Advertentie | |
|
![]() |
|
Wat grappig dat mensen na hun observatie er meteen van uit gaan dat het moeder natuur is...
Ziektes ontwikkelen zich om te overleven zegmaar. Overal kan zich een ziekte ontwikkelen... de 2 dingen die een ziekte nodig heeft: 1) ontwikkeld worden 2) verspreid worden ontwikkelen gaat sneller tegen een soort die erg groot in getale is, verspreid worden gaat veel sneller tegen een soort die groot in getale is met grote mobiliteit. Ziektes vallen dus altijd de dominante soort aan, dit houdt normale diersoorten vaak in toom. - Het zal het ook bij de mens gebeuren tenzij we er iets tegen doen. Met genetische manipulatie kunnen we bacteriën bestrijden met genetisch gemanipuleerde virussen en virussen met anti-virussen. - misschien zelfs een nieuw 'super'-immunsysteem ontwikkelen dat ze allemaal aan kan. Er is ook een natuurlijk mechanisme voor. Als de soort erg veerkrachtig is dan ontwikkeld het door natuurlijke selectie steeds betere immuunsystemen en wordt op die manier beter. Ik denk dat we zonder GM over een paar honderd jaar op een paar % van de huidige bevolking zitten (enkele tientallen miljoenen mensen) die een betere immuniteit heeft. Met GM zitten we over een paar honderd jaar op elke planeet met zéér sterk verbeterde lichamen en een bevolking van tientallen miljarden... ...simpele keus. [oeps, heeft er een betoog VOOR GM van gemaakt ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Er staat dat als SaRs net zo besmettelijk als griep zou zijn, en het sterftecijfer was veel hoger dan deze 3,5% dat er dan al 10000 en doden waren gevallen. Dat is niet het geval gelukkig, maar dit waarschuwd ons er nu wel voor dat dat soort dingen nogsteeds kunnen gebeuren, en dat we daar wellicht niet op voorbereid zijn.
||
![]() |
Citaat:
Jazeker,de mens wordt erop gewezen dat hij zich teveel bemoeid met de natuur.De mens is een hebzuchtig wezen en wil alsmaar meer en meer.Een ziekte als bse,varkenspest enz ontstaat doordat dieren worden gezien als dingen zonder gevoel. Ze moeten snel vetgemest worden,vol hormonen gepropt en of dat nu gezond is of niet,dat maakt niet uit.Als de mens er maar veel en snel mee kan verdienen. Als de mens bewuster gaat leven en dieren zelf laten opgroeien en uitbreiden,dan zal dat het einde betekenen van al die rare ziekten. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Wij zijn alleen intelligent en dat stelt ons in staat om zoals jij een mening te vormen over onszelf, een (ononderbouwde onlogische) verklaring voor een fenomeen te bedenken en vervolgens als ware onheilsprofeet/profeet ter voorkoming van (denkbeeldig) onheil via onze technologie met anderen erover te praten. Maar verder qua eetgedrag en voortplanting handelen wij niet anders dan dieren. - Dieren die blijven ook eten en voortplanten totdat ze erbij neervallen, doordat zij echter minder mogelijkheden hebben dan wij vallen ze eerder neer... zou dat niet gebeuren dan zouden ze hetzelfde doen.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
[MED] Link tussen SARS en avasculaire necrose Rabbi Daniel | 9 | 11-10-2003 16:51 | |
Vrije tijd |
De opvolging van Van der Sar... Alexanchez | 31 | 28-08-2003 13:17 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Sars-virus aangetroffen in civetkat Zuid-China Gatara | 6 | 26-05-2003 21:10 | |
Sars Gatara | 108 | 14-05-2003 16:04 | |
Bang voor SARS? lucy48 | 1 | 15-04-2003 16:51 | |
Lichaam & Gezondheid |
Sars Frondish | 7 | 06-04-2003 13:30 |