Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-03-2003, 09:53
diamondvoodoo
diamondvoodoo is offline
Hallo, ik maak een pr. werkstuk over de ontwikkeling van games op de markt enz enz... weten jullie een aantal goede sites die antwoord geven op de volgende vragen, of misschien weten jullie zelf het antwoord;

Hoe kiest men de doelgroep voor de game?
Hoe bepaald men hoe de game gaat worden?

Hoe krijgt men de game goed aan de mensen gepresenteerd?
Hoe maken bedrijven promotie voor hun product?
Wat voor taak heeft het marketinginstrument “Personeel”?
Wat is de rede dat games die gigantisch goed gepromoveerd zijn, toch een financiële tegenvaller zijn?

Hoe komt de game van de fabriek in onze huiskamers?

Bedankt... heb graag hulp nodig
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-03-2003, 10:31
femme
femme is offline
Ik denk niet dat je deze informatie zo veel op sites zal vinden... je moet contact opnemen met de fabrikanten, daar zul je de meeste informatie kunnen vinden!
ook kun je natuurlijk zoeken naar onderzoeken die al gedaan zijn.. misschien bij de consumentbond??
Oud 04-03-2003, 18:07
k28
k28 is offline
je zou eens kunnen kijken op sites als www.avault.com en www.infolder.com, waar ze veel interviews hebben met gamedevelopers. Voor de andere dingen: lees eens een standaard marketing-boek, daar kun je zo in vinden hoe je een doelgroep bepaalt en hoe je je product op de markt zet etc.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2012, 22:22
Zamorano14
Zamorano14 is offline
Hey ik doe dit jaar mijn profielwerkstuk houden over dat onderwerp. Hoe is die van jou gegaan en zou je me misschien kunnen helpen met die van mij?
Met citaat reageren
Oud 07-10-2012, 22:44
Visser23
Visser23 is offline
Het laatste bericht van de topicstartee dateert uit 2003, dus ik denk niet dat degene hierop antwoord. Daarnaast is de gameindustrie erg verbetert ten opzicht van negen jaar geleden. Wat erg verstandig is, is om contact op te nemen met iemand uit de game-wereld. Ook iemand die opleiding marketing doet, of game-design, kan je waarschijnlijk goed helpen. Daarnaast kan je proberen om vragen te stellen aan media. Gamersnet, insidegamer, gamekingz, om zo een paar te noemen. Denk goed na over je vragen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten