Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Teletekst: teletekst.nos.nl Radio: www.shoutcast.com Vervelend ben ik he. ![]() Maar ik blijf erbij dat TV kijken op dit moment nog niet goed kan, het is wachten op de massaintroduktie van streaming digitale televisie, en de daarbij gepaalde revolutie op het gebied van video (film en televisie). Maar daar heb jij niets aan, jij wilt gewoon TV kunnen kijken op je pctje, dat kan. Alleen weet ik niet welke kaart je daarvoor het beste kunt gebruiken. Anderen wellicht wel. ![]()
|
Ik heb zelf een Hauppage WinTV Radio en die bevalt me prima. M'n broertje heeft een Pinnacle Cinergy 4000 en ook die geeft een prima beeld. Software is van beiden niet al te best maar wat dat betreft biedt voor de Hauppage iig Dscaler uitkomst.
Hoe een kaart precies presteert is in vorige topics op dit forum wel te vinden. (Wellicht even zoeken. Waar je wel rekening mee moet houden is zoals Enlightenment zegt dat het een analoge aansluiting is die door een relatief klein apparaatje deels softwarematig uitgelezen moet worden, wat niet altijd goed gaat. Een te sterk signaal is niet goed voor de kaart, een te slap signaal ook niet. Waar je 'gewone tv' met een beetje teveel signaal best om kan gaan, vliegt een Tv kaart dan op hol. Vaak zijn de publieke omroepen te sterk en de commerciele te zwak, lastig verhaal wordt 't dan. Maar goed, moraal van het verhaal; er zijn best een paar degelijke en goede Tv kaarten te vinden. Zoek eens naar reviews op het internet, van bijvoorbeeld hardware.info of tomshardware.com. Een Tv kaart is een goed alternatief voor een Tv wanneer je niet zo ruim in het geld zit en toch al een Pc tot je beschikking hebt die je ervoor gebruiken kan. Een goed en met name stabiel Tv-signaal is dan echter wel een vereiste... |
![]() |
|
Oh oh oh! Jullie vergeten dè producent (vind ik althans
![]()
||
Citaat:
![]() Pinnacle maakt idd ook goede kaarten maar maakt helaas geen gebruik van de zeer stabiele en goede BT848 chip, die wél op veel Hauppage kaarten zitten en zéér breed ondersteunt wordt, zo ook door Dscaler. Dat vind ik van Hauppage kaarten een groot voordeel. |
![]() |
||
Citaat:
Over enkele jaren zullen streaming MPEG4 sites zeer populair worden, met o.a. Winamp's NVS (Nullsoft Video Streaming) als protocol. Maar MPEG4 is sowieso al streaming; streaming DivX of XviD behoort dus tot de mogelijkheden. En dan heb ik het over 960kbit tot 1920kbps bitrate voor de video en 128kbit voor de audio (MP3/Ogg Vorbis). DVD kwaliteit. Gecombineert met een uitgebreid aanbod Nederlandse en Buitenlandse en hobby zenders zal dit zeer populair worden verwacht ik. ![]() Maargoed, nu ga ik weer offtopic. ![]()
Laatst gewijzigd op 20-05-2003 om 22:00. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Kwalitatief goede TV-kaart voor niet teveel geld. Verwijderd | 15 | 16-04-2006 17:55 | |
Software & Hardware |
[Videokaart] Welke te kopen? aap777 | 18 | 18-07-2003 09:53 | |
Software & Hardware |
Pentium of AMD?? Thompie | 58 | 26-09-2002 18:14 | |
ARTistiek |
T begin hebbik hier wel es neergezet Eend | 48 | 18-05-2002 18:12 | |
ARTistiek |
Een verhaaltje van mij... Eend | 5 | 03-12-2001 14:58 | |
Software & Hardware |
Vraagje over grafische kaart. Verwijderd | 33 | 27-06-2001 00:10 |