Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Opsplitsen kan niet en alles staat met elkaar in verband. Deze theorie zegt niks over goed en kwaad, maar het sluit hun bestaan niet uit. Maar dat geld voor eigenlijk elke theorie tot dusver. En ik heb graag tegenargumenten ipv de bewering dt het dikke bullshit is. P.S. Er is nu al 6/7 berichten wel gepraat maar eigenlijk niks gezegd, aub niet doen. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
normaal gesproken waarnemen inderdaad nep. |
![]() |
|
![]() |
zo... die theorie is niet 1,2,3 te bevatten. Ik herken er veel waarheid in. Je zou er heel lang en diep op in kunnen gaan
When it is filtered through the lens of our brain it manifests as a cup. But if we could get rid of our lenses, we'd experience it as an interference pattern. Which one is real and which is illusion? "Both are real to me," says Pribram, "or, if you want to say, neither of them are real." Als in THE MATRIX... die film zit ook vol met waarheden.
||
Citaat:
Als ik het goed begrijp uit de tekst die er staat, is alles wat wij zien, horen, voelen, ruiken, proeven etc.. niets meer of minder dan een hologram. Wij ook. Hologrammen zijn projecties dus niet echt...Als alles een hologram is en wij ook, zouden wij en alles om ons heen dus niet bestaan, want wij zijn niet meer dan een projectie maar door onze hersenen kunnen wij dingen tastbaar maken en laten lijken. Dit zou in principe kunnen betekenen dat als wij bv een steen zien, onze hersenen ook kunnen laten denken: dit is geen steen, dit is nu een stok, een waarempel, voor ons ligt een stok. Wij zouden dus een eigen wereldje creeeren die voor anderen onaantastbaar is want iedereen maakt zijn eigen holografische wereld. Als wij dus iemand vermoorden binnen onze eigen holografische wereld met onze eigen gecreeerde holografische elementen (zoals andere mensen) zou dat al geen misdaad meer kunnen zijn, want deze mensen zijn van ons eigen ontwerp. In principe hebben we ze dus verzonnen. Wat er weer op neer komt dat in bv mijn wereld niks echt is behalve mijzelf omdat ik alles zelf gecreeerd heb. In jouw wereld ben ik niet echt, want ik ben slecht een projectie van jouw gedachtengang over hoe de wereld volgens jou in elkaar steekt... Nou sorry hoor...maar dat vin ik dikke bull-shit. Jij bent even echt als ik en ik ben even echt als jij.
||||||||
Citaat:
Citaat:
het hologram is juist het echte, en niet de wereld zoals wij die waarnemen, die is nep. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
maar als we hier iemand vermoorden is die waarschijnlijk wel echt. Citaat:
In mijn wereld ben jij wel echt, maar ik heb niet jouw bewustzijn en moet bepalen wie of wat jij bent uit de informatie die ik over jouw heb. (Gezichtsuitdrukking etc,.) Laatst gewijzigd op 27-02-2003 om 15:53. |
![]() |
||
Citaat:
Is wel goed met je.
|
misschien moet je het eens op filosofie en levensbeschouwing proberen.
ik heb de site waarnaar je verwees niet bekeken, maar als ik zo die 'samenvatting' lees, is het best filosofisch (ja sorry ik heb me er zelf niet genoeg in verdiept dat ik denk dat ik echt een goed onderbouwde uitspraak kan doen ![]()
|
Verwijderd
|
ik heb text ook niet gelezen .. denk ook dat hij bij filosofie en levensbeschouwing hoort.
ik heb wel het topic gelezen en van wat ik nu wel opver het stukje weet ben ik het ermee oneens.. ik weet dat de paranormale verschijnselen worden evroorzaakt door je hersenen om wat voor reden dan ook..ik denk dus dat ze zo ontstaan en niet omdat alles een hologram is |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Op elke manier waarop je het kan opvatten komt eruit dat veel dingen neit echt zijn. Ik geloof in mezelf, de natuur en anderen dus voor mij is alles echt en niet gecreeerd door mijn hersenen. Als jij denkt van wel, jouw probleem.
|
![]() |
|
Beste Kenny McCormick,
Een tijd geleden heb ik die link bekeken waar die theorie beknopt uiteen wordt gezet. Uiteraard best interessant, maar het roept natuurlijk ook een aantal vragen op. Bij deze zou ik graag van de gelegenheid gebruik maken deze vragen te stellen: [list=1][*]Wat houdt de houdt de theorie in concreto in?[*]Welke waarnemingen of onderzoeksresultaten hebben geleid tot het opstellen van deze theorie?[*]Doet de theorie ook concrete voorspellingen over de toekomt, of verbiedt de theorie dat bepaalde dingen in de toekomst zullen gebeuren?[*]En tenslotte, meer ontopic: Welke paranormale verschijnselen verklaart de theorie, en waarom zou deze verklaring plausibel, althans aannemelijker zijn dan andere verklaringen?[/list=1] Met vriendelijke groet, Joël.
||
![]() |
Citaat:
1. Alles om ons heen bestaat uit eigenlijk uit frequenties. Onze hersenen zijn een soort ontvangers die die frequenties omzetten in hologrammen, die wij als concrete dingen zien. 2. Het is een theorie die op zich redelijk goed aanvaardbaar zou kunnen zijn om paranormale dingen te kunnen verklaren. Immers, als iemand op een of andere wijze die frequenties (waaruit onze hersenen de wereld opmaken) zou kunnen beïnvloed/veranderen, zou dit tot een directe verandering van onze 'werkelijkheid' leiden. Iemand die paranormaal is zou dan (lichtelijk) de frequenties kunnen beïnvloeden. 3. De theorie heeft niets met de toekomst te maken, of het voorspellen van deze. Het gaat er gewoon over dat de werkelijkheid zoals wij die ervaren slecht uit frequenties bestaan die door onze hersenen omgezet worden in de werkelijkheid die we nu zien. 4. Het zou bijvoorbeeld telekinese kunnen verklaren, want als bijvoorbeeld een steen niet meer is dan een bepaalde frequentie, en je zou (op de een of andere nog onbekende manier) die frequentie kunnen aanpassen, zou die steen bijvoorbeeld kunnen zweven ipv liggen. Ook dingen als Reiki, genezing, zou dan mogelijk zijn, aangezien wij zélf ook uit frequenties bestaan. Pijn zou bijvoorbeeld veroorzaakt kunnen worden als een frequentie niet 'goed' is, en als je die frequentie weer 'goed' maakt, zou je weer kunnen worden. Al met al best wel een leuke theorie, maar 't zou wel een ander beeld geven van de werkelijkheid. Net zoiets als een Griekse filosoof (ben z'n naam kwijt, ik denk Plato of Socrates), die zei ook dat de werkelijkheid zoals wij die meemaken slechts een afspiegeling was van de échte werkelijkheid. en die vergelijking met de matrix klopt niet helemaal, in de matrix zijn alle mensen aangesloten op computers, en krijgen ze de werkelijkheid zoals we die nu zien meer als een soort 'input' van de computers.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
En waarom zou een goede theorie dat moeten kunnen ![]()
|||||||||
Citaat:
Dus als je een holografisch plaatje opsplitst houd je gewoon 2 kleinere en onduidelijke gehelen over. Citaat:
Volgens mij (pin me er niet op vast) is de voornaamste waarneming het feitdat sommige subatomaire deeltjes onmiddleijk (dus sneller dan het licht) met elkaar communiceren. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Verder verwijs ik je voor alle vragen ook naar de antwoorden van barkrukkie. Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Overigens hoef je geen hologram te hebben om dat te weten, want iedereen die logisch nadenkt beseft dat de wereld een mentaal beeld is. Het is gewoon zo dat alles wat jij ziet niet meer is dan het resultaat van fotonen die je ogen binnenvallen en die vervolgens door je hersenen geinterpreteerd worden. Dat geld voor ieder zintuig. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
![]() Joël.
|
Verwijderd
|
het klopt 100%, alles wat wij zien is niks anders dan hoe onze hersens het verwerkt en aan ONS laat zien, ik geloof best dat alles uit trillingen en radiogolven bestaat, we zijn eigenlijk niks, totaal niks ,het is allemaal onzin, we zijn FUCKING TRILLENDE DEELTJES, MILJARDEN ERVAN, OVERAL.
Misschien is onze hersens gewoon een computer in een enorme simulatie, tsjah, ![]() |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
||||
Citaat:
[url=http://www.geocities.com/rhema6/alcohol2.html[/url] Citaat:
![]() zie ook:It is important to remember that in Bible days, the word "juice" was not widely used. It only occurs once in the entire Bible (Song of Solomon 8:2.) Wine was a general term for any grape juice product-even when it was still in the grape clusters (Isaiah 65:8.) Even in pre-prohibition America, nonalcoholic grape juice was often referred to as "grape wine." Their are nine Hebrew, and four Greek words translated "wine" in the Bible (to study this further,see William Patton's classic book "Bible Wines or Laws of Fermentation and Wines of the Ancients.") Generally, it is easy to see from the context of individual Scriptures which form of wine is being referred to. For example, in the Book of Proverbs, alcoholic wine is referred to as a mocker and a deceiver that leads to violence (20:1-2), poverty (23:21), sorrow (23:29-30,) immorality(23:33,) insecurity (23:34,) insensibility (23:35,) and is even compared to a poisonous snake! (23:32) Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
|
|