Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-04-2003, 16:15
Yeah_Right
Yeah_Right is offline
Straight to the point: wie heeft hem al gezien en wat vond je ervan? Aan de reclame/trailer te zien lijkt hij me echt mooi, spannend, maar vooral eng. Maar goed...trailers zeggen ook niet alles over een film, huh?

Ik heb 'm helaas nog niet gezien, ik ga eerst het boek nog 'ff' uitlezen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-04-2003, 17:36
legatus
legatus is offline
Het boek is anders dan de film. Stop. De film krijgt slechte recensies. Stop. De film lijkt me niks aan. Stop.
Oud 18-04-2003, 17:46
Uice
Uice is offline
Boek heb ik nog niet gelezen, film nog niet gezien. Ik weet niet wat ik moet verwachten, Stephen King vond hem goed... Maar ja, die vond ook The Shining slecht...
Oud 18-04-2003, 17:51
Nothing
Nothing is offline
De film heeft idd slechte recensies.
Maar dat is de mening van een ander.
Je moet van je eigen mening uitgaan.
Sowieso vind ik (persoonlijk) de films van Stephem King wel goed... Maarja ieder zijn mening over zijn films/boeken....
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 17:59
Severus
Severus is offline
Volgende week ga ik die film kijken. Ik ben benieuwd, hopelijk is 'ie beter dan "Final Destination 2."

Groetjes,

Ripper
Oud 18-04-2003, 23:58
McMotion
McMotion is offline
ik heb em net gekeken... het begint allemaal wel leuk en het heeft wel wat maar op een gegeven moment is het allemaal zo standaard; aliens, beetje actie, en het einde is wel erg vergezocht en ongeloofwaardig, en alleen omdat ze er een gesloten happy ending aan willen breien... erg matige film en 13 in een dozijn

(terwijl de reclames op TV er zo spannend en koel uitzien... viel tegen; waarschijnlijk ben ik de film morgen al weer vergeten)
Oud 19-04-2003, 01:50
Verwijderd
Toen de recensie over 'aarswormen' begon dacht ik: laat maar.
De recensent was het met me eens.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 10:10
G.T.C.
G.T.C. is offline
Ik heb em nog niet gezien, maar ik denk wel dat ik em leuk zal vinden. Sowieso omdat het STephen King is. Ze moeten die film wel heel erg verkracht hebben, voordat ik het dan niet meer leuk vind.
Er zijn wel meer films van Stephen King waar niemand wat aan vind, maar ik vind ze allemaal harstikke goed.

Ik ga em in ieder geval sowieso kijken
Oud 19-04-2003, 11:08
Menahem
Menahem is offline
Citaat:
legatus schreef op 18-04-2003 @ 18:36:
Het boek is anders dan de film. Stop. De film krijgt slechte recensies. Stop. De film lijkt me niks aan. Stop.
Je kijkt teveel Lucky Luke. Stop. Maar Ontopic.stop.
Ik wil hem best zien, immers:
Slechte films moet je ook zien! (Denkt aan The Core *wordt misselijk*)
Oud 19-04-2003, 11:40
Thomas
Thomas is offline
Ik ga hem zeker zien.

Ik heb trouwens een dreamcatcher op mijn kamer hangen.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 12:29
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
Semyaz schreef op 19-04-2003 @ 12:08:

Slechte films moet je ook zien! (Denkt aan The Core *wordt misselijk*)
Is ie zo erg? Die film leek me best wel leuk eigenlijk
Oud 19-04-2003, 17:42
Menahem
Menahem is offline
Citaat:
G.T.C. schreef op 19-04-2003 @ 13:29:
Is ie zo erg? Die film leek me best wel leuk eigenlijk
Ga daar nou maar niet heen, geloof me.
Je ergert je de hele film!
Oud 19-04-2003, 17:48
miro
miro is offline
Ben er vorige week heen geweest. Ik weet bij stephen King eigenlijk nooit echt wat ik moet verwachten.

Het is een leuke film om een avondje voor de lol naar te kijken. Maar dat ie goed is? Nee.

Het leukste van de hele film was nog dat je vooraf een animatiefilm kreeg van the matrix.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 10:49
Phileine
Phileine is offline
Begin was goed. Eng. Daarna verloor de film zijn verband vond ik. Hele aparte mix, ik vond het wel. Iets hebben.

Het boek ga ik dus zeker weten nooit lezen. Stephen King is mij te langdradig, dat was ook in deze film goed te zien.

Bepaalde verhaallijnen vond ik wel weer heel sterk. Hele rare film.
Oud 20-04-2003, 23:48
Yolcu
Yolcu is offline
Ik heb m vanavond gezien.

Het begin was erg sterk: het maakte me erg nieuwsgierig naar de rest van de film. Maar het wordt steeds langdradiger en vager; aan het einde is er eigenlijk geen touw meer aan vast te knopen. Dat is wel beter, want dan is het niet meer zo voor de hand liggend, juist erg verrassend. Typisch Stephen King.

Nee, ik vond m te lang en het eind was té open. Het was wel erg leuk dat er ook heel wat humor in verwerkt zat, af en toe lag ik echt helemaal dubbel. (scheten/grapjes aan tafel/enz)

Sommige scenes waren naar mijn idee nutteloos terwijl belangrijke verhaallijnen er niet voldoende uitgelicht worden. Vage film. Maar op zich best de moeite waard.

Damn, deze film bewijst maar weer eens dat Stephen King echt helemaal gek is, als je zo'n verhaal kunt verzinnen..

Goed gefilmd, vooral de geluiden en special effects. En sterk geacteerd btw.
Oud 21-04-2003, 03:24
empyrian
empyrian is offline
trailer belooft veel, maar als ik de recensies lees is het bagger..ik hoef hem in ieder geval niet te zien. ik bedoel...als ie al slechter is dan Rose Red?!
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 08:27
Yeah_Right
Yeah_Right is offline
Citaat:
legatus schreef op 18-04-2003 @ 18:36:
Het boek is anders dan de film. Stop. *..*
teleurstellend.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 14:29
Rob Z.
Rob Z. is offline
Mij lijkt het wel een goede film, omdat ik alle verfilmingen van Stephen Kings boeken geweldig vind. Vooral The Shawshank Redemption, die is echt fantastisch. Ik ben alleen niet zo heel erg blij met het "alien gehalte" in dit verhaal, dat maakt het voor mij wat minderr eng. Ik ga er wel heen, alleen al om te zien of hij in de rest van het rijtje goede verfilmingen past..
Oud 21-04-2003, 23:34
Ninpo Otaku
Ninpo Otaku is offline
Ik zou alleen al voor The Animatrix - Final Flight O'f The Osiris gaan ...

Maar verder lijkt het me wel een aardige film, dus mss ga ik van de week nog wel ..
Oud 21-04-2003, 23:51
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
vandaag gezien, viel wel een beetje tegen. Allemaal erg ver gezocht en verder weinig boeiend. Het enige originele van de film is wat ze gedaan hebben met het visualiseren van de hersenen van die Mr. Gray/'normale' dude. Dat vond ik wel leuk gedaan.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 22:30
marlies
marlies is offline
Ik ben er afgelopen zaterdag heen geweest.

Het psychologische aspect had wel wat meer verdiept moeten worden.
Er was vaak echt enorm ranzig (maar ja ik kan niet veel hebben)

Ik vond hem onderhoudend
Oud 25-04-2003, 17:34
vixen
vixen is offline
wat was dat een ernstig stomme film zeg, ik snapte dr niks van. Waar kwamen die beesten vandaan, en wat wilden ze (ja, je kan et wel zelf gaan bedenken, maar weet jij veel). En wat een anti climax, als die worm net die meneer heeft doodgemaakt op de wc in dat hutje komt dr een heel spannend muziekje, kruipt die worm ergens naartoe en wat staat er.... een aandoenlijke alien.
Oud 25-04-2003, 22:44
Retinite
Retinite is offline
vergezocht is toch juist goed? maarja ixi wel dinsdag nu ff trailer downen

En nog bedankt voor alle spoiler waarschuwingen waardoor ik nu dingen nog niet al weet

Laatst gewijzigd op 25-04-2003 om 23:01.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 00:28
Verwijderd
Citaat:
McMotion schreef op 19-04-2003 @ 00:58:
ik heb em net gekeken... het begint allemaal wel leuk en het heeft wel wat maar op een gegeven moment is het allemaal zo standaard; aliens, beetje actie, en het einde is wel erg vergezocht en ongeloofwaardig, en alleen omdat ze er een gesloten happy ending aan willen breien... erg matige film en 13 in een dozijn

(terwijl de reclames op TV er zo spannend en koel uitzien... viel tegen; waarschijnlijk ben ik de film morgen al weer vergeten)
precies ja
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 00:29
Verwijderd
Citaat:
miro schreef op 19-04-2003 @ 18:48:

Het leukste van de hele film was nog dat je vooraf een animatiefilm kreeg van the matrix.
ja kreeg ik ook te zien..das vet
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-04-2003, 00:30
Bam Margera
Bam Margera is offline
Citaat:
McMotion schreef op 19-04-2003 @ 00:58:

idd ja! heb em net gezien in de bios! had er heel iets anders van verwacht..als je de reclames mag geloven...

dus ga niet naar deze film..want hij is echt slecht!
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 23:43
wilco984
wilco984 is offline
Ik ben bezig met het opzetten van een recensie site.. wat nog niet echt supergoed werkt.. Maar mijn verhaal over Dreamcatcher staat erop!! recensie site
Oud 28-04-2003, 08:32
Verwijderd
Ik heb 'm gisteren gezien.
Het is een beetje een vage film, maar ja, de meeste verhalen van Stephen King zijn een beetje vaag.
Toch vond ik het wel een aardige film, ik heb nu een beeld bij het boek.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 11:07
Verwijderd
Het boek was beter. Het begin was op zich best aardig, maar dat ging met sprongen achteruit. Het enige wat inderdaad cool gedaan was, dat was de Memory Warehouse van die vent, en hoe ze laten zien hoe het overgenomen wordt.
Verder vond ik 't zo'n typische wannabe-gore movie. Als in, 'we hebben dan wel een typische verhaallijn en een niet al te beste uitwerking daarvan, maar als we nou eens proberen om zo veel mogelijk ranzigheid in de film te stoppen, misschien vinden mensen 'm dan goed'. Jammer genoeg was het allemaal nogal neppig en niet bepaald schokerend, dus daar zijn ze ook al niet in geslaagd.
Wel puik camerawerk, overigens.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2003, 16:43
Retinite
Retinite is offline
!!\\//!SPOILER WAARSCHUWING!\\//!!

Ik heb m gister gezien en vond m wel goed, alhhoewel ik al in t boek begonnen was vond ik dat ze sommige dingen 'te gehaast' hadden gedaan ,veel te snel, maar ja adners wordt de film te lang, toch vond ik t wel goed dat ze toen ze de aliens gingen neerhalen bij dat schip, dat ze dat een heel stuk aangrijpender maakten dan in het boek en oo keen stuk langer, en naturrlijk was t allerkewlst dat duddits ook een alien was, hij zag r mooi uit iig.
Maar ze zeiden helemaal niet dat die aliens de byrum heten volgens mij, anders heb ik t gemist...
Oud 04-05-2003, 11:29
LacunaCoil
LacunaCoil is offline
Citaat:
otherside schreef op 25-04-2003 @ 18:34:
En wat een anti climax, als die worm net die meneer heeft doodgemaakt op de wc in dat hutje komt dr een heel spannend muziekje, kruipt die worm ergens naartoe en wat staat er.... een aandoenlijke alien.
Hehe, zeker wel

maar ja, voor de rest vond ik het wel een leuke film, vooral het 1e gedeelte, het 2e gedeelte vond ik het wat afzwakken, met dat alien gedoe
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 11:33
Sithan
Sithan is offline
Ik vond er geen donder aan
Oud 04-05-2003, 13:30
Rocksaan
Rocksaan is offline
kutfilm. Pas na de pauze begon de film een beetje te leven, en zodra dat stomme beest uit dat lichaam van die fatso kwam vond ik de sfeer helemaal verpest. En al he-le-maal toen die alien (Mr Gay? ) met die grote kop iig tevoorschijn kwam . Vond die gast waarin Mr grey "schuilde" wel erg creapy trouwens. Het hele verhaal om duddits en duddits zelf is zo over done.
"Ooby Dooby Doo, We got some work to do!"

Laatst gewijzigd op 04-05-2003 om 13:33.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 20:31
liel
liel is offline
nou zal wel bijna niemand het met mij eens zijn (wat ik net gelezen heb) maar ik vond m eink best wel goed....
okeej, hij was vaag (ik hou van vage films) en ook wel een beetje vergezocht, maar ik vond m op zich best kewl die vent die overgenomen wordt door die 'mr. Gray' of zoiets die had wel n vet eng hoofd als ie dan eenmaal bezeten is... (k noem t maar ff bezeten, zal wel nie zo zijn, maaj, boeie) ma goed... ik heb t boek nie gelezen, kan dus nie zeggen of ik de film of het boek beter of slechter vond
Oud 05-05-2003, 21:24
wilco984
wilco984 is offline
Mijn recensie.. die ook op me eigen site staat.. al is die site zwaar bagger..

Het boek bevatte genoeg filmische momenten om een lange film mee te maken. Het verheugde mij daarom ook erg dat er inderdaad plannen waren in die richting. Nu de film uiteindelijk klaar is kan ik hier mijn oordeel over vellen:

Het verhaal is gelijk aan het boek behalve dan het complete 2e deel. Wat een aardige misser was van de film. Het complete 2e deel is op de een of andere manier herschreven en bevat wel de hoofdlijnen uit het boek maar niet het verhaal zoals dat verloopt. Het eind is erg anders dan in het boek en maakt dit een lniet al te trouwe film voor de fans van het boek.

Maar als we het als film op zich bekijken vinden we zeker wel een goede film. Alleen dan weegt het weer zwaar als het boek niet gelezen is. Een scene uit de film met een man die in een pistool aan het praten is bezorgde de bioscoop een blik van: "Wat is dit voor een film ?" terwijl ik de scene wel snapte vanuit het perspectief van het boek.

Er komen mooie scenes in voor en ook wat goede en leuke special effects. De aliens die komen kijken zijn leuk vormgegeven maar weten mij nou niet echt de stuipen op het lijf te jagen. Ze maken de film wel spannend. Als de grotere alien onthuld word sta je eerst verbaasd te kijken en nadat je hem helemaal ziet kruipt er een glimlach over je gezicht. Inderdaad.. dit is nou een ECHTE alien.. Heel herkenbaar!

De film trapt echt goed af. Met een duidelijk te volgen 1e deel. Helaas verzwakt het 2e deel een beetje weg en had het veel spannender kunnen zijn. Ik vind het geen verspilling van mijn tijd en heb er toch wel van genoten. Deze film bekroon ik met 3,5 ster.

Van de 5 sterren!

Dus een redelijk geode film!!
Oud 06-05-2003, 23:36
legatus
legatus is offline
Citaat:
Een scene uit de film met een man die in een pistool aan het praten is bezorgde de bioscoop een blik van: "Wat is dit voor een film ?" terwijl ik de scene wel snapte vanuit het perspectief van het boek.
Achterlijk publiek dan. Zonder het boek gelezen te hebben begreep ik die scene duidelijk, dat het enigzins belachelijk overkwam is te danken aan Kasdan.
Reageren

Regels voor berichten