Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-04-2003, 17:54
Snufje
Snufje is offline
Hier is nummertje 3!

nummer 2 is hier te vinden:
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=331362

Hier is de search naar de pil te vinden, daar staat ook nog het een en ander..!
http://forum.scholieren.com/search....tby=&sortorder=

Dus spui je vragen over de pil in dit topic!

Kijk hier ook eens!: http://www.anticonceptie.nl/consument/ (met dank aan Leonoor)
Oud 08-04-2003, 15:24
snarl
snarl is offline
hoi, ik had ook even een vraagje ..

ik wil graag aan de pil, alleen mn moeder zegt dat dat niet kan omdat ik dan nóg meer kans op kanker heb, door de hormonen die erin zitten. kanker zit bij mij nogal in de familie.

weet iemand hier iets van, of mijn moeder gelijk heeft of niet?
Oud 09-04-2003, 14:00
ananas15
ananas15 is offline
Ik heb net toevallig vandaag gehoord dat pillen met kankerverwekkende hormonen uit de handel worden gedaan, maar het zijn maar enkele soorten pil... blijven er nog genoeg over. Je kunt er dan eventueel naar vragen bij de huisarts.
Oud 09-04-2003, 15:25
Verwijderd
volgens de huisarts licht het aan de pil dat k al 28 dagen ongesteld ben, omdat ik net weer begonnen was na paar maanden zonder
Oud 09-04-2003, 22:05
elledc
elledc is offline
Citaat:
mithril schreef op 08-04-2003 @ 16:24:
ik wil graag aan de pil, alleen mn moeder zegt dat dat niet kan omdat ik dan nóg meer kans op kanker heb, door de hormonen die erin zitten. kanker zit bij mij nogal in de familie.

weet iemand hier iets van, of mijn moeder gelijk heeft of niet?
Moet je niet teveel zorgen om maken, de lichte pil die nu op de markt is heeft geen (of weinig) negatieve bijwerking en zoiets als kankerverwekkend zeker niet. De iets zwaardere pil kan wel hart- en vaatziektes stimuleren ook bij het roken maar de kans is niet zeer groot en de juiste bewijzen zijn er nog niet.
Oud 10-04-2003, 11:19
Verwijderd
Mja, vorige week werd ik - een week te vroeg - ongesteld. Nog nooit eerder gehad met deze pil...
Nu was het gisteren weer voorbij (heeft precies een week geduurd). Maar je raadt het vast al; 's avonds werd ik gewoon wéér ongesteld (maar dan nu dus eigenlijk op de dag dat het ook echt zou moeten beginnen).
Is dat normaal?
Oud 11-04-2003, 19:31
rooddraakje
rooddraakje is offline
Ik gebruik de pil ongeveer 2 jaar.. ik slik 3 strippen achterelkaar en alles gaat goed.. ik vind de pil echt een uitvinding! Heerlijk dat jezelf kan bepalen waneer je ongesteld word!

Mithril: de pillen van nu zijn steeds betrouwbaarder, en er zitten zo goed als geen risico's aan als je een gewone pil hebt. Maar je kan ms met je moeder gewoon een keer langs de dokter gaan en dan vragen wat de nadelen zijn enzo...
Oud 11-04-2003, 20:22
Fagyi
Fagyi is offline
Andijvie:

Ik had laatst een bloeding, 5 dagen voordat ik had moeten menstrueren. Na een dag was het weer voorbij. Ik heb het aan een arts gevraagd of het ernstig is en of de werking van de pil minder is geworden.
Die bloeding is een "spotting" en kan ook een paar dagen duren. Heel vervelend, maar er is nix aan te doen. De werking van de pil is niet minder geworden, je moet gewoon doorslikken en je normale stopweek houden.
Als het nou heel vaak voorkomt (wat knap lastig is) zou ik wel ff naar de dokter gaan, om te overleggen of je misschien een zwaardere pil kunt krijgen(???) Ik weet niet of dat een oplossing is, maar moet je maar ff met de dokter over hebben dan.

Mvg
Oud 12-04-2003, 09:40
**Bambi**
**Bambi** is offline
arghhh, zelfs mij gebeurt het...gisteren voor het eerst de pil vergeten! en ik heb de bijsluiter (microgynon 30) in Leiden liggen, dus zou iemand please even voor me willen kijken wat ik moet doen?

ter informatie: ik ben vorige week zondag met een nieuwe strip begonnen en heb de pil op vrijdag (dus in de eerste week) vergeten in te nemen. ik heb 'em nu net snel ingenomen, dat is dus 36 uur en 10 minuten na mijn vorige pil van donderdagavond (hm ja had ik er maar een uurtje eerder aan gedacht).

wat staat er in de bijsluiter bij 1 pil vergeten in de eerste week, net te laat ingenomen dus?

alvast bedankt, liefs
Oud 12-04-2003, 11:35
beija_flor
beija_flor is offline
hee allemaal.
ik slik nu sinds een maand de pil, ik heb nu stopweek en ik zou nu ongeveer ongesteld moeten worden. alleen ik ben nog niet ongesteld, ik heb de pil goed geslikt, altijd regelmatig en niet vergeten enzo maar ik heb wel overgegeven maar dat kwam niet door de pil zelf maar omdat ik een eetstoornis heb dus nu ben ik echt bang dat t misschien invloed heeft gehad op hetslikken van de pil en aangezien ik nu nog niet ongesteld ben, zou dr een kans kunne zijn dat ik zwanger ben ofzo? ik heb het nog 2x gedaan voordat ik aan de pil was maar toen wel met condoom en alles ging toen goed.

heel erg bedankt

ow en nog een vraagje ajb als je zegmaar sex wilt hebben tijdens je stopweek ben je dan ook beschermd of moet je een condoom gebruiken?

Laatst gewijzigd op 12-04-2003 om 11:42.
Oud 12-04-2003, 12:40
$tarlight
$tarlight is offline
heb even een paar vraagjes.....

Als je niet aan de pil bent en je moet ongesteld worden dan ben je meestal wat zwaarder omdat je vocht vasthoud. Is dit ook zo als je wel aan de pil bent en dan ongesteld moet worden? En zo ja, weet iemand ook wanneer dat beetje extra gewicht dan weer verdwijnt?

Alvast bedankt!
Oud 12-04-2003, 12:43
$tarlight
$tarlight is offline
Citaat:
**Bambi** schreef op 12-04-2003 @ 10:40:
arghhh, zelfs mij gebeurt het...gisteren voor het eerst de pil vergeten! en ik heb de bijsluiter (microgynon 30) in Leiden liggen, dus zou iemand please even voor me willen kijken wat ik moet doen?

ter informatie: ik ben vorige week zondag met een nieuwe strip begonnen en heb de pil op vrijdag (dus in de eerste week) vergeten in te nemen. ik heb 'em nu net snel ingenomen, dat is dus 36 uur en 10 minuten na mijn vorige pil van donderdagavond (hm ja had ik er maar een uurtje eerder aan gedacht).

wat staat er in de bijsluiter bij 1 pil vergeten in de eerste week, net te laat ingenomen dus?

alvast bedankt, liefs
1 tablet vergeten in week 1
neem de vergeten tablet in zodra u eraan denkt, ook als dit zou betekenen dat u 2 tabletten op hetzelfde moment moet innemen. Neem verder de tabletten weer op de gebruikelijke tijd in, maar u moet tevens gedurende 7 dagen extra voorbehoedmiddelen gebruiken. Als u in de week voor het overslaan gemeenschap hebt gehad moet u rekening houden met een kans op zwangerschap. neem in dat geval daarom meteen contact op met uw dokter.

graag gedaan
Oud 12-04-2003, 13:07
**Bambi**
**Bambi** is offline
hm gelukkig vorige week braaf geweest, dan valt de schade weer mee

thnx!
Oud 13-04-2003, 11:19
nightwish_assie
nightwish_assie is offline
Citaat:
Zuig schreef op 12-04-2003 @ 12:35:
hee allemaal.
ik slik nu sinds een maand de pil, ik heb nu stopweek en ik zou nu ongeveer ongesteld moeten worden. alleen ik ben nog niet ongesteld, ik heb de pil goed geslikt, altijd regelmatig en niet vergeten enzo maar ik heb wel overgegeven maar dat kwam niet door de pil zelf maar omdat ik een eetstoornis heb dus nu ben ik echt bang dat t misschien invloed heeft gehad op hetslikken van de pil en aangezien ik nu nog niet ongesteld ben, zou dr een kans kunne zijn dat ik zwanger ben ofzo? ik heb het nog 2x gedaan voordat ik aan de pil was maar toen wel met condoom en alles ging toen goed.

heel erg bedankt

ow en nog een vraagje ajb als je zegmaar sex wilt hebben tijdens je stopweek ben je dan ook beschermd of moet je een condoom gebruiken?
Toen ik voor het eerst aan de pil ging, kwam ook in de stopweek niet gelijk mn menstruatie.
Je moet gewoon even geduld hebben, het lichaam moet zich aanpassen aan de extra hormonen.
Als je gewoon regelmatig blijft slikken, komt het vanzelf goed.

En wat ik heb gehoord dat je in de stopweek toch zwanger kan worden als je geen condoom gebruikt, dus gewoon gebruiken.
Oud 14-04-2003, 09:16
Diana's~Acolyte
Diana's~Acolyte is offline
kan iemand mij dan hier vertellen of je meteen beschermd bent als je de prikpil laat zetten?

ik heb de prikpil 2 dagen na mijn laatste (gewone) pil laten zetten en ben wel ongesteld geworden nog die week.. maar ben ik dan meteen beschermd die week? (voor de pil de stopweek dus)
Oud 14-04-2003, 10:33
QueenOfTheBongo
QueenOfTheBongo is offline
een paar dagen geleden zat ik nog in oostenrijk , ik gebruikte de pil nog altijd en de woensdag toen de strip op was begon ik direct aan de 2de strip omdat ik gewoon even geen goesting had in menstruatie.... maar wat blijkt, mijn menstruatie stopte niet en terwijl ik dus die 2de strip ben aant nemen menstrueer ik dus toch.

nu oke, allemaal niet zo erg hoor, zal ik het er wel bijnemen, zo erg is het niet

maar hoe zit dat voor de volgende strip?
moet ik dan gewoon doen alsof er niets is gebeurd of moet ik er 2 weken tussen laten ?

iemand enig idee? laat het me weten!!!
Oud 14-04-2003, 13:59
Diana's~Acolyte
Diana's~Acolyte is offline
Citaat:
polo schreef op 14-04-2003 @ 11:33:
een paar dagen geleden zat ik nog in oostenrijk , ik gebruikte de pil nog altijd en de woensdag toen de strip op was begon ik direct aan de 2de strip omdat ik gewoon even geen goesting had in menstruatie.... maar wat blijkt, mijn menstruatie stopte niet en terwijl ik dus die 2de strip ben aant nemen menstrueer ik dus toch.

nu oke, allemaal niet zo erg hoor, zal ik het er wel bijnemen, zo erg is het niet

maar hoe zit dat voor de volgende strip?
moet ik dan gewoon doen alsof er niets is gebeurd of moet ik er 2 weken tussen laten ?

iemand enig idee? laat het me weten!!!
nee. bij de volgende strip hou je gewoon die stopweek(7 dagen) en gaat daarna gewoon weer verder met de volgende strip.

iemand mijn vraag? (ik kan het NERGENS vinden. zelfs niet op de bijsluiter)
Oud 14-04-2003, 14:40
Verwijderd
Citaat:
Diana's~Acolyte schreef op 14-04-2003 @ 10:16:
kan iemand mij dan hier vertellen of je meteen beschermd bent als je de prikpil laat zetten?

ik heb de prikpil 2 dagen na mijn laatste (gewone) pil laten zetten en ben wel ongesteld geworden nog die week.. maar ben ik dan meteen beschermd die week? (voor de pil de stopweek dus)
Ik vermoed van wel, aangezien je ook daarvoor de pil hebt geslikt, ben je daarvoor veilig geweest...
Als je het niet zeker weet, ben even een apotheek of de huisarts, die vertelt het je zo
Oud 15-04-2003, 08:25
Alpha #1
Alpha #1 is offline
Citaat:
**Bambi** schreef op 12-04-2003 @ 10:40:

alvast bedankt, liefs
Het is niet zo erg om een keer een pil te vergeten hoor! Het is niet een wereldramp, als je zowiezo condooms gebruikt als dit gebeurt is er niks aan de hand.
Maaruh, in mijn bijsluiter staat dat je na een dag nog geen risico's loopt dus....

Ik gebruik trouwens DIANE 35, is wel een zware. Maar het helpt ook tegen overbeharing en acne. De ideale oplossing dus. HEt helpt echt! Dus voor iedereen die hier ook last van heeft: DIANE 35 helpt!
Oud 15-04-2003, 08:52
jasmijn84
jasmijn84 is offline
weet er iemand of lovette of zware of lichte pil is?
Oud 15-04-2003, 13:36
Verwijderd
Citaat:
jasmijn84 schreef op 15-04-2003 @ 09:52:
weet er iemand of lovette of zware of lichte pil is?
een hele lichte, heb hem zelf ook gehad, was me té licht... (Is één van de nieuwere pillen, die zijn erg licht, hebben minder bijwerkingen - hoewel ik er behoorlijk van aankwam.)
Oud 15-04-2003, 14:38
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Weet iemand een goed alternatief als je niet goed tegen microgynon 30 kunt, ik wil graag van pil veranderen maar ik wil ook geen hele zware pil. Ik wordt van microgynon namelijk vaak misselijk als ik ze te snel achter elkaar inneem (minder dan 12 uur ertussen)
Oud 15-04-2003, 15:01
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 15-04-2003 @ 15:38:
Weet iemand een goed alternatief als je niet goed tegen microgynon 30 kunt, ik wil graag van pil veranderen maar ik wil ook geen hele zware pil. Ik wordt van microgynon namelijk vaak misselijk als ik ze te snel achter elkaar inneem (minder dan 12 uur ertussen)
Mja, niet echt verstand van eigenlijk...
Zelf heb ik cilest, is een gemiddelde pil volgens mij, ik heb helemaal nergens last van (ook niet van aankomen oid) misschien is dat een optie?
Bespreek het probleem met je huisarts, die weet vast wel wat te doen...
Oud 15-04-2003, 17:04
Deliveran©e
Deliveran©e is offline
Hoihoi

Ik ben van plan 2 keer de pil door te slikken...dus 3 strippen achter elkaar...dus 2 stopweken overslaan? snappie?

maar als ik dan toch tussendoorse bloedingen krijg..is de pil dan nog wel veilig?
Oud 15-04-2003, 17:32
Verwijderd
Citaat:
*~*SuSHiJoW*~* schreef op 15-04-2003 @ 18:04:
Hoihoi

Ik ben van plan 2 keer de pil door te slikken...dus 3 strippen achter elkaar...dus 2 stopweken overslaan? snappie?

maar als ik dan toch tussendoorse bloedingen krijg..is de pil dan nog wel veilig?
Zeker weten
Pil is altijd veilig, wanneer je hem goed slikt... dus ook tijdens je stopweek of tijdens tussen-bloedingen
Oud 16-04-2003, 08:28
Alpha #1
Alpha #1 is offline
Citaat:
*~*SuSHiJoW*~* schreef op 15-04-2003 @ 18:04:
Hoihoi

Oo! dat heb ik eens gedaan (ik slik altijd door) en toen kreeg ik ook een tussendoorse bloeding. En ik was op vakantie en had helemaal niks mee! O hell! Ik ben meteen gestopt en ongesteld geworden zeg maar...
Oud 16-04-2003, 10:14
angel_girl
angel_girl is offline
Kan je de pil verkrijgen zonder dat mijn ouders het weten ?
Oud 16-04-2003, 11:16
Alpha #1
Alpha #1 is offline
Citaat:
angel_girl schreef op 16-04-2003 @ 11:14:
Kan je de pil verkrijgen zonder dat mijn ouders het weten ?
ja, dokters hebben zwijgrecht. Maar als je het toch niet vertrouwd, kun je ook naar een andere huisarts gaan of naar de Rutgers Stichting toch? We zoeken het even op, of dat laatste klopt. Wordt vervolgd...
Oud 16-04-2003, 11:21
Alpha #1
Alpha #1 is offline
Citaat:
De RNG biedt zelf geen medisch/seksuologische hulpverlening. Voor pilrecept, morning after pil, en andere anticonceptiemiddelen, en therapieën verwijzen wij onder meer naar de Rutgershuizen, inmiddels aangesloten bij StiSan.
Oud 16-04-2003, 17:02
beija_flor
beija_flor is offline
ben je als je na je stopweek de pil gaat slikken gelijk veilig?
Oud 16-04-2003, 17:04
Verwijderd
Citaat:
Zuig schreef op 16-04-2003 @ 18:02:
ben je als je na je stopweek de pil gaat slikken gelijk veilig?
Wat bedoel je?
Je slikt eerst drie weken de pil, dan de stopweek, en dan begin je weer? Natuurlijk ben je dan veilig... Je bent, als je de pil goed slikt, de gehele maand veilig, dus ook in je stopweek en ook meteen bij het begin van je nieuwe strip...
Oud 16-04-2003, 18:01
beija_flor
beija_flor is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 16-04-2003 @ 18:04:
Wat bedoel je?
Je slikt eerst drie weken de pil, dan de stopweek, en dan begin je weer? Natuurlijk ben je dan veilig... Je bent, als je de pil goed slikt, de gehele maand veilig, dus ook in je stopweek en ook meteen bij het begin van je nieuwe strip...
thnxx!! moest ik ff heeeeeeel nodig weten
Oud 16-04-2003, 20:14
Verwijderd
Ik ben twee weken geleden begonnen met de pil. Ik moest eigenlijk wachten tot ik ongesteld werd en dan op die dag beginnen met de pil, maar omdat ik een behoorlijk lange cyclus heb en net ongesteld was geweest, ben ik halverwege mijn cyclus begonnen.

Vanaf wanneer is de pil dan veilig?
Ik slik trouwens de Yasminpil.
Oud 16-04-2003, 20:16
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
VOlgens mij pas na een strip
Oud 16-04-2003, 20:19
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 16-04-2003 @ 21:16:
VOlgens mij pas na een strip
Dus als ik deze strip afmaak, dan is het veilig? Of na nog een strip?
Oud 16-04-2003, 20:23
Verwijderd
Citaat:
Para! schreef op 16-04-2003 @ 21:19:
Dus als ik deze strip afmaak, dan is het veilig? Of na nog een strip?
Als je begint op de eerste dag van je ongesteldheid, is hij meteen veilig. Dat heb je niet gedaan.
Ga er dan vanuit dat hij vanaf het begin van de tweede strip veilig is.
Oud 16-04-2003, 20:25
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 16-04-2003 @ 21:23:
Als je begint op de eerste dag van je ongesteldheid, is hij meteen veilig. Dat heb je niet gedaan.
Ga er dan vanuit dat hij vanaf het begin van de tweede strip veilig is.
Dankjewel.
Oud 16-04-2003, 20:34
Verwijderd
Citaat:
Para! schreef op 16-04-2003 @ 21:25:
Dankjewel.
(Overigens vertellen huisartsen zelf dat je, wanneer je begint op de eerste dag van je ongesteldheid, je er beter vanuit kan gaan dat je bij het begin van de tweede strip veilig bent.. Na een maand dus... Wanneer je dat niet doet, is het ook na een maand..)
Oud 17-04-2003, 11:15
angel_girl
angel_girl is offline
Citaat:
Alpha #1 schreef op 16-04-2003 @ 12:16:
ja, dokters hebben zwijgrecht. Maar als je het toch niet vertrouwd, kun je ook naar een andere huisarts gaan of naar de Rutgers Stichting toch? We zoeken het even op, of dat laatste klopt. Wordt vervolgd...
Oke, ik ga anders wel naar de huisarts.
Oud 18-04-2003, 01:07
Verwijderd
Ik wil graag de pil, kan naar de dokter gaan, afspraak maken en een proefrecept krijgen.. het probleem is alleen... dat wil nooit zonder dat mijn ouders er achter komen (nee het is niet bespreekbaar, wil ik ook liever niet, ik heb nog geen zin in die discusie, ze laten me in alles vrij, maar mn moeder vind de pil maar zo'n troep en ik ook wel, maar ik wil het gewoon proberen... het is dus niet zo dat het NIET per say mag maar ik wil het gewoon zelf doen, en ff zonder hun toedan uitvissen e.d. ik voel mij zeer ongemakkelijk om dit met hen te discussieren, vooral nu ik nog geen 18 ben )
Anyway... hoe doe je dat, ik bedoel als het door de verzekering vergoed word (denk logish na) komen ze er zeker achter.. ik bedoel maar, snapt iemand wat ik bedoel?
Oud 18-04-2003, 11:40
Verwijderd
Citaat:
sweetsterretje schreef op 18-04-2003 @ 02:07:
Ik wil graag de pil, kan naar de dokter gaan, afspraak maken en een proefrecept krijgen.. het probleem is alleen... dat wil nooit zonder dat mijn ouders er achter komen (nee het is niet bespreekbaar, wil ik ook liever niet, ik heb nog geen zin in die discusie, ze laten me in alles vrij, maar mn moeder vind de pil maar zo'n troep en ik ook wel, maar ik wil het gewoon proberen... het is dus niet zo dat het NIET per say mag maar ik wil het gewoon zelf doen, en ff zonder hun toedan uitvissen e.d. ik voel mij zeer ongemakkelijk om dit met hen te discussieren, vooral nu ik nog geen 18 ben )
Anyway... hoe doe je dat, ik bedoel als het door de verzekering vergoed word (denk logish na) komen ze er zeker achter.. ik bedoel maar, snapt iemand wat ik bedoel?
je kan het in principe helemaal zelf betalen, dan gaat het nooit via de verzekering... maar dat is volgens mij wel prijzig...
Oud 19-04-2003, 14:21
Eurydice
Eurydice is offline
Sinds ik aan de pil ben, ben ik een stuk minder hevig ongesteld.. De eerste dag van mijn menstruatie is meestal best wel hevig, maar nu dus helemaal niet meer (mij hoor je niet klagen hoor ) met een beetje geluk ben ik dan nog 3dagen ongesteld, maar dat stelt ook niet zoveel voor. Bovendien heeft is het soms eerder zwart van kleur dan rood..

Zijn dit zgn bijwerkingen of moet ik hiermee naar mn huisarts?

Laatst gewijzigd op 19-04-2003 om 14:25.
Oud 19-04-2003, 14:42
Verwijderd
Citaat:
Eurydice schreef op 19-04-2003 @ 15:21:
Sinds ik aan de pil ben, ben ik een stuk minder hevig ongesteld.. De eerste dag van mijn menstruatie is meestal best wel hevig, maar nu dus helemaal niet meer (mij hoor je niet klagen hoor ) met een beetje geluk ben ik dan nog 3dagen ongesteld, maar dat stelt ook niet zoveel voor. Bovendien heeft is het soms eerder zwart van kleur dan rood..

Zijn dit zgn bijwerkingen of moet ik hiermee naar mn huisarts?
Dat je menstruatie korter duurt en afneemt in sterkte, hoort er helemaal bij. Er zijn vrouwen die hem slikken juist omdat ze zo'n last van hun menstruatie hebben.. Ook klachten als buikpijn/rugpijn/diaree rondom de menstruatie nemen vaak af.
Dat is dus niets waar je je druk over hoeft te maken.

Dat het bloed nu eerder zwart is dan rood, kan ook voorkomen, hoort er ook gewoon bij. Ook de hoeveelheid en kleur van je afscheiding kan veranderen.. Ook weer niets om je druk over te maken dus
Oud 19-04-2003, 15:42
Eurydice
Eurydice is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 19-04-2003 @ 15:42:
Dat je menstruatie korter duurt en afneemt in sterkte, hoort er helemaal bij. Er zijn vrouwen die hem slikken juist omdat ze zo'n last van hun menstruatie hebben.. Ook klachten als buikpijn/rugpijn/diaree rondom de menstruatie nemen vaak af.
Dat is dus niets waar je je druk over hoeft te maken.

Dat het bloed nu eerder zwart is dan rood, kan ook voorkomen, hoort er ook gewoon bij. Ook de hoeveelheid en kleur van je afscheiding kan veranderen.. Ook weer niets om je druk over te maken dus
gelukkig.. dankje...
Oud 20-04-2003, 14:01
black tiger
black tiger is offline
Ok, ik wil graag aan de pil.

Maar ik wil graag een pil waar je niet van aankomt of waar je heel erg honger van krijgt, of die andere vervelende bijwerkingen heeft.

Weet iemand of zo'n pil bestaat?
Oud 20-04-2003, 15:00
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Het verschilt heel erg per persoon of je van een pil bijwerkingen krijgt of niet. De een krijgt van microgynon bijwerkingen en de ander van de diane-pil of maar even een voorbeeld te noemen. Er is dus niet een pil te noemen waar je nooit bijwerkingen van kan krijgen. Waarschijnlijk schrijft je huisarts je een pil voor, voor drie maanden, als ie je bevalt dan vraag je een herhaalrecept en anders probeer je een andere net zo lang tot je er een gevonden hebt die bij je past. Soms gaan bijwerkingen trouwens wel over als je de pil wat langer slikt.
Oud 20-04-2003, 17:09
Verwijderd
Citaat:
black tiger schreef op 20-04-2003 @ 15:01:

Maar ik wil graag een pil waar je niet van aankomt of waar je heel erg honger van krijgt, of die andere vervelende bijwerkingen heeft.

Lovette is een hele lichte pil, volgens mijn huisarts zou hij weinig tot geen bijwerkingen moeten hebben. Zelf kwam ik er echter meteen van aan...
Wat wel zo is; nadat je de pil een tijdje gebruikt, gaan de bijverschijnselen weer weg.. Zelf zit ik nu weer gewoon op mijn originele gewicht... Je lichaam moet er dus gewoon even aan wennen...

Enne; wát je aankomt kan je bijna niet zien van buiten, je merkt het alleen op de weegschaal...
Oud 20-04-2003, 18:51
Verwijderd
Citaat:
black tiger schreef op 20-04-2003 @ 15:01:

Ik sluit me aan bij Daantje_0705. Er is geen pil waarvan niemand aankomt/honger krijgt (wat overigens door de hormonen komt en die zitten in alle Pillen), of vervelende bijwerkingen krijgt, anders zou niemand meer van die dingen last hebben/krijgen, want dan zou iedereen die pil wel slikken, lijkt me. Je zult zelf uit moeten proberen welke pil bij jou bevalt.
Oud 20-04-2003, 18:52
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 20-04-2003 @ 18:09:
Wat wel zo is; nadat je de pil een tijdje gebruikt, gaan de bijverschijnselen weer weg..
Das niet altijd zo, ik werd van micro* echt ziek en dat ging niet weg. Nu slik ik diane35 en heb ik helemaal nergens last van, voel me er zelfs beter door.
Oud 21-04-2003, 09:49
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 20-04-2003 @ 19:52:
Das niet altijd zo, ik werd van micro* echt ziek en dat ging niet weg. Nu slik ik diane35 en heb ik helemaal nergens last van, voel me er zelfs beter door.
Ah ok, vaak dan, niet altijd
Topic gesloten

Regels voor berichten