![]() |
|
Hier is nummertje 3!
nummer 2 is hier te vinden: http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=331362 Hier is de search naar de pil te vinden, daar staat ook nog het een en ander..! http://forum.scholieren.com/search....tby=&sortorder= Dus spui je vragen over de pil in dit topic! Kijk hier ook eens!: http://www.anticonceptie.nl/consument/ (met dank aan Leonoor) |
![]() |
|
Verwijderd
|
Mja, vorige week werd ik - een week te vroeg - ongesteld. Nog nooit eerder gehad met deze pil...
Nu was het gisteren weer voorbij (heeft precies een week geduurd). Maar je raadt het vast al; 's avonds werd ik gewoon wéér ongesteld (maar dan nu dus eigenlijk op de dag dat het ook echt zou moeten beginnen). Is dat normaal? |
![]() |
|
![]() |
Ik gebruik de pil ongeveer 2 jaar.. ik slik 3 strippen achterelkaar en alles gaat goed.. ik vind de pil echt een uitvinding! Heerlijk dat jezelf kan bepalen waneer je ongesteld word!
Mithril: de pillen van nu zijn steeds betrouwbaarder, en er zitten zo goed als geen risico's aan als je een gewone pil hebt. Maar je kan ms met je moeder gewoon een keer langs de dokter gaan en dan vragen wat de nadelen zijn enzo... |
![]() |
|
![]() |
Andijvie:
Ik had laatst een bloeding, 5 dagen voordat ik had moeten menstrueren. Na een dag was het weer voorbij. Ik heb het aan een arts gevraagd of het ernstig is en of de werking van de pil minder is geworden. Die bloeding is een "spotting" en kan ook een paar dagen duren. Heel vervelend, maar er is nix aan te doen. De werking van de pil is niet minder geworden, je moet gewoon doorslikken en je normale stopweek houden. Als het nou heel vaak voorkomt (wat knap lastig is) zou ik wel ff naar de dokter gaan, om te overleggen of je misschien een zwaardere pil kunt krijgen(???) Ik weet niet of dat een oplossing is, maar moet je maar ff met de dokter over hebben dan. Mvg |
![]() |
|
![]() |
arghhh, zelfs mij gebeurt het...gisteren voor het eerst de pil vergeten! en ik heb de bijsluiter (microgynon 30) in Leiden liggen, dus zou iemand please even voor me willen kijken wat ik moet doen?
ter informatie: ik ben vorige week zondag met een nieuwe strip begonnen en heb de pil op vrijdag (dus in de eerste week) vergeten in te nemen. ik heb 'em nu net snel ingenomen, dat is dus 36 uur en 10 minuten na mijn vorige pil van donderdagavond (hm ja had ik er maar een uurtje eerder aan gedacht). wat staat er in de bijsluiter bij 1 pil vergeten in de eerste week, net te laat ingenomen dus? alvast bedankt, liefs |
![]() |
|
hee allemaal.
ik slik nu sinds een maand de pil, ik heb nu stopweek en ik zou nu ongeveer ongesteld moeten worden. alleen ik ben nog niet ongesteld, ik heb de pil goed geslikt, altijd regelmatig en niet vergeten enzo maar ik heb wel overgegeven maar dat kwam niet door de pil zelf maar omdat ik een eetstoornis heb dus nu ben ik echt bang dat t misschien invloed heeft gehad op hetslikken van de pil en aangezien ik nu nog niet ongesteld ben, zou dr een kans kunne zijn dat ik zwanger ben ofzo? ik heb het nog 2x gedaan voordat ik aan de pil was maar toen wel met condoom en alles ging toen goed. heel erg bedankt ow en nog een vraagje ajb als je zegmaar sex wilt hebben tijdens je stopweek ben je dan ook beschermd of moet je een condoom gebruiken?
Laatst gewijzigd op 12-04-2003 om 11:42. |
![]() |
|
heb even een paar vraagjes.....
Als je niet aan de pil bent en je moet ongesteld worden dan ben je meestal wat zwaarder omdat je vocht vasthoud. Is dit ook zo als je wel aan de pil bent en dan ongesteld moet worden? En zo ja, weet iemand ook wanneer dat beetje extra gewicht dan weer verdwijnt? Alvast bedankt! |
![]() |
||
Citaat:
neem de vergeten tablet in zodra u eraan denkt, ook als dit zou betekenen dat u 2 tabletten op hetzelfde moment moet innemen. Neem verder de tabletten weer op de gebruikelijke tijd in, maar u moet tevens gedurende 7 dagen extra voorbehoedmiddelen gebruiken. Als u in de week voor het overslaan gemeenschap hebt gehad moet u rekening houden met een kans op zwangerschap. neem in dat geval daarom meteen contact op met uw dokter. graag gedaan ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Je moet gewoon even geduld hebben, het lichaam moet zich aanpassen aan de extra hormonen. Als je gewoon regelmatig blijft slikken, komt het vanzelf goed. En wat ik heb gehoord dat je in de stopweek toch zwanger kan worden als je geen condoom gebruikt, dus gewoon gebruiken. |
![]() |
|
een paar dagen geleden zat ik nog in oostenrijk , ik gebruikte de pil nog altijd en de woensdag toen de strip op was begon ik direct aan de 2de strip omdat ik gewoon even geen goesting had in menstruatie.... maar wat blijkt, mijn menstruatie stopte niet en terwijl ik dus die 2de strip ben aant nemen menstrueer ik dus toch.
nu oke, allemaal niet zo erg hoor, zal ik het er wel bijnemen, zo erg is het niet maar hoe zit dat voor de volgende strip? moet ik dan gewoon doen alsof er niets is gebeurd of moet ik er 2 weken tussen laten ? iemand enig idee? laat het me weten!!! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
iemand mijn vraag? ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je het niet zeker weet, ben even een apotheek of de huisarts, die vertelt het je zo ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maaruh, in mijn bijsluiter staat dat je na een dag nog geen risico's loopt dus.... Ik gebruik trouwens DIANE 35, is wel een zware. Maar het helpt ook tegen overbeharing en acne. De ideale oplossing dus. HEt helpt echt! Dus voor iedereen die hier ook last van heeft: DIANE 35 helpt! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Weet iemand een goed alternatief als je niet goed tegen microgynon 30 kunt, ik wil graag van pil veranderen maar ik wil ook geen hele zware pil. Ik wordt van microgynon namelijk vaak misselijk als ik ze te snel achter elkaar inneem (minder dan 12 uur ertussen)
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zelf heb ik cilest, is een gemiddelde pil volgens mij, ik heb helemaal nergens last van (ook niet van aankomen oid) misschien is dat een optie? Bespreek het probleem met je huisarts, die weet vast wel wat te doen... |
![]() |
|
Hoihoi
Ik ben van plan 2 keer de pil door te slikken...dus 3 strippen achter elkaar...dus 2 stopweken overslaan? snappie? ![]() maar als ik dan toch tussendoorse bloedingen krijg..is de pil dan nog wel veilig?
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Pil is altijd veilig, wanneer je hem goed slikt... dus ook tijdens je stopweek of tijdens tussen-bloedingen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je slikt eerst drie weken de pil, dan de stopweek, en dan begin je weer? Natuurlijk ben je dan veilig... Je bent, als je de pil goed slikt, de gehele maand veilig, dus ook in je stopweek en ook meteen bij het begin van je nieuwe strip... |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Ik ben twee weken geleden begonnen met de pil. Ik moest eigenlijk wachten tot ik ongesteld werd en dan op die dag beginnen met de pil, maar omdat ik een behoorlijk lange cyclus heb en net ongesteld was geweest, ben ik halverwege mijn cyclus begonnen.
Vanaf wanneer is de pil dan veilig? Ik slik trouwens de Yasminpil. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ga er dan vanuit dat hij vanaf het begin van de tweede strip veilig is. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Ik wil graag de pil, kan naar de dokter gaan, afspraak maken en een proefrecept krijgen.. het probleem is alleen... dat wil nooit zonder dat mijn ouders er achter komen (nee het is niet bespreekbaar, wil ik ook liever niet, ik heb nog geen zin in die discusie, ze laten me in alles vrij, maar mn moeder vind de pil maar zo'n troep en ik ook wel, maar ik wil het gewoon proberen... het is dus niet zo dat het NIET per say mag maar ik wil het gewoon zelf doen, en ff zonder hun toedan uitvissen e.d. ik voel mij zeer ongemakkelijk om dit met hen te discussieren, vooral nu ik nog geen 18 ben )
Anyway... hoe doe je dat, ik bedoel als het door de verzekering vergoed word (denk logish na) komen ze er zeker achter.. ik bedoel maar, snapt iemand wat ik bedoel? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Sinds ik aan de pil ben, ben ik een stuk minder hevig ongesteld.. De eerste dag van mijn menstruatie is meestal best wel hevig, maar nu dus helemaal niet meer (mij hoor je niet klagen hoor
![]() Zijn dit zgn bijwerkingen of moet ik hiermee naar mn huisarts?
Laatst gewijzigd op 19-04-2003 om 14:25. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat is dus niets waar je je druk over hoeft te maken. Dat het bloed nu eerder zwart is dan rood, kan ook voorkomen, hoort er ook gewoon bij. Ook de hoeveelheid en kleur van je afscheiding kan veranderen.. Ook weer niets om je druk over te maken dus ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Het verschilt heel erg per persoon of je van een pil bijwerkingen krijgt of niet. De een krijgt van microgynon bijwerkingen en de ander van de diane-pil of maar even een voorbeeld te noemen. Er is dus niet een pil te noemen waar je nooit bijwerkingen van kan krijgen. Waarschijnlijk schrijft je huisarts je een pil voor, voor drie maanden, als ie je bevalt dan vraag je een herhaalrecept en anders probeer je een andere net zo lang tot je er een gevonden hebt die bij je past. Soms gaan bijwerkingen trouwens wel over als je de pil wat langer slikt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat wel zo is; nadat je de pil een tijdje gebruikt, gaan de bijverschijnselen weer weg.. Zelf zit ik nu weer gewoon op mijn originele gewicht... Je lichaam moet er dus gewoon even aan wennen... Enne; wát je aankomt kan je bijna niet zien van buiten, je merkt het alleen op de weegschaal... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |