Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-03-2003, 15:35
Isa
Isa is offline
Ik droomde, wat sowieso al vreemd is , in die droom werd ik me deels bewust vanb dat ik droomde en ik dacht laat ik maar eens voor een auto springen opdat ik sterf, vervolgens stierf ik, vlak voor de super en ik had het idee dat ik eindelijk uitgetreden was( hoewel het nog steeds een droom was) en ik zag ineens gras op de weg verschijnen. iets later stopte de droom en ik werd wakker, maar voordat dat gebeurde hoorde ik een klik en linksboven zag ik voor 1 milliseconde een soort nummerbord met 6:33 erop. ik dacht dat dat de tijd was. 3 seconden later deed ik mijn ogen op, keek op de radio-klok en raad eens wat ik stond?
6:33.
ik weet niet of ik in mijn droom besloten heb om naar de tijd te kijken buiten mijn lichaam.
Iemand ook zulke ervaringen gehad?
Advertentie
Oud 11-03-2003, 16:26
moonchild
Ja. Soms kijk(?) ik tijdens mijn slaap op mijn klok om te kijken of ik al op moet staan. Dan realiseer ik me of het al tijd is of niet en bedenk ik of ik ook op wil staan. Dan sta ik op als het me uitkomt en anders slaap/droom ik gewoon verder.
Oud 11-03-2003, 19:54
Verwijderd
Wauw. Dit MOET wel mystiek zijn. Misschien keek je, héél toevallig, wel half-slapend op de wekker en zag het toen al?
Oud 11-03-2003, 20:25
Isa
Isa is offline
Citaat:
Morgan schreef op 11-03-2003 @ 20:54:
Wauw. Dit MOET wel mystiek zijn.
Ja, JUIST dit is mystiek. Hier komen de meeste paranormale ervaringen in voor. Helaas denken de meeste mensen net als jou dat iets pas mystiek is als je een hele oorlog correct voorspelt,of als er kristallen bollen altaren en dergelijke dingen aan te pas moeten komen.
ipv dit soort kleine dingen waar de meeste mensen niet op letten, zodat ze niet beseffen hoe paranormaal ze zelf wel niet zijn.
Citaat:

Misschien keek je, héél toevallig, wel half-slapend op de wekker en zag het toen al?
ik heb mijn ogen niet open gehad.
Oud 11-03-2003, 20:55
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Ik denk dat het de biologische klok is, als ik niet te laat naar bed ga wordt ik bijna altijd een paar minuten voordat wekker gaat wakker. Ook als ik hem vroeger of later instel, als ik niet weet dat hij anders staat gebeurt het niet (stroom was in vakantie een keer uitgevallen, daardoor ging wekker om 630 ipv 700 (was om 2230 naar bed gegaan) en wekker verraste me). - Ik ga dus uit van biologische klok, zeker voor wezens zo slim als wij is een goed tijdsbesef noodzakelijk.
Oud 11-03-2003, 20:58
Verwijderd
Vast niets mystieks...Heb ik ook wel vaker gehad...

Weekje of twee geleden ook drie keer achter elkaar om dezelfde tijd wakker geworden, ongeveer een kwartier voor de wekker. En ik ga er niets achter zoeken -_-
Oud 11-03-2003, 21:55
barkrukkie
barkrukkie is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
iets later stopte de droom en ik werd wakker, maar voordat dat gebeurde hoorde ik een klik en linksboven zag ik voor 1 milliseconde een soort nummerbord met 6:33 erop.
Ik neem aan dat je wekker linksboven van je bed staat waar je in ligt. Je zei zelf dat je naar linksboven keek in je droom waar je dat 'nummerbord' zag staan.
Indien je echt uitgetreden was (zover dat mogelijk is) lijkt het me logischer dat je dat 'nummerbord' linksonder je had gezien, aangezien je bij uittreden je lichaam verlaat, en dus niet vanuit de positie van je lichaam kijkt.
Zoals je het hier beschrijft moet ik Morgan toch gelijk geven.

ook mede door dit stuk:
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
en ik had het idee dat ik eindelijk uitgetreden was
Het lijkt alsof je zit te wachten op het moment wanneer je eindelijk eens in je slaap uittreedt. Je verlangt zogezegd naar een uittreding, waardoor je eerder gaat denken dat je een uittreding hebt gehad
Oud 11-03-2003, 23:06
Verwijderd
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 11-03-2003 @ 21:25:
Ja, JUIST dit is mystiek. Hier komen de meeste paranormale ervaringen in voor. Helaas denken de meeste mensen net als jou dat iets pas mystiek is als je een hele oorlog correct voorspelt,of als er kristallen bollen altaren en dergelijke dingen aan te pas moeten komen.
ipv dit soort kleine dingen waar de meeste mensen niet op letten, zodat ze niet beseffen hoe paranormaal ze zelf wel niet zijn.

ik heb mijn ogen niet open gehad.
Of je wilt gewoon overal paranormale zaken achter zoeken, zoals de meeste (zo niet alle) mensen hier. En je wéét misschien niet meer dat je je ogen open hebt gehad...
Oud 12-03-2003, 08:51
Isa
Isa is offline
Citaat:
barkrukkie schreef op 11-03-2003 @ 22:55:
Ik neem aan dat je wekker linksboven van je bed staat waar je in ligt. Je zei zelf dat je naar linksboven keek in je droom waar je dat 'nummerbord' zag staan.
Het was niet de gewone wekker maar de radio-wekker. Digitaal.
Citaat:

Indien je echt uitgetreden was (zover dat mogelijk is) lijkt het me logischer dat je dat 'nummerbord' links onder je had gezien, aangezien je bij uittreden je lichaam verlaat, en dus niet vanuit de positie van je lichaam kijkt.
Zoals je het hier beschrijft moet ik Morgan toch gelijk geven.
Dat ik zou zijn uitgetreden is gewoon een theorie, en ik denk trouwens dat als dat het geval was geweest dat ik op het moment van mijn 'paranormale' waarneming, ik net weer in mijn lichaam zat.
Citaat:

ook mede door dit stuk:
Het lijkt alsof je zit te wachten op het moment wanneer je eindelijk eens in je slaap uittreedt. Je verlangt zogezegd naar een uittreding, waardoor je eerder gaat denken dat je een uittreding hebt gehad
Het gaat hier niet om het uittreding deel maar om het correct voorspellen van de tijd deel.

Citaat:
Of je wilt gewoon overal paranormale zaken achter zoeken, zoals de meeste (zo niet alle) mensen hier.
Aangezien ik nog geen wetenschappelijke verklaring had plaats ik het hier maar.
Citaat:

En je wéét misschien niet meer dat je je ogen open hebt gehad...
could be.
denk van niet.

Citaat:
Ik denk dat het de biologische klok is, als ik niet te laat naar bed ga wordt ik bijna altijd een paar minuten voordat wekker gaat wakker. Ook als ik hem vroeger of later instel, als ik niet weet dat hij anders staat gebeurt het niet (stroom was in vakantie een keer uitgevallen, daardoor ging wekker om 630 ipv 700 (was om 2230 naar bed gegaan) en wekker verraste me). -
Wakker worden op een bepaalde tijd is iets anders dan de tijd op de minuut voorspellen.
Citaat:

Ik ga dus uit van biologische klok, zeker voor wezens zo slim als wij is een goed tijdsbesef noodzakelijk.
idd, maar a.de evolutie heeft ons geen digitaal tijdsbesef gegeven, slechts wakker worden en slapen en ongesteld worden enzo.
b.De evolutie past zich niet zo snel aan aan onze slimheid, die evolutionaire gezien pas laat is gekomen.
Oud 12-03-2003, 15:16
barkrukkie
barkrukkie is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 12-03-2003 @ 09:51:
Het was niet de gewone wekker maar de radio-wekker. Digitaal.
duh
Dat bedoelde ik. (sjees)

Citaat:
Kenny McCormick schreef op 12-03-2003 @ 09:51:
Dat ik zou zijn uitgetreden is gewoon een theorie, en ik denk trouwens dat als dat het geval was geweest dat ik op het moment van mijn 'paranormale' waarneming, ik net weer in mijn lichaam zat..
Het gaat hier niet om het uittreding deel maar om het correct voorspellen van de tijd deel.
Jij denkt dat je op de minuut nauwkeurig in een droom de tijd hebt voorspelt? Kom nou zeg. Je snapt zelf ook wel dat je in een fase van wel/niet wakker bent geweest. Precies zoals Morgan ook ergens in dit topic heeft gezegd.
Als dít al paranormaal is zou zowat iedere dagelijkse bezigheid als paranormaal kunnen worden ervaren...
Oud 12-03-2003, 18:03
Isa
Isa is offline
Citaat:
barkrukkie schreef op 12-03-2003 @ 16:16:
duh
Dat bedoelde ik. (sjees)
Was niet als aanval bedoelt, slechts als verduidelijking.
Citaat:

Jij denkt dat je op de minuut nauwkeurig in een droom de tijd hebt voorspelt? Kom nou zeg. Je snapt zelf ook wel dat je in een fase van wel/niet wakker bent geweest. Precies zoals Morgan ook ergens in dit topic heeft gezegd.
Op de grens van wakker worden inderdaad, maar wel met gesloten ogen als mijn herrinering correct is. De tijd had ik niet kunnen zien.
Citaat:

Als dít al paranormaal is zou zowat iedere dagelijkse bezigheid als paranormaal kunnen worden ervaren...
als het niet paranormaal is wil ik graag jouw wetenschappelijke verklaring horen, maar het is juist zo dat dit soort dingen paranormaal zijn. De rationalisten gaan naar een medium en verwachten dat een oorlog correct voorspelt word. Hoewel ik dat niet onmogelijk acht, beseffen zei niet dat juist dit soort kleine dingen 'het paranormale' zijn (wat een rotwoord, het lijkt alsof het onmogelijk is terwijl er eenvoudig nog geen wetenschappelijke verklaring voor is.) en niet alleen de grote voorspellingen.
Ik denk dat inderdaad veel dergelijke dingen in ons dagelijks leven die eigenlijk paranormaal zijn (in de zin van er is geen wetenschappelijke aanvaarde verklaring voor) aan ons
voorbijgaan zonder dat we er erg in hebben.
Oud 12-03-2003, 18:52
Diovai
Diovai is offline
Ik heb ook rare dingen meegemaakt qua tijd. Maar ik denk dat we dat met onze onbewuste klok kunnen afdwingen.
Oud 12-03-2003, 20:39
akhen
akhen is offline
ik heb ook zoiets gehad, alleen in plaats van de tijd was het mijn horloge, in mijn droom herrinerde ik nog heel erg vaag, dat mijn horloge stilstond, rara, ik word wakker, en schrik me de pleures, m'n horloge stond indd vanaf 2 uur in de nacht al stil
Oud 12-03-2003, 20:40
barkrukkie
barkrukkie is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 12-03-2003 @ 19:03:
Was niet als aanval bedoelt, slechts als verduidelijking.
dacht ik al, maar soms zitten hier van die mierenneukers
excuses om jou daar ook tot te rekenen

Citaat:
Kenny McCormick schreef op 12-03-2003 @ 19:03:
Op de grens van wakker worden inderdaad, maar wel met gesloten ogen als mijn herrinering correct is. De tijd had ik niet kunnen zien.
als het niet paranormaal is wil ik graag jouw wetenschappelijke verklaring horen, maar het is juist zo dat dit soort dingen paranormaal zijn. De rationalisten gaan naar een medium en verwachten dat een oorlog correct voorspelt word. Hoewel ik dat niet onmogelijk acht, beseffen zei niet dat juist dit soort kleine dingen 'het paranormale' zijn (wat een rotwoord, het lijkt alsof het onmogelijk is terwijl er eenvoudig nog geen wetenschappelijke verklaring voor is.) en niet alleen de grote voorspellingen.
Ik denk dat inderdaad veel dergelijke dingen in ons dagelijks leven die eigenlijk paranormaal zijn (in de zin van er is geen wetenschappelijke aanvaarde verklaring voor) aan ons
voorbijgaan zonder dat we er erg in hebben.
Ik geloof op zich wel in paranormale dingen, maar dan meer dat dit evolutionair gebeurd, dat we naarmate we verder evolueren ook onze paranormale gaven zullen toenemen.
Maar dan zouden die paranormale gaven wel nut moeten hebben, en het voorspellen van tijden reken ik daar niet echt toe. Hoewel je dit natuurlijk als een lichte vorm van toekomstvoorspelling zou kunnen zien, wat wel weer nuttig is...
ik ben er nog niet helemaal over uit, 'tis vrij lastig na te gaan, aangezien evolutie over tientallen generatie gaat en paranormale dingen moeilijk te controleren/bewijzen/herhaalbaar zijn...
Maar ik denk dat we wel in een soort nieuwe fase zijn, alleen dat we nog niet precies weten waar we aan toe zijn.
Oud 13-03-2003, 15:29
Mark87
Mark87 is offline
Damn, dat is het begin van lucid dreaming. Dromen waarbij je bewust bent dat je droomt. Je kan praktisch alles doen in zo'n droom dat je maar wilt.

Zoek maar eens op google
Oud 16-03-2003, 13:35
ananas15
ananas15 is offline
Ik geloof wel dat dat kan, wat jij die ochtend meegemaakt hebt, want ik heb ook wel eens zoiets. Dan droom ik bijvoorbeeld iets heel doms en de dag erna krijg ik er gewoon mee te maken, terwijl ik er normaal nog niet eens aan dácht! Echt heel maf
Oud 16-03-2003, 18:50
Isa
Isa is offline
Citaat:
barkrukkie schreef op 12-03-2003 @ 21:40:
dacht ik al, maar soms zitten hier van die mierenneukers
excuses om jou daar ook tot te rekenen
Ik geloof op zich wel in paranormale dingen, maar dan meer dat dit evolutionair gebeurd, dat we naarmate we verder evolueren ook onze paranormale gaven zullen toenemen.
ik denk eerder dat we die vroeger hadden, bosjesmannen hebben ze namelijk vaak, en dat we die nu kwijt zijn door ons ultrarationaistische denken, en onze te grote invloed over de omgeving.
Citaat:

Maar dan zouden die paranormale gaven wel nut moeten hebben, en het voorspellen van tijden reken ik daar niet echt toe.
Dit is gewoon een vorm van helderziendheid. Geen voorspelling.
De natuur gaat natuurlijk niet ervoor zorgen dat de gave om in de toekomst te zien beperkt word door alleen open te staan voor grote dingen, dan kunnen de kleine dingen zoals de tijd waarnemen er ook wel bij.
Citaat:

Hoewel je dit natuurlijk als een lichte vorm van toekomstvoorspelling zou kunnen zien, wat wel weer nuttig is...
ik ben er nog niet helemaal over uit, 'tis vrij lastig na te gaan, aangezien evolutie over tientallen generatie gaat en paranormale dingen moeilijk te controleren/bewijzen/herhaalbaar zijn...
Maar ik denk dat we wel in een soort nieuwe fase zijn, alleen dat we nog niet precies weten waar we aan toe zijn.
Zie de rest van mijn rewactie vriendleijke groet van Joeri.
Oud 19-03-2003, 19:37
dinkie
dinkie is offline
Wouw!! jou biologische klok is zeer nauwkeurig!
Oud 19-03-2003, 21:02
Isa
Isa is offline
Citaat:
dinkie schreef op 19-03-2003 @ 20:37:
Wouw!! jou biologische klok is zeer nauwkeurig!
zo te zien wel ja, maar dit komt ook niet dagelijks voor hoor. Was het maar zo.
Advertentie

Regels voor berichten