Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-01-2003, 15:01
Verwijderd
Damn : \
Hier komt uiteraard wel bij dat ik lang inet alles moet geloven enzo, maar ik hoor zo vaak van mensen (of lees) dat ze op hun 12/13/14 ontmaagd zijn. Ik bedoel.... WTF Mijn nichtje is nu 10, en ik zie haar bijvoorbeld echt niet over 2 jaar ontmaagd worden ofzo Dan zit je gvd in de brugklas. Dit is ongetwijfeld het ZOVEELSTE topic hierover, maar de anderen zijn allemaal verjaard, anyway. Wat vind jij hier van?
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 15:03
Roos
Roos is offline
Tja ehm het enige 12jarige meisje is het andere niet. Daarmee wil ik niet zeggen dat ik het goedkeur overigens.
Oud 25-01-2003, 15:10
Verwijderd
'k snap 't ook nie... maar ''k snap zoveel dinge nie... dusja.. boeie
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 16:46
Qimm
Qimm is offline
als ik kijk wanneer ik geïntresseerd raakte in jongens... ik was echt 16 ofzo (oke laatbloeiertje maar toch) 12 of 13... dat vind ik echt erg! je bent dan nouwelijks begonnen met groeien om sex te hebben. Daar is je lichaam toch nog nie klaar voor of zie ik het nu fout en ben ik een ouderwetse doos?
Oud 25-01-2003, 16:51
Justice
Justice is offline
Toen ik 12 was speelde ik nog met GIJOE en Lego... Ja... ik vind het te jong... En ik vind het ook raar... Jezus... 12 en dan al je leven een schop naar volwassenheid verkopen...
Oud 25-01-2003, 17:00
[eitje]Methuselah
[eitje]Methuselah is offline
Ik ben bijna 20 en nog maagd

M'n moeder had onlangs 'n nachtmerrie dat m'n broertje van 13.5 z'n vriendinnetje had zwanger gemaakt, da's pas weird Nu hopen dat 't niet in 't echt gebeurd, kheb nog geen zin om oom te worden
Oud 25-01-2003, 17:28
Verwijderd
Maar tegenwoordig worden er ook 11 of 12jarige meisjes verkracht... Dus wat wil je

Maargoed. Ik vind het slecht. Ik denk dat zulke mensen niet weten waar ze mee bezig zijn. Gister was ik aan het eten bij oppasadres van me zus, ook met me ouders erbij. Toen kwam ook de vraag wanneer ze hun zoontje daar maar eens iets over moesten vertellen. Maar als men hun hun kinderen al op 9 jarige leeftijd daarover gaan vertellen enzo, dan zal je ook sneller krijgen dat kinderen het jong gaan doen. Maargoed ik ga hier niet over oordelen. Ieder kind is anders En ik denk dat je moet wachten tot je de juiste persoon hebt gevonden. En dat je denkt dat je er klaar voor bent
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 17:33
jos-fan
jos-fan is offline
Tja, als je 12 bent moet je ook met lego of barbies spelen, niet met elkaar...
met je 12e of 13e weet je écht nog niet of je er dan wel of niet aan toe bent. Zelfs niet als je wat "vroeger volwassen" bent...

But that's just my opinion...
Oud 25-01-2003, 17:33
Verwijderd
Ik ben op m'n twaalfde ontmaagd, maar niet omdat ik het wilde. Kan me ook niet voorstellen dat er mensjes zijn van 12 die er wél klaar voor zijn.. Maar goed, 't schijnt dat de puberteit steeds vroeger begint en toch op ongeveer dezelfde leeftijd eindigt.. Ik ken een meisje van 10 dat al een tijdje ongesteld is, schaamhaar begint te krijgen en ook al borsten begint te krijgen. Ze is niet alleen lichaamlijk aan het veranderen, maar geestelijk ook. Ze is echt een knorrig meisje en kijkt onwijs veel naar jongens, wil heel graag uit maar.. ze is nog maar 10!
Maar ja, ik vind het niets, meisjes die op hun 12de worden ontmaagd.. ik geloof gewoon niet dat ze er dan echt klaar voor zijn...
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 18:00
legatus
legatus is offline
Broodje aap. Seksueel contact komt niet steeds eerder voor. Het is bij sommigen nou eenmaal vroeg en bij anderen niet. Verschillende oorzaken maar het neemt niet toe of af.
Oud 25-01-2003, 18:01
Verwijderd
Citaat:
legatus schreef:
Broodje aap. Seksueel contact komt niet steeds eerder voor. Het is bij sommigen nou eenmaal vroeg en bij anderen niet. Verschillende oorzaken maar het neemt niet toe of af.
dat zei een vrouwtje op tv idd, het gemiddelde is maar met 0,1 jaar gedaald ofzo.. dat is eigenlijk niets...
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 18:04
Yohst
Yohst is offline
mensen raken steeds vroeger in pubertijd
Oud 25-01-2003, 18:08
qghp
qghp is offline
Citaat:
testout.com schreef:
Maar tegenwoordig worden er ook 11 of 12jarige meisjes verkracht... Dus wat wil je

deze opmerking snap ik niet , als er een meisje van 11 wordt verkracht dan wil dat toch nog niet zeggen dat ze er dan zelf ook wel mee kunnen beginnen op die leeftijd>?
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 18:08
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Dreams schreef:
mensen raken steeds vroeger in pubertijd
nee, sex is niet meer zo'n taboe
Oud 25-01-2003, 18:18
Verwijderd
'kom je bij mij spelen?'
* op de kamer 'zal ik mijn plassertje in de jouwe steken?'

whahahah ik kan het me tog nie voorstellen eerlijk gezegd
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 18:25
jos-fan
jos-fan is offline
Citaat:
'kom je bij mij spelen?' * op de kamer 'zal ik mijn plassertje in de jouwe steken?' whahahah ik kan het me tog nie voorstellen eerlijk gezegd
Damn, dat is ziek... En die moeders maar denken, wat kunnen ze toch goed opschieten met elkaar...
Oud 25-01-2003, 18:28
LaY-D NiCoLe
LaY-D NiCoLe is offline
ik weet wel van een verjaardag vroeger toen was ik erg jong ik denk 8 jaar ofzo dat ik op de verjaardag van me buurjongetje was en dat ie zo'n dokterspul set had gekregen en op 1 of andere manier had ie met ze spuitje *in* me gespoten ofzo, maarja meer zouk niet weten,

wat een wel een oorzaak is dat word vaker gezegd we als meisjes als we 12 jaar zijn bijv. verder in onze ontwikkeling zijn als 12-jarige jongens, waardoor je vanzelf met oudere jongens omgaat. als je met ouderen omgaat ga je dan vanzelf eerder aan sex denken,

misschien ??
Oud 25-01-2003, 18:33
Verwijderd
Citaat:
Qimm schreef:
nee, sex is niet meer zo'n taboe
Ook, mede door de walgelijke pubermedia die meisjes het idee aanpraten dat je niet meer normaal bent als je op je 13e nog maagd bent.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 18:40
jos-fan
jos-fan is offline
Citaat:
wat een wel een oorzaak is dat word vaker gezegd we als meisjes als we 12 jaar zijn bijv. verder in onze ontwikkeling zijn als 12-jarige jongens, waardoor je vanzelf met oudere jongens omgaat. als je met ouderen omgaat ga je dan vanzelf eerder aan sex denken,

misschien ??
Nou, dit vind ik dus al echte onzin...
Een jongen zou gewoon het fatsoen moeten hebben om zo'n meisje met rust te laten, zeker op het gebied van seks...
Oud 25-01-2003, 18:43
Verwijderd
ja precies, echt van goh met lego spelen deden we gister ook al, laten we neuken!

mijn nichtje is 11, nou als een of andere gozer haar over 1 jaar ofzo ontmaagd ga ik toch wel ff bij hem langs hoor
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 18:43
SuperS
SuperS is offline
Citaat:
jos-fan schreef:
Nou, dit vind ik dus al echte onzin...
Een jongen zou gewoon het fatsoen moeten hebben om zo'n meisje met rust te laten, zeker op het gebied van seks...

sluit ik me volledig bij aan
Oud 25-01-2003, 18:46
Verwijderd
Off topic, SuperS word jij pappa??????
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 18:47
Warsocket
Warsocket is offline
Ik vindt het jong ik vindt dat je het pas moet doen als je er klaar voor bent en dat lijkt mij op je 12 erg vroeg

ik denk dat het vooral van druk van buitenaf komt (vrienden etc)
Oud 25-01-2003, 18:49
LaY-D NiCoLe
LaY-D NiCoLe is offline
tsja dat is ook wel onzin natuurlijk maar het kan tog gebeuren ?? of het gebeurd zelfs.. ik was ook alleen maar ff aan het brainstormen erover
Oud 25-01-2003, 19:00
SuperS
SuperS is offline
Citaat:
DeltaOne schreef:

prive bericht
Oud 25-01-2003, 19:09
Verwijderd
zoals ik al eerder heb gezegd, ben je lichamelijk klaar voor sex vanaf het moment dat je in staat bent om te voort te planten, de leeftijd waarop meisjes ongesteld worden komt steeds lager te liggen, in de middeleeuwen was dat een jaar of 15/16, nu een jaar of 12/13... dus biologisch gezien zou het logisch zijn als sinds de middeleeuwen de leeftijd met drie jaar gedaald zou zijn... ik zal zo eens een topic openen om te kijken hoe groot het verband tussen geslachtsrijpheid en sexueel gedrag in de praktijk is...
maar op die leeftijd zijn de meeste mensen er denk ik geestelijk nog niet helemaal klaar voor om hun sexualiteit met anderen te delen...

in Nederland valt het trouwens nog wel mee, het gemiddelde is 17 jaar en de meeste mensen zijn 15, 16, 17, 18 of 19... in veel landen in het zuiden van Afrika is het helemaal niet vreemd om op je tiende al sex te hebben, en word je zelfs vreemd aangekeken als je geen sex hebt gehad vóór je geslachtsrijpheid... (inderdaad, dit zijn dezelfde landen als waarin AIDS zo veel voorkomt)

ik vind dat als iemand van twaalf, dertien jaar zeker weet dat hij/zij het écht wil, dat het dan 'moet kunnen'... maar ik zou het zelf nog niet gewild hebben op die leeftijd en ik kan me niet voorstellen dat er veel mensen zijn die het dan al wel willen

overigens spelen mensen van die leeftijd niet met lego en barbies... ik ken wat brugklassers, de meisjes zijn vooral met make-up en kleding en winkelen bezig, de jongens vooral met 'stoer doen'...
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 19:12
jos-fan
jos-fan is offline
Citaat:
ik vind dat als iemand van twaalf, dertien jaar zeker weet dat hij/zij het écht wil, dat het dan 'moet kunnen'... maar ik zou het zelf nog niet gewild hebben op die leeftijd en ik kan me niet voorstellen dat er veel mensen zijn die het dan al wel willen
Hier ben ik het dus echt niet mee eens, om de simpele reden: Iemand van 12/13 weet niet of ie het écht wil. Zo iemand moet niet met sex bezig zijn. Toen ik 13 was vond ik zelfs tongzoenen al mega-eng, laat staan dat ik me met sex bezig hield...
Oud 25-01-2003, 19:15
Verwijderd
Citaat:
jos-fan schreef:
Hier ben ik het dus echt niet mee eens, om de simpele reden: Iemand van 12/13 weet niet of ie het écht wil.
Dat is dus niet waar, iemand van 12/13 kan heel goed bedenken wat hij/zij écht wil. Misschien dat er rond die leeftijd nog een soort groepsdruk heerst, maar er zijn echt veel 12/13-jarigen die precies weten wat ze willen en wat niet.. 12/13-jarigen zijn niet dom hoor
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 19:17
jos-fan
jos-fan is offline
Citaat:
Dat is dus niet waar, iemand van 12/13 kan heel goed bedenken wat hij/zij écht wil. Misschien dat er rond die leeftijd nog een soort groepsdruk heerst, maar er zijn echt veel 12/13-jarigen die precies weten wat ze willen en wat niet.. 12/13-jarigen zijn niet dom hoor
Als ze op die leeftijd met sex bezig zijn, zijn ze dom...

Iemand van 12 of 13 weet misschien zeker dat hij een frikadel bij z'n friet stoofvlees wil, maar niet of hij/zij al sex wil hebben, onzin!!!
Oud 25-01-2003, 19:18
Verwijderd
Citaat:
jos-fan schreef:
Hier ben ik het dus echt niet mee eens, om de simpele reden: Iemand van 12/13 weet niet of ie het écht wil. Zo iemand moet niet met sex bezig zijn. Toen ik 13 was vond ik zelfs tongzoenen al mega-eng, laat staan dat ik me met sex bezig hield...
toen ik 12 was, heb ik al allerlei vrij belangrijke beslissingen genomen en wist ik heel goed wat ik wilde...

ik denk dat 12/13jarigen wel meer moeite hebben om aan anderen duidelijk te maken wat ze willen... maar kijk maar eens naar brugklassers, ze doen wel hun best om erbij te horen maar ze weten zeker wel wat ze willen...

en als jij op je 13e tongzoenen mega-eng vond, dan wist je toch ook heel goed wat je wilde? dan wist je toch dat je nog niet wilde tongzoenen?
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 19:21
Verwijderd
Citaat:
jos-fan schreef:
Als ze op die leeftijd met sex bezig zijn, zijn ze dom...

Iemand van 12 of 13 weet misschien zeker dat hij een frikadel bij z'n friet stoofvlees wil, maar niet of hij/zij al sex wil hebben, onzin!!!
als een twaalf-jarige er serieus van overtuigd is seks te willen hebben, ben jij niet de persoon hem/haar niet te geloven...
ik was er op m'n 17de ook van overtuigd, zijn mensen die dat te jongen vonden en vinden dat ik zoiets op die leeftijd niet kan bepalen... ik denk dat kinderen vanaf groep 8 best goed zelf beslissingen kunnen nemen, ook over sex.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 19:27
jos-fan
jos-fan is offline
Citaat:
als een twaalf-jarige er serieus van overtuigd is seks te willen hebben, ben jij niet de persoon hem/haar niet te geloven...
ik was er op m'n 17de ook van overtuigd, zijn mensen die dat te jongen vonden en vinden dat ik zoiets op die leeftijd niet kan bepalen... ik denk dat kinderen vanaf groep 8 best goed zelf beslissingen kunnen nemen, ook over sex.
Ik denk dat voor dit topic de meningen een beetje te verdeeld zijn (jos-fan ziet verband tussen PvdA/CDA-coalitie en dit topic) om eruit te komen. Mijn mening is in ieder geval dat iemand van die leeftijd niet weet of hij dan wel zij echt toe is aan sex. Dat is een rationele, volwassen beslissing. Iemand van 12/13 is te jong om zo'n beslissing, die je voor een blijvende herinnering zorgt, te nemen.
Maar dat is maar mijn mening. Meningen verschillen, gelukkig, dus ik denk dat dit onderwerp nu wel besproken is...
Oud 25-01-2003, 19:35
Verwijderd
Citaat:
jos-fan schreef:
Dat is een rationele, volwassen beslissing. Iemand van 12/13 is te jong om zo'n beslissing, die je voor een blijvende herinnering zorgt, te nemen.
ik heb op m'n twaalfde/dertiende helemaal zelf besloten om naar een andere klas te gaan, gymnasium in plaats van tweetalig engels/nederlands onderwijs te gaan doen, de mensen uit mijn oude klas te negeren en mezelf te gaan trainen in zelfvertrouwen zodat mijn nieuwe klas me beter zou bevallen... ik heb ook besloten om me niet meer vast te klampen aan mijn vriendinnetjes van de basisschool, waarmee ik me eigenlijk helemaal niet meer verwant voelde...

allemaal rationele, volwassen beslissingen, die voor een blijvende herinnering zorgen... en het waren toch echt wel goede beslissingen
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 00:18
p-chez
p-chez is offline
Citaat:
DeltaOne schreef:
ja idd.. eh??
Oud 26-01-2003, 00:22
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef:
overigens spelen mensen van die leeftijd niet met lego en barbies... ik ken wat brugklassers, de meisjes zijn vooral met make-up en kleding en winkelen bezig, de jongens vooral met 'stoer doen'...
Nh, spreek voor jezelf, wij bouwden gewoon nog hutten, speelden nog met barbies in groep acht (ook het meisje dat op haar elfde al ongesteld werd), etc.... Dat verschilt per persoon.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 00:25
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef:
ik heb op m'n twaalfde/dertiende helemaal zelf besloten om naar een andere klas te gaan, gymnasium in plaats van tweetalig engels/nederlands onderwijs te gaan doen, de mensen uit mijn oude klas te negeren en mezelf te gaan trainen in zelfvertrouwen zodat mijn nieuwe klas me beter zou bevallen... ik heb ook besloten om me niet meer vast te klampen aan mijn vriendinnetjes van de basisschool, waarmee ik me eigenlijk helemaal niet meer verwant voelde...

allemaal rationele, volwassen beslissingen, die voor een blijvende herinnering zorgen... en het waren toch echt wel goede beslissingen
Maar dat vind ik van een heel ander niveau... ik liep mentaal, intellectueel voor op de meeste van m'n klasgenoten, maar fysiek iets achter... dus wat zulke dingen betreft kon ik heel rationele beslissingen maken, maar andere dingen was ik gewoon te jong voor... vond jongens ook niet interessant tot mijn 14e, 15e, tenminste niet om zélf wat mee te doen.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 01:21
Verwijderd
Citaat:
p-chez schreef:
ja idd.. eh??
Jong, je hebt wat op je geweten...

Een tip: kinderen zijn irritant
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 15:27
Verwijderd
In de fancy van deze maand:

Ik ben de enige die nog maagd is
Hoi Achsa. Ik voel me heel ongelukkig want het lijkt of ik in de steek gelaten wordt door mijn vriendinnen. Ik heb het idee dat ik er niet bij hoor, want iedereen is al een keer met een jongen of een meisje naar bed geweest behalve ik. Ik heb het idee dat ik laat ben. Is dat zo? ik ben 14

Over 2 maanden stuurt hetzelfde meisje een brief: Hoi achsa. Ik heb gonorroe. Hoe kan ik dit oplossen zonder naar de huisarts te gaan?

Ik zal niet ontkennen dat ik als 12, 13 of 14 jarige aan seks dacht. Maar om die ideeen in uitvoering te brengen. nee.

Volgens mij is er ook een hoop grootspraak. Een jongen zegt ik heb het gedaan en binnen 2 weken heeft de hele vriendenclub het zogenaamd gedaan. hetzelfde geldt voor meiden. Een vriendin van me loog tegen bepaalde mensen over het feit dat ze nog niet gezoend had omdat zij dat al gedaan hadden.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 15:35
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef:
ik denk dat kinderen vanaf groep 8 best goed zelf beslissingen kunnen nemen, ook over sex.
Natuurlijk kunnen ze daar heel goed beslissingen over nemen. Maar kunnen ze ook de gevolgen overzien?
Als je op je elfde ongesteld wordt en op je twaalfde sex hebt dan heb je kans op kindertjes. Kan je als 12 jarige een zwangerschap aan? Kan je als 12 jarige een abortus aan? nee.
Volwassen vrouwen hebben daar al moeite mee, laat staan als je 12 bent.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 15:39
Kroepoekie Mauw
Kroepoekie Mauw is offline
Ik was 13 ik heb er geen spijt van. ik kan best bedenken of het lekker is of niet!!!
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 15:52
Evito
Evito is offline
het verbaast me niet - ik zou dat ook gedaan hebben op die leeftijd als ik de kans had
gelukkig heb ik die nooit gekregen en ik kan er nu nog even mee wachten
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 16:38
juliettebinoche
juliettebinoche is offline
Ik vind het écht belachelijk dat zulke jonge meisjes (en jongens) al aan sex bezig zijn.. Ongezond ook..
Ik dacht al heel jong aan sex, geloof ik, maar het echt doen.. Ben nog steeds maagd! En dat vind ik redelijk normaal hoor..! Bij ons op school zijn er van die mensen die op die hockeykampen tekeer gaan als konijnen, dat is toch ook niet normaal?! Sex is genot ja, maar dan wel met een lief iemand. En ik denk dat een zo'n jong iemand niet eens het genot van sex kan ervaren. Sommige meisjes zien er misschien wel rijp uit, maar het duurt dan nog wel even voordat je echt klaar bent voor sex..

Ik had het Lagerhuis gezien toen het hier over ging en het is dus wel waar dat jongeren steeds jonger aan sex beginnen. Dat zijn er natuurlijk niet HEEL VEEL, maar er degenen die jong aan sex beginnen worden STEEDS jonger.. Ging zo'n wijf vertellen dat een 13-jarig meisje als ze aan het dansen was (waar? disco? 13?) en een jongen aan haar zat (???) het lekker vond en dan meer wilde ofzo.. Echt.. ik kotste bijna.. Belachelijkheid!
Oud 26-01-2003, 17:51
Qimm
Qimm is offline
weet je wat ook het probleem is op die leeftijd? Een zware dosis puberhomonen! En opmdat het tegenwoordig nogal in schijnt te zijn om zo vroeg mogelijk sex te hebben. Denken veel luitjes van 12/13 dat ze ECHT wel weten wat ze doen. En ze zijn er heus wel klaar voor want anders hoor je er niet bij... OMG! "Ik hoor er niet bij!"
Dat is op die leeftijd al zo van belang!
Ik was echt erg laat met jongens ontdekken hoor. Ik was 16 toen begon er wat te borrelen op het gebied van jongens. maar nog niet in de zin van goh die zou ik wel es lekker achter een bosje afwillen raggen.. nee (Dat heb ik meer nu )
Jongens waren 'interessant' dat was alles!

Ik vind 15 ook wel DE minimumleeftijd hoor!
Oud 26-01-2003, 17:59
LaY-D NiCoLe
LaY-D NiCoLe is offline
Citaat:
Qimm schreef:
Ik vind 15 ook wel DE minimumleeftijd hoor!
mee ens, ik wilde voor zover ik was ik er iets voor me 15e (voor zover ik toen wist) wel klaar voor maar uiteindelijk werd het paar maanden voor me 16e...
Oud 26-01-2003, 19:44
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef:
Nh, spreek voor jezelf, wij bouwden gewoon nog hutten, speelden nog met barbies in groep acht (ook het meisje dat op haar elfde al ongesteld werd), etc.... Dat verschilt per persoon.
ik sprak nog niet eens over mezelf... ik heb het over brugklassers die ik nu ken... die bij de milieugroep en de schoolkrnatredactie zitten.... en dat zijn er toch in totaal bijna 20, en niet de 'minsten', maar vooral toch wel iets van maatschappelijk geïnteresseerde kinderen...

zelf was ik ook nog volop aan het spelen, tekenen, verhaaltjes schrijven, boomklimmen...
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 01:24
Verwijderd
Allemaal hele leuke replies enzo
Discussies de gekstuh

Maar om er een nieuwe draai aan te gooien, zover ik weet denken jongens veel eerder aan seks, maar komen de meiden er eerder aan toe. Hier in de buurt waar ik woon (bollenstreek, Zuid-Holland) zie ik dus echt meisjes van 12/13/14 lopen met een vriend van 18/19/20, bl@@t, die jongens zijn vast infantiel. Ongetwijfeld, maar ze weten dondersgoed dat seks lekker is, en dat ze daar op uit zijn bij een vriendin (een groot deel iig).
En tja, je kan je natuurlijk best vergissen in leeftijd, aangezien het gebruik van make-up ook al op 10-jarige leeftijd voorkomt. Waardoor je er ouder uitziet, dus wat dat betreft kan ik de jongens hun eerste reactie niet kwalijk nemen. Maar verder snap ik dus niet, dat als je WEET dat ze nog zo jong is, dat je dan toch een 'relatie' aangaat. Zij helemaal blij (Ik hou zoveel van hem, ik mis hem elke dag... ), en maar opscheppen tegenover haar vriendinnen. TOT ze ietwat te veel breezers (lees: alcohol) krijgt toegediend, wat leidt tot foute acties.
Wat ik met dit zeer onsamenhangende en vage verhaal wil zeggen, is dat de meeste die al zo vroeg seksueel contact hebben, meestal vrouwen zijn, en hun seksuele acties ondergaan met mannen van 18+....
Ik snap niet dat sommige mannen zo onverantwoordelijk kunnen zijn
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 05:29
MazeMouse
MazeMouse is offline
Ach, het is gewoon omdat ze erbij willen horen. Ik denk dat 50% van die dames gewoon roept over hun ervaringen en nog zo groen zijn als een vers lenteblaadje.
En over die meisjes van 14 die een vriend van 18+ hebben dat valt hier in de buurt enorm op. Meiden die ik als te jong (12, 13, 14) beschouw maar er op uiterlijk ongeveer 17-18 uit zien en dan met een vriend langskomen die al 20 ofzo is.
En die meisjes die na een foto al roepen hoe verliefd ze wel niet zijn en hoeveel ze wel niet van die persoon houden die hebben een flinke dosis realiteit nodig. (ownee wacht, dat kunnen ze niet aan want dan krijgen ze een dipje dat gelijk omschreven wordt als de ergst mogelijke depressie)

Maar het gebeurd heus niet zoveel meer op jonge leeftijden. Er wordt gewoon nu meer en makkelijker over geluld.
Oud 27-01-2003, 17:29
Verwijderd
Citaat:
MazeMouse schreef:
Ach, het is gewoon omdat ze erbij willen horen. Ik denk dat 50% van die dames gewoon roept over hun ervaringen en nog zo groen zijn als een vers lenteblaadje.
En over die meisjes van 14 die een vriend van 18+ hebben dat valt hier in de buurt enorm op. Meiden die ik als te jong (12, 13, 14) beschouw maar er op uiterlijk ongeveer 17-18 uit zien en dan met een vriend langskomen die al 20 ofzo is.
En die meisjes die na een foto al roepen hoe verliefd ze wel niet zijn en hoeveel ze wel niet van die persoon houden die hebben een flinke dosis realiteit nodig. (ownee wacht, dat kunnen ze niet aan want dan krijgen ze een dipje dat gelijk omschreven wordt als de ergst mogelijke depressie)

Maar het gebeurd heus niet zoveel meer op jonge leeftijden. Er wordt gewoon nu meer en makkelijker over geluld.
idd
"Haaj ik ben 13, ik heb 2 weken met m'n 19-jarige vriend, en hij is zoooooooooooooooooo lief, ik hou zoooo veel van hem ik wil hem NOOIT meer kwijt*
Uh-huh
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 17:43
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Bazz schreef:
idd
"Haaj ik ben 13, ik heb 2 weken met m'n 19-jarige vriend, en hij is zoooooooooooooooooo lief, ik hou zoooo veel van hem ik wil hem NOOIT meer kwijt*
Uh-huh
ja en we zitten al toekomst plannen te maken, we gaan echt wel trouwen hoor als ik later groot ben
Oud 27-01-2003, 17:56
SuperS
SuperS is offline
IK WOR GEEN VADER!!!!!!

is een heeele oude sig moet maar 'ns op zoek naar 'n nieuwe

Regels voor berichten