Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-06-2003, 16:49
Martijn
Martijn is offline
Op de achterkant van de dvd van Fight Club staat dat Ed Norton Jack speelt, maar zijn naam wordt toch niet genoemd in de film?

Hij zegt wel 'I am Jacks smirking revenge', maar die naam komt uit een boekje.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-06-2003, 17:09
Anonymous John
Anonymous John is offline
Zijn naam komen we inderdaad nooit te weten (ook niet in het boek), hij blijft the narrator. Geen idee waarom de DVD hoes hem als Jack beschrijft, al werdt in het script die naam gebruikt omdat dat beter klonk dan narrator.
Oud 25-06-2003, 19:33
m'neer
m'neer is offline
Ik meen dat-ie bij de aftiteling ook 'narrator' wordt genoemd... maar Jack is natuurlijk een stuk concreter
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 19:40
Narrator
Narrator is offline

Hij wordt (op internet, in tijdschriften en in andere publicaties) Jack genoemd omdat dat gewoonweg duidelijker is dan "de verteller". Hoewel Jack zeker niet de naam van het personage is. Deze is en blijft namelijk naamloos.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 20:08
Verwijderd
"Cornelius, Rupert, Travis...Any of the stupid names he gives himself each night"
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 22:43
Type
Type is offline
Citaat:
Narrator schreef op 25-06-2003 @ 20:40:
Deze is en blijft namelijk naamloos.
Nope, is en blijft Tyler. Hij is nml Tyler, alleen in de 'voorzichtige vorm'
Oud 26-06-2003, 09:27
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Type schreef op 25-06-2003 @ 23:43:
Nope, is en blijft Tyler. Hij is nml Tyler, alleen in de 'voorzichtige vorm'
guh?
Oud 26-06-2003, 09:46
m'neer
m'neer is offline
Tyler Durden is z'n alter ego... 'I know this, because Tyler knows this'.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 16:00
Verwijderd
"I'm Jack's colon
- I get cancer, I kill Jack"

Hmm in principe is het inderdaad de verteller, maar omdat dat Jack herhaaldelijk wordt aangehaald wordt hij ook wel eens Jack genoemd.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 09:54
Verwijderd
Als ie in dat kraakpand zit en Tyler fietst door het huis dan vind ie toch een stapel met magazines. Daar zegt ie dat er een serie is van verhalen die verteld worden vanuit het gezichtspunt van een lichaamsdeel. Volgens mij komt dat 'Jack' daar vandaan, maar zeker weten doe ik het niet.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 13:45
Signy
Signy is offline
Citaat:
eXo schreef op 28-06-2003 @ 10:54:
Als ie in dat kraakpand zit en Tyler fietst door het huis dan vind ie toch een stapel met magazines. Daar zegt ie dat er een serie is van verhalen die verteld worden vanuit het gezichtspunt van een lichaamsdeel. Volgens mij komt dat 'Jack' daar vandaan, maar zeker weten doe ik het niet.
klopt.
Oud 28-06-2003, 18:46
Verwijderd
bovendien is op de soundtrack duidelijk aangegeven dat hij Jack heet
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 19:15
Type
Type is offline
Citaat:
StayBeautiful schreef op 28-06-2003 @ 19:46:
bovendien is op de soundtrack duidelijk aangegeven dat hij Jack heet
ARG
Snap het even: hij heet NIET Jack, maar Tyler.

'Jack' is een 'John Doe'-naam, als jullie bekend zijn met die term. Het is een dummy, een benaming voor de narrator. De narrator is inderdaad de stem van Norton, maar Norton's PERSONAGE (zoals in de titel staat) is TYLER DURDEN.

Tyler is Pitt EN Norton. Hij is, jawel jawel, een patient lijdend aan Multiple Personality Disorder.

Men volgt nog? En men snapt de film nu?

*sorry, beetje gefrustreerd. Zo moeilijk was die film nml echt niet, en toch weigeren sommige mensen hem te snappen...
Oud 28-06-2003, 19:27
Narrator
Narrator is offline
Citaat:
eXo schreef op 28-06-2003 @ 10:54:
Precies, daar komt "Jack" vandaan.

'I'm Jacks compleet lack of surprise', 'I'm Jacks smirking revenge', en zo zijn er nog een paar.

In het boek van Fight Club is het trouwens geen Jack maar Joe.

Maar wie kan het beter weten dan de schrijver zelf?

Citaat:
What exactly IS the name of the main character in Fight Club, is his name Tyler, Jack, or something else?
His name was never given in the book. They needed a name for the screenplay to put next to the character's lines so they just put Jack in there for the hell of it. In the book at one point he even takes out his drivers license and shows it to Marla to prove that he's not Tyler Durden, but Marla was introduced to him under a dozen different names in the support groups. So when he finally comes to save her as Tyler, that's who she knows him as. All the people who have met him have met him as Tyler, so that's who they know him as. But his name is really…. I have no idea.

Bron: http://www.dvdtalk.com/fightclub.html
De verteller in het boek heeft dus géén naam volgens Chuck Palahniuk. De film is nagenoeg hetzelfde.

Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 10:38
Maarten
Maarten is offline
Citaat:
Type schreef op 28-06-2003 @ 20:15:
ARG
Snap het even: hij heet NIET Jack, maar Tyler.

'Jack' is een 'John Doe'-naam, als jullie bekend zijn met die term. Het is een dummy, een benaming voor de narrator. De narrator is inderdaad de stem van Norton, maar Norton's PERSONAGE (zoals in de titel staat) is TYLER DURDEN.

Tyler is Pitt EN Norton. Hij is, jawel jawel, een patient lijdend aan Multiple Personality Disorder.

Men volgt nog? En men snapt de film nu?

*sorry, beetje gefrustreerd. Zo moeilijk was die film nml echt niet, en toch weigeren sommige mensen hem te snappen...

Ja, vind het jammer dat jij hem niet snapt inderdaad

Laatst gewijzigd op 11-01-2004 om 10:41.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten