Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
gewoon dat ie weet wanneer hij streng moet zijn en dat dan ook echt is maar ook makkelijk kan zijn.. hij moet verder aardig zijn, iedereen genoeg persoonlijke aandacht geven.. ook belangrijk dat hij orde kan houden, veel aardige leraren kunnen dit niet dus misschien is het toch wel belangrijk dat een leraar niet te aardig en te grappig is..
verder moet de leraar goed dingen kunnen uitleggen enzo en ook voldoende aandacht aan elke vraag besteden. en als laatste moet hij wel een beteje streng zijn, als je je hw niet gemaakt heb mag je bijv niet de les in.. heel veel leraren laten gewoon alles toe, daar kom je ermee weg als je niks maakt enzo |
![]() |
|
Dyfusia scheef:
en als laatste moet hij wel een beteje streng zijn, als je je hw niet gemaakt heb mag je bijv niet de les in.. heel veel leraren laten gewoon alles toe, daar kom je ermee weg als je niks maakt enzo [/QUOTE] [/B] Aangezien jij als ik me niet vergis op dezelfde school zit als ik: Welke leraren vind je goed en welke niet? Of laat je je daar liever niet over uit? Laatst gewijzigd op 04-04-2003 om 15:31. |
![]() |
|
Ik vind dat een leraar een goede leraar is als je bij hem niet het gevoel hebt dat je niets fout kunt doen
Humor is ook belangrijk, een interesse in de leerlingen een goede leraar is altijd leraar, niet alleen onder schooltijd En een goede leraar moet zich in kunnen leven in haar leerlingen. Ook orde houden is belangrijk, maar bij een goede leraar gaat dat vanzelf Kortom: Echt goede leraren zijn zeldzaam Laatst gewijzigd op 04-04-2003 om 15:38. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Een goede leraar moet enthousiast kunnen vertellen over zijn vak, streng zijn op momenten dat dat nodig is. Goed luisteren naar de leerlingen, met ze kunnen praten over allerdaagse dingen.
Dus een leraar die niet alleen geïnteresseerd is in het les geven, maar ook in contact met zijn leerlingen. Zo'n leraar heb ik voor NL en Duits gehad (dezelfde man) en hij was echt heel erg goed. Hij was grappig, maar toch streng. Praatte vlot met iedereen en luisterde ook serieus naar leerlingen. Dat was echt super fijn! (Helaas is hij overleden ![]() ![]() |
![]() |
|
Goed uit kunnen leggen, goed met mensen om kunnen gaan, orde kunnen houden er vooral zich kunnen inbeelden wat er in mensen van onze leeftijd omgaat zodat ze zich er iets bij kunnen voorstellen wat er in ons omgaat, dat vind ik heel belangrijk.
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
|
Hij (of zij natuurlijk) moet respect afdwingen dmv uitstraling (dus niet de lijfstraffen opnieuw invoeren...), goed uit kunnen leggen, open staan voor leerlingen, en vooral begrip hebben voor leerlingen. (belangrijk met wiskunde) Hij moet ook gewoon snappen dat je iets na 18x uitleggen nog niet iets kan snappen. (mn wiskundeleraar is zo iemand die aan deze eis NIET voldoet)
Of iets wat leerlingen heel erg belangrijk vinden (ook voor de goede orde): wees consequent, als je waarschuwt, zet iemand er dan uit. Laatst gewijzigd op 04-04-2003 om 17:28. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik ga lekker alles geven. ![]() ![]() En misschien Nederlands, maar dat duurt dan nog wel ff. ![]() |
![]() |
|
Complimenten uitdelen doet leerlingen veel goeds, verhoogt de inzet en plezier. En dan zowel bij leerlingen die altijd goed werk leveren (niet ervan uitgaan dat dat maar zo normaal is) als bij leerlingen die werk leveren met fouten, maar er wel hun best voor hebben gedaan. Op die manier kan je ze ook makkelijker benaderen voor wat ze fout doen en helpen (dan wordt 't positief gebracht ipv altijd maar negatief op fouten wijzen).
Verder af en toe wat makkelijker zijn, wat humor in de les brengen enzo, dus de spanningsboog niet constant gespannen houden, maar ook ff laten gaan. Toch ook kunnen ingrijpen wanneer het nodig is en vooral begrip opbrengen voor de situatie van de leerling (als in: begrijpen dat leerlingen het mss inderdaad wel druk hebben en daarom een toets verplaatsen en dus niet blijven volharden in je eigen zin). Dat zijn wat eigenschappen van docenten die ik erg aardig en goed vind.
||
Citaat:
*zonder replays gelezen te hebben* hierbij heb je naar mijn mening het belangrijkste er nog niet bij gezet (goed les kunnen geven) daarvoor is hij tenslotte LERAAR.
|
Verwijderd
|
De beste leraar (is trouwens mijn mentor, maar daar gaat het nu niet om) houdt orde, geeft goed les, kent je naam, weet zijn preoriteiten te stellen (jij huilt, ik krijg niet betaald om je te troosten dus ik negeer je), geeft géén gym, geeft zijn mening over zaken, begrijpt, is rechtvaardig.
Das dus mijn filosofiedocent. |
![]() |
|
![]() |
Ik ga lekker alles geven.
![]() ![]() En misschien Nederlands, maar dat duurt dan nog wel ff. ![]() Ik zit nu laatste jaar pabo en sta nu als eindstage voor de klas. Bevalt me erg goed. Als je leerkracht wilt worden moet je het zeker doen. Als leerkracht moet je leerlingen serieus nemen en ze niet het gevoel geven dat ze niets kunnen. Je moet ze elke keer weer een posititeve ervaring op laten kunnen doen, anders ben je als leerkracht tekort gekomen, want dan heb je het niveau verkeert ingeschat. Je moet een goede band hebben met je leerlingen, dat is het allerbelangrijkste.
|
Een leraar moet zich bij zijn onderwerp kunnen houden, niets is zo irritant als een leraar die alsmaar kletst over zijn privéleven. Hij moet een redelijke afstand kunnen houden (letterlijk en figuurlijk). Hij moet andermans mening kunnen respecteren, maar toch niet bang zijn om een discussie aan te gaan. Heel belangrijk: hij moet zijn fouten en zijn onvolkomenheden (is dat wel een woord?
![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Stel een vraag aan de forummer onder je Verwijderd | 500 | 27-02-2013 06:11 | |
Eindexamens 2006 |
Tips Verwijderd | 58 | 01-06-2006 11:22 | |
Algemene schoolzaken |
leraren pff ninke88 | 18 | 22-06-2005 18:02 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school? Jabotinsky | 84 | 02-11-2004 01:12 | |
Verhalen & Gedichten |
School staat stil in een dynamische maatschappij Type | 8 | 02-12-2003 22:05 | |
Psychologie |
Kamp nachtmerrie..............wat moet ik nu? help me mensen..... HelpMePlease | 12 | 07-10-2002 17:35 |