Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-05-2003, 13:28
Redactie PM
Redactie PM is offline
We hebben er hier op dit forum uitgebreid over gediscussieerd en nu is het eindelijk zover: whY, het kleine zusje van Psychologie Magazine, ligt in de winkel! We zijn heel benieuwd naar jullie (ongecensureerde) meningen, tips en suggesties. Een klein tipje van de sluier vind je alvast op www.whyonline.nl
Groeten en veel leesplezier!

Heleen, Suzanne en Peggy, redactie whY

Laatst gewijzigd op 28-05-2003 om 12:32.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-05-2003, 13:38
Miracle
Miracle is offline
Bedankt voor de mededeling!!!!!!
Als ik eraan denk koop ik hem morgen meteen, of anders heel snel!

Ben benieuwd
Oud 27-05-2003, 13:40
howshesings
howshesings is offline
het ziet er een beetje... fancy achtig uit
beetje te glossy en roze en... zo
Oud 27-05-2003, 14:20
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
howshesings schreef op 27-05-2003 @ 14:40:
idd
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 14:32
Ingemar
Ingemar is offline
Citaat:
Idd...of de Yes ofzo...

Maar goed, ik ben morgen op centraal en daar hebben ze hem vast.

(=Leonoor)
Oud 27-05-2003, 14:38
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
klopt het dat het zegmah een meisjes blad is?

edit: ow, had ff naar de redactie fotos moeten kijken

Laatst gewijzigd op 27-05-2003 om 14:41.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 14:43
Quiana
Quiana is offline
Hmm, op zich zou ik het wel willen lezen,
maar het doet me idd aan de fancy oid denken..
Kweenie, het trekt me nu niet zo,
zou een paar dingen in de winkel wel ff lezen,
maar 'm niet halen denk ik..

[edit]Hangt er ook wel vanaf hoe dik het is ed,
en welke dingen er nog meer in staan.. [/edit]

Laatst gewijzigd op 27-05-2003 om 14:45.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 14:58
In Your Room
In Your Room is offline
Citaat:
ja idd... heel jammer maar ik ga hem toch wel kopen, misschien valt het mee dat stukje over die eetkliniek en dat experiment met hoe dicht je bij mensen kunt gaan staan klinkt iig wel interessant...
Oud 27-05-2003, 15:11
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
hey!
ziet er leuk uit! als k eraan denk zal ik hem morgen kopen..

kuzz mir
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 16:11
Verwijderd
Hmm..als je ziet "alles over je psyche" , zou je toch meer psychologie verwachten, en minder make up en flirten enzo. De voorkant vind ik erg op Yes lijken, vooral ook door de Y.
Maar het lijkt me wel een boeiend blad, als ik het zo zie, vooral het stuk over anorexiakliniek

Ik zal hem morgen eens door bladeren en waarsch wel kopen.

Voor welke doelgroep is het eig bedoeld? Meiden van rond de 16 jaar ofzo?

*pfft* ik wil echt bij ooit bij een tijdschrift gaan werken. het moet!
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 16:16
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
dreen schreef op 27-05-2003 @ 14:38:
Bedankt voor de mededeling!!!!!!
Als ik eraan denk koop ik hem morgen meteen, of anders heel snel!

Ben benieuwd
dat zei ik voordat ik de site had bekeken... nou, nu ben ik nog benieuwder, want de site vind ik echt
Oud 27-05-2003, 16:29
Simon
Simon is offline
Wordt dit een maandelijks blad? Wow, ik dacht eerst dat het slechts één enkele jongereneditie van PM zou worden.

Ik ben als twintigjarige jongen natuurlijk niet de doelgroep, maar een titel als 'flirten doe je zo' past volgens mij inderdaad beter in een meidenblad a la Viva. Wat ik van een soort Psychologie Magazine voor jongeren had verwacht was juist 'waarom flirt je? zo gaat dat'.

Ik zal het blad morgen kopen als ik het zie liggen.
Oud 27-05-2003, 17:17
Isa
Isa is offline
ziet er idd te vrouwelijk uit. had liever iets gehad over menselijke hersenen en hun evolutie door de jaren heen.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 17:29
MazeMouse
MazeMouse is offline
Wow, dit is wel errug roze...
En is het nu voor jongeren of voor meisjes (of staat dat bij de makers van dit blad gelijk?) want het is nogal errug op meiden gericht wat ik er nu van zie.
Oud 28-05-2003, 11:00
Verwijderd
Ik vind hem idd ook wat rose, maar dat maakt me niets uit, ik ga hem nu kopen
Ben wel benieuwd wat er in staat en of dat me aanspreekt, of dat het psychologie magazine zelf me toch meer aanspreekt... Ik zie wel, PM blijf ik iig lezen
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 11:02
Verwijderd
Citaat:
MazeMouse schreef op 27-05-2003 @ 18:29:
Wow, dit is wel errug roze...
En is het nu voor jongeren of voor meisjes (of staat dat bij de makers van dit blad gelijk?) want het is nogal errug op meiden gericht wat ik er nu van zie.
't Is voor meisjes tussen de 15 en de 19.... Wel een meidenblad dus, maar ik zal hem zo kopen en meteen posten wat ik ervan vindt, eerste indruk enzo
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 11:46
Redactie PM
Redactie PM is offline
Inderdaad, whY wordt een maandblad! Maar alleen als het ook echt bevalt, natuurlijk, en met dit eerste nummer proberen we daarachter te komen. Over de uitstraling lijken jullie het redelijk eens te zijn, nu eens horen wat jullie van de inhoud vinden...
Groeten, Heleen, Suzanne & Peggy
Oud 28-05-2003, 12:37
Verwijderd
Eerste indruk;
Ik heb het blad nu dus snel doorgebladerd en bekeken, 't ziet er érg leuk uit moet ik zeggen, lekker natuurlijk... dat spreekt me aan, niet zo glitterig enzo Echt gewoon écht...

Daarnaast staan er, voor zover ik heb gezien, een aantal vrij serieuze zaken in (eetstoornissen bv) maar ook leuke dingetjes (onderhandeltips bv).

Tot nu toe vind ik het dus érg mooi en leuk, geen minpuntjes gevonden bij m'n eerste indruk (en dat is best goed, ik ben namelijk snel erg kritisch )
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 12:53
Psychedelic
Psychedelic is offline
Psychologie Magazine zal ik al graag wat meer wetenschappelijk/minder globaal gericht zien. Why begin ik dus al helemaal niet aan. (daarbij komt nog de doelgroep)
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 13:52
Verwijderd
Whehe, er is in gequote van hier he
Zal een paar namen noemen die dus gequote zijn;

LaY-D NiCoLe, Unexplained, Karliene, Tourniquet, Queenie, Dusjcrib, Morgan, ikheetfroukje, ..., verydrunkdriver, Krummeltje, RoelM en Overa... Echt lollig
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 14:33
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 28-05-2003 @ 14:52:
Whehe, er is in gequote van hier he
Zal een paar namen noemen die dus gequote zijn;

LaY-D NiCoLe, Unexplained, Karliene, Tourniquet, Queenie, Dusjcrib, Morgan, ikheetfroukje, ..., verydrunkdriver, Krummeltje, RoelM en Overa... Echt lollig
whaha, wat erg!

Hoe is hij voor de rest btw?
Oud 28-05-2003, 14:47
damaetas
damaetas is offline
ziet er leuk uit. is het trouwens in België ook te koop?

(en krijgen we dan ook zo'n vordelig Jongeren&Media abbonnement zoals bij het gewone psychologieMagazine?)
Oud 28-05-2003, 15:01
Redactie PM
Redactie PM is offline
Ja, hij is ook in België te koop! Een abonnement kun je nu nog niet nemen, maar zodra we doorgaan komen er natuurlijk ook fijne aanbiedingen.
Oud 28-05-2003, 15:19
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 28-05-2003 @ 12:02:
't Is voor meisjes tussen de 15 en de 19.... Wel een meidenblad dus, maar ik zal hem zo kopen en meteen posten wat ik ervan vindt, eerste indruk enzo
And yet again the boys are forgotten....
Oud 28-05-2003, 15:32
Verwijderd
Ik behoor niet tot de doelgroep merk ik, maar ik heb ff op de website gekeken .
Alles wat erin stond wist ik eigenlijk al? Kan aan mij liggen... Iig is dat stukje over anorexiapatienten erg goed.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-05-2003, 16:09
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef op 28-05-2003 @ 16:32:
Ik behoor niet tot de doelgroep merk ik, maar ik heb ff op de website gekeken .
Alles wat erin stond wist ik eigenlijk al? Kan aan mij liggen... Iig is dat stukje over anorexiapatienten erg goed.
Op de site staat niet zoveel, alleen een paar dingetjes, in het blad zelf zijn die allemaal netjes en leuk uitgewerkt. Niet op een kinderachtig toontje, maar gewoon, leuk, met overal grappige Villa-Achterwerk-achtige tekeningetjes..

Het blad zelf vind ik erg leuk, in het begin staan er een paar van de 'weetjes' zoals ook in het Psychologie Magazine, die lees ik altijd graag.. het zijn er alleen niet zoveel, maar ze zijn wel leuk.
Verder helemaal niets over werk, dat zit me nog wel eens dwars bij het PM, omdat ik me daar gewoon niet in herken als 18-jarige...

't Gaat wel veel om gevoelskwesties, soms lijkt het meer alsof de lezers gerustgesteld moeten worden ipv ze te informeren. Maar ja, dat kan je misschien ook niet vermijden bij het maken van een blad.

Ik vind het blad zeker geslaagd
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 16:22
Verwijderd
Ik heb em net gekocht..nog geen tijd gehad om m te lezen. Zal ik vanavond doen. Ik heb em eig vooral voor het anorexia stuk gekocht
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 16:25
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 28-05-2003 @ 14:52:
Ikkuh? Wat is er gequote van mij dan?
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 16:51
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 28-05-2003 @ 17:25:
Ikkuh? Wat is er gequote van mij dan?
'Masturbeer je als je een relatie hebt?
'Krummeltje: Nee, ik heb niet de hele dag zin in seks, dus alleen aan mijn vriendje heb ik wel genoeg
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 17:12
Verwijderd
Ik ga het niet lezen, ik heb voldoende aan de "gewone" PM. Die mag van mij zelfs nog wel wat wetenschappelijker.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 17:21
Verwijderd
Ik vond er eigenlijk weinig aan...ik vind het weinig toevoegen aan de tijdschriften die er al zijn...ik geloof dat ik de Viva en de Flair nog leuker ed vind...maar goed, das misschien persoonlijk. Misschien ben ik wel gewoon te oud oid. Ik ben iig blij dat ik een combi-pakket had, waar ook PM in zat.

Laatst gewijzigd op 28-05-2003 om 17:41.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 17:40
Verwijderd
lijkt me echt een kutblad, geldverspilling, en lokmiddel voor jongeren om hun geld uit te geven door een tiener meiden blad in een zogenaamde 'wetenschappelijke' jasje te stoppen/
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 18:38
Veenbes
Veenbes is offline
Inderdaad erg 'roze', ook qua inhoud wel een beetje (flirten). Gaat hopelijk dieper dan Fancy/Yes? Ik was al nieuwsgierig door de advertentie in het gewone PM dus ik koop hem zeker morgen.
Oud 28-05-2003, 18:57
humming bird
humming bird is offline
ik heb hem dus gekocht vandaag. Op zich vind ik het een leuk blad met leuke onderwerpen, maar naar mijn idee had het ook wel iets minder "meisjesachtig"gemogen. De onderwerpen uit de gewone psychologie magazine zijn vaak ook wel aantrekkelijk voor jongeren heb ik het idee, maar wel moeilijk verwoord en niet echt flitsend aangekleed.

Ik vind de whY leuk maar niet super, ik denk persoonlijk dat ik de psychologie magazine leuker en interesanter vind. Als de redactie tips wil over hoe het anders kan of iemand zoekt om een column te schrijven, ben ik uiteraard van de partij!!!!

Lijkt me geweldig om een eigen column te hebben in een tijdschrift! Inspiratie zat lijkt mij!
Oud 28-05-2003, 19:00
Verwijderd
Citaat:
Veenbes schreef op 28-05-2003 @ 19:38:
Inderdaad erg 'roze', ook qua inhoud wel een beetje (flirten). Gaat hopelijk dieper dan Fancy/Yes? Ik was al nieuwsgierig door de advertentie in het gewone PM dus ik koop hem zeker morgen.
Ik vind hem niet echt dieper gaan...Viva/Flair gaan even diep, vind ik.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 19:03
Verwijderd
Citaat:
Veenbes schreef op 28-05-2003 @ 19:38:
Ik vind de inhoud helemaal niet zo roze, dat flirten is 1 bladzijde, echt geen hoofdonderwerp...
't Is wel meisjesachtig, maar ik vind de Fancy veeeel erger...

Mja, zelf ga ik als ik moet kiezen wel voor het PM, maar dit blad mag er ook zijn
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 19:04
Verwijderd
Citaat:
humming bird schreef op 28-05-2003 @ 19:57:

Lijkt me geweldig om een eigen column te hebben in een tijdschrift! Inspiratie zat lijkt mij!
Dat lijkt me ook erg leuk ja... Schrijf er elke dag wel eentje, maar meestal alleen voor in een soort dagboekje...
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 19:25
Verwijderd
Om wat 'duidelijker' te reageren. De aankondiging in PM van whY: "[...]Kortom: aansprekende, populaire onderwerpen, maar dan met de diepgang die je van ons mag verwachten.[/...]. Ik mis die diepgang dus, alle artikelen zijn (vind ik) vrij oppervlakkig en hebben niet meer diepgang dan soortgelijke artikelen in de Flair, de Viva, de Yes, de Fancy, de Libelle, de Margriet (oké, de laatste twee zijn wel voor 'volwassenen', maar veel 'jongeren' lezen ze toch ook wel). En volgens mij staan ook in One wel dat soort dingen (maar die lees ik nooit, dus dat weet ik niet) en misschien zijn er nog wel één of twee van dat soort bladen. Er zijn dus al zoveel van dat soort bladen, dat bedoel ik dus met dat het weinig toevoegt aan wat er al is. Ik miste de diepgang die ik verwacht had en die ik van PM (over het algemeen) gewend ben.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 22:54
Verwijderd
Oh..ik vind het best wel gemeen dat er mensen zomaar gequote zijn

Ik heb em gelezen nu leuk blad
Alleen dus te hoog Fancy gehalte, te weinig psychologie.

Ik vind het vooral geweldig vormgegeven, met die tekeningetjes en fototjes..geweldig.

Ik lag dubbel om dat meisje dat ging testen hoe mensen reageerden op bepaalde situaties, als ze bijv dicht bij iemand ging staan enzo
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 10:09
Verwijderd
het is een veel te erg fancy blad lijkt mij
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 10:57
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
freakjuh schreef op 28-05-2003 @ 23:54:
Oh..ik vind het best wel gemeen dat er mensen zomaar gequote zijn
Dat is ook niet zomaar gebeurd. Ik herinner me een topic op het sexualiteitsforum, waarin de redactie van Psychologie Magazine vroeg of ze de reacties van sommigen mochten gebruiken. Ga er maar van uit dat een blad als Psychologie Magazine geen uitspraken van anderen aanhaalt zonder dat diegenen daar toestemming voor hebben gegeven.
Oud 29-05-2003, 15:39
Verwijderd
Citaat:
mathfreak schreef op 29-05-2003 @ 11:57:
Dat is ook niet zomaar gebeurd. Ik herinner me een topic op het sexualiteitsforum, waarin de redactie van Psychologie Magazine vroeg of ze de reacties van sommigen mochten gebruiken. Ga er maar van uit dat een blad als Psychologie Magazine geen uitspraken van anderen aanhaalt zonder dat diegenen daar toestemming voor hebben gegeven.
Oh ok
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 08:29
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Ik zag een reclame op tv, en ik vraag me vaag af of dit niet zo'n blad is waar we er al 100 van hebben? Zo klinkt t namelijk wel. En in dat geval hoef ik t niet zo nodig te lezen.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 10:25
Vada
Vada is offline
Ik ben wel benieuwt eigenlijk. Ga er vanmiddag een kopen
Oud 30-05-2003, 10:26
Anne
Anne is offline
Ik heb hem gezien, maar ik dacht dat het de Yes was. Maar ik zal hem vanmiddag kopen. Duur?
Oud 30-05-2003, 11:11
Verwijderd
Citaat:
Anneee schreef op 30-05-2003 @ 11:26:
Ik heb hem gezien, maar ik dacht dat het de Yes was. Maar ik zal hem vanmiddag kopen. Duur?
€3,45 vond ik wel meevallen...

Maar 't is wel echt een meisjesblad hoor... alleen iets minder glitter, vind ik zelf. Als ik hem weer tegenkom, zal ik hem wel kopen, maar niet doelgericht naar de winkel om hem elke maand te halen...
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 12:11
Verwijderd
Citaat:
mathfreak schreef op 29-05-2003 @ 11:57:
Nou ja, ik lees dat ik gequote ben en heb daar geen persoonlijke toestemming voor gegeven, alleen kan ik me inderdaad wel herinneren dat die topics gingen om informatie inwinnen en dat er mensen dan gequote zouden worden..

Kheb er in ieder geval geen bezwaar tegen.

Kheb em verder nog niet gezien en dus ook niet gelezen, kga vandaag eventjes in de winkel kijken
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 12:25
sublime
sublime is offline
heb m vandaag in de winkel gezien, maar was alleen te koop samen met psychologie magazine en ik vond het er een beetje al te fancy/yes uit zien, dus had r t geld niet voor over... misschien komt ie ook wel in de bieb...
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 12:52
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 30-05-2003 @ 12:11:
€3,45 vond ik wel meevallen...
Mwah, de Flair en al die zooi is goedkoper...en vind ik persoonlijk leuker...
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 13:32
Kazanka
Kazanka is offline
heb even op de site gekeken en die oogt zeer kinderachtig, niet serieus en vooral gericht op commercie
Reageren

Regels voor berichten