Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-02-2003, 15:32
Sansonnet
Sansonnet is offline
Voor de mensen die net als ik aan een vorm van karate doen.
Hoe vind je de sport en hoe lang ben je er al mee bezig, welke band heb je en zijn er veel mensen die je kent die ook op karate zitten? Ik doe zelf aan kyokushinkai-karate en ben benieuwd hoeveel reacties hierop komen, aangezien ik zelf in mijn hele vrienden- en kennissenkring maar één karateka ken....
Misschien willen de karateka's of andere martial artists hier nou eindelijk eens ff kletsen met mede-vechtsporters!?!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-03-2003, 02:57
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Ik heb een paar jaar Shotokan-karate gedaan. Ja, 't is een mooie sport, maar ik ben er intussen door zowel een gebrek aan tijd als een gebrek aan interesse mee gestopt.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 09:58
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Ik doe Jui-Jitsu, dat bevat ook voor een deel karate.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 14:22
Sansonnet
Sansonnet is offline
Citaat:
Conan the Librarian schreef:
Ik heb een paar jaar Shotokan-karate gedaan. Ja, 't is een mooie sport, maar ik ben er intussen door zowel een gebrek aan tijd als een gebrek aan interesse mee gestopt.
Wat jammer! Waarom als een gebrek aan interesse?(vond je de manier van lesgeven, de aandacht ook voor het spirituele, of gewoon de sport zelf niet leuk?) En hoe stonden je vrienden/vriendinnen tegenover je hobby? Ik heb zelf vaak het idee dat de meeste mensen een hele verkeerde indruk hebben van Karate... (Zie ook het forum: "Tyson mept Etienne al na 49 seconden KO")

Citaat:
S@nder schreef:
Ik doe Jui-Jitsu, dat bevat ook voor een deel karate.
Mijn broer (20) doet ook aan Jiu-Jitsu, en ik heb het ook voor een blauwe maandag gedaan en gezien dat daar wel wat karate in zit ja. Maar toch word Jiu-Jitsu vaak meer als een verdedigingssport gezien, hè? Een beetje als Judo of Aikido... Maar zijn er bij jou in de buurt veel mensen die ook aan een vechtsport doen? En hoor je veel negatief kritiek op de sport?

Hoe vinden jullie het trouwens dat Karate in 2004 ook met de Olympische Spelen meedoet? Vind je dat dat eigenlijk niet kan vanwege de moeilijke navolgbare manier van vechten/spelregels, of vind je het juist goed dat Karate ook als een volwaardige (olympische) sport word beschouwd?
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 20:17
Fade of Light
Fade of Light is offline
als het woord 'vechtsport' wordt gebruikt, is 60% van de NEderlanders al meteen negatief beinvloed
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 11:15
Sansonnet
Sansonnet is offline
Citaat:
Fade of Light schreef:
als het woord 'vechtsport' wordt gebruikt, is 60% van de NEderlanders al meteen negatief beinvloed
Dat is zo!! Ik hoor zelf vaak ook als reactie op ik zit op Karate: Oooh...Oh ja? Goh, maar waarom dan??
Als je ze dan probeert uit te leggen dat het gewoon een leuke sport is om te doen, kijken ze je een beetje vreemd aan.... Terwijl een vechtsport eigenlijk een vorm van kunst is.., vandaar ook de benaming in het engels.
Toch wordt er in Nederland wel heel erg negatief over gedaan, in bijvoorbeeld Engeland is het heel normaal en wordt er met veel meer respect naar gekeken.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 19:07
$@nd€r $@l@m@nd€r
Wat is het verschil eigenlijk tussen een verdedigingssport en een vechtsport? Jui-Jitsu lijkt mij ook gewoon een vechtsport.

Bij mij in de buurt doet er vrijwel niemand aan vechtsport. Bij de vereniging waar ik Jui-Jitsu doe, komen er ongeveer 8 mensen elke les, maar soms ook 4. Ik denk dat dat voornamelijk met gebrek aan bekendheid te maken heeft, want ik wist zelf ook niet dat er les gegeven werd, totdat ik dat via iemand op school hoorde. In mindere mate ook aan gebrek aan belangstelling, want vechtsporten zijn niet zo populair. Best jammer, want ik vind jui-jitsu echt heel erg leuk.
Eerst had ik aan judo gedaan, tot ik de blauwe band had gehaald. Ik ben daa mee gestopt omdat het zo saai werd om mensen alleen maar op de grond te leggen, zonder stoten en trappen. In de praktijk, als je bijv. aangevallen wordt, is judo ook niet echt bruikbaar. Nu heb ik de gele band voor Jui-Jitsu.
Negatieve kritiek op de sport heb ik denk ik nooit gehoord. Mensen weten wel dat het geen sport is waarbij je anderen simpelweg in elkaar moet slaan.
Dat karate ook meedoet aan de Olympische Spelen van 2004 is voor mij de reden om ernaar te keken op tv, wat ik anders niet doe. Weer eens wat anders dan dat softe judo, dat altijd wel gedaan werd op de Spelen. Het is natuurlijk wel lastig dat het moeilijk te volgen is. Toen ik een wedstrijd Jui-Jitsu deed, vertelde de scheidsrechter mij en de ander dat wat duidelijker moesten slaan, omdat het anders bijna niet te volgen was. Ik denk dat het echter geen belemmering is. Het zou wel leuk zijn als Jui-Jitsu ook toegelaten werd tot de Spelen.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 20:16
Martijngr
Martijngr is offline
Hey

Ik doe Wado aan wado karate en heb de blauwe band alweer. Ik doe het nu inmiddels 3,5 jaar en ben nog steeds erg fanatiek
De reden? Eenvoudig, krijg er erg veel zelfvertrouwen door en voel me er goed bij. Karate is echt mijn sport gewoon.
Ben van plan in julie bruin te halen en dan in januari zwart

Mensen ga ook op karate, tis echt geweldig

Greets

Laatst gewijzigd op 04-03-2003 om 11:38.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 10:18
Karategirl
Karategirl is offline
Ik vind karate een heel erg leuke sport. Ik doe de stijl wado. Ik zit ongeveer 3,5 op karate en het blijft leuk. Ik heb nu zelf blauwe band, maar ga in juni voor mn bruine (of misschien al wel eerder). Bij mij op karate zitten heel veel gezellige mensen. Ook die ik al eerder kon van een andere sport. Ze zijn erop gegaan omdat ik het er vaak over had en het duzzz wel wouden proberen. -xxxxxxxx- Yvette.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 11:37
Martijngr
Martijngr is offline
Citaat:
Karategirl schreef:
Ik vind karate een heel erg leuke sport. Ik doe de stijl wado. Ik zit ongeveer 3,5 op karate en het blijft leuk. Ik heb nu zelf blauwe band, maar ga in juni voor mn bruine (of misschien al wel eerder). Bij mij op karate zitten heel veel gezellige mensen. Ook die ik al eerder kon van een andere sport. Ze zijn erop gegaan omdat ik het er vaak over had en het duzzz wel wouden proberen. -xxxxxxxx- Yvette.
Het lijkt wel alsof ik dit zelf heb getypt haha, Alles komt overeen met mij haha, toevallig
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 13:36
phmpruim
phmpruim is offline
Hallo

Ik zit zelf niet op een karate-achtige sport, maar mijn vriendin doet Tang Soo Do. Dat is Koreaans karate. Ik moet zeggen dat ik het altijd erg leuk vind om te zien. Het mooiste om te zien vind ik de breektesten (planken doorslaan/schoppen). Maar ook de gevechten tussen zwarte banders zijn erg spectaculair. Verder heb je nog hyungs, loopvormen waarin allerlei gevechtsvormen voorkomen. Deze zijn om te zien niet heel spectaculair, maar zijn wel mijn favoriet omdat mijn vriendin hier altijd prijzen haalt!
De sfeer die rond deze sport hangt bevalt mij ook heel erg. Iedereen is aardig tegen iedereen, en de club is heel gastvrij. Ik ben vaak meegeweest te kijken, en iedereen kent mij nu al.

Ik sluit zeker niet uit dat het er ooit van komt dat ik zelf ook Tang Soo Do ga doen, maar voorlopig nog niet. Ik heb het op moment even te druk met school om naast voetbal nog een sport te doen. En voetbal is voor de rest van het jaar betaald, dus daar ga ik niet zomaar mee stoppen. Maar wie weet, over een jaar, of misschien 2, dat ik dan ook Tang Soo Do doe.
Oud 05-03-2003, 08:48
Verwijderd
Ik doe aan ITF Taekwondo

Het staat los van Karate en komt eigenlijk voort uit het Koreaanse Taekyunn en Hapkido (wat later grotendeels overging in Hosinsul als onderdeel van het moderne Taekwondo).

Je kunt Taekwondo op verschillende manieren doen. Ten eerste is er WTF (meestal semi-contact) en ITF Taekwondo (meestal full-contact). ITF is de oude stijl, WTF de moderne. Ik doe dus nog dingen volgens de oude stijl (dus geen poomse).

Het is op zich een leuke sport, maar soms wel hard Het hangt een beetje van de trainer en de club af of de nadruk ligt op de technieken en de sport zelf, of op wedstrijden. Bij Keiluhu (waar ik zit) ligt de nadruk meer op wedstrijden en je zult ook geen zwarte band halen zonder dat je jezelf ook echt kunt redden.

Het grote verschil tussen Taekwondo en Karate ligt erin dat de nadruk bij Taekwondo meer op het gebruik van de benen ligt, terwijl Karate meer met handtechnieken werkt. Karate is ook meer verfijnerd, terwijl Taekwondo gericht is op het snel en hard uitschakelen van de agressor (het blijft een verdedigingssport).

Ik draag de groene band overigens.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 10:09
Sansonnet
Sansonnet is offline
[QUOTE]S@nder schreef:
[B]Wat is het verschil eigenlijk tussen een verdedigingssport en een vechtsport? Jui-Jitsu lijkt mij ook gewoon een vechtsport.

Een verdedigingssport is bijvoorbeeld Aikido, die gebruiken de kracht van de tegenstander, net zoiets als Judo. Ik denk zelf dat een vechtsport ook meer met trappen en andere aanvalstechnieken werkt en dat een verdedigingssport meer werkt met worpen etc, dus dat er niet echt lichamelijk letsel wordt toegebracht waardoor de tegenstander dan wordt uitgeschakeld.

Wat zijn de kenmerken van Wado-karate? Ik ben benieuwd hoe verschillend dat is vergeleken bij Kyokushinkai karate...(ff voor de wado's)

Ik heb iemand in mijn karate groep die ook aan Tang Soo Do doet, zij doet het Kyokushin erbij als aanvulling. Maar Tang Soo Do lijkt volgens haar heel erg op het Kyokushin, alleen zijn de benamingen anders en Kyokushin is full-contact. Ik denk dat die hyungs ongeveer hetzelfde zijn als onze kata's en anders zijn het misschien de kihons...
Maar je hebt een aantal goede sites over Tang Soo Do (via vechtsport.pagina.nl) en daar ga ik wel ff op kijken...
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 10:13
Sansonnet
Sansonnet is offline
Citaat:
******** schreef:
Ik doe aan ITF Taekwondo

Het staat los van Karate en komt eigenlijk voort uit het Koreaanse Taekyunn en Hapkido (wat later grotendeels overging in Hosinsul als onderdeel van het moderne Taekwondo).

Je kunt Taekwondo op verschillende manieren doen. Ten eerste is er WTF (meestal semi-contact) en ITF Taekwondo (meestal full-contact). ITF is de oude stijl, WTF de moderne. Ik doe dus nog dingen volgens de oude stijl (dus geen poomse).

Het is op zich een leuke sport, maar soms wel hard Het hangt een beetje van de trainer en de club af of de nadruk ligt op de technieken en de sport zelf, of op wedstrijden. Bij Keiluhu (waar ik zit) ligt de nadruk meer op wedstrijden en je zult ook geen zwarte band halen zonder dat je jezelf ook echt kunt redden.

Het grote verschil tussen Taekwondo en Karate ligt erin dat de nadruk bij Taekwondo meer op het gebruik van de benen ligt, terwijl Karate meer met handtechnieken werkt. Karate is ook meer verfijnerd, terwijl Taekwondo gericht is op het snel en hard uitschakelen van de agressor (het blijft een verdedigingssport).

Ik draag de groene band overigens.
Ik heb overwogen om Taekwondo te doen, maar ik heb ervan afgezien als gebrek aan tijd... Leuk dat je het ff zo goed uitlegt!!
Karate is toch ook wel heel erg bezig met beentechnieken ja, maar in vergelijking met Taekwondo is Karate meer gecombineerd, dacht ik...(zegt een Taekwondo-leek)
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 17:41
Martijngr
Martijngr is offline
Citaat:
Sansonnet schreef:
tekst...

Wat zijn de kenmerken van Wado-karate? Ik ben benieuwd hoe verschillend dat is vergeleken bij Kyokushinkai karate...(ff voor de wado's)

veredre tekst...[/B]
http://martijn.grandiozo.com/stijl.htm

Een site die ik zelf effe n keer snel in elkaar gezet heb..
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 04:44
Verwijderd
Ik doe al bijna 3 jaar Bujinkan ninjutsu, dit was vroeger de verdedigings vechtstyle van de 'ninjas' uit japan.

Ninjutsu is naar mijn mening, en die van vele anderen, één van de allerhardste vechtsporten die er is. Er word amper getrapt, heel veem stootechnieken worden er geleerd, maar waar het allemaal om draait is dat je de tegenstander zo genadeloos mogelijk uitschakelt.

Technieken als in iemandse ogen spugen gevolgd door een trap naar de ballen terwijl je hem bij zn haren naar de grond trekt en een klem aanzet zijn normaal.

Omdat het zo hard is zijn er ook geen wedstrijden, dit mis ik eerlijk gezegd wel, en daarom doe ik nu ook kickboxen, wat me prima bevalt trouwens omdat je dan ook echt kan sparren.

Bij ninjutsu doen we niet echt aan banden , het makt niet zoveel uit wat je hebt, als je maar je zelf kan verdedigen.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 08:45
Sansonnet
Sansonnet is offline
Citaat:
dmtdmt schreef:
Ik doe al bijna 3 jaar Bujinkan ninjutsu, dit was vroeger de verdedigings vechtstyle van de 'ninjas' uit japan.

Ninjutsu is naar mijn mening, en die van vele anderen, één van de allerhardste vechtsporten die er is. Er word amper getrapt, heel veem stootechnieken worden er geleerd, maar waar het allemaal om draait is dat je de tegenstander zo genadeloos mogelijk uitschakelt.

Technieken als in iemandse ogen spugen gevolgd door een trap naar de ballen terwijl je hem bij zn haren naar de grond trekt en een klem aanzet zijn normaal.

Omdat het zo hard is zijn er ook geen wedstrijden, dit mis ik eerlijk gezegd wel, en daarom doe ik nu ook kickboxen, wat me prima bevalt trouwens omdat je dan ook echt kan sparren.

Bij ninjutsu doen we niet echt aan banden , het makt niet zoveel uit wat je hebt, als je maar je zelf kan verdedigen.
Dit klinkt idd als een nogal harde sport en wat jammer dat er geen wedstrijden en graden(banden) in zitten, dat is toch wel een belangrijk en leuk aspect van een vechtsport... Misschien kun je eens een keertje meedoen met een karate training in je buurt, want Karate is toch ook wel een "harde" sport, maar er zijn wel wedstrijden en ook banden, etc. Misschien moet jij dan een full-contact stijl kiezen, zoals Kyokushin, want dat past denk ik het beste bij je dan.

Thanks hardstyle_rulez voor je leuke en informatieve site, leuk dat je al de verschillende Karate stijlen naast mekaar hebt gezet, waardoor het lekker overzichtelijk wordt... Ik hoop dat je de site nog verder gaat uitwerken, ik zal 'm in ieder geval regelmatig ff checken!!
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 09:21
Verwijderd
Citaat:
Sansonnet schreef:
Karate is toch ook wel heel erg bezig met beentechnieken ja, maar in vergelijking met Taekwondo is Karate meer gecombineerd, dacht ik...(zegt een Taekwondo-leek)
Karate werkt meer met slag- en stoottechnieken op korte afstand. Bij Taekwondo probeer je juist meer afstand te bewaren (wat je logischerwijs met beentechnieken doet).

Tegen een doorgewinterde Taekwondoka zul je het dan ook moeilijk krijgen, want elke keer als je in zijn actieradius komt, trapt die je al onderuit

*heeft nare ervaringen*
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 23:40
Fade of Light
Fade of Light is offline
opvallend dat de meeste karateka's niet echt ver komen bij mixed tournaments zoals K1....

ik kan me er maar 1 herrineren, en daar ben ik nu ff de naam van kwijt hehe
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 00:34
Martijngr
Martijngr is offline
Citaat:
Sansonnet schreef:
tekst...

Thanks hardstyle_rulez voor je leuke en informatieve site, leuk dat je al de verschillende Karate stijlen naast mekaar hebt gezet, waardoor het lekker overzichtelijk wordt... Ik hoop dat je de site nog verder gaat uitwerken, ik zal 'm in ieder geval regelmatig ff checken!!
Dank je. Ik ben nu van plan om al mijn leerstof erop te gooien. Dus alles wat ik moet weten tot en met blauw 2. Hiervoor heb ik een boekje van N. Ishikawa (mss dat sommigen van jullie hem kennen??)Ik wil t hele boekje inscannen en op de site zetten (boekje bevat allemaal plaatjes enzo...)

Laters
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 12:25
$@nd€r $@l@m@nd€r
Citaat:

Sansonnet schreef:
Een verdedigingssport is bijvoorbeeld Aikido, die gebruiken de kracht van de tegenstander, net zoiets als Judo. Ik denk zelf dat een vechtsport ook meer met trappen en andere aanvalstechnieken werkt en dat een verdedigingssport meer werkt met worpen etc, dus dat er niet echt lichamelijk letsel wordt toegebracht waardoor de tegenstander dan wordt uitgeschakeld.
Het is waar dat dat soort sporten, zoals Aikido en Jui-Jitsu meer gericht zijn op verdediging, maar ons wordt wel geleerd mensen uit te schakelen.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 18:02
Sansonnet
Sansonnet is offline
Citaat:
S@nder schreef:
Het is waar dat dat soort sporten, zoals Aikido en Jui-Jitsu meer gericht zijn op verdediging, maar ons wordt wel geleerd mensen uit te schakelen.
Ja, dat is zo... Ik weet ook niet precies waar 't 'em in zit. Ik denk dat je bij een verdedigingssport niet zelf aanvalt, maar altijd de aanval van de tegenstander afwacht...Hoewel ik niet wil beweren dat een vechtsporter of karateka uit zichzelf zomaar iemand aan gaat vallen..., maar ik denk dat daar ergens het verschil inzit......(?)

Heey d'as een leuk idee Hardstyle_rulez!!! Misschien kun je ook bijvoorbeeld karate-termen etc erop zetten?? Dat is altijd wel handig... Ben benieuwd!!!
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 16:32
SWA
SWA is offline
wie doet er hier aan kyokushin wedstijden?
k heb namelijk 6 april wedstrijden en t is bes hard heb k gehoord, t is echt anders dan me wedstrijden van vroeger(punt-stop)
wie heeft ervaring met deze wedstrijden?
Oud 14-03-2003, 11:28
Verwijderd
Ik heb een aantal jaartjes kyokushinkai karate gedaan, en kben eraf gegaan wegens tijdgebrek op de trainingsdagen (k*tschool!). Is wel de mooiste karate die er is voor mij,is tenminste full-contact. Het klinkt misschien vreemd,maar op zijn tijd ffkes flink raggen doet je echt goed.Of je nu klappen krijgt of uitdeelt.Wedstrijden heb ik ook ervaring mee,maar die zijn nu anders idd (swa).Zorg dat je goed voorbereid bent, en dat je van kleine blessures geen grote ongemakken maakt. *spreekt uit ervaring* Ik heb helaas een andere vechtsport moeten zoeken (shaolin kempo,klein beetje vergelijkbaar met de sport van dmtdmt ), maar zodra ik tijd heb, ga ik weer aan de gang!
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 12:42
SWA
SWA is offline
maar kan je er wat meer over vertellen, heo zitten de wedstijden in elkaar, wordt er bijv veel naar het hoofd getrapt of veel lowkicks
en hoe kan je je het beste voorbereiden
Oud 14-03-2003, 18:45
$@nd€r $@l@m@nd€r
Bij trainingen enzo is het wel altijd zo dat je aanvallen van tegenstanders afwacht en dan een tegenaanval inzet, maar bij gevechten is het minder afwachten en vallen iedereen elkaar aan.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 07:38
Verwijderd
Citaat:
S@nder schreef op 14-03-2003 @ 19:45:
Bij trainingen enzo is het wel altijd zo dat je aanvallen van tegenstanders afwacht en dan een tegenaanval inzet, maar bij gevechten is het minder afwachten en vallen iedereen elkaar aan.
Dat hoeft niet per se.

Iedereen heeft zijn eigen vechtstijl. Ik wacht juist meer af, zodat ik op een leuke manier kan reageren
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 16:35
THE S
THE S is offline
Ik zit zelf op Muay Thai(thaiboksen) en ik vind het een hele leuke sport. Ik vind dat karate een saaie sport is, want het is geen full contact sport en het is gewoon een drooooooooge sport.
Oud 18-03-2003, 21:02
jeroen2
jeroen2 is offline
Citaat:
THE S schreef op 18-03-2003 @ 17:35:
Ik zit zelf op Muay Thai(thaiboksen) en ik vind het een hele leuke sport. Ik vind dat karate een saaie sport is, want het is geen full contact sport en het is gewoon een drooooooooge sport.

Je hebt heus wel full contact karate hoor. En een droge sport is het al helemaal niet.

Als je van ongecontroleerd schoppen houdt, met een slordige techniek, kan ik me voostellen dat je muay thai wel leuk zal vinden
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 00:17
SWA
SWA is offline
OOOOO diss back hard!!
Oud 19-03-2003, 10:57
Verwijderd
Citaat:
SWA schreef op 14-03-2003 @ 13:42:
maar kan je er wat meer over vertellen, heo zitten de wedstijden in elkaar, wordt er bijv veel naar het hoofd getrapt of veel lowkicks
en hoe kan je je het beste voorbereiden
Ik kan er over kwijt dat je wel superfit moet zijn om er aan mee te doen, en niet bang zijn dat je harde klappen of trappen krijgt. Let gewoon op je techniek, volgens mij krijg je daar het beste resultaat mee. Daar let de jury ook op (bij mij vroeger). Ik weet niet wie je tegenstander zal zijn, dus ik weet ook niet of er veel op het hoofd of lowkicks worden gegeven. Geef je nog 1 tip: never underestimate your enemy (je tegenstander nooit onderschatten). Veel plezier, khoop dat je wint. Leef je uit!

greetz
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 11:01
Verwijderd
Citaat:
THE S schreef op 18-03-2003 @ 17:35:
Tis inderdaad bullshit wat je nu schrijft, lamme tak. Karate is niet alleen knokken zoals muay thai. The mind rules the body, maar daar snap je volgens mij helemaal nix van. Hou je mening voor je, want je schiet er echt geen zak mee op. Karate die ik en swa doen (die ik deed bedoel ik) zijn WEL full contact. Zorg eerst eens dat je goed geinformeerd bent voordat je zo'n domme opmerking maakt.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 12:01
THE S
THE S is offline
Lekker ik vind katrate nog steeds droog. en troiwens ik zat op karate 3 jaar ofzo dus ik ben goed geïnformeerd. En full contact wedstrijden zijn boven de 18 en dat ben ik niet. Met Muay Thai maakt het niet uit hoe oud je bent. Bij Muay Thai gaat het ook om mentale kracht. Waarom denk je dat Bruce Lee bij Jeet kun do ook Muay Thai heeft gebruik. Als ik jou was zou ik me beter informeren.
Oud 19-03-2003, 12:34
SWA
SWA is offline
Citaat:
THE S schreef op 19-03-2003 @ 13:01:
Lekker ik vind katrate nog steeds droog. en troiwens ik zat op karate 3 jaar ofzo dus ik ben goed geïnformeerd. En full contact wedstrijden zijn boven de 18 en dat ben ik niet. Met Muay Thai maakt het niet uit hoe oud je bent. Bij Muay Thai gaat het ook om mentale kracht. Waarom denk je dat Bruce Lee bij Jeet kun do ook Muay Thai heeft gebruik. Als ik jou was zou ik me beter informeren.

jajajaja
informeer je over karate in het geheel en beperk je niet tot je eigen ervaring. er zijn ook verschillende stijlen karate!
wat jij hebt gedaan zal hetzelfde zijn wat ik vroeger deed, ze noemden het ook kyokushinkai, maar het was ook geen fullcontact.( k was toen 10 ofzo)
je hebt ook de sissy scholen( of andere stijlen) en echte kyokushin karate
en trouwens, het verschilt ook per karatebond vanaf welke leeftijd het fullcontact begint.
je weet dus alleen hoe het eraan toe gaat bij jou maar de rest weet (wist) je blijkbaar niet

zow ben je ff beter geinformeerd.......
Oud 19-03-2003, 12:39
SWA
SWA is offline
thanx voor je nfo Champ-00
k zal me uiterste best doen (to survive)
ik ben met een andere gozer van mn club de 'proefkonijn' voor onze club, om te bepalen of het geschikt is voor de wat jongere karatekaatjes en de wat minder getrainde.....

maar k hou van uitdagingen
Oud 19-03-2003, 13:54
THE S
THE S is offline
nee wist ik niet.
Oud 20-03-2003, 14:00
Verwijderd
Citaat:
jeroen2 schreef op 18-03-2003 @ 22:02:
Als je van ongecontroleerd schoppen houdt, met een slordige techniek, kan ik me voostellen dat je muay thai wel leuk zal vinden
Bij thaiboksen zijn kracht en snelheid ook zeer belangrijk en met name hoe je beweegt.

Ik heb zelf als Taekwondoka al gespard tegen thaiboksers en moet zeggen dat hun techniek helemaal niet zo slecht is. Maar dan heb ik het wel over mensen die de sport serieus beoefenen en ook wedstrijden doen.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 14:44
THE S
THE S is offline
Ja Jeroen 2 laat je maar beter informeren over Muay Thai, want het is niet zomaar een bla sport.
Oud 20-03-2003, 20:23
$@nd€r $@l@m@nd€r
Ik vroeg me eigenlijk af hoe vaak iedereen meedoet aan wedstrijden? Zelf doe ik niet zoveel aan wedstrijden gewone training vind ik leuker.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 20:52
THE S
THE S is offline
Citaat:
S@nder schreef op 20-03-2003 @ 21:23:
Ik vroeg me eigenlijk af hoe vaak iedereen meedoet aan wedstrijden? Zelf doe ik niet zoveel aan wedstrijden gewone training vind ik leuker.
Ik probeer om zoveel mogelijk wedstrijden te spelen. Ik speel dan die wedstrijden op gala's. Als ik jou was zou ik ook wedstrijden spelen het echt leuk.
Oud 20-03-2003, 21:33
Verwijderd
Hey, ik doe Aiki-karate do das Aikido en Karate-do door elkaar.
Zijn er mischien nog meer mensen die dit doen?
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 10:24
Verwijderd
Citaat:
THE S schreef op 20-03-2003 @ 15:44:
Ja Jeroen 2 laat je maar beter informeren over Muay Thai, want het is niet zomaar een bla sport.
jij bent echt vervelend. Volgens mij zit je op een vechtsport omdat je door je stomme gezeik zoveel gedisst wordt. je bent een loser, en ik denk dat je geen bal verstand hebt van vechtsport.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 12:33
THE S
THE S is offline
Citaat:
Champ-00 schreef op 21-03-2003 @ 11:24:
jij bent echt vervelend. Volgens mij zit je op een vechtsport omdat je door je stomme gezeik zoveel gedisst wordt. je bent een loser, en ik denk dat je geen bal verstand hebt van vechtsport.
Volgens mij jij ook niet met je dikke hoofd.
Oud 22-03-2003, 12:18
Fade of Light
Fade of Light is offline
Ik ben van mening dat je met Muay thai het verste komt als je verschillende stijlen tegenover elkaar zet. Echter kun je met andere stijlen ook heel ver komen en zeker als je crosstraining gaat doen, schijnt het zo te zijn dat je heel goed allrpound wordt en dus ook bij je 'hoofdvechtsport' beter wordt...

Champ-00 het is leuk dat je een tegenaanval tegen The S probeert in te zetten, maar je haalt je eigen niveau ook flink omlaag door muay thai zo neer te zetten.

Jammer dat er ondelinge strijd is tussen vechtsporters/vechtsporten, terwiqjl het beter zou zijn als ze samenwerken en de wereld veroveren als ultieme sport (zoals nu bezig is in japan...)

Jullie kunnen nog wat leren van K1/pride organisaties (al gaat het daar om geld )
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 13:22
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 22-03-2003 @ 13:18:

Champ-00 het is leuk dat je een tegenaanval tegen The S probeert in te zetten, maar je haalt je eigen niveau ook flink omlaag door muay thai zo neer te zetten.

Ik zet muay thai niet voor lul ofzo, ik vind het zelfs een mooie sport. Ik heb deze sport ook nooit afgekraakt ofzo, maar als ze tegen mij gaan vertellen wat voor saaie en droge sport karate is, dan heb ik niet veel respect voor degene die deze onzin bedenkt. Laat elkaar in waarde, en ga niet zeggen welke vechtsport de beste is. De koekenpan van mun moeder komt ook hard aan!
Ik wil alleen maar zeggen dat je een mening moet onderbouwen met goede argumenten die gebasseerd zijn op feiten. Ik kan ook wel zeggen dat muay thai een kutsport is omdat er niet zoveel taktiek aan te pas komt dan aan bijvoorbeeld karate of taekwondo. Maar dat doe ik niet! Ieder zijn plezier. Als ze dat mij ook maar gunnen.......
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 16:02
SWA
SWA is offline
wollaaaaaa
je weet toch......
Oud 26-03-2003, 17:17
THE S
THE S is offline
Citaat:
Champ-00 schreef op 26-03-2003 @ 14:22:
Ik zet muay thai niet voor lul ofzo, ik vind het zelfs een mooie sport. Ik heb deze sport ook nooit afgekraakt ofzo, maar als ze tegen mij gaan vertellen wat voor saaie en droge sport karate is, dan heb ik niet veel respect voor degene die deze onzin bedenkt. Laat elkaar in waarde, en ga niet zeggen welke vechtsport de beste is. De koekenpan van mun moeder komt ook hard aan!
Ik wil alleen maar zeggen dat je een mening moet onderbouwen met goede argumenten die gebasseerd zijn op feiten. Ik kan ook wel zeggen dat muay thai een kutsport is omdat er niet zoveel taktiek aan te pas komt dan aan bijvoorbeeld karate of taekwondo. Maar dat doe ik niet! Ieder zijn plezier. Als ze dat mij ook maar gunnen.......

Lekker het is saai en droog. Maar is mij mening ik mag vinden wat ik wil. Jij mag van mij muay thai ook nep vinden. Ik heb schijt.
Oud 26-03-2003, 23:49
Fade of Light
Fade of Light is offline
Hmm ik vatte:

Citaat:
Karate is niet alleen knokken zoals muay thai.
beetje verkeerd op. Muay thai (zeker zoals in thailand) houdt wel wat meer in dan 'alleen knokken'..
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 13:04
Sansonnet
Sansonnet is offline
Jeetje, wat een discussie hier...
Ff wat anders: wie heeft er afgelopen vrijdag de K1 gezien? Ik heb helaas alleen het laatste gedeelte gezien, waarin Schilt tegenover McDonald stond en ik vond het geweldig!! Ook zoals Schilt op een gegeven moment McDonald haast liet vliegen dmv een maegeri, huge...

Ook wilde ik nog zeggen dat ik het echt heel erg leuk vind dat deze topic zo vaak bezocht word en dat er als reactie nog meer topics over vechtsporten zijn geopend, is echt boven verwachting: top!!
Owja, voor de karateka's: is er iemand afgelopen zondag bij de open europese kampioenschappen Kyokushin karate geweest? (in Den Haag)
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 13:42
Fade of Light
Fade of Light is offline
zo goed vond ik schild niet...

Hij kon knieen, maar wat wil je met zo'n lengteverschil... MAar daar hield het ook eigenlijk op.
Daarentegen respect voor McDonald die schild op het einde toch een paar rake klappen gaf!

Overigens was dit alweer redelijk oud...voorrondes van de oude DP 2002...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten