Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
http://www.cnn.com/2003/TECH/space/0....ap/index.html
daar staat een lang stuk dr zat een Israelier aan boord, de eerste ooit ![]() Laatst gewijzigd op 01-02-2003 om 15:04. |
![]() |
|
![]() |
NASA verliest contact met ruimteveer 01-02-2003
De Amerikaanse ruimtevaartorganisatie NASA is het contact kwijtgeraakt met het ruimteveer Columbia, enkele minuten voor de shuttle zou landen. Volgens een luchtverkeersleider zijn er aanwijzingen dat het veer in stukken is gebroken. Aan boord waren zeven astronauten, onder wie de eerste Israëlische astronaut. De Columbia raakte vermist toen het ruimteveer de dampkring invloog. Dat is een van de gevaarlijkste momenten van een ruimtereis. Toen het contact verloren ging, vloog het ruimteveer op 63 kilometer boven Dallas, in de staat Texas. Ooggetuigen spreken van een luide knal. Het ruimteveer zou omstreeks kwart over drie Nederlandse tijd landen op Kennedy Space Center in Florida. De Amerikaanse autoriteiten waarschuwen de inwoners van het gebied voor vallende brokstukken. Het noodplan is in werking gezet. De Columbia was zestien dagen in de ruimte geweest voor wetenschappelijk onderzoek. Omdat de eerste Israëlische astronaut aan boord van het ruimteveer was, waren extra veiligheidsmaatregelen genomen bij de lancering en de landing van de shuttle. De autoriteiten vreesden dat de aanwezigheid van de Israëliër het ruimteveer tot terroristisch doelwit zou kunnen maken. Het is de eerste keer in de geschiedenis van de ruimtevaart dat een shuttle van de schermen is verdwenen tijdens de landing. In 1986 is de Challenger ontploft bij de lancering. Toen vonden zeven astronauten de dood. bron: www.nosnieuws.nl ik ben benieuwd....ik denk niet dat het met terrorisme te maken heeft, maar dat moeten de deskundigen maar bepalen.
|
Allemaal de schuld van Paars!
Of El Niño. You know we're sitting on four million pounds of fuel [...] and a thing that has 270,000 moving parts built by the lowest bidder. Makes you feel good, doesn't it?
|
![]() |
Vervelend voor die mensen die erin zaten, vin het zelf geen ramp. Klinkt een beetje oudbollig maar als je ziet hoeveel mensen er elke dag een verschrikkelijke dood sterven waar je nix over hoord. Maar omdat deze mensen tijdens een duur project stierven word het meteen gezien als een ramp. Ik zou eerder zeggen hoe rot/hard het dan ook is, It's a part of the job. Ze hebben ervoor gekozen en wisten hoe groot het risico was.
Verder lijkt het me nogal sterk dat dat dit het werk van terroristen is. Als je namelijk ziet hoe goed die shuttels bewaakt worden tijdens de aanbouw. Lijk het me nogal sterk dat daar ff een terorist naar binnen loopt om ongemerkt ff een paar draadjes door te knippen. Beter gezecht, bijna helemaal onmogelijk. Maarja we zullen wel zien wat die amerikanen er van weten te maken. Groeten zomer |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
---- Die Amerikanen zijn echt schijtbenauwd voor terroristische aanslagen man :/. Zelfs bij dit gaan ze gelijk al gedachten die richting op plaatsen... Maar ja, triest voor de bemanning, OOK voor die Israëliet en 2 vrouwen ![]() |
![]() |
|
Het schijnt overigens dat bij de lancering een stuk isolatiescherm afgebroken was. Het zou kunnen dat de landing daarom niet goed verlopen was.
In 1986 hadden de mensen van Nasa enorme risico's genomen (het weer was te slecht voor lancering) om maar dat ding te lanceren. Kosten wat kost, want het zou natuurlijk weer een prestatie zijn op de Russen (koude oorlog) en dan nog als symbool een lerares aan boord, dus wat wil je nog meer? Dan moet het wel snel gaan. Tsja... Het zou me daarom ook niet verbazen dat een dergelijk iets nu ook weer gebeurd is. Het is natuurlijk een goed moment geweest om de eerste Israelier de ruimte in te mogen lanceren (gezien de politieke situatie), waaruit de sterke technologische positie van zowel de VS als Israel zou blijken. Helaas voor hun was de landing minder succesvol ![]() Ben benieuwd hoe de Amerikaanse bevolking op dit voorval gaan reageren. Zouden ze juist meer of minder pattriotisch worden? Het is i.i.g. niet iets om trots op te zijn: een ontploffende space shuttle bij de landing. Ik denk dat dat wel een deuk geeft in de "onschendbaarheid" van de Bush administratie. |
![]() |
||
Citaat:
Die space shuttle ontplofte een paar seconden na de lancering (niet landing). Dat waren ook 7 mensen: http://www.hq.nasa.gov/office/pao/Hi...hallenger.html Die ontploffing staat nog vers in mijn geheugen gegrift... (ik zag m toen op tv en het had een diepe indruk op me gemaakt blijkbaar). Ik zei overigens "waarvan bekend", omdat men misschien meerdere keren heeft geprobeerd mensen te lanceren, maar dit niet in het nieuws is gekomen vanwege staatsgeheim ofzo ![]() Men verdenkt Rusland (als voormalige USSR) hiervan o.a.. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
deze mensen hebben hun levens opgeofferd voor hun overtuiging van het belang van de ruimtevaart voor de mensheid. Ik stel voor dat wij ze daarvoor respecteren, en eren. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
iedere 2 minuten overlijd er iemand van de honger.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
saai hoor #118 Verwijderd | 500 | 13-01-2008 14:35 |