Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als het ermee te maken heeft mag het genoemd worden vind ik maar dat is niet noodzakelijk. Als het brein zelf een hologram is heeft het er mee te maken denk ik zo. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik zie trouwens ook geen goed fundament voor het idee dat het brein zelf een hologram is; is het niet zo dat het feit dat veel delen in de hersenen een eigen functie hebben die veelal niet door andere delen vervangen kan worden in geval van beschadiging zelfs een indicatie geeft voor het tegengestelde? Van sub-atomaire weet ik niet veel meer dan m'n vwo-kennis, enkel artikel in natuur&techniek en wat wetenschappelijke nieuwssites die ik regelmatig check, dus daar kan ik weinig over zeggen, behalve dat dit niet erg plausibel klinkt zo zonder duidelijke uitleg en met zoveel nadruk op pseudowetenschappelijke zaken. Misschien dat de originele bron wel wat interessants te melden heeft; heb je daar misschien iets van? |
![]() |
|
De onderbouwing van alles is inderdaad crap.
En over die paranormale dingen, ze zeggen gewoon dat ze bestaan terwijl -los van HOE het zou werken- het nog niet eens is aangetoond DAT ZE ER ZIJN! Er is niet aangetoond dat er zoiets als telepathie kan plaatsvinden... nee NIKS. By the way Johan, heb jij soms een geestesziekte ofzo? - of heb ik iets aan mijn ogen dat ik het SLOTJE niet zag. Of is het forum recentelijk omgedoopt van populaire wetenschappen naar "pseudowetenschappen" ![]()
|||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar dat is M-theory en snarentheorie en multiple-reality-theorie ook. |
![]() |
|||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nee, op wat details na. Dat het heelal nu nooit zo groot had kunnen zijn zonder die fenomenen. Maar ik weet er niet zo veel van, wat ik wel weet is dat veel sceptici, ook geaccepteerde sceptici, het geaccepteert hebben en NASA ook mensen heeft die eraan werken. - ik zoek de bron wel even op, heb hem niet bij de hand. Citaat:
Wat een makkelijke uitweg, in plaats van dat jij naar 1 van de naar jouw zeggen talrijke gevallen grijpt waarin het is bewezen zeg je gewoon dat je het niet wilt geven... Citaat:
Die anderen als verklaring voor dingen die men tegenkwam, en die anderen die hebben het in wetenschappelijke kringen ook al bijna een decenium volgehouden.
||
Citaat:
edit:http://www.khouse.org/articles/techn...20201-398.html http://www.essays.cc/free_essays/e4/dkt106.shtml en dit gaat over het boek the holographic universe van michael talbot, en quotes eruit. dit ziet er iets natuurkundiger uit hoewel er in de latste paragraaf in de eerste url over de bijbel word gesproken maar dat maakt op zich niet uit. Laatst gewijzigd op 25-02-2003 om 16:22. |
![]() |
|||||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik weet dat jullie toch nooit te overtuigen zijn en dat julli daarbij gemakkelijk uitvluchten zoeken. (just like in the topic de agnosticus) ik heb ooit iemand een aantal bronnen gegeven, studies, in een topic over bijna-ddod-ervaringen, en geen bron werd geaccepteer dom allerlei drogredenen. dat het niet een officiel genoeg gedane studie is enzo. maargoed, ik zal ook hiernaar op zoek gaan. Citaat:
deze holografische-theorie is iig een verklaring. en andere verklaring is het op kunnen vangen van de elektormagnetische geolven die dor de hersenen uitgestuurd worden bij elektrische impulsen op manieren die we nu nog niet kunnen begrijpen. Citaat:
Citaat:
en de theorie is rtelatief nieuw, misschien is ie over 20 jaar gemeengoed. |
![]() |
||
Citaat:
Op de rest reageer ik later of niet.
||
![]() |
Citaat:
![]() De derde vervalt weer in vaagheid, mooi klinkende maar ongefundeerde analogieën en volgens mij ook fouten (wat betreft de bewering dat iedere kubieke cm meer energie bevat dan gehele universum; maar ik ben geen natuurkundige dus misschien vergeet ik hier wat?) niet gebaseerd, maar veel eerder geïnspireerd door aansprekende ideeën uit de wetenschap; dat is jammer; maar bedankt voor de eerste twee iig. |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
de opmerking over communicerende deeltjes is wel errug kort door de bocht. Het gaat om twee deeltjes in hetzelfde energieniveau. Als de ene spin 1/2 heeft dan heeft de ander spin -1/2. Als je het energiniveau zo weet te rekken dat je op een paar miljoen kilometer zit dan klopt het verhaal. Dat zie ik echter niet zo snel gebeuren. Ik zie eerder gebeuren dat aan de communicatie van de electronen ook weer een deeltje wordt toegekend. Anders hoop ik dat we binnenkort kunnen overstappen op quantumcomputers.
PS: 90% van de etenschap is toch bedrog dus ik geef niet zo erg veel om niet supergoedgefundeerde bewijzen.
|
![]() |
Sorry ik heb niet de hele discussie tot nu toe gelezen maar wel de eerste link en ik wou maar even toevoegen dat het gewoon een BS verhaal is.
Dat de twee met elkaar "communiceren" (vreselijk woord in dit verband aangezien het klinkt als "Hee, Jan ga jij es ff met je spin naar beneden staan") is een feit maar is ook prima wetenschappelijk verklaard. Het principe heet entanglement en is de basis voor de toekomstige quantumcomputers. Het werd door Einstein ook wel "Spooky action at a distance" genoemd omdat het inderdaad het relativiteitsprincipe lijkt te schenden (de welbekende EPR paradox naar Einstein Podolsky en Rosen). Dit is echter niet het geval. Lees er meer over op: http://plato.stanford.edu/entries/qt-entangle/ http://fergusmurray.members.beeb.net/Causality.html Of google naar Quantum Entanglement/ Quantum verstrengeling. Overigens is de genoemde David Bohm een bekend maar infameus natuurkundige. Hij was een tegenstander van de huidige quantum mechanica en had hier een eigen theorie over: Bohmiaanse mechanica. Wat de eerste link betreft: echt een slechte site aangezien ze de ontdekking aan Alain Aspect toeschrijven in 1982 terwijl dit fenomeen al in de jaren 20 bekend was. (Wil niet zeggen dat Alain Aspect die metingen niet heeft gedaan maar hij was niet de eerste!)
||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Het maakt misschien niet uit wie wat het eerste meet maar in dit geval is het toch belangrijk omdat hierdoor de hele voorgaande discussie tussen natuurkundigen over quantum entanglement uit beeld verdwijnt. Hierdoor laat de schrijver van deze website het doen voorkomen alsof er compleet nieuwe natuurkunde is ontdekt die de nieuwe "theorie" legitimeert. Dit is niet het geval.
Voor iemand die natuurkunde studeert (zoals ik dus)is het na de eerste twee regels duidelijk dat het over entanglement gaat (en dus dat de rest van het verhaal min of meer BS is), terwijl dit voor iemand die dit niet doet helemaal niet duidelijk is. Deze manier van werken is exemplarisch voor pseudo wetenschappen (namelijk het compleet uit het verband trekken van wetenschappelijke feiten) en is er de oorzaak van dat het voor de meeste mensen onmogelijk is om onderscheid te maken tussen echte en pseudowetenschap
|||
Citaat:
Citaat:
tja, de sceptici zien iets al snel als pseudowetenschap als ze dat zo willen zien denk ik. |
![]() |
|
![]() |
Waarom entanglement met een holografisch principe willen verklaren als er al een algemeen geaccepteerde, logische, experimenten verklarende theorie is die ook nog eens een voorspellende waarde heeft. Helaas willen sommige mensen voor elk dingetje dat ze niet begrijpen een paranormale verklaring vinden...
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
http://www.royalinstitutephilosophy....cle.php?num=13 De quantummechanica is trouwens al doorgetrokken naar de praktijk van geneeskunde... http://www.mtec-ag.de/index.asp?lang=nl
||
Citaat:
grappig dat 62 procent van de hoogopgeleiden gelooft dat telepathie en BZW bestaat, en 42 procent van de lageropgeleiden. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar nu telt iq opeens wel zeker he? ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 28-02-2003 om 19:59. |
![]() |
||
![]() |
Btw, een pikant detail (/rectificatie):
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Overigens is gebleken dat dit soort onderzoeken bij sceptici vaak resultaten opleveren die ze willen zien, negatief dus, en bij mensen die geloven leveren ze positieve resultaten op. Of dit komt doordat de conclusies sowieso neigen naar wat je zelf wilt geloven, of dit komt doordat het geloof op zich al invloed heeft op telepathie, net zoals in de natuurkunde het erbij zijn van een waarnemer invloed heeft op quanta. Ik denk zelf dat dat laatste ook zeker kan meespelen. Als je gelooft dat je je arm kan bewegen kan dat zelfs bij mensen die praktisch verlamd zijn. als je gelooft dat het niet kan zal je meer moeite hebben met het optillen van je arm. Zo ook bij telepathie, het zal meer voorkomen of herkend worden bij mensen die geloven dat het bestaat. |
![]() |
|
Op F&L heeft iemand een nieuwe theorie gegeven die zogenaamd de foundations of science omvergooit, ik hebhet zelf nog niet gelezen maar voor de geinterreseerden is hier de link.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Filosofisch gezien kun je alles weerleggen. Je kan zo scheef gaan redeneren dat wij niet eens bestaan, maar verzinsels zijn die horen te denken dat ze bestaan.
Maar euhm, als alles een groot hologram is (tenminste je kan het eigen besef van de realiteit waarnemen als hologram met de nodige fantasie), hoe wordt dit hologram dan gevormd en hoe kun je de transiviteit verklaren (wat jij ziet, zie ik ook) *?* Ik blijf het maar liever traditioneel bekijken ![]() ![]() Wat het telepathische betreft: er is 1 ding wat ik niet begrijp en dat is instinct ![]() Als ik niet naar de boom keek, kon ik de kat dus ook niet waarnemen. Horen kon ik hem ook niet, er was redelijk veel wind en andere omgevingsgeluiden (auto's die voorbij reden). En ruiken al helemaal niet ![]() Dus ja, hoe weet ik dat die kat daar in de boom zit en naar mij kijkt? Hoe verloopt die communicatie? Er is dus wel 'iets', maar ik ga ervan uit dat we dit in de toekomst logisch kunnen verklaren. En dan wetenschappelijk, niet filosofisch ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Verder zijn de mensen die dit gelezen hebben en die hij als (deskundige) referenten aandraagt niet echt mensen die hier verstand van zouden kunnen hebben. Voor meer over de theorie zie deze link. Het stuk dat hier in het engels staat is (bijna) niet te lezen. Het enig zinnige dat ik hier over kan zeggen is dat het op mij erg ingewikkeld over komt. Alhoewel hij in de intro claimt dat zijn theorie consistent is met de SRT zijn de paar formules die hij geeft dat niet. De eerste set vergelijkingen die je tegenkomt (die met de W, V,S en L)zijn niet alleen voor de hand liggend, ze komen ook nog eens uit een vierhonderd jaar oud boek over vloeistofstroming (Principea genaamd). Alhoewel ik wil voorkomen over te komen als een vastgeroeste natuurkundige die alleen in de "echte" QM en andere natuurkundige theorieen gelooft ga ik toch ook hierover kort zijn: BULLSHIT dus.
||
Kenny, ik heb op mystiek een reactie gegeven.
Overigens denk ik dat het goed zou zijn dat één van de topics gesloten zou worden, om te voorkomen dat dingen door elkaar en langs elkaar heen worden gezegd. Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |