Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-04-2003, 10:09
tommiegun
tommiegun is offline
Heeey Peepz,

Kwou ff een forum maken over illegale games!
Vinden jullie het wel of niet goed.
En hoeveel branden jullie dan al zoal (als jullie het doen)

Greetz

or
Oud 09-04-2003, 10:15
Skippy
Skippy is offline
Citaat:
Announcement zegt:
Verder is dit forum niet bedoeld om te vragen naar Warez, Serials, Cracks en ander soort Illegaal/Auteurschendende artikelen. Deze posts zullen daarom ook zo snel mogelijk worden ge-edit/verwijderd.
Dus hier gaat een slotje op komen

BTW:
Oud 09-04-2003, 10:19
tommiegun
tommiegun is offline
Hallo Announcement ofzo

ik vraag niet naar de site e.d maar naar de mening over wat je er van vind

nou greetz
tommiegun
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 11:39
Skippy
Skippy is offline
Citaat:
tommiegun schreef op 09-04-2003 @ 11:19:
Hallo Announcement ofzo

ik vraag niet naar de site e.d maar naar de mening over wat je er van vind

nou greetz
tommiegun
SImpel antwoord.
Als je er tegen bent. Mooi
Als je er voor bent heb je op dit forum in feite niks te zoeken.
Oud 09-04-2003, 11:48
Verwijderd
Ik ben VOOR illegale kopies, mits er aan een aantal voorwaardes voldaan wordt, te weten

- Wanneer men het spel echt goed vind het ook gekocht gaat worden.

- Wanneer men de kopie niet als handel gaat doorverkopen.

Ik walg dan ook van handelaars die grof geld verdienen aan het doorverkopen van illegale software. Die verdienen geld met het werk van anderen, terwijl de echte warezfilosofie is dat 't hartstikke GRATIS is. Ja, kinderen, zelfs de handelaar waar jullie je DVD's/CD-R's kopen haalt zijn shit gratis en voor niets weg van FXP-0dayboards of crewdumps. En dat kunnen jullie ook.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 12:01
obi-wan-kenobi
obi-wan-kenobi is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 09-04-2003 @ 12:48:
Ik ben VOOR illegale kopies, mits er aan een aantal voorwaardes voldaan wordt, te weten

Ik walg dan ook van handelaars die grof geld verdienen aan het doorverkopen van illegale software. Die verdienen geld met het werk van anderen, terwijl de echte warezfilosofie is dat 't hartstikke GRATIS is. Ja, kinderen, zelfs de handelaar waar jullie je DVD's/CD-R's kopen haalt zijn shit gratis en voor niets weg van FXP-0dayboards of crewdumps. En dat kunnen jullie ook.
Hier ben ik het helemaal mee eens.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 12:06
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
obi-wan-kenobi schreef op 09-04-2003 @ 13:01:
Hier ben ik het helemaal mee eens.
Idem.

Demo's zijn voor mij meestal niet genoeg; en veel spelen waar ik geinteresseerd in ben, bleken meestal niks te zijn.

Als ik een spel echt goed vind, dan koop ik hem inderdaad ook wel.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 12:29
Verwijderd
Citaat:
DoolhofMuis schreef op 09-04-2003 @ 12:39:
SImpel antwoord.
Pannenkoek.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 12:33
waaromniet?
waaromniet? is offline
Ik sluit me in deze bij Dobermann aan.
Oud 09-04-2003, 13:10
Bartje
Bartje is offline
Ik sluit me ook aan bij Dobermann,
alleen geef ik wel toe dat ik nauwelijks spellen in de
winkel koop ook al vind ik ze goed

daarentegen handel ik er niet in.. en als mensen mij een cdtje geven brandt ik wel spellen voor hun.

Zeker dat voorbeeld met die dumps klopt mensen halen het er weg en verkopen het voor veel geld.. zonde is dat..

de tweede vraag hoeveel ik brand is: veel, heel veel eigenlijk veels te veel
Alle spellen en films die uitkomen bijna..
Oud 09-04-2003, 13:31
CryptapiX
CryptapiX is offline
simpel,
vroeger spellen 99 gulden, hoop geld
nu 49 euro ofwel 110 gulden.. NOG MEER GELD

sorry maar ik ga echt GEEN 110 piek lappen voor een cd die je tegenwoordig ngo in zon goedkoop dvd hoesje krijgt ook..

dus.. mooi kopieren die zooi.. stukken goedkoper,
er zijn wel aantal spellen die ik origineel heb en ook wou omdat ik die gewoon goed vind en de makers het gun of omda ik cdkey nodig heb ervoor

als de spellen de helft goedkoper waren zou ik VEEEEL MEER spellen kopen..

verder: ik brand nix, ik heb jme 52x fikker voor nix wnt ik laat alle isos op hdd staan en gebruik daemon tools om te ze spele
Oud 09-04-2003, 13:47
SQUARE
SQUARE is offline
ik brand en downd me ook wel suf en handel er ook wel eens soms in.

als mensen geld voor een gekopieerde psx, ps2 xbox of pcgame willen betalen, denk ik maar bij mezelf waarom ook nie? ik verdien daar wel lekker mee bij. het is mischien wel lullig voor de gamemakers, maar ik heb echt geen zin om 49 euro of meer voor een game te betalen terwijl ik ze ook gratis kan krijgen en er zelfs op kan verdienen.

Laatst gewijzigd op 09-04-2003 om 20:46.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 13:57
Frank
Frank is offline
ja

geloof dat in china of japan een spel 5 euro kost inplaats hier 50 euro, wat echt veel te duur is. Echte toppers zoals UT, UT2k3 of C&C reeks heb ik allemaal legaal en de monkey island reeks ook, maar voorderest.. koop ik alleen als ik em gedownd heb en ik vind em echt roeleren (bv age of mythology)
Oud 09-04-2003, 15:56
Verwijderd
M'n neefjes vader werkt op Wageningse uni en daar heb je (zoals elke uni) een groot netwerk waar je eigenlijk elke game/film/liedje kan halen. Ik geef ze gewoon een cd'tje en ze branden het voor me. Als ik de spelletjes dan weer heb, dan brand ik ze weer voor anderen en ga zo maar door.

Ik weet dat dit nadelig is voor gamesindustrie, maar ja, als de games zo duur zijn, dan weet je dat je het kan verwachten.
Zoals Frank al zei, in Azie zijn de games veel goedkoper. Daar wordt en dan ook (bijna) niet gebrand. Als ze de prijzen hier iig al zouden halveren, dan weet ik wel bijna zeker dat er meer dan 2x zoveel mensen op af komen. Dat zal uiteindelijk misschien wel voor meer winst zorgen ook!
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 18:21
pinhead
pinhead is offline
Citaat:
Frank schreef op 09-04-2003 @ 14:57:
ja

geloof dat in china of japan een spel 5 euro kost inplaats hier 50 euro, wat echt veel te duur is.
ja...maar daar zijn ook geen rechten over betaald, alhoewel ze er 'echt' uitzien.
zgn silvers die op de lokale markts verkocht worden
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 18:25
Carpe Diem
Carpe Diem is offline
Citaat:
DoolhofMuis schreef op 09-04-2003 @ 12:39:
SImpel antwoord.
onzin
Oud 09-04-2003, 20:52
Last Resort
Last Resort is offline
Ik kocht weles gebrande games, maar nou niet meer. Ik game simpelweg niet zoveel meer. Ik speel alleen nog maar Warcraft 3 en ik heb een Cube, maar daar kan je niet voor kopieren.
Oud 09-04-2003, 20:53
SQUARE
SQUARE is offline
Citaat:
Berserker_nl schreef op 09-04-2003 @ 21:52:
Ik kocht weles gebrande games, maar nou niet meer. Ik game simpelweg niet zoveel meer. Ik speel alleen nog maar Warcraft 3 en ik heb een Cube, maar daar kan je niet voor kopieren.
dat is ook meteen de reden waarom ik de cube niet heb
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 21:35
obi-wan-kenobi
Alleen maar branden is ook niet goed, zelfs ik koop af en toe games (zoals ut en half-life enzo).
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 22:10
Bartje
Bartje is offline
Citaat:
obi-wan-kenobi schreef op 09-04-2003 @ 22:35:
Alleen maar branden is ook niet goed, zelfs ik koop af en toe games (zoals ut en half-life enzo).
Ik neem aan dat je dit niet doet om de kas van de spelletjes makers te spekken., of omdat je het zielig vind dat mensen geen games meer kopen.
maar vanwege de serial key?
Oud 09-04-2003, 22:23
Verwijderd
Citaat:
bartje1112 schreef op 09-04-2003 @ 23:10:
Ik neem aan dat je dit niet doet om de kas van de spelletjes makers te spekken., of omdat je het zielig vind dat mensen geen games meer kopen.
alsof je de serial key niet op internet vind :/
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 23:34
Bartje
Bartje is offline
Citaat:
Bosdwerg schreef op 09-04-2003 @ 23:23:
alsof je de serial key niet op internet vind :/
Jah maar om op internet te spelen uiteraard
Oud 10-04-2003, 09:14
Verwijderd
tja; het is fout.

maar ik denk dat de schuld bij beiden ligt.

ja; wij zijn fout bezig; maar ZIJ werken het in de hand door de hoge prijzen

en veel spellen hebben tegenwoordig zo weinig houdbaarheid dat dt écht neit normaal is.

ik bedoel; wie kan zich in feite nou meer als 1 spel per maand veroorloven?

en dan nog; tis gewoon teveel geld.

kzie echter ook steeds meer spellen voor 30 euro opduiken

goeie ontwikkeling.

de schuld ligt ook meer bij de uitgevers.
"wij willen het spel NU uitbrengen"
- het is nog niet helemaal geoptimaliseerd en loopt voor geen meter op alles behalve een über-computer
"boeie, met die C&C-tag eraan kopen toch zat mensen het"

khad voor de zomervakantie morrowind gekocht; die was het WEL waard, nu zie ik em voor minder als 20 euro liggen; waarom?
omdat de ontwikkelaar inziet dat de grote "verkoopgolf" al is geweest; en ze de prijs rustig naar beneden kunnen halen.
(oh ja; als je em ziet; halen, tenzij je een baggerpc hebt)

kheb een tijdje geleden freelancer gedowned; al een maandje terug ofzo.

nu is die pas uit in NL. (nog niet eens volgens mij) en ondanks dat het een goed spel is; ga ik em NIET halen.
(tis toch microsoft )

ik ben ook maar een arme student met slecht 110€ p/m te sparen.

en er ging net al een tv + playstation 2 vanaf
en schoolgeld.

neuh; ik brand wel ff
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 09:43
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Ik koop zo af en toe wat, en ik kopieer af en toe wat. Simcity 4 heb ik gekocht, GTA3 gebrand. Splinter Cell gekocht, Monkey Island 3+4 gebrand, Renegade gekocht, enz.
Oud 10-04-2003, 09:45
obi-wan-kenobi
Citaat:
bartje1112 schreef op 09-04-2003 @ 23:10:
Inderdaad ja, maar dat is alleen dan nog omdat de keys die op internet vaak niet werken met multyplayer.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-04-2003, 12:34
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:

Probleem vind ik dat dan alleen games worden gekocht die niet op internet te spelen zijn zonder key. Dus worden de bedrijven beloont die een dergelijke copyright protection hebben.

Desalniettemin wel een mooi standpunt, indien je dan ook echt games koopt. Als een game-gek alles zou moeten kopen zou hij/zij een fortuin moeten uitgeven, want games zijn niet goedkoop. En genoeg geldt verdient de gameindustrie toch wel, met en zonder illegale kopies.
Oud 10-04-2003, 13:04
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 10-04-2003 @ 13:34:
Probleem vind ik dat dan alleen games worden gekocht die niet op internet te spelen zijn zonder key. Dus worden de bedrijven beloont die een dergelijke copyright protection hebben.

Desalniettemin wel een mooi standpunt, indien je dan ook echt games koopt. Als een game-gek alles zou moeten kopen zou hij/zij een fortuin moeten uitgeven, want games zijn niet goedkoop. En genoeg geldt verdient de gameindustrie toch wel, met en zonder illegale kopies.
Oh, maar het key-systeem vind ik juist heel prima. Helemaal als dat de enige beveiliging is; zo kun je mooi thuis kijken met de singleplayer/skirmish of 't spel wat is, en als het wat is koop je 'm en ga je online gamen. Games die zo'n key gebruiken zijn per definitie vaak al de moeite wèl waard om te gamen, gek genoeg.

Tsja, het is een dure business. Daarom is het hebben van een 'illegaaltje' ook wel fijn, zo kun je tòch je behoeftes bevredigen èn de aanschaf even uitstellen of zelfs afstellen als 't een klotespel blijkt te zijn

En ik koop ook echt games. Ikzelf ben niet zo enorm fanatiek met PC-games, maar ik heb hier wel Neverwinter Nights, Icewind Dale II, Morrowind, American McGee's Alice, Need For Speed 3 en 2SE, Resident Evil II, FIFA '99 '00 en '02, Dungeon Keeper 1 & 2, Harvester en Unreal Tournament legaal voor de PC. Daar komen nog een paar legale PS2-games bij.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 13:10
lorenzo30
lorenzo30 is offline
Citaat:
SQUARE schreef op 09-04-2003 @ 21:53:
dat is ook meteen de reden waarom ik de cube niet heb
tss tss tss

is ook mijn reden
Oud 10-04-2003, 13:36
`CrazY G
`CrazY G is offline
tegenwoordig is het risico veel te groot om een game te kopen op basis van alleen een review. 70% van de games is troep en ben je op uitgekeken na een paar dagen. Dag 49 euro, en blije gezichtjes van de developers.
Als ik een game echt top vind dan koop ik het, zoals splinter cell voor xbox. Alhoewel dit spel kort was heb ik me toch een week of twee vermaakt

Het is gewoon de schuld van die grote developers. Ze geven de kleintjes geen kans. Neem nou EA. In plaats van de concurrentie aan te gaan met kwaliteits games gooien ze je dood met 100-en games van middelmatige/slechte kwaliteit.
Oud 10-04-2003, 13:36
SuperSanne
SuperSanne is offline
Kopieën = niet lief, maar ze werken het zelf in de hand met die idiote prijzen, en i.p.v te zeggen "we verlagen de prijzen om kopers te trekken" zeggen ze "we verhogen de prijzen want anders maken we geen winst, eigen schuld dikke bult, lekker puh". De mensen van PS2 zijn wat dat betreft ook echte uitzuigers, meer dan 60 euro voor zo'n spel (dat je soms al binnen een paar dagen uit hebt) en dan moet je óók nog eens een memorycard van 45 euro in huis halen, kassa!!!
Oud 13-04-2003, 19:51
Currahee
Currahee is offline
Citaat:
Marcade schreef op 09-04-2003 @ 13:06:
Idem.

Demo's zijn voor mij meestal niet genoeg; en veel spelen waar ik geinteresseerd in ben, bleken meestal niks te zijn.

Als ik een spel echt goed vind, dan koop ik hem inderdaad ook wel.
je hebt groot gelijk, aan een demo heb je nix
jah, meestal 1 of 2 levels die een beetje leuk zijn
(meestal de leukste uit het spel)
en de rest van de levels zijn bagger, dus wrom zou je tegen zijn, als je €50 aan een spel uitgeeft terwijl het geen zak aan is, kan je net zo goed €2 voor een leeg cd'tje neerleggen, iig veel minder dan die €50
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 00:33
Verwijderd
Ja, ik koop eigenlijk zo min mogelijk spellen. Ik download meestal volledige ISOs van nieuwsgroepen en brand ze dan op een rewritable. Dan kan ik zien of het leuk is. Is het gaaf dan speel ik het uit, is het niet gaaf dan wis ik het weer.

Alleen Unreal Tournament 2003 heb ik echt gekocht omdat ik dat gewoon een hartstikke gaaf spel vind waarvan ik weet dat ik het langer wil blijven spelen.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 01:29
king112
king112 is offline
Ik vind het onzin om illegale spellen te hebben!
Je kan better gewoon een spel per jaar kopen en gewoon lekker veel online spellen!
Teminste dat doe ik!
Koop gewoon alleen goede spellen simpel zat!
Ik heb bijvoorbeeld alleen maar starcraft ,warcraft3 , qauke3 &UT!
4 toppers dus!
Koop gewoon alleen goeie spellen simpel zat!
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 07:43
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
king112 schreef op 14-04-2003 @ 02:29:
Je kan better gewoon een spel per jaar kopen en gewoon lekker veel online spellen!
Teminste dat doe ik!
4 toppers dus!
Dûh.... Maar dan moet je wel eerst weten of zo'n spel goed is, en vaak is daar iet meer voor nodig dan alleen een slappe demo...
Oud 14-04-2003, 07:48
Verwijderd
Citaat:
Teminste dat doe ik!
4 toppers dus!
ook met gekopieerde spellen kan je online spelen... m'n broertje en ik speelden op een gegeven moment in dezelfde server (spel: Return to Castle Wolfenstein) met hetzelfde serial nr.

Als je 1 topper in het jaar koopt, dan ben je zo'n 50 euro kwijt. Haal je ze illegaal, dan kan je voor die 50 euro minimaal 25 spellen krijgen. Nou, dan weet ik het wel hoor
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 10:15
Verwijderd
Citaat:
Teminste dat doe ik!
4 toppers dus!
Zoals gezegd weet je dat dus niet vantevoren. Toen er nog geen branders voor de thuismarkt verkrijgbaar waren hebben mijn broer en ik vaak genoeg spellen gekocht die achteraf ontzettend klote bleken maar waar je wel f 99,95 voor moest neertellen. Dus de industrie heeft genoeg aan mij verdiend.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 10:22
Skippy
Skippy is offline
Citaat:
nare man schreef op 14-04-2003 @ 11:15:
Zoals gezegd weet je dat dus niet vantevoren. Toen er nog geen branders voor de thuismarkt verkrijgbaar waren hebben mijn broer en ik vaak genoeg spellen gekocht die achteraf ontzettend klote bleken maar waar je wel f 99,95 voor moest neertellen. Dus de industrie heeft genoeg aan mij verdiend.
Eens

Een game moet wel verrekte goed zijn wil ik em tegenwoordig nog in bezit hebben.
En dan moet ik em niet binnen een paar dagen uitgespeeld hebben. (zoals met Splinter Cell was) Waarna ik em aan de kant pleur.
Dus de enige games die ik nog koop zijn games waarbij ik zeker weet dat ik er veel tijd in ga steken. (na testen bij een maat die een gekopieerde versie heeft natuurlijk )

Enige wat nog op mijn wishlist staat:
Worlds of Warcraft

Online Hack&Slash RPG. Als ze het systeem een beetje simpel houden zoals bij Diablo2 ga ik er waarschijnlijk weer zwaar verslaafd aan zijn
Oud 14-04-2003, 10:42
Verwijderd
Een spel als Unreal 2: The Awakening heb ik van USEnet gehaald als ISO en gebrand. En daar ben ik blij om ook. Ten eerste valt de gameplay ontzettend tegen, ten tweede heb je het zonder alteveel moeite binnen drie dagen uitgespeeld. Daar vijftig euro voor neertellen vind ik wat al te gortig. Ik zou me achteraf bedonderd hebben gevoeld als ik het zou hebben gekocht.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 12:10
king112
king112 is offline
Citaat:
nare man schreef op 14-04-2003 @ 11:15:
Kijk als je zo iemand ben die om de maand een nieuw spel koopt dan is de kans dat je kutspellen koopt groot!
En je moet ook gewoon goed informeren voordat je het spel koopt!
Ik koop alleen spellen van blizzard nu nog omdat het daarvan bekend zijn dat al hun spellen gewoon geweldig zijn!
En goed genoeg om je maanden (zeg maar jaren) mee te vermaken!
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 12:14
Verwijderd
Ligt eraan
Van die vage spellen (Day of the Tentacle, Sam 'n Max etc) koop ik illegaal als ik kan.
Maar van die topspellen (UT, Unreal, ZELFS The Sims) niet
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 13:08
AirRaid
AirRaid is offline
ik heb veel kopien thuisliggen maar ook vel orginele spellen
gewoonweg omdat ik het niet kan veroorloven om iedere keer als er een nieuwe spel uitkomt zomaar €49.95 neer te leggen
Oud 14-04-2003, 13:27
Verwijderd
Citaat:
AirRaid schreef op 14-04-2003 @ 14:08:
ik heb veel kopien thuisliggen maar ook vel orginele spellen
gewoonweg omdat ik het niet kan veroorloven om iedere keer als er een nieuwe spel uitkomt zomaar €49.95 neer te leggen
idem, ik heb het geld er ook niet voor over.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 13:58
.Mpje Dual
.Mpje Dual is offline
Ik koop meestal mijn spellen origineel (behalve als ik toevallig in Indosië oid ben en loop toevallig over de markt daar
Ik heb trouwens nog een crapload aan spellen die nog onbespeeld stof zitten te vangen (zelfs BF 1942), dus voordat ik iets nieuws ga kopen wil ik hie zo'n beetje klaar mee zijn
Oud 14-04-2003, 17:10
City2000
City2000 is offline
ik denk dat alles zo'n beetjuh gezegd is..
ik vind het zelf ook t duur al die spellen.. vind het heus niet erg om eens een goed spel t kopen.. maar k vind het gewoon duur om steeds elk leuk spel t kopen.. ennuh ik ben niet t bevredigen met 1 spelletjuh
nee ik brand veel.. tenzij ik een spel echt leuk vind.. zoals ik Black Hwak Down van de delta force series heb gekocht en ik nu cm 4 heb gedowload.. maar ik ben een echte fan van de cm-reeks dus k ben wel van plan om het orginineel t kopen..

verder heb k een tijd geleden ook Freelancer gedownload..
vind het een super spel, maar ga het toch echt niet kopen in de winkel..

CIAO
Oud 14-04-2003, 17:20
reuffneck32
reuffneck32 is offline
echt goede spellen koop ik wel
maar soms doe ik ook
koop spel
brand
ruil om
nheb je 2 spellen voor de prijs van 1
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 19:37
Stff
Stff is offline
Citaat:

niet iedereen kan op fxp-boards komen, moet je wel acces enzo hebben

verder zijn de spellen gewoon te duur, 49 pleuro, dat is gewoon ziekelijk veel geld.

een reden om spelle wel legaalte kopen is omdat je bij illegale versie's vaak niet online kan spelen
Oud 14-04-2003, 21:26
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
De meeste spellen koop ik wel legaal, tegenwoordig alleen de beste. En ik wacht tot de wat minder goede goedkoper worden.

Maar ik voel me ook bedonderd, soms is het echt rotzooi waarvoor ik heb gedokt. In mijn klas zijn er bijna geen mensen die nog legaal kopen.

De uitgevers en winkeliers hebben denk ik een economielesje 'elasticiteit' gemist. Verlaag de prijzen, en ik ga best wel meer kopen, en waarschijnlijk helemaal niet meer kopiëren. Kopiëren blijft diefstal, maar zij lokken het uit.

Ik ben het met Dobermann eens.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 22:36
AirRaid
AirRaid is offline
laatst was ook op tv hoeveel geld van een spel naar de fabrikant gaat hoeveel naar de winkelier, hoeveel naar de uitgever en hoeveel naar de overheid
de overheid strijkt zomaar 1/3 van het bedrag dat jij betaalt op daarom zijn die fucking spellen zo duur
Oud 15-04-2003, 02:09
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
AirRaid schreef op 14-04-2003 @ 23:36:
de overheid strijkt zomaar 1/3 van het bedrag dat jij betaalt op daarom zijn die fucking spellen zo duur
Hebben we het hier over Nederland? In Nederland is er geen accijns op computer software, en geldt gewoon het BTW tarief van 19%.

Direkte kosten zijn er nauwelijks voor spelfabrikanten. Zo'n spel zelf kost qua materiaal en overige kosten niks, promotie (reclame) uitgezonderd. De opbrengst moet de R&D (de ontwikkeling) kunnen vergoeden, en daarnaast voor winst zorgen.

Er wordt echter wel goud geld verdiend, en ik vind het ook jammer om te zien dat games steeds meer vercommercialiseren.
Oud 15-04-2003, 04:39
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 15-04-2003 @ 03:09:
Hebben we het hier over Nederland? In Nederland is er geen accijns op computer software, en geldt gewoon het BTW tarief van 19%.

Direkte kosten zijn er nauwelijks voor spelfabrikanten. Zo'n spel zelf kost qua materiaal en overige kosten niks, promotie (reclame) uitgezonderd. De opbrengst moet de R&D (de ontwikkeling) kunnen vergoeden, en daarnaast voor winst zorgen.

Er wordt echter wel goud geld verdiend, en ik vind het ook jammer om te zien dat games steeds meer vercommercialiseren.
En dat terwijl je in veel aziatische landen dezelfde (engelstalige) spellen in dezelfde doos kunt halen voor veel minder geld.
Wordt er daar dan gewoon minder winst gedraait? Of willen ze hier gewoon perse meer winst draaien dan daar?
Want dat snap ik niet. Als ze het daar wel zo extreem goedkoop kunnen maken waarom lukt ze dat dan hier niet?
Reageren

Regels voor berichten