Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2003

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-03-2003, 11:52
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Nou wat vinden jullie? Lijkt het jullie wel gaaf om straks niet meer naar de middelbare school te hoeven of heb je toch zoiets van het is daar wel gezellig, ik zou het niet erg vinden om nog wat jaartjes daar te blijven?

Ik heb een beetje er tussenin.. mijn school is kei cool, ik ken daar alles, weet hoe alles werkt en het is er gezellig. Maar aan de andere kant heb ik veel meer zin om een studie te gaan doen die mij echt ligt en gewoon van die school af te zijn (geen strafklassen meer, geen stomme regeltjes, meer vrijheid, etc.)
Mjah, ik denk dat dat 2e toch wel overheerst bij mij

*wenst op haar blote knietjes dat ze dit jaar slaagt*
Oud 18-03-2003, 12:20
very drunk driver
very drunk driver is offline
onze school is zo corrupt als de pest. als je iets met een proefwerk misdaan hebt zoals afkijken of een praktische opdracht overgeschreven van internet moet je naar de commisie. dat is zoiets als een rechtzaak wie er gelijk krijgt jij of de leraar. maar het is allemaal vriendjes politiek. dus de leraar krijgt gewoon echt altijd gelijk. er is geen reglement op school ze zeggen van wel maar heb hem nog niet gevonden en heb bij elke leraar decaan of rector al gevraagd. hoe weet je dan wat je rechten zijn
Oud 18-03-2003, 12:21
very drunk driver
very drunk driver is offline
dus ja ik ben blij dat ik ervan af be wat een grote k*t school is het
Oud 18-03-2003, 12:24
m@rie
m@rie is offline
Ik ben wel blij als ik van de middelbare school af ben. Het is aan de ene kant wel gezellig, maar ik ben er na al die jaren gewoon zat van. Het wordt een sleur...
Ik heb veel meer zin om me te richten op een studie die me echt boeit.
Oud 18-03-2003, 12:27
stout!
stout! is offline
Vorig jaar dacht ik nog dat ik het toch wel heel jammer zou vinden om klaar te zijn met school en ik word aan het eind van het jaar denk ik nog steeds wel een beetje melancholisch en sentimenteel maar langzamerhand begin ik toch echt wel te merken dat ik er een beetje klaar mee ben. Het wordt tijd voor iets nieuws. Mijn school of leraren zal ik niet bijzonder missen, het is nog vrij ouderwets en autoritair (hoewel er wel wat aardige leraren tussen zitten), enkele leerlingen denk ik wel, hoewel ik mijn echte vrienden de eerste tijd denk ik toch wel blijf zien.
Het meest zal ik de vanzelfsprekendheid, de veiligheid en de meligheid missen die ontstaat als je elkaar elke dag ziet. Mensen waar je zo aan gewend bent en gewoon de lompe acties die je uithaalt als je je verveelt. Maar dat zal op de universiteit ook heus wel weer een beetje ontstaan, dat vertrouwde wereldje.
Aan alles komt een eind en ik zal over het algemeen met een goed gevoel op mijn middelbare schooltijd terugkijken, maar het moet niet nog langer duren.
Oud 18-03-2003, 12:39
Tox
Tox is offline
Nou ben er al twee jaar vanaf, en heb het nu op het HBO vet na mijn zin, maar ik mis die havo-tijd af en toe toch wel. Gezellig met al mijn vrienden op 1 school enzo.

Het heeft beide wel wat denk ik, maar ik zou zo weer die laatste twee havo-jaren nog een keer willen beleven
Oud 18-03-2003, 12:42
SuperSanne
SuperSanne is offline
Ik heb erg veel zin in m'n opleiding aan het grafisch lyceum (tekenen, computerprogramma's en geen Duits... dat moet het paradijs zijn...), maar ik zal m'n oude school, vriendinnen en de leraren wel missen...
Oud 18-03-2003, 12:58
beestje
beestje is offline
sja ik heb er (net als een heel groot deel van de andere examenkandidaten waarschijnlijk) nogal een gemengd gevoel over.
Aan de ene kant ben ik echt blij dat het klaar is. Geen toetsweken meer, geen praktische opdrachten van vakken die me toch niet interesseren, enz.

maar ik ga het toch ook wel missen. Mijn vaste vriendengroep en de andere mensen die ik heb leren kennen gedurende mijn schooltijd, en ik heb het ook echt gezellig gehad.

dus ik ben wel echt blij dat het afgelopen is, maar ik zal het wel missen.
Oud 18-03-2003, 12:59
[eitje]Methuselah
[eitje]Methuselah is offline
Ik was blij dat ik er kon vertrekken, ben in 't zesde middelbaar blijven zitten en dat suckt echt big time...

Anders was ik ook blij geweest hoor, maar niet zó blij
Oud 18-03-2003, 13:02
Ieke
Ieke is offline
Ik heb er eigenlijk wel echt genoeg van. Het is gezellig met mijn vriendinnen enzo, maar school zelf vind ik echt saai geworden.
Oud 18-03-2003, 13:04
Verwijderd
Aan de ene kant ben ik onwijs blij dat ik bijna van school af ben. 6 Jaar is meer dan genoeg wat mij betreft. Het moment waar je zolang voor gewerkt hebt is bijna aangebroken . Maar aan de andere kant kijk ik er ook wel melancholisch tegenaan. Ik bedoel, ik heb wel 6 jaar daar op school gezeten. Ik ken veel leraren, leerlingen, de manier van lesgeven, etc. Het is gewoon bij mijn leven gaan horen, zeg maar. Nu moet je weer helemaal opnieuw beginnen. Andere mensen, studenten, andere plaats. Is wel vreemd, eigenlijk
Oud 18-03-2003, 13:11
martijn1985
martijn1985 is offline
ik ben wel blij van school af te gaan. Vorig jaar zag ik er nog onwijs tegenop, maar ik kijk nu naar uit .
Oud 18-03-2003, 13:46
Esmée
Esmée is offline
Ik zit er al 7 jaar en heb alle leuke mensen zien vertrekken om een bruisend studentleven tegemoet te gaan, dus echt rouwig ben ik er niet om dat ik dat nu eindelijk ook mag!
Ik zal school niet missen.
Oud 18-03-2003, 14:00
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ergens in een 'vreemde stad' aan een nieuwe, interessante studie beginnen is heerlijk... Tenminste, dat vond ik. Geen kinderachtig gezeur meer over huiswerk, geen mensen die je niet moet maar die je toch te vriend moet houden omdat ze nu eenmaal in je klas zitten, etc etc.
Intussen ben ik er wel een beetje op teruggekomen... Op de universiteit nu moet je echt alles zelf uitzoeken, nix wordt je aangereikt. Je mag zoveel college's missen als je zelf wilt, eigen verantwoordelijkheid, maar dan zit daar ook een berg zelfstudie bij. Stencils? O, die liggen in die printkamer, is maar 250 kantjes, liefst wel voor overmorgen gekopieerd hebben! Inschrijven voor tentamens en college's; niet gedaan? Pech gehad...

Qua onderwerp en mensen is studeren echt top!
Maar qua wat je allemaal zelf moet doen, zou ik er veel voor over hebben om nog op de middelbare school te zitten...
Oud 18-03-2003, 14:07
Sirenie
Sirenie is offline
Ik zal de school waarschijnlijk wel een beetje missen, eerst dacht ik dat ik heel blij zou zijn dat ik weg kon omdat ik heel veel zin had ik studeren, maar nu het allemaal zo dicht bij komt vind ik het doodeng. Daarom zou ik niet willen gaan studeren, maar wel van school af
Oud 18-03-2003, 14:09
SpiritX
SpiritX is offline
Citaat:
Esmée schreef op 18-03-2003 @ 14:46:
Ik zit er al 7 jaar en heb alle leuke mensen zien vertrekken om een bruisend studentleven tegemoet te gaan, dus echt rouwig ben ik er niet om dat ik dat nu eindelijk ook mag!
Ik zal school niet missen.
Hier sluit ik me bij aan....
Ik kan niet wachten ....
Oud 18-03-2003, 14:34
Verwijderd
heel erg gaaf, maar dat komt omdat de organisatie en de administratie bij ons op school heel erg slecht is en ik daardoor regelmatig problemen heb gehad die er niet moesten zijn
Oud 18-03-2003, 14:39
feyegirl
feyegirl is offline
ik zit nu in me eerste jaartje MBO, maar mis de middelbare af en toe nog wel hoor, met vrienden in 1 klas zitten enzo. maar aan de andere kant ben ik ook wel blij dat ik er vanaf ben
Oud 18-03-2003, 14:43
Tofke_H
Tofke_H is offline
Ik vond het wel jammer dat het einde schoolcar. was.
Oud 18-03-2003, 15:07
Alexander
Alexander is offline
Vroeger (dat wil zeggen, voordat ik in de zesde zat) kon ik me niet voorstellen dat ik ooit eens van school zou gaan. Ik voelde me daar prettig, had aardige leerlingen en goede leraren.
In de zesde is dat (gelukkig ) niet veranderd. Maar ik heb er nauwelijks meer zin in. De vrijheid gloort en ik heb er ontzettend veel zin in, maar dat duurt nog wel ruim twee maanden. Dus ik ben in principe het middelbare onderwijs meer dan zat en ik kijk uit naar het vervolg
Oud 18-03-2003, 15:15
Smartie
Smartie is offline
Zoals het op dit moment bij ons gaat vindt ik het totaal niet erg om van school af te gaan. We hebben niks meer te doen, hebben alle stof al af en ik verveel me dood.

Maar die overige vijf jaar waren wel redelijk leuk, maar nu een nieuwe uitdaging lijkt me ook wel wat
Oud 18-03-2003, 15:17
Dminor
Dminor is offline
Ik wil hier niet weg!
Ik heb dan wel een jaartje extra nog, maar wel mooi op een andere locatie, dus veel schiet dat niet op..
Oud 18-03-2003, 15:56
Verwijderd
gaaf! krijg ik eindelijk OV
En eigenlijk heb ik het ook wel gezien.. Wil wel weer iets anders
Oud 18-03-2003, 16:14
Sithan
Sithan is offline
Studeren is zoveel leuker dan de middelbare school, dat garandeer ik
Oud 18-03-2003, 16:19
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Ufke schreef op 18-03-2003 @ 15:34:
omdat de organisatie en de administratie bij ons op school heel erg slecht is en ik daardoor regelmatig problemen heb gehad die er niet moesten zijn
Dat komt me akelig bekent voor... Zou me niets verbazen als we op dezelfde school blijken te zitten....

Ik zie er trouwens tegenop omdat alles nieuw is. Ik ken alle namen uit m'n klas pas tegen het einde van het schooljaar (maar dit keer ken ze nu nog steeds niet, we naderen een nieuw dieptepunt), en het heeft me twee jaar gekost om alle lokalen uit m'n hoofd te kennen (ik heb een heel slecht geheugen voor dat soort dingen). En nu ga ik naar een school die bijna drie keer zo groot is! Aaaaaarrrgh!!!
Oud 18-03-2003, 16:34
Montoya
Montoya is offline
Ik vind het wel jammer ja, ik heb een hoop vrienden in een klas lager of die op vwo zitten en 't was er altijd wel gezellig maar ik blijf in Den haag dus ik kan dr af en toen nog wel langsfietsen
Oud 18-03-2003, 16:56
sublime
sublime is offline
ik ga God op mn blote knietjes danken als ik van die Klote School af ben....
Oud 19-03-2003, 09:28
waaromniet?
waaromniet? is offline
Ik ben met gemengde gevoelens weggegaan. Mede omdat ik echt een fantastisch examen jaar had, en ook het jaar daarvoor heel veel lol op school heb gehad. Toch had ik ook het idee dat ik het daar wel gezien had, en dat het tijd werd voor iets anders...
Oud 19-03-2003, 11:29
Quistnix
Quistnix is offline
Nu ik er na zeven jaar ploeteren eindelijk bijna een jaar weg ben, mis ik de school toch best veel.

Q.
Oud 19-03-2003, 11:32
KiMZz
KiMZz is offline
Jammer... Ik weet nog niet wat ik hierna wil doen dus als ik zak vind ik t ook nie zo erg, jaartje relaxt les: geen boekverslagen, geen profielwerkstuk, geen mondelingen, geen gym, geen maatschappijleer enz. enz. Dan hou ik zeg maar 6 vakken over die ik moet volgen dat jaar
Oud 19-03-2003, 11:37
Verwijderd
ergens vind ik het wel een beetje jammer. ik heb er 6 jaar rond gelopen en ken de meeste leraren en de concierges en kan best met ze opschieten.
maar ik heb natuurlijk ook geen zin om te blijven zitten en nog een jaar langer op het JFC zitten.
dus ik zit er ook wel ongeveer tussenin.
Oud 19-03-2003, 11:40
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
jammer
maar als iedereen slaagt behalve ik das ook niks
Oud 19-03-2003, 13:53
Joël
Joël is offline
Achteraf had ik er nog wel een tijdje willen blijven, eigenlijk. Het grootste deel van mijn middelbare school periode heb ik het eigenlijk best naar mijn zin gehad. Het had natuurlijk z'n nadelen, maar toch verlang ik er soms wel eens naar .
Oud 19-03-2003, 15:59
charly not
charly not is offline
Als het goed is zit ik nog wel eventjes op school.
Als ik zou slagen en vwo zou gaan doen.. dan zit ik er nog 2/1 jaar aanvast ..
Maar heel erg vind ik dat eigenlijk niet. Ookal heb ik best zin om te gaan studeren, ik voel me nog wel beetje jong, en ik zie mezelf nog echt niet studeren. Naja, en ik vermaak me op zich wel op school..
Maarr, als ik eenmaal ga studeren dan weet ik zeker dat ik er echt super veel zin in heb
Oud 19-03-2003, 16:02
fairyangel
fairyangel is offline
ik ga niet van de middelbare school af. Ik deed het jaar hiervoor havo, maar ben toen blijven zitten, zit nu dus in mavo 4. En omdat ik nog niet weet wat ik wil gaan doen ga ik hierna nog een keer havo proberen. En het is best een leuke school, dus ik vind het niet erg
Oud 19-03-2003, 17:55
Mariebel
Mariebel is offline
Ik ben echt superblij om van deze school af te gaan. De sfeer is gewoon niet echt goed te noemen, het begint al als je 's ochtends op school komt. Vanaf 10 over 8 staat er iemand te schreeuwen dat je op moet schieten en als je je jas ophangt en dan 2 seconden na kwart over 8 de aula binnenloopt kun je je melden, omdat je te laat bent, kom je vervolgens bij je lokaal, is je leraar er nog niet eens. Dat is maar één van de kleine dingen die ik absoluut niet ga missen. En daar komt nog bij dat ik echt toe ben aan iets nieuws!
Oud 19-03-2003, 18:31
Eightball GOD
Eightball GOD is offline
Ik heb echt al jaren zo totaal genoeg van school. Ik zit op een hele leuke school dat is het niet (mn 2e middelbare school uit mn carriere, de vorige was ook errug leuk) maar ik heb het gewoon helemaal totaal gehad met het hele concept school.
En ik hoor hier allemaal mensen zeggen (of eigenlijk ik lees dat allemaal mensen hier getiept hebben) dat ze veel mensen gaan missen, maar ik snap dat niet; je kan die mensen toch gewoon nog steeds opzoeken, of wordt dat ineens plotseling onmogelijk?
naja, t lijkt mij wel duidelijk; ik kan niet wachten tot ik klaar ben. Of ik het nou haal of niet boeit me niet eens zo, als ik maar van school af ben, heerlijk...
Oud 19-03-2003, 18:45
Verwijderd
Blij als ik d'r zo weg ben!
BAH. Ik zal er weinig tot geen mensen gaan missen.
Oud 19-03-2003, 19:30
the 6th gate
the 6th gate is offline
toen ik vorig jaar van school zou gaan dacht ik dat ik het toch wel jammer zou vinden omdat ik er 5 jaar heb gezeten ofzo. k ben alleen in een leuke klas terechtgekomen en de school bevalt me ook wel dus t viel reuze mee
Oud 20-03-2003, 12:13
*Burning water*
*Burning water* is offline
Ik ga nu echt niet met tegenzin naar school; ik hoef bijna niets te doen aan huiswerk of iets dergelijks en het kan er best gezellig zijn. Maar ik heb ook wel zin in iets nieuws en uitdagends. Dus ja, het is tijd dat ik van school ga.
Oud 20-03-2003, 12:51
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Eightball GOD schreef op 19-03-2003 @ 19:31:
Ik heb echt al jaren zo totaal genoeg van school. Ik zit op een hele leuke school dat is het niet (mn 2e middelbare school uit mn carriere, de vorige was ook errug leuk) maar ik heb het gewoon helemaal totaal gehad met het hele concept school.
En ik hoor hier allemaal mensen zeggen (of eigenlijk ik lees dat allemaal mensen hier getiept hebben) dat ze veel mensen gaan missen, maar ik snap dat niet; je kan die mensen toch gewoon nog steeds opzoeken, of wordt dat ineens plotseling onmogelijk?
naja, t lijkt mij wel duidelijk; ik kan niet wachten tot ik klaar ben. Of ik het nou haal of niet boeit me niet eens zo, als ik maar van school af ben, heerlijk...
De praktijk leert dat bijna iedereen toch elkaar veel minder ziet. Afspraken en goede voornemens kan je wel maken op dat gebied, maar blijken vaak toch niet echt te helpen... Bovendien zie je mensen van school dan waarschijnlijk sowieso een stuk minder vaak....
Oud 22-03-2003, 16:41
shaya
shaya is offline
ik ben school na 5 jaar een beetje zat. ik wil gewoon verder met mijn leven, nieuwe mensen ontmoeten op een nieuwe school. eens even nieuwe gezichten van leraren zien, inplaats van steeds dezelfde
Oud 22-03-2003, 17:36
tictactoe
tictactoe is offline
Ik doe nu al 6 jahren middelbare school, eerst in Hamburg en nu in Groningen, ben het eigentlich wel zat. Toch ist het nu heel gezellig dit laatste jaar, de leraren doen ook aardig. En ik ben verliefd geworden op iemand von school, dus het is wel jammer dat ik die folgend jahr niet meer sie

Als ik zak voor mein examen vind ik dat heel erg, want dan kom ik bij 2 jaar jongere mensen in klas. Toch is het gezellig in de school.
Oud 22-03-2003, 20:34
ekki
ekki is offline
als ik nu mensen ergens zie die nog op de middelbare school zie en ze hebben het over al die (duffe) vakken, dan ben ik echt ontzettend blij dat ik er eindelijk vanaf ben! ik was op het moment dat het stopte ook heel blij dat ik er vanaf was. ik was het echt helemaal zat. de middelbare school had aan het eind weinig leuke vakken meer en die sleur iedere dag vond ik vreselijk. je moest zo veel enzo.

ohja: ik heb vorig jaar eindexamen gedaan.

maar ik kijk nooit met spijt oid terug naar de middelbare school (sterker: ik ben ALTIJD blij dat ik daar vanaf ben). al had ik wel hele leuke vriendinnen het laatste jaar.
Oud 22-03-2003, 21:09
Verwijderd
Ik heb het eigenlijk wel een beetje gezien op school. Op je klasgenoten na zijn alle leerlingen op school jonger en het wordt er ook nog eens behoorlijk druk. Aan de andere kant hebben we nu wel een hele leuke klas, die ik wel zal missen, maar ja, als je naar een vervolgopleiding gaat, ontmoet je ook weer andere mensen.
Ik ben dus echt blij als ik geslaagd ben.
Oud 23-03-2003, 17:55
Lilything
Lilything is offline
het is best wel relaxt om na 5 jaar naar een andere school te gaan!
het is in het begin wel allemaal heel eng en nieuw enzow,
maar dat wendt heel snel

verder de contacten verwateren allemaal wel n btje,
maar niet allemaal en je krijgt er ook een hoop nieuwe contacten bij. Het is verschrikkelijk leuk om op kamers te gaan!

je moet gewoon niet bang zijn voor nieuwe dingen
dan komt alles goed
Oud 23-03-2003, 22:30
D@mien
D@mien is offline
Na 7 jaar op de middelbare school (1 jaartje slapen in de MAVO/HAVO brugklas, 4 jaar VWO, 2 jaar HAVO) gaat et wel je strot uit hangen...de school waar ik opzit is zo dictatoriaal als de klere...de meest domme regels hebben ze ingevoert etc. etc.

Aan de andere kant verlies je de vertrouwde omgeving...al heb ik niezzo veel vrienden daaro(buiten school eigelijk niemand), degene die ik wel heb gaan grotendeels naar de Univ. en de HAVO-ers gaan naar andere scholen....op 1 na...die doet dezelfde opleiding..
Ik zie 99% van mijn medeexamenklasgenoten never nooit meer...en over een jaar heb ik me propedeuse en ga ik naar de Univ..een opleiding doen waarvan et gros nieteens heeft gehoord(Paleontologie)
Je kan dan zeggen: Je maakt zo weer nieuwe vrienden....maar ik niet....in de brugklas had ik er maar 1, in de 2e kreeg ik er 2 bij...dat volgende jaar had ik een hekel aan me klas en zij aan mij...dat volgende jaar kwam er maar 1 bij...maar ben ik die uit de brugklas uit et oog verloren..
Pas de laatste 2 jaar is het veel beter gegaan...men kent mij nu beter, en dan zie je dat ik écht niet zo'n asshole ben....
Maar juist omdat et nu beter gaat en ik meer contacten krijg vind ik het ergens toch jammer om dat te verlaten...natuurlijk bestaat MSN, maar er zit een verschil tussen iemand elke dag kunnen spreken en iemand dagelijks een kwartiertje spreken op MSN.
Maargoed...ik zie wel wat er gebeurt, en neem hoe het komt...
Oud 24-03-2003, 20:21
black rabbit
black rabbit is offline
ach t ken me niet echt boeien, maar k wil wel slagen (niet dat k t gehad heb met deze school maar als iedereen wel slaagt ken k dus helemaal niemand) k ben niet zo'n gozer die die hele school kent, de mensen die k nog wil zien na deze school zie k ongetwijfelt nog vaak genoeg maarja volgend jaar fijn leuke dingen doen
Oud 25-03-2003, 14:18
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
aan de ene kant wel jammer maar ik heb wel zin om te studeren
Oud 25-03-2003, 14:19
lukas15
lukas15 is offline
jammer
Advertentie

Regels voor berichten