Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-02-2003, 21:18
devilcat
devilcat is offline
Ik zit dus gigantisch te twijfelen tussen de GBA en de GBA SP...

Sp is wel duur , maar wel met licht [ youpie ]

en de GbA is goedkoper nu...

argg

wat denkene jullie??

trouwens de GBA SP komt pas 28 maart 2003 uit !
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-02-2003, 21:26
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
de SP is geil,
als je stijl en geld hebt, wacht je op de SP

ik bedoel, LICHT, een LITHIUM batterij (geen stomme AA dingen), opklapbaar.
Ik weet niet of ik er een ga kopen, maar als ik er een koop dan doe ik het goed.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 07:32
Ieke
Ieke is offline
Ik heb al een gewone GBA, dus ik ga geen SP kopen. Maar als ik nu moest kiezen zou ik de SP kiezen. Wel duurder, maar dat licht is zo'n uitkomst, de gewone is namelijk met sommige spellen aan de donkere kant en alleen god te spelen met goed licht erop. Maar echt mooi vind ik hem niet, maar dat is mijn mening.
Oud 10-02-2003, 12:07
Verwijderd
ik baal wel, ik heb een GBA maar ik vind de SP versie veel leuker en handiger.. dammit.. :/
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 13:45
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
ik vind de SP trouwens best mooi, omdat ie opklapbaar is.

Terug naar de oude, grijze blokvorm van de gameboy die ik boven nog heb liggen. De SP heeft ook een stukje van die lompheid dat hem aantrekkelijk maakt, namelijk dat je je handen moet aanpassen aan de vierkante vorm ipv helemaal gevormt naar je handen.

ps vergelijk de afmeetingen van het scherm met de sp. hij is echt zo gigantisch klein. Ik denk dat de normale en de SP nog lang mee zullen gaan omdat ze krachtig genoeg zijn voor mooie grapixs en de mogelijkheden breed zijn voor de spelontwerpers.

Laatst gewijzigd op 10-02-2003 om 13:50.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 15:18
Lyx
Lyx is offline
net een poederdoosje
nee ik vind de SP maar nix

ik heb liefst de normale GBA
want daar zitten de knoppen naast de display
en niet er onder

zoals iemand anders in dit topic zei
dat ding is klein
weet je hoe gigantisch irritant spelen is met grote handen en dan die knoppen zo dicht bij elkaar
Oud 10-02-2003, 15:54
reuffneck32
reuffneck32 is offline
me ouders hebben zeg maar de gba gekocht omdat me moeder dat wel vaak doet en me zus
en ze gaan waarschijnlijk ook de sp kopuh
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 16:04
sexylexy
sexylexy is offline
ik vind hem vet cool, ga em Ckers kopen
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 08:51
Verwijderd
't is maar net wat je liever hebt beiden hebben voordelen:

gba:
* gevormd naar de hand
* meer kleuren (voor zover dat nog boeit, sp krijgt ze ook wel)

sp:
* kleiner
* meer stijl
* licht

bij elkaar zou ik denk ik ook voor de sp kiezen als ik jou was, aan die vorm wen je toch wel... ik heb nu een gba en ik ga niet moeilijk doen om een sp te kopen, je kan er toch hetzelfde mee.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 15:56
Orion84
Orion84 is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef:
de SP is geil,
als je stijl en geld hebt, wacht je op de SP

ik bedoel, LICHT, een LITHIUM batterij (geen stomme AA dingen), opklapbaar.
Ik weet niet of ik er een ga kopen, maar als ik er een koop dan doe ik het goed.
nee zo'n lithium batterij is feest, die dingen zijn abnormaal duur, dus als je er een extra wil aanschaffen ben je een hoop geld kwijt. wat is er mis met AA batterijen?? die kun je tenminste voor verschillende apparaten gebuiken, zijn tegenwoordig ook van prima kwaliteit (ook de oplaadbare dus hè, met name de NiMH) en die zijn een stuk goedkoper en overal verkrijgbaar.

enige nadeel dat ik zo snel zie is dat de afmetingen misschien wat fors zijn waardoor apparaten die ze gebruiken ook altijd wat forser uitvallen, maar zelfs dat is te verwaarlozen.
Oud 11-02-2003, 15:57
Stevill
Stevill is offline
'k vind um er mooier uitzien dan die lynx wannabee maar het is niks voor mij.
Oud 11-02-2003, 16:06
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Citaat:
Orion84 schreef:
nee zo'n lithium batterij is feest, die dingen zijn abnormaal duur, dus als je er een extra wil aanschaffen ben je een hoop geld kwijt. wat is er mis met AA batterijen?? die kun je tenminste voor verschillende apparaten gebuiken, zijn tegenwoordig ook van prima kwaliteit (ook de oplaadbare dus hè, met name de NiMH) en die zijn een stuk goedkoper en overal verkrijgbaar.

enige nadeel dat ik zo snel zie is dat de afmetingen misschien wat fors zijn waardoor apparaten die ze gebruiken ook altijd wat forser uitvallen, maar zelfs dat is te verwaarlozen.
lithium laad snel op, heeft hoge preformence, bevat veel energie, klein, kortom een superbatterij. Waarom denk je dat telefoons lithium dragen? De lithium blijft teminste in je GBA. Als je er goed mee omgaat, dan is hij zeker wel duurzamer dan die MH dingen.
Batterijen zijn idd leuk omdat je ze overal in kan stoppen, standaart. De GBA was klaar voor een betere energie leveraar en die hebben ze gevonden.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 17:25
devilcat
devilcat is offline
lithium batterijen gaan zo'n 3 jaar mee, best lang..
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 17:31
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Citaat:
devilcat schreef:
lithium batterijen gaan zo'n 3 jaar mee, best lang..
das natuurlijk een verkoop truc,
na twee jaar is hij natuurlijk niet meer zo fit als toen ie nieuw was, maar na drie jaar heb je denk ik wel vervanging nodig.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 14:05
Hellracer
Hellracer is offline
Ik wou een gba gaan halen maar ik wacht totdat deze in de winkel ligt ga ik die kopen. Heb ik geen gedoe met een losse accu.
Oud 12-02-2003, 15:17
.Mpje Dual
.Mpje Dual is offline
Ik weet het niet, ik heb een GBC, maar de enige keren dat ik erop speel is op vakantie, en dat is maar 2 keer per jaar...

Maar, natuurlijk als er een crapload aan fijne spellen (Final Fantasy, psychedelische shooters, GTA: Advance en GT: Advance etc.) uitkomt, zal ik hem naturlijk wel kopen
Oud 12-02-2003, 17:37
devilcat
devilcat is offline
denken jullie dat dat scherm-"klepje" fragiel is ??

issi wel stevig..
hmmm
misschien moet ik toch maar wachten tot ie uit is en de recensies lezen..
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 17:56
Naz
Naz is offline
het heeft wel iets weg van een minidisc..

maar voor mij, het belangrijkste is dat licht achterin, zooo handig! Speel maar eens castlevenia cotm of bijvoorbeeld lord of the rings ttt (2 echt goede rpg's) zwaar donker als je geen redelijk licht hebt, en veel meer games hebben daar last van, dus daarom voor mij SP > GBA
Oud 12-02-2003, 17:56
reuffneck32
reuffneck32 is offline
Citaat:
devilcat schreef:
denken jullie dat dat scherm-"klepje" fragiel is ??

issi wel stevig..
hmmm
misschien moet ik toch maar wachten tot ie uit is en de recensies lezen..
ik denk het eigenlijk wel
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 18:07
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
mwah, tis natuurlijk plastic..
maar als ze een beetje slim zijn geweest dan hebben ze het wel stevig gemaakt, zou lullg zijn als na 3 maanden je schanier breekt.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 18:48
Retinite
Retinite is offline
Ik verkoop eerst mijn GBA en koop dan van t geld de GBA SP, maar is hij qua hardware nou beter? en glinstert hij no ueen beetje o pdie foto, alsof hij "metaal achtig" is?
Oud 12-02-2003, 19:00
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
neenee het is plasticl.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 19:08
Naz
Naz is offline
daar gaat mijn hoop dat hij van stevig titanium was
Oud 12-02-2003, 19:10
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Citaat:
Naz schreef:
daar gaat mijn hoop dat hij van stevig titanium was
goed idee als golden edition
who dat zou wel koel zijn he
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 19:42
.Mpje Dual
.Mpje Dual is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef:
goed idee als golden edition
who dat zou wel koel zijn he
En ook even fijn een paar honderd eurootjes er achter stoppen.
Oud 13-02-2003, 15:50
devilcat
devilcat is offline
plastic??
Zo plastic als de eerste gameboy ???
hm...

Volgens mij issi wel van staal ofzo?
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 15:52
Hellracer
Hellracer is offline
Het leuke er van is dat de nieuwere games gewoon nog werken op de "oude" gba. Dit is wat ik er van heb gelezen gewoon een nieuw model met de zelfde dingen als de gba.
Oud 13-02-2003, 16:09
.Mpje Dual
.Mpje Dual is offline
Citaat:
Hellracer schreef:
Het leuke er van is dat de nieuwere games gewoon nog werken op de "oude" gba. Dit is wat ik er van heb gelezen gewoon een nieuw model met de zelfde dingen als de gba.
Dat is toch logisch, iedereen wist dat al... toch?
Oud 13-02-2003, 20:46
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Hellracer schreef:
En dat is maar goed ook, aangezien ik het anders nogal oplichting zou vinden naar de mensen die al een gewone GBA hebben gekocht. Je krijgt dan vans van die spellen die je alleen maar op de sp kan spelen en dat is niet echt fijn als je al een gba hebt gekocht.
Oud 14-02-2003, 17:37
Hellracer
Hellracer is offline
Citaat:
.Mpje Dual schreef:
Dat is toch logisch, iedereen wist dat al... toch?
Heb nog wat info gezocht op internet en je staat er verbaast van hoeveel mensen dachten dat je niks meer kon spelen op je "oude" gba vandaar dat ik het hier nog een keer bij zet. Anders sorry voor de domme opmerking
Oud 27-04-2003, 17:28
anoniemmanneke
anoniemmanneke is offline
ik ga m kopen. Ik vind m er zeer vet uitzien. En als ik iets koop dan wil ik dat goed doen. Het is een kwestie van een weekje (of nog niet eens) goed extra werken en je hebt m al met een spel.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 22:50
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Het enige voordeel naar mijn mening is het ingebouwde licht, wat op zich best goed te verhelpen is bij een gewone GBA. De vorm en het scharnier van de SP lijken me behoorlijke nadelen ten op zichte van een gewone, en die zijn niet te verhelpen.

Daarom ben ik blij dat ik een GBA van iemand overkoop .
Oud 08-05-2003, 13:41
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
'I'he Prophet schreef op 27-04-2003 @ 23:50:
Het enige voordeel naar mijn mening is het ingebouwde licht, wat op zich best goed te verhelpen is bij een gewone GBA. De vorm en het scharnier van de SP lijken me behoorlijke nadelen ten op zichte van een gewone, en die zijn niet te verhelpen.

Daarom ben ik blij dat ik een GBA van iemand overkoop .
Iemand? NIET ZOMAAR IEMAND!

Maaruhm, ik heb nu dus de SP. En ik hou van hem..
Echt, hij is heilig. Ik geil op het lichtje. KOPEN!
Oud 08-05-2003, 17:29
Verwijderd
Ik ga na m'n examens dat ding halen (als ik slaag; als cadeautjes, als ik zak; als troost ) . M'n zus heeft hem sinds gisteren en is er helemaal dol op, ik zal er zelf nog net iets doller op zijn denk ik
Ik vind deze mooier dan de oude GBA omdat hij gewoon... eleganter is, en die lithium batterij + dat licht maken hem helemaal handig voor me.. Speel nml graag in de trein en daar is niet altijd even sterk licht..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten