Advertentie | |
|
![]() |
|
tjah, ik oefen gewoon veel uit de examenbundel van engels..
en voor duits heb ik nou eerst mavo c examens gedaan van vorig jaar (te vinden op www.examenbundel.nl >> trainen) en dan ga ik verder met examens van mavo d (kdoe nu vmbo tl en dat staat gelijk aan het vroegere mavod)... het enige wat je denk ik kan doen is veel oefenen.. en de tips/strategieën in een examenbundel goed lezen. |
![]() |
|
Als een vraag over een specifiek stukje tekst gaat, zorg dan dat je dat stukje goed begrijpt.
Wegstrepen bij meerkeuzevragen, kijk goed of er niet toevallig 1 woordje in staat dat niet klopt. Blijf rustig. Zorg dat je voor het examen een stukje engels leest ofzo, dan zit je er al een beetje in.
|
![]() |
UHmz........ik heb het eindexamen 2003 DVD gekocht op www.eindexamen.nu en daar worden alle examenvakken van havo5 vwo6 en vmbo4 Uitvoerig besproken met tips en wat je nou precies in de teksten krijgt.....ik heb er echt veel aan gehad...en je hebt de dvd als je hem de dag ervoor voor 15 uur besteld de volgende dag nog......Believe me.......want ik heb gister besteld via Internet en heb nu al 3 vakken gekeken en ben nu ook heel wat zekerder
![]() //\\//\\zzl Styn |
![]() |
||
Citaat:
Het enige wat je kunt doen is veel teksten (vooral hele examens) gaan oefenen en je idioomkennis uitbreiden om zo min mogelijk op te hoeven zoeken. Denk hierbij aan signaalwoorden, voegwoorden en dat soort dingen. Verder moet je de vraag goed lezen, zodat je een beetje weet wat er van je verwacht wordt (soms moet je niet alleen dat stukje lezen waar ze een zin uitgeven maar moet het in zijn geheel gelezen worden om het te begrijpen). Je moet ook echt kijken of je het antwoord dat je gekozen hebt ook echt kan aanwijzen in de tekst (soms kan dat echt niet maar vaak wel, aldus mn lerares Frans). Meer weet ik ook niet want ik ben een ramp in teksten.. ![]() |
![]() |
|
ik vind dat deze omhoog mag want tis belangrijk.
![]() Oja, om deze post niet helemaal onnuttig te maken, nog een tip. Lees niet de hele tekst, als er bijvoorbeeld staat: op welke dag kun je het beste gaan wandelen. Dan moet je dus selectief naar het antwoord in de tekst gaan zoeken. En vooral de titels, ondertitels en kopjes eerst lezen (of beter nog: eerst de vraag). |
![]() |
||
Citaat:
Dus lees altijd eerst de vraag!!
|