Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
goh, dit is een orginele!
![]() http://forum.scholieren.com/search.p...der=descending http://forum.scholieren.com/search.p...der=descending bezint eer gij begint....
|
zoekt en gij zult vinden..
Als je het echt graag wilt weten, dan is het een kleine moeite om naar google of vinden.nl of ilse te gaan, en te zoeken. Er zijn genoeg internetsites waar het stap voor stap wordt uitgelegd..... en dit is er een van *klik* je moet dan nog wel even naar meditatie en oefeningen enzo, maar dat vind je wel
||
Citaat:
![]() en als je dan weer wakker wordt (de volgende ochtend..) voel je je idd wel heel goed
|
![]() |
Eerst moet je rustig gaan zitten/liggen, zoals jij dat het gemakkelijkst wilt. Let daarna op je adem. Tel hoevaak je diep inademt. Denk aan niets waar je normaal aan denkt en verbeelt je dat je op de duinen zit, aan het strand, je voelt een vleugje wind, hoort zacht de zee en je hoort zachte muziek... slaap je al?
![]()
|
ik ga altijd op mijn bed liggen, ik laat dan mijn ademhaling tot rust komen. daarna concentreer ik me op mijn ademhaling en hartslag (die ga je na een tijdje voelen) en dan is het na een tijdje alsof er een zwarte deken over me heen valt. heel rustgevend en je denk niveau gaat omlaag zeg maar. dan blijf ik daar zo 20 min. liggen.
(ik blijf trouwens wel bij bewustzijn... niet net zoals slaap ofzo)
|
![]() |
Ga met je voeten ongeveer iets breder dan schouderbreedte staan, met de tenen recht naar voren, en licht door de knieen gebogen. Houd je rug recht, maar ook niet stram. Houd je hoofd ook recht en je ogen gesloten. Je armen hou je zo in de houding dat je net alsof een boom omhelst, alleen de vingertoppen mogen elkaar net niet aanraken. Ga zo alleen staan en rustig ademen voor 10 minuten of zo. En denk alleen aan je ademhaling meer niet, en dat is lekker.
|
![]() |
|
Uuhm hier staat leuk van alles en nog wat maar ik heb 1 vraagje..
Hoe de fuck krijg je je hoofd leeg? Sorry maar ik probeer het regelmatig. Soms ook wel een half uur lang (is voor mij lang niks doen ![]() ![]() Iemand een id? |
![]() |
||
Citaat:
http://www.skepsis.nl/mantra.html
||
Citaat:
probeer je verstand op nul te zetten zodat er geen gedachten in je hoofd op komen als ze toch komen,blaas ze weg,net als wolkjes geef jezelf over aan de stilte,luister naar de stilte, zonder de gedachten erbij je moet ook niet veel van de eerste keren verwachten,het is niet zo dat na de tweede keer je zoiets hebt van waw! mij lukt het ook niet altijd!
||
Citaat:
![]()
|
oke, zo doe ik het:
-ik ga liggen -ik zorg dat er geen bobbels in mijn bed zitten -ik sluit mijn ogen -ik breng mijn ademhalking terug naar obngeveer de helft zo langzaam -ik denk aan wit, of een andere kleur die me op dat moment rustig maakt -ik blijf heel langzaam en geconcentreerd ademhalen -ik voel dat er een soortr van vlaag van wit over me heen komt, zie op mijn netvlies een soort grote witte duim (die vorm) -en ik ben rustig..........
|
![]() |
|
http://www.abc-van-meditatie.nl/ als je daar op technieken klikt krijg je een hoop meditaties die je kan doen. Top site
![]()
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Mediteren hanky123 | 8 | 18-06-2013 17:07 | |
Psychologie |
Wat zijn jouw spirituele ervaringen? gewoonmax | 52 | 07-01-2007 15:45 | |
Eten & Drinken |
Algemeen Vegetarisme en Veganisme Topic #2 Verwijderd | 93 | 30-07-2006 15:02 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Vragen aan gelovigen Juli-tje | 35 | 23-02-2006 19:31 | |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
kerstofobie: IK HAAT KERST! frankzinnig | 71 | 30-03-2003 07:46 |