Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Mijn ex-vriend had andere humor dan ik, andere ideeën over sex dan ik, geheel andere toekomstplannen dan ik, een ander opleidingsniveau dan ik, andere vrienden dan ik, andere hobbies dan ik, een andere manier om dingen te bekijken en beluisteren dan ik, een andere instelling dan ik, en altijd andere meningen dan ik.
Mijn vriend heeft dezelfde humor als ik, dezelfde ideeën over sex als ik, ongeveer dezelfde toekomstplannen als ik, hetzelfde opleidingsniveau als ik, veel dezelfde vrienden als ik, voor een groot deel dezelfde hobbies als ik, dezelfde manier om dingen te bekijken en beluisteren als ik, dezelfde instelling als ik, en meestal dezelfde mening als ik. Het eerste is inderdaad interessanter, je leert nog eens wat van elkaar inderdaad, maar het is wel erg moeilijk. Wegens verregaande verliefdheid heeft het toch nog meer dan een jaar geduurd, maar we hadden voortdurend meningsverschillen en woordenwisselingen en vrij vaak ruzie. Ook waren we vaak teleurgesteld in elkaar, omdat we dan heel andere verwachtingen hadden. Het tweede is niet alleen makkelijker maar ook fijner. Je weet wat je kunt verwachten, dus ja, je moet oppassen dat alles niet te voorspelbaar wordt en dat je in een sleur raakt, maar als je daar op let gaat alles al gauw zo fantastisch. Soms weten we niet eens meer zeker of we wel twee verschillende personen zijn, en dat is een heel intiem gevoel. Ik was het natuurlijk ook wel eens eens met mijn ex-vriend, en ik ben het ook wel eens oneens met mijn vriend. 't Is dus allemaal nog niet zó ernstig. |
![]() |
|
![]() |
mja aanvankelijk is het leuk, spannend ook wel.
in mijn geval wel redelijk zelfde interesses, maar totaal ander karakter, andere gewoontes.. dat botste af en toe vreselijk maar zorgde ook voor een gigantische aantrekkingskracht. Uiteindelijk zijn die verschillende karakters funest geweest. als je het mij vraagt kun je zeker wel een relatie hebben met je tegenpool, mits het uiteindelijk met een soort "voorwaarden" is (als het een langdurige relatie is) dat klinkt heel saai en stom, maar anders gaat het vaak niet werken tussen twee heel verschillende mensen.. dit geldt natuurlijk niet altijd, maargoed.
|
Nee absoluut niet.
Ik ben koppig. Ik weet dat van mezelf. Dus meer dan een vriendschap zit er bij teveel verschillen niet in. Gewoon omdat ik weet dat ik ga botsen of aanpassingen zou doen die ik eigenlijk niet wil doen waardoor ik mezelf in de weg ga zitten en dat afreageer. Dat zou dus gewoon niet werken voor mij.
|
Hmm mijn vriend& ik zijn ook best verschillend.
Ik ben alternatief ( punker, skater, gothic mengelmoesje) maar hij is een hiphopper. Veel vrienden van mij d88 dat het absoluut niet lag zou duren enzo maar nu is het toch alweer 5 maanden bijna aan. bij ons zijn dus tegenpolen muziekstijl, kleding stijl dat soort dingen en ik ben sssupppeeer druk en hij is heel rustig euuhmm overeenkomsten zijn.. Beide moeilijke jeugd gehad.. we kunnen beide goed praten met elkaar.. euuhmmm tja ![]()
|
![]() |
Euhh..Ik ken mijn vriendje nog niet zo goed, maar ik weet wel dat ik heel opgefokt ben, en hij heel relaxed. Dat gaat wel werken denk ik hoor, is precies wat ik nodig heb.
En ik ben gemeen en hij is ontzettend lief, dus hopelijk neem ik dat een beetje van hem over. ![]() En qua uiterlijk: allebei smal, allebei lang haar ![]() ![]() Laatst gewijzigd op 07-04-2003 om 20:37. |
![]() |
|
Jouw voorbeeld van karaktertrek open en iets gesloten, is een fijne tegenstelling, beide passen zich aan aan de situatie.
Maar wanneer de verschillen zo groot zijn dat je je alleen maar aan elkaar aanpast, is de relatie waarschijnlijk niet goed. Twee uitersten bij elkaar lijkt me daarom erg moeilijk. Het leukste is natuurlijk de middenweg, zo kun je toch nog van elkaar leren en soortgelijke hobby's e.d hebben. Als jullie ideeën maar niet de hele tijd botsen zodat je op een gegeven moment alleen maar ruzie kan maken. ![]() |
![]() |
|
euhm ja .. nou m,n vriendin is wel een beetje een tegenpool .. maar aan de andere kant ook weer niet .
kijk we hebben wel dezelfde smaak qua dingen die we leuk vinden zoals onze toekomst samen , intresses , muziek , hobby's , vrijtijdbesteding blablabla vrijwel alles eigenlijk alleen qua meningen soms totaal anders. zorgde op het begin en soms nog wel eens tot ruzies ofzo ![]() maar goed ,, 1 ding is zeker en dat is dat we elkaar gevonden hebben en nooit meer zonder willen en dus laten we die meningsverschillen voor wat het is .. ![]() |
![]() |
|
![]() |
JA JA JA!!! mn frienjuh en ik zijn geloofik ook best wel verschillend en ik vinnet superrrtof.
niet alleen qua uiterlijk (hij is best heel netjes, ik is btje altow) maar hij is ook wat relaxter dan ik, ik moet altijd iets doen en alsik dan bij hem ben komik toch een btje tot rust ![]() ![]()
|
![]() |
mm, mijn vriendin maakt altijd haar huiswerk, ik nooit
zij haalt hoge cijfers, ik lage ik blow, drink...zij niet ik ben groot, zij klein ik ben dun, zij is vrij stevig ( ![]() zij is netjes, ik slordig ![]()
|
Ik denk dat je in een relatie ook naar bepaalde overeenkomsten zoekt en dat als je in alles elkaars tegenpool bent het NOOIT goed kan gaan. Je moet over sommige dingen toch dezelfde ideeën hebben...
Ik denk ook dat het heel goed is als je elkaar aanvult in sommige dingen, dat je van je partner kan leren en door hem/haar kanten van jezelf ontdekt die je nog niet eerder gezien hebt. Ik geloof dat je het beste uit de ander kan halen door verschillend te zijn en de ander uit te dagen en stimuleren. Een goede combinatie van tegenstellingen en overeenkomsten dus. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Tegenpolen werken niet. Met iemand die echt compleet anders is, van de humor tot aan de principes, zou ik het nog geen maand kunnen volhouden - en diegene waarschijnlijk ook niet met mij. Misschien dat het aan het begin nog kan, maar op den duur ga je je te veel ergeren aan elkaars verschillen.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Mijn huidige vriend is in veel dingen een tegenpool voor mij, zo trek ik me wat aan van kritiek van anderen, en voor hem is hijzelf zijn grootste criticus. Hij is spontaan open, brutaal, en simpelweg een klootzak. Ik meer gesloten, soms spontaan, en mjah ik zeg niet gauw waar het op staat.
We komen in een aantal dingen wel overeen, zoals humor en mensenkennis, we zijn allebei mensen die van mensen houden zeg maar. Houden van feesten... etc. En we zijn al een tijd gek op mekaar, ik weet niet wat ons aantrekt maar het gaat ontzettend goed, dus tsja ![]() Ik vind tegenpolen vaak wat beter werken dan als je beiden heel veel hetzelfde bent. Is mijn ervaring. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Hetzelfde. Moeten elkaar toch begrijpen? Ik zou gek worden van een rustig en stil iemand denk ik, en andersom. Ook moeten de interesses een beetje gelijk zijn, anders kun je niks samen doen en als je dan over de eerste fase van niks-anders-doen-dan-aan-elkaar-zitten heen bent, heb je ook niks meer.
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Soort zoekt soort of tegenpolen trekken elkaar aan Shebaa | 9 | 26-09-2011 19:52 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Waarom geloof jij niet? Magican2 | 500 | 24-07-2009 12:39 | |
Gelovigen in de ogen van niet-gelovigen RanC | 129 | 21-01-2005 13:28 | |
Waar komt het kwaad vandaan als God er niet zou zijn? GeritoDM | 22 | 01-03-2004 14:13 | |
Liefde & Relatie |
Tegenpool of juist niet? marlies | 30 | 19-08-2002 21:53 | |
Psychologie |
Laag zelfbeeld leidt tot het leuk vinden van relatief onaantrekkelijke mensen? Sylvain Altherian | 12 | 20-02-2002 06:57 |