Welk TCP/IP adres moet ik invoeren als ik verbinding met internet (@home) maak via een router. Je hebt dan namelijk twee IP-adressen die van de router en die van je computer.
Of is het dan niet mogelijk om host van een spel te zijn???
De meeste routers geven computers op je lokale netwerk een DHCP adres. Je moet het IP nummer dus automatisch laten toewijzen door de router.
Misschien moet je wel een IP adres invoeren voor je provider (@Home). Dat moet je in de router invoeren. Dit kan echter ook Dynamisch zijn en dan moet je het IP dus automatisch laten toewijzen. Ga even na wat voor jou van toepassing is.
Om zelf server te zijn, moet je waarschijnlijk de ingebouwde firewall (tijdelijk) uitzetten of poorten forwarden. Ga na welke poorten het spel gebruikt en zet deze open.
oké, tot zover snap ik het maar....
welke IP adres moet ik dan aan vrienden doorgeven wanneer deze via IP in de game willen komen?
want mijn computer heeft een internet IP adres en een lan IP adres.
S.lover schreef: oké, tot zover snap ik het maar....
welke IP adres moet ik dan aan vrienden doorgeven wanneer deze via IP in de game willen komen?
want mijn computer heeft een internet IP adres en een lan IP adres.
het internet ip-adres dus. als ze daarmee geen server vinden dan moet je idd zoals al gezegd is in de config van je router de poorten openzetten die het spel gebruikt of iets met virtual server geloof ik (check de handleiding van je router en van de game!!)
ik ga het proberen, hij is vooral voor de games GTA2 en MM2 en NHL om zelf host te kunnen zijn, omdat ik een van de weinigen in mijn vriendinnenkring ben met kabel, dus voor een betere ping...