Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-06-2003, 18:46
helpy
helpy is offline
Hoi hoi iedereen. Ik zit al een aantal jaren met te dik zijn en wat ik ook doe ik word alleen maar dikker. Ik ga namelijk snoepen als ik me verdrietig voel. Ik voel me daardoor altijd vrezelijk. dan ga ik maar overgeven of de volgende dag niks eten. Ik probeer steeds te lijnen maar dat lukt gewoon niet ik verlang zo naar snoep, Ik weet niet goed wat ik moet doen, en MIJN ouders begrijpen het niet, als je je ongelukkig voelt dan val je toch gewoon af, was het mar zo makkelijk.
Voel jij je ook zo vrezelijk? misschien kunnen we elkaar steunen door er over te praten???

je kan me mailen op my_happynes1985@hotmail.com ik hoop veel reaxties te krijgen

groetjes helpy
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-06-2003, 20:04
grmbl
grmbl is offline
Ik ken het wel, ik bijf ook maar snoepen en aankomen terwijl ik steeds meer walg van mezelf, ik ben een keer 5 kilo afgevallen omdat mn hart zo was gebroken dat ik echt geen hap meer door mn keel kon krijgen, maar toen de pijn wat minder werd ging ik alleen maar meer eten en ben dubbel zoveel aangekomen. Kging vandaag es kijken wat ik nog wilde houden van mn kleren want mn kast stond op springen en egt de helft van de broekken paste ik niet meer. Na zoiets kan ik een halve dag van snoep af blijven, maar daar blijft het dan ook bij. Ik kan mezelf niet laten overgeven, ik kan sowieso niet overgeven, hoe misselijk ik ook ben, opzich maar goed ook want anders zou ik ook mn vinger in mn keel steken alhoewel ik WEET dat dat heel slecht is.

Naja heeel veel suc6 iig, probeer gelukkig te zijn met jezelf, ik weet dat t moeilijk is, enne, je bent niet de enige!
Oud 18-06-2003, 21:05
Brown eye
Brown eye is offline
het is idd best slecht wat je doet en ik wou dat ik je kon helpen...!! misschien kun je aan je ouders vragen of ze geen snoep in huis willen halen dat je alleen nog maar boterhammen kunt eten ofozw....alleen jammer dat ze je probleem niet snappen! als eerste wat je moet doen is wilskracht zien op te 'bouwen' om niet te gaan snoepen...en vooral niet over te geven!! wat je kunt doen als je honger hebt is een kauwgom pakken of veel water drinken want dar gaat iig het hongergevoel van weg!! je moet leren om je emoties onder controle te houden door niet gelijk te gaan snoepen...ipv daarvan grijp je naar water of een kauwgom! ook is et wel belangrijk dat je gwoon blijft eten, dus drie maaltijden op een dag!! et belangrijkste dus wat je als eerst moet hebben voordat je verantwoord kunt eten is doorzettingsvermogen om et egt te willen!! verder kan ik je eigenlijk niets zeggen want ik heb er geen ervaring mee! ik denk dat je het er et beste met mensen die hetzelfde probleem als jou hebben erover praten...zij weten wat je voelt! veel sterkte ermee
Oud 18-06-2003, 21:09
ekki
ekki is offline
Dit hoort op psychologie. Daar zal ik het ook heen verplaatsen.

Sterkte. Zoek hulp.
Oud 19-06-2003, 11:56
pieper
pieper is offline
ik ben Jennifer, ik heb een poos last gehad van eetaanvallen, beter gezevht: vreetaanvallen. Dan was ik een kwartier bezig alles naar binnen te proppen wat ik kon. Dan voelde ik me zo vies! ik walgde van mezelf, en een oorzaak kon ik niet vinden. dan nam ik mezelf voor om heel veel te gaan sporten de volgende dag en niets te gaan eten, dat hield ik dan even vol, maar ik kon het niet aanzien andere wel te zien eten en begon ook weer, dan ging het eventjes goed, maar dan begon ik weer. Ik vond het heel erg, nu heb ik er al 2 weken geen last meer van en ik weet niet hoe het komt, maar wel weet ik dat het elk moment weer terug kan komen. Ik durf het niet tegen mn ouders te vertellen, wel weet ik dat ik hulp moet zoeken om de oorzaal te vinden, maar dat wil ik niet. Ik ben nog maar 14 en mijn ouders mogen het niet weten. dat wil ik ze niet aandoen. Ik wil iedereen die er ook last van heeft heel veel sterkte wensen en ik hoop dat jullie er vanaf kunnen komen.
liefs jennifer
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 12:02
BELLEKE
BELLEKE is offline
Citaat:
helpy schreef op 18-06-2003 @ 19:46:
Hoi hoi iedereen. Ik zit al een aantal jaren met te dik zijn en wat ik ook doe ik word alleen maar dikker. Ik ga namelijk snoepen als ik me verdrietig voel. Ik voel me daardoor altijd vrezelijk. dan ga ik maar overgeven of de volgende dag niks eten. Ik probeer steeds te lijnen maar dat lukt gewoon niet ik verlang zo naar snoep, Ik weet niet goed wat ik moet doen, en MIJN ouders begrijpen het niet, als je je ongelukkig voelt dan val je toch gewoon af, was het mar zo makkelijk.
Voel jij je ook zo vrezelijk? misschien kunnen we elkaar steunen door er over te praten???

je kan me mailen op my_happynes1985@hotmail.com ik hoop veel reaxties te krijgen

groetjes helpy
k herken t, ik zou ontzettend graag afvallen maar ik zie de tijd en het aantal kilo's voor me en begin al wanhopig te worden, word verdrietig als ik in de spiegel kijk en eet nog meer waarbij ik wel telkens zeg 'dat is de laatste' ... vorig jaar ben k speciaal voor n jongen (niet omdat hij dat wou, om dat ik dat wou voor hem) 10 kg afgevallen maar die komen er weer bij...

Twee jaar terug zat ik in een diepe put en toen ben ik onbewust in een maand 9 kg afgvallen, en t ging zo door, ik had inderdaad niets van honger.. maar hoe sneller je afvalt in korte tijd hoe sneller het er terug bij komt en dat merk ik nu want daardoor werd ik wat molliger...

de een heeft geen honger wanneer hij zich slecht voelt, de ander gaat net meer eten... er moet motivatie zijn om af te vallen maar die komt niet alleen van jezelf, ook mensen om je heen kunnen je daarin steunen en eventueel ook s een paar dagen meedoen...

Laatst gewijzigd op 19-06-2003 om 12:05.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 12:11
Nona
Nona is offline
[He, we zijn op dezelfde dag geboren ]

Tja, appels eten, kauwgom kauwen en water drinken. Maar wat je ook doet, ga vooral niet overgeven! Dan heb je een keer te veel gegeten, dan moet je jezelf daarmee leren leven. Overgeven is slecht voor je en lijdt tot anorexia enzo. Doe dat dus niet, maar accepteer het als het weer een keer fout gaat!

Als je je slecht voelt, probeer je dan op een andere manier af te reageren. In kussens stompen, een stuk gaan rennen, even keihard gillen of een pen pakken en een blaadje volkrassen, maakt niet uit of je door het papier heen gaat. Als je jezelf dan niet van eten kunt weerhouden, pak dan een appel of kauwgom of water.

Dat gaat iet in één keer lukken, verwacht dat niet. maar als het na een behoorlijke tijd nog niet gelukt is, is het geen slecht idee om er hulp bij te zoeken. Er zijn veel meer mensen met jouw probleem en met zijn allen kom je er makkelijker uit.

Sporten is ook gezond en ontspannend. Begin dus een nieuwe sport als uitdaging en zet je ervoor in. Hoe meer je sport, hoe gezonder je bent. Dan val je misschien niet heel veel af, maar het gewicht van het vet zet zich dan om in het gewicht van spieren en dat is prachtig.
Let ook niet te veel op je gewicht, maar liever op je figuur en gezondheid.

Val ook niet te veel af. Bereken met behulp van je lengte je normale gewicht en probeer daar dan nog een paar kilo boven te blijven. Dan ben je veel gezonder dan als je broodmager bent. (sorry, ik weet niet hoe je dat kunt berekenen, maar dat weet vast wel iemand...)

Heel veel sterkte en succes ermee!
Nona
Oud 19-06-2003, 12:15
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ik heb in het nieuwe lijntopic op l&g wat geschreven voor je en ik ga het niet hier weer herhalen
Maar lees dat maar ff.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 12:31
Fantôme
Fantôme is offline
overgeven is inderdaad niet goed.
behalve de 'slechte' stoffen gaan ook de goede ermee uit... waardoor je zwakker wordt en een slechtere weerstand opbouwt.

ik wil niet gelijk met ziektes e.d. gaan smijten maar toen ik jouw verhaal las dacht ik gelijk aan boulimia nervosa.
(mensen, niet boos worden omdat ik zo maar *willekeurig* een ziekte noem... ik dacht er alleen aan, en ik zeg niet dat het per se zo is)

boulimia betekend letterlijk 'vraatzucht' en komt soms gecombineerd met anorexia voor. Boulimia kan soms leiden tot toetstanden wijbe het meisje (of de jongen) (vreselijk) dik wordt omdat zij of hij zich volpropt met patat, snacks, chips en snoep. Het vele eten is een troost voor wat men op andere gebieden mist. De meeste boulimiaproblemen zijn verwant aan de anorexia. De betrokkene wordt echter niet mager omdat ze voldoende voedsel tot zich neemt. Het zijn vooral de vreetbuien (hmm... lullig woord) waar het om gaat. Het meisje of jongen eet in zeer korte tijd heel veel tegelijk en braakt het dus allemaal weer uit. Boulimia is een dwangmatig gedrag dat tot een soort verslaving leidt. men kan het zich 'volvreten' niet meer laten en schaamt zich daarvoor. Het meisje of jongen walgt elke keer dat ze gebraakt heeft van zichzelf en dat versterkt haar / zijn minderwaardigheidsgevoelens. Boulimia komt niet alleen voor bij jongens en meiden in de puberteit en adolescentie, ook volwassenen kunnen eraan lijden. Soms gaat zo'n probleem ssamen met andere depressieve en zelfs destructieve neigingen.

ik weet niet in hoeverre jij in bovenstaande herkend? maar mocht je je er erg in herkennen raad ik je toch aan (sorry) om hulp te gaan zoeken. (ook sorry om de beetje grove woorden, zo bedoel ik het écht niet... kan niet op goede woorden komen)

[edit]Een beetje vraatzucht is algemeen menselijk. We kennen allemaal wel de snoepzucht die komt opzetten als je je eenzaam voelt. Heel veel mensen eten als ze 'savonds in hun eentje voor de buis zitten een heleboel koekjes omdat ze behoefte hebben aan troost. Mensen die met rken stoppen gaan vaak onmatig snoepen en worden dan te dik. dat is alleen nog geen boulimia, maar het gaat wel om hetzelfde psychologische mechanisme.[/edit]

-xxx- en knuff WEndy
Oud 19-06-2003, 13:33
Sandpaper Tears
Sandpaper Tears is offline
Ik had precies hetzelfde als jij vroeger..en het is echt kut
Ik ben er vanaf gekomen, maar niet echt op een gezonde manier, ik sloeg namelijk om in niet eten. Nu heb ik een beetje een tussenweg gevonden en gaat het goed. Ik was naar de huisarts geweest, daar komen je ouders echt niet achter, maar hij kan je in ieder geval helpen om weer op de goede weg te komen.
Maar iig, je moet echt iets er aan doen, want ik weet het nog goed, na iedere keer nam ik me voor om te stoppen, heeel soms lukte dat een paar dagen, en dacht ik dat ik er weer vanaf was. Maar het kwam steeds terug.
Nu het weg heb ik weer waardering voor mezelf en voel ik me veel minder vaak slecht. Ik ben echt blij dat ik van mijn eetproblemen af ben. En jij kunt er ook vanaf komen, maar je hebt er echt hulp bij nodig.
Succes in ieder geval!

En oja, kotsen is niet alleen slecht omdat ook de goed stoffen eruit gaan, maar je verpest je hele spijsverteringsstelsel ermee, je tanden, en op een gegeven moment kun je vanzelf gaan kotsen als je je een beetje vol voelt. (niet erg handig met mensen erbij..) En alleen afleiding zoeken is niet genoeg, als dat eenmaal lukt is de verleiding groot om heeel erg weinig te eten en daar help je jezelf alleen maar meer de afgrond in.

zie ook de test van sabn , als je daar veel in herkent is dat ernstig, lees ook de gevolgen.

*knuffel*
Oud 19-06-2003, 14:26
Verwijderd
Citaat:
... schreef op 19-06-2003 @ 13:31:
overgeven is inderdaad niet goed.
behalve de 'slechte' stoffen gaan ook de goede ermee uit... waardoor je zwakker wordt en een slechtere weerstand opbouwt.
Niet alleen dat, door het zuur wat vanuit je maag mee komt, rot je slokdarm min of meer weg en je tanden rotten op een gegeven moment ook uit je mond. Nee, ik heb geen zin dit tactisch te formuleren, daar schiet ook niemand iets mee op. Door over te geven verpest je gewoon je eigen lichaam, wat Sandpaper Tears dus ook al zegt.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 14:36
Riconoscente
Riconoscente is offline
Mensen eten om een bepaalde reden. Dat je je lichamelijk niet in de hand kunt houden, betekent dat er psychisch iets niet goed zit. Probeer te achterhalen waar je mee zit. Misschien denk je nu dat je eet omdat je depressief bent omdat je dik bent, maar misschien zit er ook wel een diepere reden. Dat moet je gaan onderzoeken. Voel je je onprettig buiten je dik-zijn? Iemand wordt ook niet zomaar dik. Wanneer ben je ooit dik geworden? Wat gebeurde er toen in je leven? Heb je daar nog steeds verdriet om?
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 15:23
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 19-06-2003 @ 15:26:
Niet alleen dat, door het zuur wat vanuit je maag mee komt, rot je slokdarm min of meer weg en je tanden rotten op een gegeven moment ook uit je mond. Nee, ik heb geen zin dit tactisch te formuleren, daar schiet ook niemand iets mee op. Door over te geven verpest je gewoon je eigen lichaam, wat Sandpaper Tears dus ook al zegt.
ja, dat wou ik nog typen, dat sandpaper tears gelijk had.... maar toen was het forum in onderhoud.
bij deze dus!
Oud 19-06-2003, 16:28
Verwijderd
nou, dat heb ik dus ook gehad, behalve dat braken. ik had periodes dat ik amper iets at en periodes dat ik veel te veel at waardoor ik alleen maar aan kwam, dat begon zon 3 jaar geleden. kheb nog een tijd gehad dat ik ging laxeren enzo en toen zijn mijn darmen naar de klote gegaan bladiebladiebla.
nou goed, toen heb ik een half jaar ofzo heel normaal gegeten en nou ben ik wat aant afvallen en nu gaat het wel goed! jaja, het is ein wunder. nou ben ik nog lang niet op het gewicht wat ik 3 jaar geleden woog, maar ik denk dat ik het dit keer wel ga volhouden . vraag me niet waarom.
maar meis, zoek hulp want dit is echt niet gezond. zoals ik al zei gaan je darmen ervan naar de klote, ik heb vorig jaar de hele zomervakantie in het ziekenhuis gelegen, niet echt een pretje toch?!
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 16:40
Sysy
Sysy is offline
Ik begrijp dat het idd heel moeilijk is, vooral snoepen ben ik ook verslaafd aan geweest.
Zelf heb ik op t moment ook helemaal geen goed eetpatroon. Ik ben niet te zwaar of wat dan ook. (1m70 en 53 kg wat alleen maar minder wordt)
Ik eet bijna niet en als ik iets eet dan steek ik even later mn vinger in mn keel, dat gaat (helaas) steeds makkelijker. Vandaag is de eerste dag sinds een tijd dat ik alles wat ik heb gegeten (wat niet veel is) binnen heb gehouden.
Echt goed advies kan ik je dus niet geven.
Maar je hebt het met je ouders er dus wel over, probeer ze het echt goed uit te leggen, het zijn je ouders, ze houden van je dus als je het ze heel duidelijk uit legt dat je het moeilijk hebt en dat het afvallen niet makkelijk gaat misschien begrijpen ze het dan. En als ze het nog steeds niet snappen, nog een keer uitleggen, de aanhouder wint...
Iig succes...

xxx
Sysy
Oud 20-06-2003, 22:13
Ruthjuh
Ruthjuh is offline
Het is niet echt dat ik me superongelukkig voel, maar tevreden met mn uiterlijk ben ik ook totaal niet. Heel vaak zeg ik ze moeten me nemen zoals ik ben en een beetje vetjes vinden mannen lekker...maar als ik in een k*tperiode zit kan ik ook alleen maar denken aan mooie meisjes en dat ik absoluut geen mooi meisje ben kwa figuur. Gelukkig heb ik mijn koppie mee...maar mn lichaam is echt geen maatje 36/38 gelukkig maar. Eigenlijk vind ik dat ook helemaal niet mooi van die slanke meisjes....en de meeste jongens ook niet hooor...Maar ik het wel een *tip* Eet veel rauwkost..ik kon het eerst ook niet, maar je moet de drempel even over en daarna wordt het heel gewoon en lekker...Mijn zus is door Weight Wachters en veel sport 50kilo afgevallen in een jaar...Het is moeilijk maar wel te doen...als je volhoudt!
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 13:27
SuPaHWoMaN
SuPaHWoMaN is offline
Citaat:

groetjes helpy

ik ken het.....ik heb zelf al 3 jaar anorexia en boulima en eet dus niks en als ik een vreetbui heb kots ik alles er daarna weer uit....ik ben nu 1.70 en weeg 40 kilo..niet echt normaal dus...mijn mentor heeft het gemerkt. ik heb toen heel veel met haar gepraat. Ook benik heel vaak flauwgevallen. Nu moet ik naar het RIAGG. ik weet niet echt wat ik daar moet doen maar ze gaan me in ieder geval helpen en das maar goed ook!
maar als je hier mee door blijft gaan gaat het aleen maar slechter
zoek alsjeblieft hulp of praat er met iemand over...ik snap niet waarom je ouders dit probleem niet snappen??
ik voel me ook heel ongelukkig..dat is de aanleiding geweest naar het niet eten...
maar ik was opgelucht toen ik er emt iemand over kon praten

Laatst gewijzigd op 31-07-2003 om 13:35.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 18:09
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:

ja, het is alleen wel anders dan wat jij verteld.. lees mijn topic maar door: http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=540758

kuzzies mir
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 18:11
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 19-06-2003 @ 15:26:
Niet alleen dat, door het zuur wat vanuit je maag mee komt, rot je slokdarm min of meer weg en je tanden rotten op een gegeven moment ook uit je mond.
voglens mij is het goed als je gedoseerd overgeeft. Dan bouw je juist weerstand op
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 20:20
Sandpaper Tears
Sandpaper Tears is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 31-07-2003 @ 19:11:
voglens mij is het goed als je gedoseerd overgeeft. Dan bouw je juist weerstand op
WTF???
Oud 01-08-2003, 08:00
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 31-07-2003 @ 19:11:
Das werkelijk de grootste onzin die ik de afgelopen jaren heb gehoord. Anders zou ik wel eens een bronvermelding daarvan willen zien.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten