Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Vroeger (dat wil zeggen, voordat ik in de zesde zat) kon ik me niet voorstellen dat ik ooit eens van school zou gaan. Ik voelde me daar prettig, had aardige leerlingen en goede leraren.
In de zesde is dat (gelukkig ![]() ![]()
||
Citaat:
Ik zie er trouwens tegenop omdat alles nieuw is. Ik ken alle namen uit m'n klas pas tegen het einde van het schooljaar (maar dit keer ken ze nu nog steeds niet, we naderen een nieuw dieptepunt), en het heeft me twee jaar gekost om alle lokalen uit m'n hoofd te kennen (ik heb een heel slecht geheugen voor dat soort dingen). En nu ga ik naar een school die bijna drie keer zo groot is! Aaaaaarrrgh!!! ![]()
|
![]() |
|
Ik vind het wel jammer ja, ik heb een hoop vrienden in een klas lager of die op vwo zitten en 't was er altijd wel gezellig maar ik blijf in Den haag dus ik kan dr af en toen nog wel langsfietsen
![]()
|
![]() |
Ik ben met gemengde gevoelens weggegaan. Mede omdat ik echt een fantastisch examen jaar had, en ook het jaar daarvoor heel veel lol op school heb gehad. Toch had ik ook het idee dat ik het daar wel gezien had, en dat het tijd werd voor iets anders...
|
Jammer... Ik weet nog niet wat ik hierna wil doen dus als ik zak vind ik t ook nie zo erg, jaartje relaxt les: geen boekverslagen, geen profielwerkstuk, geen mondelingen, geen gym, geen maatschappijleer enz. enz. Dan hou ik zeg maar 6 vakken over die ik moet volgen dat jaar
![]()
|
Verwijderd
|
ergens vind ik het wel een beetje jammer. ik heb er 6 jaar rond gelopen en ken de meeste leraren en de concierges en kan best met ze opschieten.
maar ik heb natuurlijk ook geen zin om te blijven zitten en nog een jaar langer op het JFC zitten. dus ik zit er ook wel ongeveer tussenin. |
![]() |
|
Achteraf had ik er nog wel een tijdje willen blijven, eigenlijk. Het grootste deel van mijn middelbare school periode heb ik het eigenlijk best naar mijn zin gehad. Het had natuurlijk z'n nadelen, maar toch verlang ik er soms wel eens naar
![]()
|
Als het goed is zit ik nog wel eventjes op school.
Als ik zou slagen en vwo zou gaan doen.. dan zit ik er nog 2/1 jaar aanvast ![]() Maar heel erg vind ik dat eigenlijk niet. Ookal heb ik best zin om te gaan studeren, ik voel me nog wel beetje jong, en ik zie mezelf nog echt niet studeren. Naja, en ik vermaak me op zich wel op school.. Maarr, als ik eenmaal ga studeren dan weet ik zeker dat ik er echt super veel zin in heb ![]() ![]()
|
ik ga niet van de middelbare school af. Ik deed het jaar hiervoor havo, maar ben toen blijven zitten, zit nu dus in mavo 4. En omdat ik nog niet weet wat ik wil gaan doen ga ik hierna nog een keer havo proberen. En het is best een leuke school, dus ik vind het niet erg
|
![]() |
Ik ben echt superblij om van deze school af te gaan. De sfeer is gewoon niet echt goed te noemen, het begint al als je 's ochtends op school komt. Vanaf 10 over 8 staat er iemand te schreeuwen dat je op moet schieten en als je je jas ophangt en dan 2 seconden na kwart over 8 de aula binnenloopt kun je je melden, omdat je te laat bent, kom je vervolgens bij je lokaal, is je leraar er nog niet eens. Dat is maar één van de kleine dingen die ik absoluut niet ga missen. En daar komt nog bij dat ik echt toe ben aan iets nieuws!
|
![]() |
|
Ik heb echt al jaren zo totaal genoeg van school. Ik zit op een hele leuke school dat is het niet (mn 2e middelbare school uit mn carriere, de vorige was ook errug leuk) maar ik heb het gewoon helemaal totaal gehad met het hele concept school.
En ik hoor hier allemaal mensen zeggen (of eigenlijk ik lees dat allemaal mensen hier getiept hebben) dat ze veel mensen gaan missen, maar ik snap dat niet; je kan die mensen toch gewoon nog steeds opzoeken, of wordt dat ineens plotseling onmogelijk? naja, t lijkt mij wel duidelijk; ik kan niet wachten tot ik klaar ben. Of ik het nou haal of niet boeit me niet eens zo, als ik maar van school af ben, heerlijk...
|
![]() |
Ik ga nu echt niet met tegenzin naar school; ik hoef bijna niets te doen aan huiswerk of iets dergelijks en het kan er best gezellig zijn. Maar ik heb ook wel zin in iets nieuws en uitdagends. Dus ja, het is tijd dat ik van school ga.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
Ik doe nu al 6 jahren middelbare school, eerst in Hamburg en nu in Groningen, ben het eigentlich wel zat. Toch ist het nu heel gezellig dit laatste jaar, de leraren doen ook aardig. En ik ben verliefd geworden op iemand von school, dus het is wel jammer dat ik die folgend jahr niet meer sie
![]() Als ik zak voor mein examen vind ik dat heel erg, want dan kom ik bij 2 jaar jongere mensen in klas. Toch is het gezellig in de school. |
![]() |
|
als ik nu mensen ergens zie die nog op de middelbare school zie en ze hebben het over al die (duffe) vakken, dan ben ik echt ontzettend blij dat ik er eindelijk vanaf ben! ik was op het moment dat het stopte ook heel blij dat ik er vanaf was. ik was het echt helemaal zat. de middelbare school had aan het eind weinig leuke vakken meer en die sleur iedere dag vond ik vreselijk. je moest zo veel enzo.
ohja: ik heb vorig jaar eindexamen gedaan. maar ik kijk nooit met spijt oid terug naar de middelbare school (sterker: ik ben ALTIJD blij dat ik daar vanaf ben). al had ik wel hele leuke vriendinnen het laatste jaar.
|
Verwijderd
|
Ik heb het eigenlijk wel een beetje gezien op school. Op je klasgenoten na zijn alle leerlingen op school jonger en het wordt er ook nog eens behoorlijk druk. Aan de andere kant hebben we nu wel een hele leuke klas, die ik wel zal missen, maar ja, als je naar een vervolgopleiding gaat, ontmoet je ook weer andere mensen.
Ik ben dus echt blij als ik geslaagd ben. |
![]() |
|
het is best wel relaxt om na 5 jaar naar een andere school te gaan!
het is in het begin wel allemaal heel eng en nieuw enzow, maar dat wendt heel snel ![]() verder de contacten verwateren allemaal wel n btje, maar niet allemaal en je krijgt er ook een hoop nieuwe contacten bij. Het is verschrikkelijk leuk om op kamers te gaan! je moet gewoon niet bang zijn voor nieuwe dingen dan komt alles goed ![]() ![]()
|
Na 7 jaar op de middelbare school (1 jaartje slapen in de MAVO/HAVO brugklas, 4 jaar VWO, 2 jaar HAVO) gaat et wel je strot uit hangen...de school waar ik opzit is zo dictatoriaal als de klere...de meest domme regels hebben ze ingevoert etc. etc.
Aan de andere kant verlies je de vertrouwde omgeving...al heb ik niezzo veel vrienden daaro(buiten school eigelijk niemand), degene die ik wel heb gaan grotendeels naar de Univ. en de HAVO-ers gaan naar andere scholen....op 1 na...die doet dezelfde opleiding.. Ik zie 99% van mijn medeexamenklasgenoten never nooit meer...en over een jaar heb ik me propedeuse en ga ik naar de Univ..een opleiding doen waarvan et gros nieteens heeft gehoord(Paleontologie) Je kan dan zeggen: Je maakt zo weer nieuwe vrienden....maar ik niet....in de brugklas had ik er maar 1, in de 2e kreeg ik er 2 bij...dat volgende jaar had ik een hekel aan me klas en zij aan mij...dat volgende jaar kwam er maar 1 bij...maar ben ik die uit de brugklas uit et oog verloren.. Pas de laatste 2 jaar is het veel beter gegaan...men kent mij nu beter, en dan zie je dat ik écht niet zo'n asshole ben.... Maar juist omdat et nu beter gaat en ik meer contacten krijg vind ik het ergens toch jammer om dat te verlaten...natuurlijk bestaat MSN, maar er zit een verschil tussen iemand elke dag kunnen spreken en iemand dagelijks een kwartiertje spreken op MSN. Maargoed...ik zie wel wat er gebeurt, en neem hoe het komt...
|
![]() |
ach t ken me niet echt boeien, maar k wil wel slagen (niet dat k t gehad heb met deze school maar als iedereen wel slaagt ken k dus helemaal niemand) k ben niet zo'n gozer die die hele school kent, de mensen die k nog wil zien na deze school zie k ongetwijfelt nog vaak genoeg
![]() ![]() ![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
De laatste keer.. PooW | 83 | 02-12-2005 14:36 | |
Verhalen & Gedichten |
Weten jullie nog... Vlooienband | 146 | 02-12-2004 13:50 | |
Verhalen & Gedichten |
Nina & Sara Giles | 18 | 24-07-2003 22:37 | |