Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-04-2002, 21:03
Duivelke
Duivelke is offline
Ik heb de trailer gezien in de bioscoop en ik heb thuis direct meer info gezocht over de fil panic room. het lijkt me een hele cole, gave, toffe, megabangelijke film.

Maar ik vroeg me af of iemand van jullie wist wanneer de film in Belgie zou uitkomen of in nederland? please help
thnx
Duivelke
Oud 07-04-2002, 21:46
Verwijderd
http://us.imdb.com/ReleaseDates?0258000

hmm, vrij vroeg al weer, toch maar 's een bezoekje naar de bios brengen deze week
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 07:55
Anonymous John
Anonymous John is offline
Film komt 11 April uit...
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 07:08
JoRTh
JoRTh is offline
Wat wil ik nog meer?
de nieuwe david fincher in het gerenoveerde Tuchinski...
Oud 09-04-2002, 14:50
Raistlin
Raistlin is offline
Ik heb lekker panic room afgelopen vrijdag in Tushinski gezien
Maar het is best een aardige film
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 23:33
JoRTh
JoRTh is offline
Het was een lege film...
Maar wel heel erg goed gebracht, vet goed geregisseerd, knap gefilmd, gelikt, goed geacteerd, en ZEER onderhoudend.

Maar Fincher kan beter!
Oud 12-04-2002, 08:30
Verwijderd
Dat lijkt me echt een hele leuke film... brrrrr, spannend
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 09:09
Lautjuh
Lautjuh is offline
jaaaaaaaaaa kwil ook naar die film...
maarja vanaaf maar eerst weer voor de 2ex naar LOTR...hehehe..
LOLZZZZZZ

kuzzies, lauzzie
Oud 12-04-2002, 09:15
scala
scala is offline
Citaat:
JoRTh schreef:
Het was een lege film...
Maar wel heel erg goed gebracht, vet goed geregisseerd, knap gefilmd, gelikt, goed geacteerd, en ZEER onderhoudend.

Maar Fincher kan beter!
jah dit heb ik ook gelezen in de krant, zie hier:
Het technisch meesterschap is ongekend - en juist daarom is het spijtig dat de psychologische thriller in de laatste scènes toch nog in een rechttoe-rechtaan splatter-festijn verandert.

Dan loopt de fraaie luchtballon in één klap leeg. Panic Room is knap geconstrueerd, maar er zit, in tegenstelling tot de geavanceerde schuilkamer, helemaal niets in.

maar toch een koele film denk ik
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 16:54
Verwijderd
Citaat:
JoRTh schreef:
Het was een lege film...

Maar Fincher kan beter!
Yep, niet echt veel aan toe te voegen. Fincher heeft een techcnisch zeer mooie film gemaakt. Heel erg goede belichting. Qua plot is het wel aardig, paar leuke dialogen, maar eerlijk gezegd niet meer.

SPOILER
...
...
...
Die Jared Leto heeft trouwens ook niet echt veel geluk in z'n films. Arm af in Requiem, dood in American Psycho, verminkt in Fight Club en nu weer Panic Room. Maar ja, hij was best irri, so i don't mind
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 09:50
JoRTh
JoRTh is offline
Citaat:
scala schreef:

jah dit heb ik ook gelezen in de krant, zie hier:
Het technisch meesterschap is ongekend - en juist daarom is het spijtig dat de psychologische thriller in de laatste scènes toch nog in een rechttoe-rechtaan splatter-festijn verandert.

Dan loopt de fraaie luchtballon in één klap leeg. Panic Room is knap geconstrueerd, maar er zit, in tegenstelling tot de geavanceerde schuilkamer, helemaal niets in.

Ik moet zeggen dat ik het juist op de helft steeds meer een Fincher film vond worden. Toen werd de sfeer veel grimmiger, en gebeurde er gewoon een aantal brute dingen om het zo maar even te zeggen.
Oud 13-04-2002, 10:00
Wendy Lynn
Wendy Lynn is offline
Waar gaat de film over als ik vragen mag? Heb er wel van gehoord
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 13:15
Duivelke
Duivelke is offline
een alleenstaande moeder die met haar dochter een nieuw huis kopen. Dan ontdekken ze dat er een bunker kame in het huis. Op een avond word er ingebroken in het huis en verstopppen de moeder en dochter zich in de bunker kamer. maar de dieven willen in de bunker kamer.

megabangelijke trailer te zien op: http://www.apple.com/trailers/columbia/panic_room/
Oud 15-04-2002, 18:28
cerys
cerys is offline
gatverdamme wat een kutfilm

zo saai, en op de momenten dat t niet saai is is t ranzig en walgelijk, er zitten misschien 2 minuten leuke stukjes tussen.. kan maar niet begrijpen hoe ze hierover een film kunnen maken..
Oud 15-04-2002, 19:22
Verwijderd
Als ik die trailer mag geloven, moet ik die film zien!
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 13:51
Gwen.
Gwen. is offline
Citaat:
CycLoner schreef:

Jared Leto verminkt in Fight Club
Ik weet het..f f offtopic.. maar ik wil echt zo graag weten wie dat nou is in Fight Club. Is dat die hyperblonde jongen die nogal hard aangepakt wordt door Jack/Tyler? Of die met die krulletjes die 3 dagen zonder eten en slaap en beschutting voor un huis staat te wachten?>
Oud 18-04-2002, 14:22
Verwijderd
Citaat:
Miss Quasy schreef:

Ik weet het..f f offtopic.. maar ik wil echt zo graag weten wie dat nou is in Fight Club. Is dat die hyperblonde jongen die nogal hard aangepakt wordt door Jack/Tyler? Of die met die krulletjes die 3 dagen zonder eten en slaap en beschutting voor un huis staat te wachten?>
Hyperblonde jongen
Met citaat reageren
Oud 29-04-2002, 22:24
*mandarijn*
*mandarijn* is offline
hij was saaaaaaaaaaaaaaaaaaaaai! wel mooi gefilmt
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 01:57
maar
maar is offline
Citaat:
InCuBuZ schreef:
gatverdamme wat een kutfilm

Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 19:53
legatus
legatus is offline
Ranzig en walgelijk?

Twee woorden die niet synoniem staan met de film.

Het kale verhaaltje van Koepp zag Fincher wellicht aan voor een uitdaging maar uitdagend is de film alles behalve. De film slaat ook over en mist een goede onderbouw waar de karakters beter hadden moeten worden opgebouwd. Volgens mij had Fincher ook nooit twee kanten moeten belichten om de terreur knop volop open te draaien. Twee mensen gevangen in een kamer met inbrekers buiten de deur, maar Fincher gaf deze inbrekers een gezicht en wou ons laten meeleven met beiden kanten om alles misschien wat diepte te geven maar het blijkt een cliche-spektakel te zijn. Alhoewel de eerste lange trackingshot van de camera mooi getimed is is hij ook erg stug en niet dynamisch.

Vreselijke humor ook om het publiek bij te laten komen van de missende spanning. Zorro, Joe Pesci, het word steeds flauwer alhoewel één opmerking juist heel treffend was van Dwight Yoakam, als Foster de camera's kapotslaat, en 'Why didn't we think of that' (of zoiets dergelijks) stamelt. DAAR komt mijn eindoordeel; 'Why didn't Fincher THINK of doing something really tense with this movie.'
Oud 02-05-2002, 11:46
DaaF
DaaF is offline
Mwah hij was wel goed, maare viel mij een beetje tegen. Ik had iets verwacht met geesten enzo. Een echte horror, maar dat was het dus totaal niet.

Wel heel knap gefilmd, en goed geacteerd.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2002, 13:41
Verwijderd
Citaat:
DaaF schreef:
Mwah hij was wel goed, maare viel mij een beetje tegen. Ik had iets verwacht met geesten enzo. Een echte horror, maar dat was het dus totaal niet.

Wel heel knap gefilmd, en goed geacteerd.
Lieve David, je verwart het met Th13rteen Ghosts. En trouwens het is Buyakasha en niet Boejaka
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 18:51
LittleLucille
LittleLucille is offline
ik vondt de film wel spannend.... hehe volgens mij vonden een paar mensen hem niet zo...

maar ik zat wel zo in de bios van rennen rennen weet je wel op het moment dat ze bijvoorbeeld de mobiel wil pakken en zo dat ze er net niet met haar hand bij komt en dan trug moet rennen in die panic room ooooo echt ik zat echt zo van aaaa rennen!!! hehe
hele zaal eigenlijk....
vond het wel grappig met die intercom en dan dat die inbrekers met die posters duidelijk maken dat ze in die panic room willen haha ik had echt zo iets van haha wat is dit nu weer hihi
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 19:36
*Butterfly*
*Butterfly* is offline
Citaat:
LittleLucille schreef:
ik vondt ....
AAAAAAAAARGH
Zijn er nu nog mensen die dat fout doen?!?!
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 20:45
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
*Butterfly* schreef:

AAAAAAAAARGH
ikke nooit hoor!
Oud 08-05-2002, 09:24
10.45
10.45 is offline
ik vond m saai en Home Alone achtig, maar dan voor 12 jaar en ouder.
Oud 11-05-2002, 20:12
LittleLucille
LittleLucille is offline
Citaat:
*Butterfly* schreef:

AAAAAAAAARGH
ieuwwwwww!!! *kijkt verlegen in de lucht*
stom stom stom....
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 12:36
Heraclitus
Heraclitus is offline
Citaat:
MarTjuH schreef:
ik vond m saai en Home Alone achtig, maar dan voor 12 jaar en ouder.
Go martjuh, doe mij die mening maar.
Fincher zei volgens mij dat ie voor de eyecandy ging..... maar daarin kun je tever gaan, ook al heb je Jodie Foster...
Oud 13-05-2002, 13:08
JoRTh
JoRTh is offline
Laten we even serieus zijn over deze film.
Fight Club was geen groot succes, zeg maar helemaal, het was voor de studio een flop, in Amerika in de bioscoop dan, in de rest van de wereld deed ie het nog redelijk maar het was niet wat ze hadden gehoopt.

Fincher moest gewoon laten zien dat hij goed geld kon maken en daarom maakte hij Panic Room. Gewoon pretentieloos vermaak waar hij nog wel even z'n visuele kunnen in kwijt kon. Prima toch?

Het resultaat is de meest lege film die ik in tijden heb gezien maar die wel ontzettend onderhouden was en vooral waanzinnig mooi gefilmd. Het had alleen wat donkerder gemogen, de beelden dan, niet het verhaal.
Oud 13-05-2002, 13:17
Heraclitus
Heraclitus is offline
Njah.... oke dan.. zit misschien wel iets in.
Maar beetje dubbele gevoelens.
Ik hoop dat ie goed draait, want dan kan Ficher veel geld krijgen voor toekomstige films, maar ik hoop niet dat Fincher dit ziet als aanmoediging om lege films te maken.
Oud 13-05-2002, 18:46
legatus
legatus is offline
De film zat vol met donkere beelden. Je zult wel het verhaal bedoelen, Jorth. Mocht ook wel wat meer verhaal in zitten wat mij betreft.
Oud 14-05-2002, 14:47
Verwijderd
waswel mooie film
ookwel mooi gedaan enzo gefilmd enzo
ook wel mooi eind

maarop zich ik vond hem niet eng ofzo
niet het gevoel datje bijvoorbeeld krijgt bij silenceof the lambs, die spanning had ik niet echt
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 08:16
JoRTh
JoRTh is offline
Citaat:
legatus schreef:
De film zat vol met donkere beelden. Je zult wel het verhaal bedoelen, Jorth. Mocht ook wel wat meer verhaal in zitten wat mij betreft.
Nee ik bedoelde echt de beelden legatus.
Ik had namelijk gelezen dat de film echt heel donker zou worden, namelijk gewoon 'het is nacht dus is het donker'-donker. Eigenlijk gewoon zwart dus, maar dat vonden ze bij Sony niet zo aantrekkelijk voor het publiek dus mocht dat niet. Maar hij had de film dus echt 'reëel donker' willen hebben.

Het verhaal had inderdaad ook wel donkerder gemogen.
Al vond ik de vechtscene op het einde toch wel gruwelijk.
Oud 15-05-2002, 14:48
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
kvin m tegevallen
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 16:40
Bl@Bl@
Bl@Bl@ is offline
Uhhh, ik ben er al heen geweest!!! Hij was echt super gaaf. Moet je zeker heen gaan!!!
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 17:35
Wendy Lynn
Wendy Lynn is offline
Ik vond hem echt supertof!! Vooral heel erg goedgefilmd!! Camera door handvat van koffiepot enzo....en camera door de grond heen enzo... vet cool
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 20:25
Verwijderd
Citaat:
JoRTh schreef:

Nee ik bedoelde echt de beelden legatus.
Ik had namelijk gelezen dat de film echt heel donker zou worden, namelijk gewoon 'het is nacht dus is het donker'-donker. Eigenlijk gewoon zwart dus, maar dat vonden ze bij Sony niet zo aantrekkelijk voor het publiek dus mocht dat niet. Maar hij had de film dus echt 'reëel donker' willen hebben.

Het verhaal had inderdaad ook wel donkerder gemogen.
Al vond ik de vechtscene op het einde toch wel gruwelijk.
Het is inderdaad zo dat het flink donker zou worden volgens Fincher. Het is idd een beetje jammer, maar hij heeft het alsnog erg goed gedaan met de belichting.
Maar ja, om anderhalf uur naar een zwart scherm staren is ook niet echt prettig
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 03:57
M@TRIX
M@TRIX is offline
redelijk mar heb om een of andere rede stukken film gemist
Oud 16-05-2002, 10:20
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
Citaat:
M@TRIX schreef:
redelijk mar heb om een of andere rede stukken film gemist