![]() |
||
De "Yes" zit zo goed als vol maar ik wou iig nog ff hierop reageeren en zo kunnen we verder gaan als we willen met de discussie.
Citaat:
En er is wel bewijs (weliswaar geen hard bewijs) van dingen die iig niet kloppen in het geloof. Zoals de bijbel....daar klopt niks meer van. hier is ie weer....: http://www.skepp.be/thema/bijbelse_t...jdigheden.html Hoezo er moet toch iets zijn? Tuurlijk, er is zelfs heel veel maar aangezien we steeds beter erachter komen hoe we ontstaan zijn zullen we ooit ook wel achter de manier komen waarop leven is ontstaan, gewoon wetenschappelijk en niet door god. Dat is gewoon een verzinsel omdat je het gewoon niet weet. Vindt ik dan tenmisnte.... Ik denk dat het heelal in een cyclus leeft, dus dat de tijd steeds na miljarden jaren opnieuw begint met de oerknal. Geen god....
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Wetenschap heeft in mijn ogen nog meer bewezen dan god heeft gedaan. Dus in mijn ogen is de wetenschap echter dan god (niet dat ik geloof in die sprookjes)
Maar jah, als jij je geroepen voelt om alles wat je niet kunt verklaren een stempeltje god op te plakken en alles te geloven wat ver voor jou tijd ook door een of andere rand debiel kan zijn geschreven in een bijbel moet je het zelf weten. Ik geloof in de mens en dat wij met tijd meer en meer en meer zullen ontdekken. 100 jaar geleden reden we nog met paard en wagen en tegenwoordig vliegen we al en zijn we bezig met manieren te vinden de ruimte te gaan ontdekken. (en als we allemaal massaal aan het 'god' idee hadden blijven hangen hadden we nu nog met paard en wagen rond gereden) Dus laat die god eerst maar eens wat meer bewijzen nu per direcht (voor we hem vinden ![]() En verder en verder. Wat heeft god de laatste tijd voor enorm concrete dingen laten zien (de laatste eeuwen eigenlijk om het zo maar te noemen) Vrij weinig. Verhalen hoor je wel. Maar jah, als je het niet geloofd => Jij was er niet bij. (de basis van elk geloof) Affijn, moet je zelf weten. Ik vind alleen god als argument gebruiken in discussies tegenover mij om mij ergens van te overtuigen eerder lachwekkend dan overtuigend ![]() EDIT (toevoeging): Mensen die in god geloven die zie ik als mensen die het niet aankunnen te zeggen van 'ik' en daarom het aan het denkbeeld god te plakken. (en helemaal erg als ze dan ook over die bijbel beginnen) En die mensen die dan god hebben en er een eigen invulling aan geven.... Geloof dan in jezelf en de mens ipv in 'iets' waarvan je niet eens weet of het er is. Ik ben rustig met het idee dat ik alleen ben en het op dat moment helemaal zelf in de hand heb en alleen ben. Dus ik zie het ook als iets voor mensen die bang zijn voor het idee dat ze als ze alleen zijn ook werkelijk alleen zijn (en dus in hun hoofd 'god' maken zodat ze niet alleen zijn)
Laatst gewijzigd op 03-06-2003 om 16:47. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
maar ik hoorde een keer ergens iets over dat julius caecar jesus zou KUNNEN zijn, alleen gehoord er is een boek over, maar niet gelezen. maar weet iemand hier iets meer over? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik zou willen dat ik kòn geloven in een God. Volgens mij heb je dan een heerlijk leven. Of je moet in Israël wonen of op de Molukken. Ehm, waar eigenlijk wèl? Nou, anyway, voor mezelf zou 't wel fijn zijn denk ik. Zekerheid en alle antwoorden. Scheelt me flink wat uurtjes slaap :>
|
![]() |
||
Citaat:
maar als je echt alles goed en objectief onderzoekt kom je er vanzelf achter dat god wel een verzinsel MOET zijn.... helaas (of niet natuurlijk) is er nog geen hard tegenbewijs.....
||
Citaat:
Ik geloof dat er groepen waren met voor alles wel een god. (lucht, aarde, bliksem, etc) Alles wat ze niet konden begrijpen werd een god aan geplakt. Dus toen was er een andere groep en die vond dat maar omslachtig en die plakte aan alles wat ze niet konden begrijpen 1 oppergod (om het zo even te noemen) En je kent de mensheid. Jezus wandelde over water. Ja, als ik van 100 meter afstand iemand zie lopen over water dat 5-10 cm diep is lijkt het ook alsof ie over water loopt. En de mens heeft de neiging zijn verhalen te overdrijven dus als dat wordt doorverteld wordt het mooier en mooier. (en als ik goed bezopen ben zie ik ook wel mensen over het water lopen ![]() En dan die mozes die de zee open spleet. (jah, dat is onverklaarbaar dus dat moet god gedaan hebben) Nou niet dus. Hebben ze helemaal teruggedraaid met computers en geologische aanwijzingen. IN die tijd dat mozes daar aankwam was er een springtij eb. Dus net als een springtij vloed (zoals 1954 hier in nederland) maar dan dat het water extra laag valt. En laat dat nou net laag genoeg zijn om die zee open te splijten in die tijd. Zoals ik al zei: De mensheid kan meer en meer en meer verklaren als ze maar lang genoeg doorzoeken. Dus God is eigenlijk voor de luie mensen die gelijk een antwoord willen ipv er naar te zoeken ![]()
||
Citaat:
1: Zoek het uit ![]() 2: Geef god de schuld ![]() En wat die poolkappen betreft. Dat WIL ik niet eens weten wat er dan gebeurd. (en laat anders een computersimulatie er op los ![]() EDIT: drie dingen eigenlijk Het derde is dat je accepteerd dat je het niet weet en gewoon doorgaat tot iemand komt die gek genoeg is het wel te onderzoeken waarom het zo is.
Laatst gewijzigd op 04-06-2003 om 18:43. |
![]() |
||
Citaat:
![]() goed gezegt
|
Voor mij bestaat er maar 1 god: de natuur. Als je het al een God wil noemen. Mijn visie is simpelweg dat de aardse natuur ons alles biedt wat we nodig hebben en zoals ze op animal planet ook altijd zeggen: er is een reden voor dat wij haar Moeder noemen. Die 'bijbelse God'heb ik ook een hard hoofd in.
Ik vind het wel prettig voor die mensen die er wel in geloven dat ze iets hebben om zich aan te wijden. Ik vind het alleen wel wat simplistisch om God van alle slechte dingen de schuld te geven en alle goede dingen heeft men allemaal zonder hun God's hulp gedaan. Dat vind ik dan weer een beetje laf. Je gelooft, of je gelooft niet. Niet ertussen in. Dat de bijbel niet altijd even goed klopt dat wist ik al langer. Maar daar heb ik het niet meer over. Wat ik wel geloof, is dat er ooit een jezus/mozes figuur heeft rondgelopen maar dat de verhalen erover nogal geromantiseerd zijn of heel erg vervormd door de generaties heen. Maar om nou meteen te zeggen dat men lui is door in God te geloven... nee. Men heeft een houvast gekregen door deze 'God'. Nou laat ze die lekker hebben. Ergens in geloven en blijven geloven waar onder de mensheid steeds meer twijfel over begint te bestaan is niet bepaald een teken van luiheid: meer van standvastigheid. En ik moet zeggen dat ik daar dan weer respect voor heb, als men maar niet probeert om visies/geloven/meningen aan anderen op te dringen.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Dus dat was ik nog niet vergeten hoor ![]()
|
![]() |
|
![]() |
Er zit wel een soort dubbelzinnigheid in wat je zegt, naar mijn mening dan.
Er wordt gezegt dat je niet moet vergeten dat wij ook natuur zijn en dan zeg je: 'Alles staat met elkaar in verband. Ook de natuur en wij.' zo als jij het zegt, lijkt het tog sterk dat wij los van de natuur staan... of heb ik het nu mis? * dit is btw mn eerste post hier, Hallo ik ben MagJeh ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() Nou, als AngelLena zegt dat voor haar de natuur God is, dan zegt ze dat wij God zijn, en als alle mensen deels God zijn, dan heeft God ons wel degelijk geschapen. Dan is hij iig onze vader...alhoewel je dat niet op een Bijbelse manier hoeft op te vatten |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Wij vern**ken de natuur juist. Maar zonder de natuur zouden WIJ iig niet kunnen bestaan nee
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zou kunnen. Maar het zou wel èrg toevallig zijn. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar wij zijn dan wel weer de enige wezens op deze planeet die de aarde tegen een komeet zou kunnen verdedigen Maar goed dit ging een beetje offtopic ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Zoals ik al zei: als je die antwoorden wilt dan zul je dus moeten onderzoeken (of anderen laten onderzoeken die het ook willen weten ![]() Al het onderzoek begint met een vraag waar je antwoord op wilt hebben.
|
ik geloof niet in god, maar ik zou willen dat ik het wel zou kunnen geloven. Ik weet dat het mensen soms steun kan geven in moeilijke tijden.... dat heb ik niet, iets waar ik niet in geloof, kan mij natuurlijk niet steunen. Daarom zou ik dus willen dat ik het wél kon geloven. ik was ook blij dat mn oma geloofde, dan had ze tenminste nog enigzins hoop enzo.
maargoed, mij lijkt de evolutietheorie de meest logische verklaring. -xxx-
|
Soms heb ik dagen dat ik ook in zo'n zinloze discussie terecht kom, maar uiteindelijk is de vraag "wat maakt het uit?".
Verkoelende regen op een zomerse dag, een misselijk makend gevoel van liefde, stekende pijn van een splinter. Het leven is een wonder.
||
Citaat:
![]() ![]() Ik bedoel, het probleem zit em vaak ook dat mensen niet tevreden zijn met het antwoord dat er is ![]() Iets dat 'gewoon zo is' is vaak niet goed genoeg. En dus houd je die waarom nu in dit geval dan (tenzij je er mee instemt dat dit HET antwoord is) Dus zal er uiteindelijk meer onderzoek moeten komen naar het preciese waarom als we weer zoveel stappen verder zijn in onze technologieën.
||
![]() |
Citaat:
Iedere dag de zon die weer opkomt,de prachtige kleuren in de natuur. Een baby die geboren wordt...God bestaat en het bewijs is overal om je heen als je het wil zien. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Waarom zijn sommige mensen zo snel tevreden, bang om er achter te komen dat jouw ideeën niet helemaal hebben geklopt of dat ook JIJ niet alles weet? Het afschuiven met 'neem alles maar zoals het is' wordt gek genoeg ook in geloven gepredikt. Blijf vragen en sluit niets uit lijkt me een wijs advies voor jou. |
![]() |
||
Citaat:
Wat heeft doorvragen dan voor zin? Dan komt er daarna nog wel eens iemand aanzetten die de vraag nog een keer stelt en tegen die tijd misschien wel de middelen heeft om het nog verder te onderzoeken dan zoals wij het nu hebben. Enige wat ik uitsluit is om ergens de noemer 'god' aan te plakken omdat ik dat gewoon zoiets idioots vind. Ow we weten het niet dus we geven god maar de schuld ![]() Tenminste zo komt het op mij over. Hoe is het helal nou begonnen? Die vraag is misschien iets beter om als voorbeeld te nemen. De ene roept over god en de ander weer die big bang. We hebben gewoon nog bij lange na niet de middelen om alles te onderzoeken. We hebben de data niet. De precieze omvang niet. We weten in feite niks behalve wat we met hubble zien. Wat die voyagers ons hebben laten weten en wat andere telescopen hebben gezien. En toch zijn er al 2 'antwoorden' Het is gebeurd, we hebben nog niet de mogelijkheden om het goed te onderzoeken dus kunnen we ons beter bezig houden met ander onderzoek (dat misschien uiteindelijk wel weer op dit onderzoek uitkomt) voordat we ons met dit bezig houden. En dan zal inderdaad een "het is nu eenmaal gebeurd" moeten volstaan tot die tijd. Je kunt een probleem niet oplossen zolang je er de middelen niet voor hebt. Geen middelen: tijdelijk antwoord neerzetten en later op terugkomen als je de middelen wel hebt.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Zoveel mensen die niet in God geloven, maar het wel als vergelijkingsmateriaal gebruiken. Hypocriet en ik ben het er helemaal mee eens als de gelovigen het als Godslastering betichten (ook al heb je zin om verbaal geweldadig te worden). "Ik ben m'n eigen God". Wat is dat voor nonsens? "Ik ben".
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |