Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-05-2003, 13:00
laatmijmetrust
laatmijmetrust is offline
Ik wil nl. een van de twee kopen maar weet niet welke....
Welke heeft de beste prijs-kwaliteit(prestatie) verhouding????
Al vast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-05-2003, 13:11
reuffneck32
reuffneck32 is offline
wat voor games wil je
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 13:44
Azathoth
Azathoth is offline
Voor goeie spellen kan je het best de PS2 kopen
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 14:07
laatmijmetrust
laatmijmetrust is offline
Ik vind GTA wel een erg gaaf spel.... Ik weet niet of ze die of iets dergelijks op de Xbox hebben?? Maar dat soort spellen wil ik dus spelen.. Graffische hoogstandjes zal ik het maar noemen. (tenminste dat vind ik)
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 14:30
Azathoth
Azathoth is offline
Op de Xbox komt wel iets wat op GTA lijkt, True Crime, maar die komt ook op de PS2
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 15:22
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
laatmijmetrust schreef op 31-05-2003 @ 15:07:
Ik vind GTA wel een erg gaaf spel.... Ik weet niet of ze die of iets dergelijks op de Xbox hebben?? Maar dat soort spellen wil ik dus spelen.. Graffische hoogstandjes zal ik het maar noemen. (tenminste dat vind ik)
Als je grafische hoogstandjes wil, zal je voor de xbox moeten gaan, omdat die grafisch gezien veel betere prestaties kan leveren.
Oud 31-05-2003, 22:22
Korsakoff
Korsakoff is offline
als je keuze wilt kunnen maken uit veel spellen kun je t beste de PS2 kopen. 60% van alle next-gen consolegames zijn ps2 games
Oud 01-06-2003, 13:27
.Mpje Dual
.Mpje Dual is offline
Citaat:
RPGFANATIC± schreef op 31-05-2003 @ 14:44:
Voor goeie spellen kan je het best de PS2 kopen

Ik zal maar niks zeggen..

De X-Box verkoopt nu zo'n beetje evengoed als de Dolphin (ooh, die heette de GameCube), en waar zijn jullie dan met je uitspraken dat hij te groot was, of te veel op een PC leek?
De mensen die aan True Crime werken zeggen dat hij beter wordt dan VC (maar dat horen we dus van elke publisher)
Qua hardware is de Xbox beter, maar volgens mij komen er op de PS2 wat meer avontuur/platform spellen uit en de Xbox actie.. ofzo..

Stop een dikke kaart in je PC en download bleem voor de PS2 en een emulator voor de Xbox (niet doen want het is illegaal )

Het makkelijkste is gewoon elke console die op de markt is kopen, kun je alles spelen
Oud 02-06-2003, 12:54
CrazY G
CrazY G is offline
geen enkele ps2 of xbox emulator werkt. Is allemaal neppe rotzooi.

En nu de ps2 gezakt is naar E199 zou ik zeker voor de ps2 gaan. Veel grotere en betere aanbod van spellen dan xbox. Gamecube heeft ook veel aardige spellen moet ik zeggen.

Xbox is op papier grafisch sterker dan ps2, maar dat zie je niet in veel spellen terug vind ik. Meestal zijn de verschillen miniem. En tegenwoordig worden de meeste spellen gepoort dus zijn ze vaak identiek op elke systeem.

Laatst gewijzigd op 02-06-2003 om 12:57.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 15:34
.Mpje Dual
.Mpje Dual is offline
Ik ga meestal eigenlijk ook voor de exclusiviteit, als zo'n beetje elke game voor die console ook voor de PC / PS2 / Xbox uitkomt, zou ik een andere kopen, de PS2 wordt ook nog weleens gekocht door die Square / Enix liefhebbers, aangezien Final Fantasy en Kingdom Hearts (jawel) enzo hiervoor uitkomen.
Online was de Xbox ook wat sterker dacht ik?
Oud 02-06-2003, 22:10
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
.Mpje Dual schreef op 02-06-2003 @ 16:34:
Ik ga meestal eigenlijk ook voor de exclusiviteit, als zo'n beetje elke game voor die console ook voor de PC / PS2 / Xbox uitkomt, zou ik een andere kopen, de PS2 wordt ook nog weleens gekocht door die Square / Enix liefhebbers, aangezien Final Fantasy en Kingdom Hearts (jawel) enzo hiervoor uitkomen.
Online was de Xbox ook wat sterker dacht ik?
Ja, maar dat komt waarschijnlijk doordat de online mogelijkheid bij de xbox langer gebruikt wordt.
Oud 03-06-2003, 21:27
Menahem
Menahem is offline
haha, eitje!

PS2 natuurlijk
Oud 03-06-2003, 22:14
Koning
Koning is offline
nee ps2 is dood.... dezelfde de fout als een ps1, te lage specs.. ik zou een xbox neme, en zeuren over de games??

Unreal Championship
Morrowind
Halo
DOA 3
Oud 03-06-2003, 22:19
deathz0rz
deathz0rz is offline
xbox
Oud 03-06-2003, 22:31
Muad'dib
Muad'dib is offline
Ik zou geen xbox en geen ps2 kopen. Maar gewoon lekker bij de pc blijven. of als je echt tussen die twwe wilt kiezen dan een xbox
Oud 03-06-2003, 22:39
Muad'dib
Muad'dib is offline
Citaat:
nee ps2 is dood....
1. PlayStation 2: 63,000
2. Game Boy Advance: 35,400
3. GameCube: 11,700

dit zijn cijfers uit japan. ik zou toch willen zeggen dat de playstation niet dood is.

http://gamecube.insidegamer.nl/ShowC...ContentID=9891
Oud 04-06-2003, 14:04
CrazY G
CrazY G is offline
pfff ps2 is pas 2 jaar oud, dus hoe kom je erbij dat hij dood is? Xbox kwam een jaar na de ps2. En er komen volgens mij maandelijks meer spellen uit voor de ps2 dan de xbox.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 16:08
Verwijderd
Citaat:
Semyaz schreef op 03-06-2003 @ 22:27:
haha, eitje!

PS2 natuurlijk
no fucking way

PS2 heeft zeg maar 300 spellen waarvan 30 must-haves en 100 "leuk om te huren" spellen
X-Box zit eerder aan de 120 spellen waarvan 60 must-haves en 40 "leuk om te huren" spellen

komt bij dat als je in je X-box een goede HDD bouwt dat je er dan al je mp3's / divx's / emulator/ROMS etc kan opslaan.

Voor mij absoluut de X-Box
Daarna de Dream Cast
Daarna de Cube
Daarna de PS 2
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 16:09
Verwijderd
Citaat:
Sync schreef op 03-06-2003 @ 23:14:
nee ps2 is dood.... dezelfde de fout als een ps1, te lage specs.. ik zou een xbox neme, en zeuren over de games??

Unreal Championship
Morrowind
Halo
DOA 3
Deathrow
Panzer Dragoon Ortha
Hunter: The Reckoning
Baldur's Gate

etc etc
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 16:46
.Mpje Dual
.Mpje Dual is offline
Citaat:
Sync schreef op 03-06-2003 @ 23:14:

Unreal Championship
Morrowind
Halo
DOA 3
Ik zou je nu dus het liefst vol willen schelden, maar dan word ik gebanned ofzo.
Te lage specs? Onzin (sub-topic die bij jouw gedrag past trouwnes)!
Je hebt nu wel vier (!) spellen genoemd, als je dit vergelijkt met de spellen van de PS2 die dit jaar uitgekomen zijn en hoger dan een 7 hebben gekregen, kom je toch echt op een hoger aantal op hoor..
Maar eigenlijk is deze topic gedoemd om indergespamt te worden door flamers
Oud 04-06-2003, 22:21
Verwijderd
ze zijn beiden betaalbaar

maar een x-box kan je al voor minder dan 200€ krijgen.

dus misschein kan je ze beter beide kopen en alleen de beste games kiezen?

(ik zeg niet dat je ze beiden tegelijk moet kopen, alleen dat ze best betaalbaar zijn)
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 10:55
Korsakoff
Korsakoff is offline
gewoon een ps2 kopen. de opvolger van GTA: Vice City is namelijk ook weer Ps2/PC ecxlucief. dit dankzij een contract dat Rockstar heeft getekend waarin staat dat de grote titels t/m 2005 alleen op sony zijn consoletje uitkomt.
Oud 05-06-2003, 11:27
Verwijderd
Citaat:
feessie schreef op 05-06-2003 @ 11:55:
gewoon een ps2 kopen. de opvolger van GTA: Vice City is namelijk ook weer Ps2/PC ecxlucief. dit dankzij een contract dat Rockstar heeft getekend waarin staat dat de grote titels t/m 2005 alleen op sony zijn consoletje uitkomt.
Nogal fout als je het alleen daarvoor doet IMHO
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 18:27
Cube
Cube is offline
* edit *

Voortaan argumenten gebruiken.

Laatst gewijzigd op 13-06-2003 om 02:55.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 15:42
Koning
Koning is offline
Citaat:
CrazY G schreef op 04-06-2003 @ 15:04:
pfff ps2 is pas 2 jaar oud, dus hoe kom je erbij dat hij dood is? Xbox kwam een jaar na de ps2. En er komen volgens mij maandelijks meer spellen uit voor de ps2 dan de xbox.
ja maar ps2 is over haar hoogtepunt en werkt langzaam richting ps3
Oud 12-06-2003, 15:44
Koning
Koning is offline
Citaat:
.Mpje Dual schreef op 04-06-2003 @ 17:46:
Ik zou je nu dus het liefst vol willen schelden, maar dan word ik gebanned ofzo.
Te lage specs? Onzin (sub-topic die bij jouw gedrag past trouwnes)!
Je hebt nu wel vier (!) spellen genoemd, als je dit vergelijkt met de spellen van de PS2 die dit jaar uitgekomen zijn en hoger dan een 7 hebben gekregen, kom je toch echt op een hoger aantal op hoor..
Maar eigenlijk is deze topic gedoemd om indergespamt te worden door flamers
\

Te lage specs onzin??

schrik:

333mhz
32mbram
videokaart geen/??

en trouwes er zijn wel meer dan die 4 spellen, maar dat waren de spellen die ik ZELF heb gespeeld en dus kan beoordelen
Oud 12-06-2003, 21:48
Verwijderd
Citaat:
Sync schreef op 12-06-2003 @ 16:42:
ja maar ps2 is over haar hoogtepunt en werkt langzaam richting ps3
"ja maar" is "nee"
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 22:12
ice-dive
ice-dive is offline
Koop dan liever een goeie pc, met goede videokaart, en als je zo nodig wilt...koop er een gamepad bij. Dan heb je gewoon 1 apparaat voor alles wat je wilt. Als ie niet meer goed genoeg is voor games, verkoop je ehm (of bijv. upgraden met nieuwe videokaart) en dan koop je weer wat nieuwers. Ook omdat er steeds nieuwe console's uitkomen, moet je telkens weer een nieuwe kopen. Ook kan je een pc makkelijker verkopen dan een console.

Alles wat ik hier zeg, zal en gaat hopelijk niet tegen mij gebruikt worden
Oud 13-06-2003, 10:54
Korsakoff
Korsakoff is offline
Citaat:
ice-dive schreef op 12-06-2003 @ 23:12:
Koop dan liever een goeie pc, met goede videokaart, en als je zo nodig wilt...koop er een gamepad bij. Dan heb je gewoon 1 apparaat voor alles wat je wilt. Als ie niet meer goed genoeg is voor games, verkoop je ehm (of bijv. upgraden met nieuwe videokaart) en dan koop je weer wat nieuwers. Ook omdat er steeds nieuwe console's uitkomen, moet je telkens weer een nieuwe kopen. Ook kan je een pc makkelijker verkopen dan een console.

Alles wat ik hier zeg, zal en gaat hopelijk niet tegen mij gebruikt worden
ja er gaat zeker wat tegen je gebruikt worden!

hoe rijk denk je dat de meeste mensen zij? niet rijk genoeg om elk half jaa de pc een upgrade te geven omdat anders de nieuwste spellen het niet meer doen. een console koop je en daar heb je dan een jaar of vier plezier van voordat er een betere versie uit komt. bovendien is de prijs van een console stukken lager dan de prijs van een pc.

op de console kan je gewoon 4 jaar lang de nieuwste games spelen. bij een pc van 4 jaar oud hoef je dat niet te proberen.
consolegames zijn ook meestal instant fun. je hoeft nix te installeren. geen gekloot met instellingen. gewoon schijfje erin en spelen maar.
Oud 13-06-2003, 23:26
CrazY G
CrazY G is offline
jah voor een goeie pc kan je wel 5-6 consoles van kopen
Met citaat reageren
Oud 14-06-2003, 02:39
Enlightenment
Enlightenment is offline
Elk half jaar nieuwe PC kopen is onzin, de economische levensduur is 3 jaar, niet veel minder dan dat van een console, om de 3/4 jaar komt toch echt de opvolger uit.

Een goede PC heb je voor €500 excl. monitor, want een TV krijg je natuurlijk ook niet bij je console. Dus zeg maar hooguit 2 keer zo duur als een console.

Deze kan flink wat betere graphics leveren en daarnaast zijn er tal van andere mogelijkheden zoals internetten, online gamen (!) en CDs branden, om maar wat te noemen.

Nadelen zijn er ook, meer problemen of meer moeite. Console is cardridge/CD erin en spelen, bij PC kan dat wat lastiger of minder makkelijk gaan. Verder kun je een PC niet zomaar meenemen, console wel. Als je gaat logeren of weet ik het.

Ook kun je het argument voeren dat voor console vaak heel ander soort spellen gemaakt worden, die alleen maar op een console goed tot hun recht komen. Omgekeerd geldt het natuurlijk ook, C&C Generals op een gamecube spelen zie ik niet snel gebeuren, alhoewel het wel eens is geprobeerd met Red Alert.
Oud 14-06-2003, 12:15
Korsakoff
Korsakoff is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 14-06-2003 @ 03:39:
Elk half jaar nieuwe PC kopen is onzin, de economische levensduur is 3 jaar, niet veel minder dan dat van een console, om de 3/4 jaar komt toch echt de opvolger uit.

Een goede PC heb je voor €500 excl. monitor, want een TV krijg je natuurlijk ook niet bij je console. Dus zeg maar hooguit 2 keer zo duur als een console.

Deze kan flink wat betere graphics leveren en daarnaast zijn er tal van andere mogelijkheden zoals internetten, online gamen (!) en CDs branden, om maar wat te noemen.

Nadelen zijn er ook, meer problemen of meer moeite. Console is cardridge/CD erin en spelen, bij PC kan dat wat lastiger of minder makkelijk gaan. Verder kun je een PC niet zomaar meenemen, console wel. Als je gaat logeren of weet ik het.

Ook kun je het argument voeren dat voor console vaak heel ander soort spellen gemaakt worden, die alleen maar op een console goed tot hun recht komen. Omgekeerd geldt het natuurlijk ook, C&C Generals op een gamecube spelen zie ik niet snel gebeuren, alhoewel het wel eens is geprobeerd met Red Alert.
je schrijft dat de economische duur van een pc 3/4 jaar is. dat klopt maar dat geld niet voor pc's waarop gegamed wordt. probeer maar eens GTA VC te spelen op een pc van 3 jaar oud. het lukt wel maar er moeten zoveel effecten uitgeschakeld worden en de resolutie moet zo laag worden dat het gewoon niet meer poort. als je gamed op een pc doe je dat omdat je dan betere graphics, meer power en andere spellen hebt dan op een console. als de power en de graphics weg vallen, game je toch liever op een console.

de mogenlijkheden van internetten en onlinegamen kan sinds kort ook op consoles. op de PS2 en op de X-box. in nederland is het nog niet zo groot, maar in Japan en de USA loopt het als een trein. dus dat voordeel valt ook al weg. cd'tjes branden kan niet op een console, maar (bijna) iedereen heeft wel vrienden die een brandertje hebben en wel ff een copietje voor je willen maken (wel t origineel zelf hebben!!!!)
Oud 14-06-2003, 22:49
the_man32
the_man32 is offline
Voor de PS2 komen betere en meer games uit en Sony is marktleider op de consolemarkt wat t wel aantrekkelijk maakt. Tevens de optie om eventueel backupgames te draaien kan veel geld schelen

IK zou voor de PS2 gaan

Die X-Box is eigenlijk gewoon een veredelde PC maar dan anders
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 15:00
bindmiddel
bindmiddel is offline
Ik kan ook niet kiezen. weten jullie hier mischien ook een goeie site (ik ben nieuw in consolewereld).

[off topic] enlightenment zit u bij de AIVD ??? [/off topic]
Oud 15-06-2003, 19:05
Cube
Cube is offline
Citaat:
Cube schreef op 11-06-2003 @ 19:27:
* edit *

Voortaan argumenten gebruiken.
k zal er aan denken hoor maar tog gamecube blijft rullen
daar kan niemand wat aan doe en zker bill nie met zijn dome groene doos die nie in mijn tv meubel past hahahahaha
en nu nie meer klagen over argumenten dit si gewoon mijn mening en die gaat ik nie onderbouwen dus lekker pech

Laatst gewijzigd op 16-06-2003 om 13:05.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 20:53
Stofzuigerslang
Stofzuigerslang is offline
Als ik voor de graphics ging, zouk de X-Box nemen.
Gameplay, daarvoor moetje bij de PS2 zijn.
Maar persoonlijk neem ik liever de GameCube, die ik overigens bezit. Daarna zouk wel de PS2 willen.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 22:16
Verwijderd
x-box heeft net zo goed gameplay als de andere 2.

tis alleen een ander slag spellen wat erop zit.

halo > metroid prime anytime baby

en dat steel battalion lijkt me ook ergens wel cool; al is het alleen maar omdat die controller zo wreed is
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 22:39
loneboy
loneboy is offline
Ik zou gewoon bij de PC blijven, maar als ik zou kiezen tussen xbox en PS2, dan koos ik voor de xbox. Gewoonweg omdat de specs en de dvd kwaliteit vele beter zijn dan de PS2.
e prijzen van de games zijn ongeveer hetzelfde, van PC liggen natuurlijk lager (één van de redenen om bij de PC te blijven)
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 08:37
Stevill
Stevill is offline
'k heb een ps2 en een x-box de ps2 staat bij m'n broertje op de kamer zegt genoeg nietwaar?
Qua spellen, ik vermaak me prima op de x-box veel x-box only spellen zijn te gek.
Lang leve de hd.

X-box dus.
Oud 16-06-2003, 09:36
nl2suzy
nl2suzy is offline
Ik heb gekozen voor de PS2, die heb ik dus ook zelf.. omdat de xbox een heel ander soort slag spellen heeft, waar k persoonlijk niet voor zou kiezen, en de ps2 heeft meer mogelijkheden. Als ik nog een spel computer zou kopen dan zou dat de gamecube zijn.. omdat ik die mario spelletjes wel leuk vind en die niet te koop zijn voor de ps2..
Oud 16-06-2003, 11:01
S
S is offline
Ik zou zeker gaan voor de Xbox.

De PS2 is i.v.m. de Xbox al veroudert, de specs van de Xbox zijn beter. Verder is het een persoonlijke keus, want je moet natuurlijk ook naar de spellen kijken.

Maar daarop scoort Microsoft volgens mij ook hoog, met bijvoorbeeld Halo (ik noem maar wat).

Veel spellen zijn multi-platform, dus spellen als NBA Street, True Crime en Mortal Kombat hoef je niet te missen op de Xbox.

Succes, je hebt mijn advies .
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 22:36
CrazY G
CrazY G is offline
het valt mij op dat xbox bezitters altijd Halo of splintercell naar voren brengen als ze een goed spel moeten opnoemen. Is dat de enige?

mijn broer heeft een xbox, hij heeft wel veel leuke extras, maar echt veel goeie games ontbreken gewoon, mijn broer speelt er nauwelijks nog op.
zelf heb ik een ps2 en ik heb er meer pret mee dan een xbox.
Maar xbox heeft wel veel potentie, alleen moet men gewoon de kracht van de box goed benutten en niet lopen poorten.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 07:38
herz
herz is offline
ps2 333mhz
xbox 733mhz

en voor de rest zijn er gewoon meer spellen op de ps2, maar dat komt omdat hij ook eerder uitkwam (ongeveer anderhalf jaar).
als je een pc hebt en je hebt een hekel aan pixelspellen, koop de xbox. en voor veel spellen de ps2. ut is gewoon een keuze die je maakt.

luister naar herz de wijze.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 15:48
Cube
Cube is offline
Citaat:
CrazY G schreef op 16-06-2003 @ 23:36:
het valt mij op dat xbox bezitters altijd Halo of splintercell naar voren brengen als ze een goed spel moeten opnoemen. Is dat de enige?

mijn broer heeft een xbox, hij heeft wel veel leuke extras, maar echt veel goeie games ontbreken gewoon, mijn broer speelt er nauwelijks nog op.
zelf heb ik een ps2 en ik heb er meer pret mee dan een xbox.
Maar xbox heeft wel veel potentie, alleen moet men gewoon de kracht van de box goed benutten en niet lopen poorten.
splinter cell is nu ook op gamecube
Oud 22-06-2003, 22:29
Jolt
Jolt is offline
Als je van rpg's houdt ps 2 ...(FF, Wild Arms en die oude van de grijze psx)

x-box heel krachtige console kan ik verder niks over zeggen ik heb uhm niet zelf ..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten