![]() |
|
![]() |
Hoi hoi iedereen. Ik zit al een aantal jaren met te dik zijn en wat ik ook doe ik word alleen maar dikker. Ik ga namelijk snoepen als ik me verdrietig voel. Ik voel me daardoor altijd vrezelijk. dan ga ik maar overgeven of de volgende dag niks eten. Ik probeer steeds te lijnen maar dat lukt gewoon niet ik verlang zo naar snoep, Ik weet niet goed wat ik moet doen, en MIJN ouders begrijpen het niet, als je je ongelukkig voelt dan val je toch gewoon af, was het mar zo makkelijk.
Voel jij je ook zo vrezelijk? misschien kunnen we elkaar steunen door er over te praten??? je kan me mailen op my_happynes1985@hotmail.com ik hoop veel reaxties te krijgen groetjes helpy ![]() ![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Twee jaar terug zat ik in een diepe put en toen ben ik onbewust in een maand 9 kg afgvallen, en t ging zo door, ik had inderdaad niets van honger.. maar hoe sneller je afvalt in korte tijd hoe sneller het er terug bij komt en dat merk ik nu want daardoor werd ik wat molliger... de een heeft geen honger wanneer hij zich slecht voelt, de ander gaat net meer eten... er moet motivatie zijn om af te vallen maar die komt niet alleen van jezelf, ook mensen om je heen kunnen je daarin steunen en eventueel ook s een paar dagen meedoen...
Laatst gewijzigd op 19-06-2003 om 12:05. |
![]() |
|
Ik had precies hetzelfde als jij vroeger..en het is echt kut
Ik ben er vanaf gekomen, maar niet echt op een gezonde manier, ik sloeg namelijk om in niet eten. Nu heb ik een beetje een tussenweg gevonden en gaat het goed. Ik was naar de huisarts geweest, daar komen je ouders echt niet achter, maar hij kan je in ieder geval helpen om weer op de goede weg te komen. Maar iig, je moet echt iets er aan doen, want ik weet het nog goed, na iedere keer nam ik me voor om te stoppen, heeel soms lukte dat een paar dagen, en dacht ik dat ik er weer vanaf was. Maar het kwam steeds terug. Nu het weg heb ik weer waardering voor mezelf en voel ik me veel minder vaak slecht. Ik ben echt blij dat ik van mijn eetproblemen af ben. En jij kunt er ook vanaf komen, maar je hebt er echt hulp bij nodig. Succes in ieder geval! En oja, kotsen is niet alleen slecht omdat ook de goed stoffen eruit gaan, maar je verpest je hele spijsverteringsstelsel ermee, je tanden, en op een gegeven moment kun je vanzelf gaan kotsen als je je een beetje vol voelt. (niet erg handig met mensen erbij..) En alleen afleiding zoeken is niet genoeg, als dat eenmaal lukt is de verleiding groot om heeel erg weinig te eten en daar help je jezelf alleen maar meer de afgrond in. zie ook de test van sabn , als je daar veel in herkent is dat ernstig, lees ook de gevolgen. *knuffel*
|
Mensen eten om een bepaalde reden. Dat je je lichamelijk niet in de hand kunt houden, betekent dat er psychisch iets niet goed zit. Probeer te achterhalen waar je mee zit. Misschien denk je nu dat je eet omdat je depressief bent omdat je dik bent, maar misschien zit er ook wel een diepere reden. Dat moet je gaan onderzoeken. Voel je je onprettig buiten je dik-zijn? Iemand wordt ook niet zomaar dik. Wanneer ben je ooit dik geworden? Wat gebeurde er toen in je leven? Heb je daar nog steeds verdriet om?
|
![]() |
||
Citaat:
bij deze dus! ![]()
|
Verwijderd
|
nou, dat heb ik dus ook gehad, behalve dat braken. ik had periodes dat ik amper iets at en periodes dat ik veel te veel at waardoor ik alleen maar aan kwam, dat begon zon 3 jaar geleden. kheb nog een tijd gehad dat ik ging laxeren enzo en toen zijn mijn darmen naar de klote gegaan bladiebladiebla.
nou goed, toen heb ik een half jaar ofzo heel normaal gegeten en nou ben ik wat aant afvallen en nu gaat het wel goed! jaja, het is ein wunder. nou ben ik nog lang niet op het gewicht wat ik 3 jaar geleden woog, maar ik denk dat ik het dit keer wel ga volhouden ![]() maar meis, zoek hulp want dit is echt niet gezond. zoals ik al zei gaan je darmen ervan naar de klote, ik heb vorig jaar de hele zomervakantie in het ziekenhuis gelegen, niet echt een pretje toch?! |
![]() |
|
Ik begrijp dat het idd heel moeilijk is, vooral snoepen ben ik ook verslaafd aan geweest.
Zelf heb ik op t moment ook helemaal geen goed eetpatroon. Ik ben niet te zwaar of wat dan ook. (1m70 en 53 kg wat alleen maar minder wordt) Ik eet bijna niet en als ik iets eet dan steek ik even later mn vinger in mn keel, dat gaat (helaas) steeds makkelijker. Vandaag is de eerste dag sinds een tijd dat ik alles wat ik heb gegeten (wat niet veel is) binnen heb gehouden. Echt goed advies kan ik je dus niet geven. Maar je hebt het met je ouders er dus wel over, probeer ze het echt goed uit te leggen, het zijn je ouders, ze houden van je dus als je het ze heel duidelijk uit legt dat je het moeilijk hebt en dat het afvallen niet makkelijk gaat misschien begrijpen ze het dan. En als ze het nog steeds niet snappen, nog een keer uitleggen, de aanhouder wint... Iig succes... xxx Sysy
|
Het is niet echt dat ik me superongelukkig voel, maar tevreden met mn uiterlijk ben ik ook totaal niet. Heel vaak zeg ik ze moeten me nemen zoals ik ben en een beetje vetjes vinden mannen lekker...maar als ik in een k*tperiode zit kan ik ook alleen maar denken aan mooie meisjes en dat ik absoluut geen mooi meisje ben kwa figuur. Gelukkig heb ik mijn koppie mee...maar mn lichaam is echt geen maatje 36/38 gelukkig maar. Eigenlijk vind ik dat ook helemaal niet mooi van die slanke meisjes....en de meeste jongens ook niet hooor...Maar ik het wel een *tip* Eet veel rauwkost..ik kon het eerst ook niet, maar je moet de drempel even over en daarna wordt het heel gewoon en lekker...Mijn zus is door Weight Wachters en veel sport 50kilo afgevallen in een jaar...Het is moeilijk maar wel te doen...als je volhoudt!
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik ken het.....ik heb zelf al 3 jaar anorexia en boulima en eet dus niks en als ik een vreetbui heb kots ik alles er daarna weer uit....ik ben nu 1.70 en weeg 40 kilo..niet echt normaal dus...mijn mentor heeft het gemerkt. ik heb toen heel veel met haar gepraat. Ook benik heel vaak flauwgevallen. Nu moet ik naar het RIAGG. ik weet niet echt wat ik daar moet doen maar ze gaan me in ieder geval helpen en das maar goed ook! maar als je hier mee door blijft gaan gaat het aleen maar slechter zoek alsjeblieft hulp of praat er met iemand over...ik snap niet waarom je ouders dit probleem niet snappen?? ik voel me ook heel ongelukkig..dat is de aanleiding geweest naar het niet eten... maar ik was opgelucht toen ik er emt iemand over kon praten Laatst gewijzigd op 31-07-2003 om 13:35. |
![]() |
||
Citaat:
kuzzies mir |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|