Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-01-2003, 19:51
Tjeraldyne
Tjeraldyne is offline
wie heeft nog meer morgen en overmorgen de cito luistertoetsen Frans en Engels? ik morgen frans en overmorgen engels.. ben benieuwd.. iemand enig idee van 't onderwerp? Ik heb altijd hekel aan die achtergrond geluiden
Advertentie
Oud 26-01-2003, 19:56
lukas15
lukas15 is offline
Hoi Tjeraldyne,

Ik heb deze toetsen ook, zit je op HAVO of VWO???
Oud 26-01-2003, 20:53
Thomas
Thomas is offline
Dit topic heeft niet echt veel waarde, ga maar naar de chat.

Ik heb morgen tentamen.
Oud 26-01-2003, 21:13
*gaapt*
*gaapt* is offline
ik heb morgen engels, ik heb geen frans
Oud 26-01-2003, 22:00
Verwijderd
Ik heb morgen ook Engels.
Kan je deze luistertoets trouwens ook herkansen bij een onvoldoende?
Oud 27-01-2003, 07:19
Yeah_Right
Yeah_Right is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:
Dat kan bij ons alleen als je voldoende staat voor idioomoverhoringen, maar goed dat is onze school weer.

Je KUNT 'm dus herkansen, maar 't ligt aan de school welke voorwaarden daar tegenover staan
Oud 27-01-2003, 10:20
Tjeraldyne
Tjeraldyne is offline
ik heb vandaag Frans op Havo niveau gehad.. zijn d'r mensen dan die vandaag de cito havo engels hebben gehad?
Oud 27-01-2003, 10:35
lukas15
lukas15 is offline
waar ging fa havo over???
Oud 27-01-2003, 13:15
Verwijderd
ik had vandaag een deel van een havo-examen.. maar dat is vast een oude versie... ging o.a. over pacemakers. 'k ga maar eens op internet kijken of daar de antwoorden staan
Oud 27-01-2003, 14:46
*gaapt*
*gaapt* is offline
Citaat:
Yeah_Right schreef:
Dat kan bij ons alleen als je voldoende staat voor idioomoverhoringen, maar goed dat is onze school weer.

Je KUNT 'm dus herkansen, maar 't ligt aan de school welke voorwaarden daar tegenover staan
bij ons op school mag je hem niet herkansen
Oud 27-01-2003, 14:59
Ieke
Ieke is offline
Ik heb net die van Engels gehad... Vond hem heel moeilijk en soms niet goed verstaanbaar.
Oud 27-01-2003, 15:24
Alexander
Alexander is offline
Vandaag Engels gehad, maar was erg lastig deze keer. Vooral onderdeel B toen men ging discussieren over celebrities; de één sporak plat Amerikaans en de ander sprak zonder kunstgebit in (en was dus niet te verstaan). Was dus niet zo makkelijk...
Oud 27-01-2003, 15:30
maaike0
maaike0 is offline
Ik vond engels kut gaan! mijn lerares had het meteen al nageken, ik had 17 fout van de 36.....een 4 ofzow dus denk k, btje jammer!

(ik heb trouwens VWO luistertoets gemaakt, ff voor de duidelijkheid!)

liefs!
Oud 27-01-2003, 15:31
*gaapt*
*gaapt* is offline
ik vond engels ook vet lastig. ik zat me bij onderdeel A dood te ergeren aan het gezucht van de man die aan het vertellen was. onderdeel B was soms echt niet goed te verstaan
Oud 27-01-2003, 16:52
anansi_de_spin
anansi_de_spin is offline
ja errug he engels maarja t leven gaat dor (gelukkig!!) die prof. was idd echt NIET te verstaan dus ik geloof dat ze bij ons soepeler gaan rekenene... i hope so...misschien toch voldoende dan...overmorgen frans (vwo) whaaaaaaaaaa dat wordt volgens mij nog erger, iemand tips??

xxx en succes nog allemaal he

margreet
Oud 27-01-2003, 17:23
Verwijderd

onderdeel A ging nog wel een beetje, maar nou niet bepaald goed.
En bij onderdeel B had ik geen concentratie meer, dus zeker niet goed gemaakt.
Oud 27-01-2003, 17:24
charly not
charly not is offline
ik heb morgen engels (havo)
wanneer staan de antwoorden eigenlijk op i-net?
Oud 27-01-2003, 17:35
Tjeraldyne
Tjeraldyne is offline
Frans was redelijk te doen vond ik.. ik had versie 3 en had daar veel bij onderdeel A antwoord B, en dat hadden veel klasgenoten ook, ik heb morgen ook Engels, havo hea?!
Oud 27-01-2003, 17:54
Amidala
Amidala is offline
Vandaag engels gehad (VWO).
Vond onderdeel A beter te doen dan onderdeel B.
Het viel me trouwens mee hoe goed alles te verstaan was.
Oud 27-01-2003, 21:09
Snufje
Snufje is offline
*de moed zingt me in de schoenen*

Bij ons zou hij eigenlijk ook vandaag zijn, maar hij is 2 weken uitgesteld ivm dat we weinig tijd hadden gehad om te oefenen... (ENGELS VWO)

Iemand die zo sociaal is dat ie mij het een en ander wil voorkauwen? (De onderwerpen??)
Oud 27-01-2003, 21:10
Snufje
Snufje is offline
En waren het maar 2 onderdelen?! Geen A,B,C? Ik neem aan dat er nu geen invuloefening bij zit dan?
Oud 27-01-2003, 21:11
Snufje
Snufje is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:
bij ons niet is verschillend per school dus
Oud 27-01-2003, 21:31
Ieke
Ieke is offline
Er was een onderdeel A en B. A ging over politiek, 1e gedeelte B over beroemt zijn (soms heeeel slecht te verstaan) en 2e gedeelte B (Di is het enogste met van die ontbrekende woorden, de rest waren gewoon meerkeuzevragen) ging over fossielen. Bij dit laatste was er een vervelend achtergrond geluid in het radioprogramma, een zaag, maar redelijk te volgen. Ik hoop dat je er wat aan hebt, Snufje. Ik kan je nog wel meer vertellen, maar niet nu, ik wordt nu naar bed gestuurt.
Oud 28-01-2003, 08:30
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:

onderdeel A ging nog wel een beetje, maar nou niet bepaald goed.
En bij onderdeel B had ik geen concentratie meer, dus zeker niet goed gemaakt.
Wij hadden pauze tussen de twee onderdelen. Hielp niet erg, want die ene vent met dat hoge stemmetje mompelde maar wat, zodat ik het nog niet erg verstond.
Oud 28-01-2003, 13:16
mmm
mmm is offline
Engels (vwo) ging nog redelijk voor mijn doen dan, maar Duits... die was pas ERRUG!!! Het is echt een drama...
Advertentie
Oud 28-01-2003, 13:44
martijn1985
martijn1985 is offline
Engels (VWO) vond ik wel aardig te doen. Duits was wel erg moeilijk. Zeker dat eerste onderdeel van A; wat praatten ze snel! En bij B kon ik mijn kop er totaal niet bijhouden....heel irritant...
Oud 28-01-2003, 15:45
evenvoorzeven
evenvoorzeven is offline
is 'r iemand die de toets ENGELS VWO nog moet maken? heb het opgavenvel hier voor mijn neus liggen.. als je wat moet weten..

en is er iemand die FRANS VWO al gehad heeft?? ben benieuwd waar die over gaat.. ik heb 'm donderdag!
Oud 28-01-2003, 15:57
Yeah_Right
Yeah_Right is offline
Ik vond engels (HAVO) best moeilijk, vooral onderdeel B met die treinen, maar daarnaast kon ik me moeilijk concentreren enz.

Achteraf bleek trouwens dat ik maar 9 fout
Oud 28-01-2003, 18:17
Verwijderd
Gisteren heb ik engels gehad en dat gind nog wel. Vandaag had ik Duits, dat was echt een ramp!!! Vooral onderdeel B. Ik had niet eens tijd om alles te lezen voordat ze weer begonnen te praten. dit wordt een vette onvoldoende
Oud 28-01-2003, 18:42
Snufje
Snufje is offline
Citaat:
evenvoorzeven schreef:
is 'r iemand die de toets ENGELS VWO nog moet maken? heb het opgavenvel hier voor mijn neus liggen.. als je wat moet weten..

en is er iemand die FRANS VWO al gehad heeft?? ben benieuwd waar die over gaat.. ik heb 'm donderdag!
Waarschijnlijk niet van dat van frans, want volgens mij is donderdag de officiele dag, netzoals die van engels gister was en duits vandaag..! Ik moet engels dus nog krijgen..
Oud 28-01-2003, 19:04
evenvoorzeven
evenvoorzeven is offline
hey.. volgens mij is frans de officiële dag morgen (woensdag).. want ik mocht het van de secretaris eindexamen ook morgen maken.
maar oké.. mocht iemand het hebben: ik hou me aanbevolen

verder zal ik proberen of ik 't haal om vanavond die toets in te scannen.. moet nog 4 hoofdstukken economie leren en zag dat 'r geen samenv. van stond hier op de site
Oud 28-01-2003, 19:27
Verwijderd
volgens mij heb ik vrijdag havo cito toets engels (doe vwo) dus om te oefenen denk ik.

Maar vrijdag valt die les toevallig uit, maar dat weet de leraar nog niet.
Oud 28-01-2003, 19:27
Snufje
Snufje is offline
Citaat:
evenvoorzeven schreef:
hey.. volgens mij is frans de officiële dag morgen (woensdag).. want ik mocht het van de secretaris eindexamen ook morgen maken.
maar oké.. mocht iemand het hebben: ik hou me aanbevolen

verder zal ik proberen of ik 't haal om vanavond die toets in te scannen.. moet nog 4 hoofdstukken economie leren en zag dat 'r geen samenv. van stond hier op de site
Welk hoofdstuk / boek van economie? Misschien heb 'k hem voor je.. Doe maar rustig aan hoor, ik heb hem pas over 2 weken
Oud 28-01-2003, 19:28
Snufje
Snufje is offline
Oja, dat is waar van frans dat dat morgen al is, is bij ons op school idd ook zo..!
Oud 28-01-2003, 20:50
Tjeraldyne
Tjeraldyne is offline
Engels (Havo) met die treinen vond iedereen heel irritant ook omdat er een deel jargon in voorkwam wat mij betreft.. kwam d'r ook weer een stoomtrein langs tjoeken.. iedereen had wel dat het 16000 olifanten waren.. had iemand hier een ander antwoord daarbij?
Oud 28-01-2003, 21:07
evenvoorzeven
evenvoorzeven is offline
ik zal zorgen dat ik engels z.s.m. inscan.. het is wel alleen het opgavenblad maar je haalt al een vet hoger punt als je heel de opgaven al 'n x gelezen (en gesnapt!!) hebt..

als iemand van jullie dan kan kijken of ie wat kan onthouden van:

frans VWO luisteren

a.u.b...

jaaa we helpen elkaar wel door het examen heen
Oud 29-01-2003, 15:42
Verwijderd
Citaat:
Tjeraldyne schreef:
Engels (Havo) met die treinen vond iedereen heel irritant ook omdat er een deel jargon in voorkwam wat mij betreft.. kwam d'r ook weer een stoomtrein langs tjoeken.. iedereen had wel dat het 16000 olifanten waren.. had iemand hier een ander antwoord daarbij?
ik had idd ook 16.000

heb btw 13 fout
nog meer die al weten hoeveel fout ze hebben?
Oud 29-01-2003, 16:02
Main
Main is offline
BTW hebben jullie bij luistertoetsen in het algemeen ook vaak zo`n slissende vent?
Oud 29-01-2003, 16:06
*Novah*
*Novah* is offline
vandaag (VWO) luistertoets frans gehad, en t was ronduit verschrikkelijk! velen zullen het vast wel met mij eens zijn
engels en duits liepen bij mij ook al niet zo lekker, dus flink balen!
Oud 29-01-2003, 16:55
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
engels (vwo) was niet zo moeilijk

en ik heb gelukkig geen duits en frans
Oud 29-01-2003, 17:14
Aaaaaart..
Aaaaaart.. is offline
ik had gister luistertoets engels havo5, had maar 4 fouten!
ik vermoed dat die fouten allemaal in onderdeel B zitten, dat stuk over die treinen..

maar 4 fout van de 34 is wel een 8,8 dus ik ben nog wel tevreden..
Oud 29-01-2003, 17:29
Yeah_Right
Yeah_Right is offline
Hoe reken je je punt uit?

('t was toch: (aantal goed / totaal aantal punten) * 9 + 1?)
Oud 29-01-2003, 17:32
Aaaaaart..
Aaaaaart.. is offline
10/aant vragen=x

x*aant juist vragen= cijfer

lijkt mij..
Oud 29-01-2003, 18:02
evenvoorzeven
evenvoorzeven is offline
kan iemand mij vertellen waar de luistertoets FRANS VWO over gaat?? ik heb 'm morgen.. als je iets onthouden hebt is 't helemaal mooi!!

antwoord please ff (onderwerpen/vragen etc. etc.. moeilijke woorden..)
Oud 29-01-2003, 18:02
Verwijderd
Citaat:
Aaaaaart.. schreef:
10/aant vragen=x

x*aant juist vragen= cijfer

lijkt mij..
Ons is verteld dat de 'normering' pas in week 8 bekend wordt gemaakt door het Cito. Ze hebben wel de aantal fouten per persoon verteld, maar verder kon men er nog niets over zeggen. (vorig jaar was de normering bij Engelse luistertoets ongeveer 3 fouten per punt en 14 fouten een 5,5)
Oud 29-01-2003, 18:04
zeep007
zeep007 is offline
Opmerking: Wat zijn jullie luistertoetsen snel nagekeken, bij ons duurt dat nog wel twee weken.

Ik heb vandaag engels havo gehad en ik had idd 16.000 olifanten en dat treinengedeelte ging bij mij ook niet maar de rest was wel makkelijk.
Oud 29-01-2003, 20:00
mmm
mmm is offline
De luistertoets Frans van VWO was ook weer errug irritant, maar hij was net ietsje minder kl*te dan Duits... maar goed we zien wel. Nog 2 a 3 weken wachten...
Frans ging in ieder geval een gedeelte over sinaasappels, daar snapte ik echt geen zak van. Daarnaast gaat het over parachutespringen en een stukje over Quebec ofzo. Succes voor degene die nog moeten!
Oud 29-01-2003, 20:43
evenvoorzeven
evenvoorzeven is offline
kun je maybe iets meer info geven over de inhoud van frans vwo..
Oud 29-01-2003, 21:14
*Novah*
*Novah* is offline
frans vwo ging inderdaad over quebec, over fransen en engelsen enzo. erg vaag.
toen kwam een meisje die vertelde over zeilen en parachutespringen.
daarna kwamen geloof ik wat korte verschillende stukjes, echt heel vaag.
toen kwam een meisje die vertelde over een zaak waarin zij werkte ofzo, en over ballet.
daarna kwam wat over sinaasappels, en dat was het dacht ik.

nouja, verder kan ik je er ook niet mee helpen, ging erg slecht bij mij. vond het moeilijk te volgen enzo.
Oud 29-01-2003, 21:16
Snufje
Snufje is offline
Citaat:
Yeah_Right schreef:
Hoe reken je je punt uit?

('t was toch: (aantal goed / totaal aantal punten) * 9 + 1?)
Dat is normaal gesproken de normering, maar niet ij luistertoetsen..
Daar is een tabel voor, als je dus 34 vragen hebt en 4 goed, heb je 30 punten en bij 30 punten heb je dan een bepaald cijfer..
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten