Advertentie | |
|
![]() |
|
meer informatie vind je hier
Maar als ik jou was zou ik ook het topic, waarnaar ik hierboven heb verwezen, doorlezen Ik denk dat je anders misschien te snel een conclusie trekt
|
ohw ok, had beter moeten lezeh.
![]() er zit dus een groot verschil tussen manisch depressief zijn en depressief zijn in algemeen. Manisch depressief lijkt bijna wel op een normaal leven eigenlijk, ene moment alles aan kunnen durven, andere moment jezelf in het diepe gooien. Volgens mij doen vooral jonge mensen dat heel snel.
|||
Citaat:
En er zijn niet veel jongeren manisch depressief, want het is meestal erfelijk bepaalt en komt zelden voor bij mensen onder de 20. Citaat:
|
Verwijderd
|
ik denk dat het gewoon nogal typisch is voor jongeren.
de meeste van ons zoeken nog wie we eigenlijk zijn, zijn soms verward, dan eens down, dan superhappy, mjah, da's toch bij veel mensen (lees jongeren) zo? jongeren zijn op zich al overdreven in hun reacties. ruzie met mijn lief, help, ramp, 'k ga zelfmoord plegen, k ga nooit meer uit, ik ben gedoemd voor altijd alleen te blijven...en twee maand later vind je dan weer een nieuw, nog veel leuker, liever...lief en zweef je weer tussen de wolkjes. je moet echt wel beseffen dat een depressie langer duurt dan enkele weken, maanden. |
![]() |
||
Citaat:
Zoals Juliah al zei: als een dokter die diagnose heeft gesteld, weet je het zeker.
||
![]() |
Citaat:
Maar goed, als je manisch depressief bent wisselen periode's van manie (overdreven vrolijk, hyper, veel activiteiten ondernemen etc.) zich af met periode's van depressie (lusteloos, negatieve gedachten etc.). Die periode's duren dagen tot weken. Als ik het zo beschrijf lijkt het volgens mij nog wat luchtiger dan het is.. maar goed. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
nu weet hij het wel, dus probleem is opgelost. enneuh, we weten ondertussen al wat manisch depressief is hoor. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Nou ja, het is opgelost ja. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
ok, ik heb wat te beknopt geantwoord.
ik bedoelde er eigenlijk mee, dat jij, de topicopener, niet zogoed wist wat manisch depressief was, of jij nu aan alle eigenschappen voldeed of niet... ik geloof wel dat je wist dat het niet een dagje in een dipje zitten is, heel veel mensen weten dit nl. het is gewoon dat Orsino commentaar had op het feit dat ik gezegd heb dat er een verschil is tss down zijn en depressief. ik vond het ongeoorloofde commentaar en had ook niet veel zin er uitgebreid op te antwoorden. het was niet de bedoeling om jou persoonlijk aan te vallen en ik trek hierbij dan ook dit stuk terug. friendly grtz Phensic |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |