![]() |
|
ik ga een nieuwe pc kopen.
degene die ik nu heb heeft zijn langste tijd wel gehad ik weet er wel iets van, en volgens de posts van Enlightenment moet ik hier gaan shoppen: www.funcomputer.de ik heb wel een budget ongeveer rond de 1500 euro, mag wel iets meer kopen. (maar ik blijf een Hollander natuurlijk, hoe goedkoper hoe beter) ik heb wel een aantal eisen: 19 inch monitor (geen tft) 120 gb harde schijf goede video kaart, ik heb hier veel gelezen over de strijd tussen geforce en radeon.. maar nergens staat nu een duidelijke winnaar ![]() geheugen 512 DDR (maar het merk ![]() Creative Sound Blaster Live! 5.1 (deze heb ik ook in mijn pc die ik nu heb zitten, en bevalt mij zeer goed) Boxen dacht ik aan een 5.1 van creative omdat ik zeer veel game en muziek luister. ik weet dat ik de twee belangrijkste dingen vergeet: processor + moederboard maar hier heb ik dus totaal geen verstand van ![]() zouden jullie mij een zetje in de goede richting willen geven? grtz, Bart
|
![]() |
|
![]() |
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=496772
als je het daar nou post, en ja ik snap dat jouw wensen anders zijn dan die van hem(/haar?)
|
19 inch monitor (geen tft)
Voor een mooie monitor moet je bij Thats IT! kijken. Zij hebben een Sun 20" monitor (Sony Trinitron buis) (GDM20E2) voor ?149,-, maar deze meot je wel zelf ophalen in Den Haag. Deze monitor heb ik zelf ook en hij bevalt mij zeer goed. ![]() 120 gb harde schijf Hier zou ik voor de Hitachi (IBM) Deskart 180GXP 120GB gaan goede video kaart, ik heb hier veel gelezen over de strijd tussen geforce en radeon.. maar nergens staat nu een duidelijke winnaar ![]() geheugen 512 DDR (maar het merk ![]() Maart niet uit, zolang het maar geen CL3 is Creative Sound Blaster Live! 5.1 (deze heb ik ook in mijn pc die ik nu heb zitten, en bevalt mij zeer goed) Hierover hoef ik dus geen advies meer te geven ![]() Boxen dacht ik aan een 5.1 van creative omdat ik zeer veel game en muziek luister. 5.1 is perfect voor DVD's voor gaming heb je aan 4.1 genoeg ik weet dat ik de twee belangrijkste dingen vergeet: processor + moederboard Een goed en goedkoop moederbord is de ECS L7S7A2: 5x PCI, 2x/4x/8x AGP, 2x UDMA/133, 3x DDR 333/2x DDR 400, VIA VT1612A AC 6ch sound onboard, 6x USB, 200-333 MHZ FSB, SiS 746/963 chipset Hierop past een AMD Athlon XP processor, waar ik voor minumaal een 2400+ processor zou gaan en meer waar het budget het toelaat.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose. Laatst gewijzigd op 04-06-2003 om 23:19. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Belangrijkste adviezen zijn al gegeven.
![]() Kort overzichtje: ECS L7S7A2 moederbord €63 Arctic Copper Silent TC koeler €7 AMD Athlon XP 2600+ processor €96 2x512MB PC2700 Infineon geheugen €114 (2x €57) ATi Radeon 9500 Pro (merk onbelangrijk) €190 120GB IBM 180GXP 2MB €100 LiteOn 52/24/52 CD-RW €51 Totaal: €621 @ FCC Mooie kast moet je hier eens uitzoeken: http://www.funcomputer.de/default.ph...kat1=7&kat2=71 Enige dat nog mist is monitor, keyboard/muis (MX500 als je gaat gamen) en geluidskaart. Maar de on-board geluidsadapter voldoet prima voor normaal gebruik. Koop ook geen goedkope 5.1 setjes, dan liever een goede 2.1 set. Over je monitor, waarom geen TFT? 19" TFT is nu juist heel goedkoop, en vind ik zelf supermooi voor een goed systeem. Kijk hier eens: €680: http://www.funcomputer.de/default.ph...=0&artnr=09905 Let er ook op, dat 19" TFT overeenkomt met 22" CRT: 15" TFT -> 17" CRT 17" TFT -> 19" CRT 19" TFT -> 22" CRT
|
Volgens mij is een response time tot 30 ms nog acceptabel, daarboven niet echt meer. Bij gamen is dat zeker belangrijk, omdat je beeld dan snel wisselt. Als de response time dan hoog is, krijg je 'ghosting', het lijkt alsof je beeld gaat spoken zeg maar, een soort waas om je beweging heen.
Volgens mij hebben niet veel TFT monitoren daar nog last van tegenwoordig, maar voor de zekerheid toch even de response time checken dus. |
![]() |
||
Citaat:
25ms is denk ik voldoende om goed te kunnen gamen, 19" TFT van Belinea is ook 25ms. 16ms schermen zijn b.v. de 17" LG voor €510.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() En idd, een goede monitor gaat makkelijk 2 computergeneraties mee. Je moet er de hele tijd naar kijken, dus het allerlaatste waar je op moet bezuinigen is een monitor IMHO. |
![]() |
||
Citaat:
Voor zover ik weet, kloppen de specs van goede merken (LG, Samsung, Belinea, IIyama, Sony, Philips, etc.)
||
Citaat:
![]() En zoals Dobermann al zei, de monitor gaat stukken langer mee dan een computer. Daarnaast is een 19" TFT scherm wel uitzonderlijk luxe, met de huidige prijsverlagingen wordt dit dan ook een zeer interessante keus. ![]()
|
Okay dus een TFt wordt het, en prijs maakt wel wat uit maar het is via een pc prive project en dan krijg ik nog zoveel procent van het aankoop bedrag terug.
maakt voeding nog wat uit, ik weet niet of je daar superveel verschil tussen hebt, voor zover ik weet niet echt.
||
Citaat:
||
Citaat:
FCC heeft goede kasten met veelal 350/400W voedingen, deze zijn uitstekend, dual fan en behoorlijk zwaar. Voedingen kun je ruw op kwaliteit beoordelen a.d.h. van het gewicht, hoe zwaarder hoe beter.
||
Citaat:
Dode pixel is nooit leuk natuurlijk, maar ook weer geen ramp, wordt erg overhyped. Als je een always off subpixel hebt, merk je dit denk ik geeneens. Always on kan soms wel storend zijn, als je een groot stuk met een egale kleur bekijkt. Mijn TFT scherm heeft ook één zo'n pixel, en bij normaal gebruik zie ik het niet. Ik weet dat hij er zit en ik vind het prima. ![]() Bij moderne schermen komen dit soort defecten ook steeds minder voor. Maar het blijft vooralsnog wel een nadeel van de TFT techniek, een van de weinige nadelen.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[Laptop] Advies gevraagd Daantje_0705 | 11 | 12-03-2007 10:00 | |
Software & Hardware |
[videokaart] heeft moeite met sommige spellen Verwijderd | 35 | 11-09-2004 21:21 | |
Software & Hardware |
[Nieuwe PC] De onderdelen I-brahimovic | 25 | 10-03-2004 15:59 | |
Software & Hardware |
Advies bij kopen PC Vulion | 30 | 03-06-2003 13:16 | |
Software & Hardware |
pc kopen? boer_temp | 1 | 26-02-2002 14:57 | |
Software & Hardware |
Wat kan ik nog extra kopen aan mijn pc? advies plz mad operator | 27 | 23-02-2002 19:04 |