Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-05-2003, 16:47
Martin
Martin is offline
Direct bij het begin van de forumsoftware was het maken van polls voor leden mogelijk, maar kort daarna werd deze functie uitgeschakeld voor leden en konden alleen nog maar beheerders en forumbazen polls aanmaken.

Ook al staat de poll-functie uit, er worden toch nog polls gehouden, niet met de forum-poll maar met externe pollscripts. In mijn ogen zou het mooier zijn om gewoon polls te kunnen maken in de Scholieren.com layout i.p.v. zo`n lelijke Tweakers.net afbeelding.

Dan wil ik ook nog even onderstrepen dat de externe polls haast niet eerlijk kunnen gaan. Bij externe polls wordt er gecontroleerd op IP-adres en kan je maar 1 keer stemmen per IP-adres, als je je IP-adres een keer vernieuwd kan je alsnog gewoon stemmen en kan je de resultaten van een poll negatief beïnvloeden.
Bij de poll-functie van dit forum wordt de stem vastgelegd onder de gebruikersnaam en wordt fraude tegengegaan.

Maar waarom staan de polls nu dan niet aan?
Ik denk dat ik daar wel een antwoord op kan verzinnen. Jullie zijn denk ik bang dat fora compleet onderge-poll't worden. Ik denk dat deze angst onterecht is, in het begin zal er flink af worden gepoll-t op bijv. Onzin, maar na een tijdje (zodra de mode eraf is) zullen het aantal polls afnemen, maar wel informatiever worden.
Een andere reden zou misschien de serverload kunnen zijn, hoewel ik denk dat een poll-script amper voor serverload zorgt.

Mijn vraag is dus, kunnen polls ook geactiveerd worden voor leden?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-05-2003, 16:50
Koen
Koen is offline
Op zich is daar wat voor te zeggen, maar dan zal de bold text 'Poll:' eruit gehaald moeten worden, anders zie ik 't gebeuren dat massa's leden poll's gaan maken om aandacht voor hun topic te krijgen, aangezien een topic met bold text veel meer aandacht trekt dan andere topics.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 17:26
Verwijderd
En hoe zit het dan verder met de database en server load?
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 18:43
Verwijderd
Deze poll's gaan toch per nickname?
Wat nou als je meerdere nick's hebt/aanmaakt...

Zo kan je de poll alsnog negatief beinvloeden.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 18:58
Martin
Martin is offline
Citaat:
jdiezrequejo schreef op 30-05-2003 @ 19:43:

Daar zit wat in, maar het is lastiger om meerdere nicknames aan te maken dan je IP vernieuwen.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 19:09
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Koen schreef op 30-05-2003 @ 17:50:
Op zich is daar wat voor te zeggen, maar dan zal de bold text 'Poll:' eruit gehaald moeten worden, anders zie ik 't gebeuren dat massa's leden poll's gaan maken om aandacht voor hun topic te krijgen, aangezien een topic met bold text veel meer aandacht trekt dan andere topics.
Je kan toch ook ervoor zorgen dat bij FB's en FB+'s en bij Beheerders dat bold nog wel komt, en bij gewone leden niet?
Oud 30-05-2003, 19:14
Martin
Martin is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 30-05-2003 @ 20:09:
Je kan toch ook ervoor zorgen dat bij FB's en FB+'s en bij Beheerders dat bold nog wel komt, en bij gewone leden niet?
Sofwarematig is dat niet makkelijk te realiseren in vBulletin. Het compleet wegslopen van de bold-tag is een stuk makkelijker dan een functie inbouwen dat het bij leden niet gebeurd.

(Ja, ik heb lokaal ook vBulletin draaien om ermee te spelen )
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 20:29
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Martin schreef op 30-05-2003 @ 20:14:
Sofwarematig is dat niet makkelijk te realiseren in vBulletin. Het compleet wegslopen van de bold-tag is een stuk makkelijker dan een functie inbouwen dat het bij leden niet gebeurd.

(Ja, ik heb lokaal ook vBulletin draaien om ermee te spelen )
Niet makkelijk, maar toch ook niet onmogelijk?
Oud 30-05-2003, 20:31
Martin
Martin is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 30-05-2003 @ 21:29:
Niet makkelijk, maar toch ook niet onmogelijk?
Voor Jon zal het in ieder geval niet onmogelijk zijn .
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 20:35
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Martin schreef op 30-05-2003 @ 21:31:
Voor Jon zal het in ieder geval niet onmogelijk zijn .

Tja, dan is 't wachten op vrije tijd van Jon.
Oud 30-05-2003, 20:47
PV
PV is offline
Citaat:
Martin schreef op 30-05-2003 @ 19:58:
Daar zit wat in, maar het is lastiger om meerdere nicknames aan te maken dan je IP vernieuwen.
een hoop mensen hebben sowieso al meerdere nicks, voor de lol, omdat ze een andere nick wilden.. etc. Iemand als de communiceerbeer zou 30 keer kunnen stemmen dan
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 20:49
Martin
Martin is offline
Citaat:
PV schreef op 30-05-2003 @ 21:47:
een hoop mensen hebben sowieso al meerdere nicks, voor de lol, omdat ze een andere nick wilden.. etc. Iemand als de communiceerbeer zou 30 keer kunnen stemmen dan
Misschien valt het ook wel te koppelen aan IP én username.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 22:06
Verwijderd
Citaat:
Martin schreef op 30-05-2003 @ 21:49:
Misschien valt het ook wel te koppelen aan IP én username.
dan zouden mensen die een computer delen dus maar 1 keer kunnen stemmen
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 22:09
Martin
Martin is offline
Citaat:
******** schreef op 30-05-2003 @ 23:06:
dan zouden mensen die een computer delen dus maar 1 keer kunnen stemmen
Tja, dat is dan jammer. Ik kan vanaf school ook maar 1 keer stemmen op een poll. (+/- 300 computers)
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 22:24
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Martin schreef op 30-05-2003 @ 23:09:
Tja, dat is dan jammer. Ik kan vanaf school ook maar 1 keer stemmen op een poll. (+/- 300 computers)
Ik kon vanaf mijn school niet eens op s.com komen. (IP ban en ik heb geen idee door wie die erop was gekomen )
Oud 02-06-2003, 17:12
AlopiA
AlopiA is offline
ben ik voor, maar die bold tekst kan dan toch wel cursief worden ofzo?
hoewel ik niet echt denk dat erg veel leden een poll maken voor de aandacht.
Oud 05-06-2003, 16:56
Verwijderd
Citaat:
bloempjuh schreef op 02-06-2003 @ 19:51:
Dat is nu ook al zo toch?
Volgens mij niet, hoor. Als ik uitlog en met een andere nick inlog, zou ik weer kunnen stemmen (nou doe ik dat niet, maar het kan dus wel).
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 21:04
Martin
Martin is offline
Is er misschien inmiddels al nieuws of een definitieve beslissing?
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 21:35
Koen
Koen is offline
Citaat:
Martin schreef op 12-06-2003 @ 22:04:
Is er misschien inmiddels al nieuws of een definitieve beslissing?
Je weet hoe dat gaat hier, als 't opper-beheer niet antwoord...
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 21:54
Martin
Martin is offline
Citaat:
Koen schreef op 12-06-2003 @ 22:35:
Je weet hoe dat gaat hier, als 't opper-beheer niet antwoord...
Ik probeer Jon binnenkort wel eventjes aan te spreken op MSN.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 22:08
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
Martin schreef op 12-06-2003 @ 22:54:
Ik probeer Jon binnenkort wel eventjes aan te spreken op MSN.
linkje PM-en kan ook zeer effectief zijn.
Oud 13-06-2003, 03:01
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
jdiezrequejo schreef op 30-05-2003 @ 19:43:

Beetje late reaktie, maar toch:

Een combinatie van username en IP is opzich wel mogelijk. Zo wordt het natuurlijk wel erg lastig om te frauderen. Ik weet niet of dit moeilijk te implementeren is.
Oud 01-07-2003, 20:28
Martin
Martin is offline
Al meer informatie?
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 17:18
Martin
Martin is offline
3 maanden verder, misschien al wat meer informatie?
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 17:42
Tofke_H
Tofke_H is offline
Codewoord : Jon

Dat is de enigste die beslist of dat al dan niet zou mogelijk worden voor leden. Mail, PM, bel, schrijf,.. hem, zolang je hem maar laat leven.
Oud 01-10-2003, 17:43
Martin
Martin is offline
Citaat:
Tofke_H schreef op 01-10-2003 @ 18:42:
Codewoord : Jon

Dat is de enigste die beslist of dat al dan niet zou mogelijk worden voor leden. Mail, PM, bel, schrijf,.. hem, zolang je hem maar laat leven.
Mail -> Kan
PM -> Volgens 2 maanden geleden al geprobeerd
Bel -> is ook een mogelijkheid, heb het nummer van kantoor wel gevonden
Schrijf -> Dat is iets te intiem

En in leven laat ik hem zeker wel

Ik zal het wel eens proberen via MSN
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 17:47
Verwijderd
Als je per se een mooie poll wilt is het echt niet zo groot probleem om zo'n standaar poll in elkaar te flansen die je overal hier tegen komt. Wil je dan toch écht een mooie poll, er is vast wel een welwillende forumbaas, beheerder of medewerker die er eentje voor je wil openen, mits deze van zeker niveau is.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 17:48
Martin
Martin is offline
Citaat:
lafjuh schreef op 01-10-2003 @ 18:47:
Als je per se een mooie poll wilt is het echt niet zo groot probleem om zo'n standaar poll in elkaar te flansen die je overal hier tegen komt. Wil je dan toch écht een mooie poll, er is vast wel een welwillende forumbaas, beheerder of medewerker die er eentje voor je wil openen, mits deze van zeker niveau is.
Externe polls? Is toch niets waard? Ten eerste, het ziet er niet uit, het is een totaal andere stijl, ook NIET-forummers kunnen stemme...
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 17:56
Nona
Nona is offline
Als je echt een poll wilt kun je ook een fb even PM'men met de informatie die je erin wilt verwerken. Als ik zo'n verzoekje krijg doe ik dat gewoonlijk wel (als het een reële poll is). Met de naam van degene die he vroeg erbij natuurlijk. Of vind je dat nog steeds niet goed genoeg?
Oud 01-10-2003, 18:13
ekki
ekki is offline
Citaat:
ohja?
*vraagt zich af hoe ze haar ip moet vernieuwen*
*vraagt zich niet af hoe ze 100 nieuwe nicknames moet aanmaken*.

ok, het kan ook via proxy's etc, maar ik vind een nick aanmaken niet zo heel veel moeite eigenlijk.
Oud 01-10-2003, 18:14
Martin
Martin is offline
Citaat:
ekki schreef op 01-10-2003 @ 19:13:
ohja?
*vraagt zich af hoe ze haar ip moet vernieuwen*
*vraagt zich niet af hoe ze 100 nieuwe nicknames moet aanmaken*.

ok, het kan ook via proxy's etc, maar ik vind een nick aanmaken niet zo heel veel moeite eigenlijk.
Er zit wel wat in, maar je kan in ieder geval achteraf wel makkelijker controleren of er gecheat is met de forum-poll dan met een externe poll. Daarbij komt ook nog eens dat het laden van externe polls langer duurt dan de lokale.

Maar idd, er zit misschien wel iets in het PM-systeem...
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 18:57
Tampert
Tampert is offline
had ik al gezegd dat hierover op het moment "achter de schermen" gebabbeld wordt?
Oud 02-10-2003, 19:12
Martin
Martin is offline
Citaat:
Tampert schreef op 02-10-2003 @ 19:57:
had ik al gezegd dat hierover op het moment "achter de schermen" gebabbeld wordt?
Daar heeft Jon me al van op de hoogte gebracht
Met citaat reageren
Oud 03-10-2003, 18:30
p-chez
p-chez is offline
Citaat:
ik denk dat meer mensen weten hoe ze een extra nickname aan moeten maken, dan hoe ze hun IP kunnen vernieuwen.
Oud 03-10-2003, 18:57
Martin
Martin is offline
Citaat:
p-chez schreef op 03-10-2003 @ 19:30:
ik denk dat meer mensen weten hoe ze een extra nickname aan moeten maken, dan hoe ze hun IP kunnen vernieuwen.
Zie mijn reactie een aantal uren eerder richting Ekki
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 19:44
p-chez
p-chez is offline
Citaat:
Martin schreef op 03-10-2003 @ 19:57:
Zie mijn reactie een aantal uren eerder richting Ekki
Oh, sorry. Niet goed genoeg gelezen.
Oud 08-10-2003, 09:35
Simon
Simon is offline
We zijn jullie nog niet vergeten hoor. De discussie op Admin duurt nog even voort en de meningen zijn verdeeld...
Oud 10-10-2003, 13:29
Simon
Simon is offline
Aankomende tien dagen is het voor leden mogelijk polls te plaatsen. Dit is een testfase, om te kijken of het wenselijk is dat jullie deze vrijheid hebben.

Dus: use it wisely!
Ik hoop er op dat deze extra mogelijkheid tot een nog mooier, beter forum leidt.
Wordt in deze testfase een vervelende hoeveelheid polls aangemaakt, waarvan de grote meerderheid geen meerwaarde oplevert, dan zal de poll weer een exclusieve forumbaas-zaak worden.

Twintig oktober gaat de functie in ieder geval tijdelijk weer uit en volgt op Beleidszaken en Admin (forumbazenforum) een evaluatie.
Oud 10-10-2003, 13:50
Martin
Martin is offline
Ziet er netjes uit, de eerste paar dagen zal er wel een wildgroei een polls zijn op het onzin forum, maar dat zal denk ik niet lang duren.

Netjes ook dat "poll" niet meer vetgedrukt is.

Wordt het topic ook geupt indien er gestemt wordt?
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 16:45
Thomas
Thomas is offline
Mooi.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 21:35
Psychopath
Psychopath is offline
Kan onzin niet uitgesloten worden van de POLL optie?

Het verlaagt de drempel om een poll te maken en je hebt er dus al gauw een stuk of op een pagina. Dit vind ik lelijk en zeer vervelend. ik heb liever zo af en to een lijlijk tweakesr.net plaatje dan een gigantische hoeveelheid polls op één pagina met het normale s.com uiterlijk.
Op andere sub-fora zullen mensen niet zo snel polls openen omdat die dan al gouw vol staan met onzin en dat mag niet. Maar op Onzin werkt het me nu al heeeeeeel erg op mijn zenuwen.
Oud 12-10-2003, 11:30
Verwijderd
Als ik nu op de eerste pagina van Onzin kijk zie ik geen een poll. Dus tis gewoon het begin, iedereen wil ff een poll aanmaken om te kijken hoe het moet.

Zoals Martin ook al eerder zei, naarmate de tijd vordert zal het wel minder worden
Met citaat reageren
Oud 12-10-2003, 18:40
Verwijderd
Zou het niet slim zijn om het wijzigen van de poll ook mogelijk maken voor het desbetreffende lid dat de poll opstelde?
Met citaat reageren
Oud 12-10-2003, 19:46
Verwijderd
Citaat:
lafjuh schreef op 12-10-2003 @ 19:40:
Zou het niet slim zijn om het wijzigen van de poll ook mogelijk maken voor het desbetreffende lid dat de poll opstelde?
Volgens mij kan je zoiets niet echt doen; dan gaan mensen klieren met gegeven antwoorden (dus bv van ja nee maken en van nee ja, ik zeg maar wat). Als je een poll maakt, maak hem dan meteen goed, dan hoeft er niets verandert te worden; gaat er toch iets mis; dan kan een FB er wel wat aan doen.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2003, 21:27
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
lafjuh schreef op 12-10-2003 @ 19:40:
Lijkt me niet. Kan je het aantal stemmen gaan wijzigen, dus wat heeft een poll dan voor zin?
Oud 12-10-2003, 22:36
Verwijderd
Is het niet mogelijk om het zo in te stellen dat leden niet de uitkomst kunnen beïnvloeden? Dat zou al een hoop schelen.
En verder tot en met 5 minuten na het openen van de poll de mogelijkheid hebben iets te veranderen. Je maakt nog wel eens een spelfout of vergeet een optie.

?
Met citaat reageren
Oud 13-10-2003, 16:43
Balance
Balance is offline
Citaat:
lafjuh schreef op 12-10-2003 @ 23:36:
Is het niet mogelijk om het zo in te stellen dat leden niet de uitkomst kunnen beïnvloeden? Dat zou al een hoop schelen.
En verder tot en met 5 minuten na het openen van de poll de mogelijkheid hebben iets te veranderen. Je maakt nog wel eens een spelfout of vergeet een optie.

?
hoe zie je dat eerste voor je dan?

stel er zijn twee opties: ja en nee
jij wil dan dus de vraag of de antwoordmogelijkheden nog kunnen veranderen (en niet het aantal keer dat er op ja of nee geklikt is)?
klinkt leuk, maar als je dan het antwoord 'nee' in 'ja' verandert en andersom, verander je dus alsnog de uitkomst.
Of als je de vraag iets anders formuleert kan je ook de uitkomst op die manier manipuleren.
Ik denk dus niet echt dat het mogelijk is...
Oud 13-10-2003, 20:48
Verwijderd
Citaat:
linda85 schreef op 13-10-2003 @ 17:43:
hoe zie je dat eerste voor je dan?

stel er zijn twee opties: ja en nee
jij wil dan dus de vraag of de antwoordmogelijkheden nog kunnen veranderen (en niet het aantal keer dat er op ja of nee geklikt is)?
klinkt leuk, maar als je dan het antwoord 'nee' in 'ja' verandert en andersom, verander je dus alsnog de uitkomst.
Of als je de vraag iets anders formuleert kan je ook de uitkomst op die manier manipuleren.
Ik denk dus niet echt dat het mogelijk is...
Forumbazen kunnen uitkomsten van polls veranderen, leden niet. Dat is goed, dat moet blijven.

Maar misschien voor leden wel de mogelijkheid nog iets aan te passen in de poll, net zoals je 5 minuten hebt om je titel aan te passen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten