Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-02-2003, 16:17
Lunchbox
Lunchbox is offline
Yo,

Maandag ben ik Tig keer op en neer gefietst om 128SDRAM erbij te kopen. Uitendelijk niets gekocht. Schema:

-Compaq Deskpro EN Series (pentium 3 500mhz)
-Nu 2 x 64 SDRAM PC 100
-Had een 1 x 128SDRAM PC 133 gekocht

Het vreemde is, dat het nieuwe bankje van PC 133 NIET werkte op mijn moederbord, met 2x 64 pc 100 en 1 x 128 pc 133 in 1 keer op me mobo, werkte niets, het geheugen was niet "te beschrijven".

Wel zag de pc bij het opstarten dat er 262MBRAM was.

Dus ik haal die 2 x 64 PC 100 bankjes eruit en zet het nieuwe bankje rechts/links. Maar ik kreeg geen beeld.

Waar ligt dit aan? Ondersteund mijn Mobo geen PC 133 ofzo? Zelf weet ik niet wat voor Mobo ik heb, maar me PC is uit 1999 dus dikke prut denk ik.

-Lunchbox
Oud 11-02-2003, 17:31
bam
bam is offline
Ik zou zeggen, schroef je kastje eens open en kijk er eens op.
Oud 12-02-2003, 16:01
Lunchbox
Lunchbox is offline
Citaat:
bambix schreef:
Ik zou zeggen, schroef je kastje eens open en kijk er eens op.
Dat heb ik gedaan ja, maar zie niets speciaals
Oud 12-02-2003, 18:00
Verwijderd
Hehe. Compraq. Ik weet niet hoe dat nu tegenwoordig is, maar de eerdere series van Compaq pakten alleen PC100 geheugen. Een klasgenoot van mij had PC133 geheugen, wat ook niet werkte. Hij had een PII 400 mhz. Gezien jouw systeem niet veel sneller is, denk ik dat je op zoek zult moeten gaan naar PC100.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 18:59
Lunchbox
Lunchbox is offline
Citaat:
henri schreef:
Hehe. Compraq. Ik weet niet hoe dat nu tegenwoordig is, maar de eerdere series van Compaq pakten alleen PC100 geheugen. Een klasgenoot van mij had PC133 geheugen, wat ook niet werkte. Hij had een PII 400 mhz. Gezien jouw systeem niet veel sneller is, denk ik dat je op zoek zult moeten gaan naar PC100.
Okay dan, ik d8 al dat iets in mijn Systeem PC 133 niet ondersteunde. Thx 4 the info
Oud 12-02-2003, 20:15
Enlightenment
Enlightenment is offline
Volgens mij slikken alle PC100 mobo's gewoon PC133 geheugen, omdat er verder niets verschillend is aan de DIMM, voltages etc. allemaal hetzelfde, en het geheugen kan gewoon op PC100 lopen.

Maar het kan wel zijn dat compaq een k-u-t mobo gebruikt voor de computer, waardoor 'ie niet normale DIMMs slikt. *shrug*

Maar je kunt het proberen met een ander PC100 reepje. Prop dat PC133 reepje ook eens in een andere computer en kijk of dat wel werkt.
Oud 12-02-2003, 20:30
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef:
Volgens mij slikken alle PC100 mobo's gewoon PC133 geheugen, omdat er verder niets verschillend is aan de DIMM, voltages etc. allemaal hetzelfde, en het geheugen kan gewoon op PC100 lopen.

Maar het kan wel zijn dat compaq een k-u-t mobo gebruikt voor de computer, waardoor 'ie niet normale DIMMs slikt. *shrug*

Maar je kunt het proberen met een ander PC100 reepje. Prop dat PC133 reepje ook eens in een andere computer en kijk of dat wel werkt.
Die oudere Compaq plankjes pakken vaak alleen PC100 geheugen.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 21:16
Enlightenment
Enlightenment is offline
Hij heeft een P3 500MHz! En dat mobo erin kan geen PC133 slikken?

Compaq rulez....
Oud 12-02-2003, 22:06
Orion16
Orion16 is offline
Oh, nooit problemen gehad hoor met Compaq! Ik heb 3 laptops gehad, eentje heb ik nu nog. Alle 4 van compaq, werken allemaal perfect. Ook heb ik een Deskpro 2000 staan, slikt probleemloos alle soorten EDO-geheugen, doet het perfect
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 14:31
Flexx
Flexx is offline
Compaq = Bagger

Ik wilde laatst bij een vriend zijn 1 gb schijf omwisselen voor een 6gb schijf maar hij pakte die 6gb schijf gewoon niet. In bios gaf ie aan dat ie erin zat en 6gb groot was maar omdat het geen speciale compaq-approved schijf was gebeurde er _he_le_maal_ nix. Dus ik kijken op compaq.com voor een nieuwe schijf, zie ik daar dat een 4gb schijf $300 kost HOE BEDOEL JE RIPOFF...
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 19:12
niemand
niemand is offline
ik heb hier een compaq deskpro 2000 en die slikt alle DIMM's en ook met een netwerkkaartje erbij had ie geen problemen
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 20:01
Timmert
Timmert is offline
Flames kun je best achterwege laten. Met Compaq is weinig mis, je moet alleen weten hoe je ermee om moet gaan

Hij moet gewoon PC133 kunnen slikken, maar met de meeste (b-merk) dimms neemt ie geen genoegen. Probeer es Dane-Elec, of nog beter: Kingston

Succes!
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 20:27
Enlightenment
Enlightenment is offline
Koop gewoon een zelfbouw pc, die gewoon normaal werkt met een normaal mobo. Zonder al die naai-truucjes met een "a merk" als Compaq.
Oud 16-02-2003, 20:41
niemand
niemand is offline
Citaat:
Enlightenment schreef:
Koop gewoon een zelfbouw pc, die gewoon normaal werkt met een normaal mobo. Zonder al die naai-truucjes met een "a merk" als Compaq.
dat klopt, als je zelf ook eens een keer iets anders wil kan je beter een normale pc kopen/bouwen

maarja, die deskpro van mij kreeg ik gratis, en er moest alleen nog mem en 2e netwerkkaart in en die slikte ie zonder problemen
maar als ik em zou moeten kopen zou ik ook geen compaq nemen
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 20:44
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
niemand schreef:
dat klopt, als je zelf ook eens een keer iets anders wil kan je beter een normale pc kopen/bouwen

maarja, die deskpro van mij kreeg ik gratis, en er moest alleen nog mem en 2e netwerkkaart in en die slikte ie zonder problemen
maar als ik em zou moeten kopen zou ik ook geen compaq nemen
Ja goed, gratis is bijna alles wel welkom.

Maar toch, je zou zeggen dat als je 3x zoveel betaald voor een merkcomputer, dat je dan wel een goed systeem krijgt. Maar meestal is dat helaas niet zo. Een Gateway-systeem van een vriendin van me kostte toendertijd 7000 gulden. En het was een simpel mobo met onboard video. Tsssk. Echt goedkoop gewoon. Bah. Oplichting vind ik dat gewoon..
Oud 17-02-2003, 21:24
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Timmert schreef:
Met Compaq is weinig mis
Met Compaq is genoeg mis. Zo hebben ze de ontwikkeling van de Alpha gestopt Dus geen EV8 en EV9 *snik*
Oud 17-02-2003, 22:16
Timmert
Timmert is offline
Citaat:
Desecrator schreef:
Met Compaq is genoeg mis. Zo hebben ze de ontwikkeling van de Alpha gestopt Dus geen EV8 en EV9 *snik*
Das idd jammer, maar ik doelde eigenlijk op desktop gebied . Voor de Presario moet je wel een beetje oppassen, maar Deskpro's zijn prima te pruimen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten