Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-06-2003, 15:20
one-monkee
one-monkee is offline
Ik heb de laatste tijd vrij veel last van steken die achterin mijn nek beginnen (bij dat kuiltje ongeveer) en die dan links of rechts over mijn hele hersenpan en gezicht heen schiet als het ware...
doet echt super veel pijn maar is ook na een paar seconde weer over.
(alsof je hoofd in de fik staat, echt moeilijk uit te leggen)

Het was eerst altijd zo dat ik er last van had als ik mijn hoofd te snel draaide, maar nu heb ik er steeds vaker last van.. zelfs als ik mijn hoofd niet echt te snel draai..

iemand een idee wat het is??
en wat ik er tegen kan doen ofzo

ps. ik ben een tijd geleden er al mee naar de dokter geweest en die had het over een "stressnek" ik had heel veel aan mijn hoofd op dat moment waardoor alles een beetje vast ging zitten in mijn nek.

Ik heb nu geen last meer van stress, en het komt alleen maar vaker voor
Oud 09-06-2003, 15:39
Brown eye
Brown eye is offline
ik denk dat je nog maar een keertje langs je dokter moet gaan, want volgens mij is dat niet hemal normaal ...kan natuurlijk ook zijn dat er nix aan de hand is maar voor de zekerheid! en een beetje doordrammen dat ie egt gaat kijken wat er aan de hand is of dat ie je eventueel doorstuurt naar et ziekenhuis om een foto of scan te laten maken.... dokters zijn tegenwoordig nogal snel van 'kijk het nog maar twee weken aan en kom dan weer trug' en vervolgens zeggen ze dat drie keer!! en geloof....ik spreek uit ervaring! veel succes er nog mee!
Oud 09-06-2003, 19:00
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
haha, kom ik weer met dit verhaal aan :

ik heb hier zelf ook last van als ik een bepaalde beweging maak. dit komt waarschijnlijk doordat er een zenuw klem zit in mn nek die die verschrikkelijke hoofdpijn veroorzaakt. ik ga binnenkort naar zo'n gast (uch, echt geen idee hoe dat ook alweer heet) en dan maar hopen dat t weer weg gaat. ik weet niet hoe t op te lossen is verder...
Met citaat reageren
Oud 09-06-2003, 23:10
R-J-N
R-J-N is offline
heb idd ook wel eens last van...net ee nte snelle beweging, die anders niet raar zou zijn en dan *pats* en das heel vervelend..voor een paar seconden dan...ik denk ook altijd...mwja...ga er niet dood aan, boeiuh. Heb me moeder laten vertellen dat het dan idd gewoon een zenuw is die klem of gedraaid zit of hoe dan ook. Dat van die stressnek wil ik ook graag geloven, omdat stress en hoofdpijn en anverwanten altijd hun oosprong in de nek hebben (tegen hoofdpijn helpt een echte nekmassag of vaporupt in de nek ook het best )

Maar goed, weer ff ontopic, als het zo vaak gebeurt, moet je er idd nog eens naar laten informeren, suc6
Oud 10-06-2003, 12:12
poesiefox
poesiefox is offline
Dat is je grote aangezichtszenuw die dan even in de knel zit. Het zit ook maar aan een kant , zeker?

Niks aan te doen. Een echte beklemmeing voel je 24 uur per dag, dan moet je naar een manueel therapeut om de boel weer recht te laten zetten, maar dit kan gewoon maar een bonkend bloedvat zijn wat er net heel dicht naast loopt. Het is in feite een migraine variant. Heel vervelend, de pijn is echt verblindend/verlammend.

Ik dacht ooit dat het een aneurysma was, een zwakke plek in een bloedvat wat op knappen stond, en maakte mij hevige zorgen over de op handen zijnde hersenbloeding. Maar nee, juist een aneurysma voel je niet. Dat is opeens PATS!
Oud 11-06-2003, 09:53
Elister
Elister is offline
Citaat:
*RainBow* schreef op 09-06-2003 @ 20:00:
haha, kom ik weer met dit verhaal aan :

ik heb hier zelf ook last van als ik een bepaalde beweging maak. dit komt waarschijnlijk doordat er een zenuw klem zit in mn nek die die verschrikkelijke hoofdpijn veroorzaakt. ik ga binnenkort naar zo'n gast (uch, echt geen idee hoe dat ook alweer heet) en dan maar hopen dat t weer weg gaat. ik weet niet hoe t op te lossen is verder...
Chiropractor?
Oud 11-06-2003, 11:27
Verwijderd
Citaat:
poesiefox schreef op 10-06-2003 @ 13:12:
Dat is je grote aangezichtszenuw die dan even in de knel zit. Het zit ook maar aan een kant , zeker?

Niks aan te doen. Een echte beklemmeing voel je 24 uur per dag, dan moet je naar een manueel therapeut om de boel weer recht te laten zetten, maar dit kan gewoon maar een bonkend bloedvat zijn wat er net heel dicht naast loopt. Het is in feite een migraine variant. Heel vervelend, de pijn is echt verblindend/verlammend.
spijtig genoeg heb ik daar ook heel vaak last van... als ik het voel opkomen neem ik altijd ONMIDDELLIJK zware pijnstillers. bij gewone hoofdpijn neem ik hééél zelden iets, maar wanneer de pijn die jij beschrijft opkomt herken je het wel na een aantal keer hé... afschuwelijk... heb jij het ook zo vaak? soms heb ik er een hele maand (!) geen last van, soms zes dagen in één week tijd... verschrikkelijk gewoon.

xxx
Met citaat reageren
Oud 14-06-2003, 15:02
one-monkee
one-monkee is offline
gelukkig zijn er nog meer mensen die hetzelfde hebben, ik ga van de week even een afspraak maken bij de dokter die verwijst me dan denk ik wel door
Wil er gewoon zo snel mogelijk vanaf zijn, het gebeurd nu zo vaak dat ik bijna bij elke beweging rekening mee moet houden dat ik een steek kan krijgen (heel langzaam bewegen dus)

Thanx for the replys!

Regels voor berichten