zo vroeg seksueel contact hebben, meestal vrouwen zijn, en hun seksuele acties ondergaan met mannen van 18+.... Ik snap niet dat sommige mannen zo onverantwoordelijk kunnen zijn ![]() |
![]() |
|
Ach, het is gewoon omdat ze erbij willen horen. Ik denk dat 50% van die dames gewoon roept over hun ervaringen en nog zo groen zijn als een vers lenteblaadje.
En over die meisjes van 14 die een vriend van 18+ hebben dat valt hier in de buurt enorm op. Meiden die ik als te jong (12, 13, 14) beschouw maar er op uiterlijk ongeveer 17-18 uit zien en dan met een vriend langskomen die al 20 ofzo is. En die meisjes die na een foto al roepen hoe verliefd ze wel niet zijn en hoeveel ze wel niet van die persoon houden die hebben een flinke dosis realiteit nodig. (ownee wacht, dat kunnen ze niet aan want dan krijgen ze een dipje dat gelijk omschreven wordt als de ergst mogelijke depressie) Maar het gebeurd heus niet zoveel meer op jonge leeftijden. Er wordt gewoon nu meer en makkelijker over geluld.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() "Haaj ik ben 13, ik heb 2 weken met m'n 19-jarige vriend, en hij is zoooooooooooooooooo lief, ik hou zoooo veel van hem ik wil hem NOOIT meer kwijt* Uh-huh ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
hoe oud? naar aanleiding van ander topic Verwijderd | 59 | 05-02-2003 16:41 |